Uns hackers demanen un rescat a l’Ajuntament de Castelló per desencriptar les seues dades

 

Actualització 31/03/2021 a les 20.15 hores. L’Ajuntament de Castelló ha convocat este dimecres una reunió del Centre de Coordinació Operativa Municipal (Cecopal) per a abordar de manera específica un atac informàtic al consistori en el si de l’òrgan de coordinació d’emergències d’àmbit municipal.

 

En la reunió s’ha fet una anàlisi de l’estat actual. En este sentit, s’ha neutralitzat ja l’atac, i ara s’està treballant en dos vies paral·leles: la cerca de l’origen de l’atac i el restabliment del sistema.

 

Segons el diagnòstic, el tipus d‘atac detectat és un ‘ransomware‘, que consistix a encriptar la informació de manera que es bloqueja l’accés a ella i es demana un rescat a canvi de desencriptar-la.

 

Davant esta situació, l’Ajuntament de Castelló de la Plana ha presentat denúncia davant la Policia Nacional i també s’ha notificat al Centro Criptológico Nacional i a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.

 

Un atac informàtic deixa inoperatiu a l’Ajuntament de Castelló de la Plana

L’Ajuntament de Castelló ha registrat este matí un atac informàtic que ha deixat inoperativa la seu electrònica, el portal tributari i la pàgina web municipal, així com el sistema informàtic intern del consistori.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, a hores d’ara el departament de Modernització municipal i diferents empreses especialitzades en ciberseguretat es troben analitzant l’incident i treballant per a restablir el sistema del consistori de Castelló a la menor brevetat possible. Tot pareix indicar que es tracta d’un atac automatitzat consistent a encriptar informació sense arribar a accedir a la mateixa ni descarregar dades.

 

Cal destacar que les persones que tenien cita prèvia per a hui se’ls ha pres les dades i se’ls citarà novament i el servici d’Atenció Ciutadana telefonarà a les persones afectades per a donar-los també nova cita. El telèfon d’atenció ciutadana, el 010, continua operatiu de 8.00 a 15.00 hores i l’Ajuntament de Castelló està estudiant ampliar els terminis administratius durant el temps que dure la incidència.

Últimes notícies

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.