Uns hackers demanen un rescat a l’Ajuntament de Castelló per desencriptar les seues dades

 

Actualització 31/03/2021 a les 20.15 hores. L’Ajuntament de Castelló ha convocat este dimecres una reunió del Centre de Coordinació Operativa Municipal (Cecopal) per a abordar de manera específica un atac informàtic al consistori en el si de l’òrgan de coordinació d’emergències d’àmbit municipal.

 

En la reunió s’ha fet una anàlisi de l’estat actual. En este sentit, s’ha neutralitzat ja l’atac, i ara s’està treballant en dos vies paral·leles: la cerca de l’origen de l’atac i el restabliment del sistema.

 

Segons el diagnòstic, el tipus d‘atac detectat és un ‘ransomware‘, que consistix a encriptar la informació de manera que es bloqueja l’accés a ella i es demana un rescat a canvi de desencriptar-la.

 

Davant esta situació, l’Ajuntament de Castelló de la Plana ha presentat denúncia davant la Policia Nacional i també s’ha notificat al Centro Criptológico Nacional i a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.

 

Un atac informàtic deixa inoperatiu a l’Ajuntament de Castelló de la Plana

L’Ajuntament de Castelló ha registrat este matí un atac informàtic que ha deixat inoperativa la seu electrònica, el portal tributari i la pàgina web municipal, així com el sistema informàtic intern del consistori.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, a hores d’ara el departament de Modernització municipal i diferents empreses especialitzades en ciberseguretat es troben analitzant l’incident i treballant per a restablir el sistema del consistori de Castelló a la menor brevetat possible. Tot pareix indicar que es tracta d’un atac automatitzat consistent a encriptar informació sense arribar a accedir a la mateixa ni descarregar dades.

 

Cal destacar que les persones que tenien cita prèvia per a hui se’ls ha pres les dades i se’ls citarà novament i el servici d’Atenció Ciutadana telefonarà a les persones afectades per a donar-los també nova cita. El telèfon d’atenció ciutadana, el 010, continua operatiu de 8.00 a 15.00 hores i l’Ajuntament de Castelló està estudiant ampliar els terminis administratius durant el temps que dure la incidència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.