Uns hackers demanen un rescat a l’Ajuntament de Castelló per desencriptar les seues dades

 

Actualització 31/03/2021 a les 20.15 hores. L’Ajuntament de Castelló ha convocat este dimecres una reunió del Centre de Coordinació Operativa Municipal (Cecopal) per a abordar de manera específica un atac informàtic al consistori en el si de l’òrgan de coordinació d’emergències d’àmbit municipal.

 

En la reunió s’ha fet una anàlisi de l’estat actual. En este sentit, s’ha neutralitzat ja l’atac, i ara s’està treballant en dos vies paral·leles: la cerca de l’origen de l’atac i el restabliment del sistema.

 

Segons el diagnòstic, el tipus d‘atac detectat és un ‘ransomware‘, que consistix a encriptar la informació de manera que es bloqueja l’accés a ella i es demana un rescat a canvi de desencriptar-la.

 

Davant esta situació, l’Ajuntament de Castelló de la Plana ha presentat denúncia davant la Policia Nacional i també s’ha notificat al Centro Criptológico Nacional i a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.

 

Un atac informàtic deixa inoperatiu a l’Ajuntament de Castelló de la Plana

L’Ajuntament de Castelló ha registrat este matí un atac informàtic que ha deixat inoperativa la seu electrònica, el portal tributari i la pàgina web municipal, així com el sistema informàtic intern del consistori.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, a hores d’ara el departament de Modernització municipal i diferents empreses especialitzades en ciberseguretat es troben analitzant l’incident i treballant per a restablir el sistema del consistori de Castelló a la menor brevetat possible. Tot pareix indicar que es tracta d’un atac automatitzat consistent a encriptar informació sense arribar a accedir a la mateixa ni descarregar dades.

 

Cal destacar que les persones que tenien cita prèvia per a hui se’ls ha pres les dades i se’ls citarà novament i el servici d’Atenció Ciutadana telefonarà a les persones afectades per a donar-los també nova cita. El telèfon d’atenció ciutadana, el 010, continua operatiu de 8.00 a 15.00 hores i l’Ajuntament de Castelló està estudiant ampliar els terminis administratius durant el temps que dure la incidència.

Últimes notícies

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.