Uns hackers demanen un rescat a l’Ajuntament de Castelló per desencriptar les seues dades

 

Actualització 31/03/2021 a les 20.15 hores. L’Ajuntament de Castelló ha convocat este dimecres una reunió del Centre de Coordinació Operativa Municipal (Cecopal) per a abordar de manera específica un atac informàtic al consistori en el si de l’òrgan de coordinació d’emergències d’àmbit municipal.

 

En la reunió s’ha fet una anàlisi de l’estat actual. En este sentit, s’ha neutralitzat ja l’atac, i ara s’està treballant en dos vies paral·leles: la cerca de l’origen de l’atac i el restabliment del sistema.

 

Segons el diagnòstic, el tipus d‘atac detectat és un ‘ransomware‘, que consistix a encriptar la informació de manera que es bloqueja l’accés a ella i es demana un rescat a canvi de desencriptar-la.

 

Davant esta situació, l’Ajuntament de Castelló de la Plana ha presentat denúncia davant la Policia Nacional i també s’ha notificat al Centro Criptológico Nacional i a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.

 

Un atac informàtic deixa inoperatiu a l’Ajuntament de Castelló de la Plana

L’Ajuntament de Castelló ha registrat este matí un atac informàtic que ha deixat inoperativa la seu electrònica, el portal tributari i la pàgina web municipal, així com el sistema informàtic intern del consistori.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, a hores d’ara el departament de Modernització municipal i diferents empreses especialitzades en ciberseguretat es troben analitzant l’incident i treballant per a restablir el sistema del consistori de Castelló a la menor brevetat possible. Tot pareix indicar que es tracta d’un atac automatitzat consistent a encriptar informació sense arribar a accedir a la mateixa ni descarregar dades.

 

Cal destacar que les persones que tenien cita prèvia per a hui se’ls ha pres les dades i se’ls citarà novament i el servici d’Atenció Ciutadana telefonarà a les persones afectades per a donar-los també nova cita. El telèfon d’atenció ciutadana, el 010, continua operatiu de 8.00 a 15.00 hores i l’Ajuntament de Castelló està estudiant ampliar els terminis administratius durant el temps que dure la incidència.

Últimes notícies

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.