14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Uns hackers demanen un rescat a l’Ajuntament de Castelló per desencriptar les seues dades

 

Actualització 31/03/2021 a les 20.15 hores. L’Ajuntament de Castelló ha convocat este dimecres una reunió del Centre de Coordinació Operativa Municipal (Cecopal) per a abordar de manera específica un atac informàtic al consistori en el si de l’òrgan de coordinació d’emergències d’àmbit municipal.

 

En la reunió s’ha fet una anàlisi de l’estat actual. En este sentit, s’ha neutralitzat ja l’atac, i ara s’està treballant en dos vies paral·leles: la cerca de l’origen de l’atac i el restabliment del sistema.

 

Segons el diagnòstic, el tipus d‘atac detectat és un ‘ransomware‘, que consistix a encriptar la informació de manera que es bloqueja l’accés a ella i es demana un rescat a canvi de desencriptar-la.

 

Davant esta situació, l’Ajuntament de Castelló de la Plana ha presentat denúncia davant la Policia Nacional i també s’ha notificat al Centro Criptológico Nacional i a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.

 

Un atac informàtic deixa inoperatiu a l’Ajuntament de Castelló de la Plana

L’Ajuntament de Castelló ha registrat este matí un atac informàtic que ha deixat inoperativa la seu electrònica, el portal tributari i la pàgina web municipal, així com el sistema informàtic intern del consistori.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, a hores d’ara el departament de Modernització municipal i diferents empreses especialitzades en ciberseguretat es troben analitzant l’incident i treballant per a restablir el sistema del consistori de Castelló a la menor brevetat possible. Tot pareix indicar que es tracta d’un atac automatitzat consistent a encriptar informació sense arribar a accedir a la mateixa ni descarregar dades.

 

Cal destacar que les persones que tenien cita prèvia per a hui se’ls ha pres les dades i se’ls citarà novament i el servici d’Atenció Ciutadana telefonarà a les persones afectades per a donar-los també nova cita. El telèfon d’atenció ciutadana, el 010, continua operatiu de 8.00 a 15.00 hores i l’Ajuntament de Castelló està estudiant ampliar els terminis administratius durant el temps que dure la incidència.

Últimes notícies

Tosha Schareina, quart en l’etapa i més lluny del podi del Dakar en motos

Tosha Schareina va acabar quart en l'octava etapa del Dakar, a 9.47 de Luciano Benavides, i és quart de la general a 20.13 del nou líder. Benavides va guanyar per segona jornada seguida i va prendre el comandament per 10 segons sobre Daniel Sanders.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i assegura haver-lo aportat tot

Després d'un acarament amb José Manuel Cuenca, Salomé Pradas s'ha acostat a les víctimes de la DANA i ha defés que ho ha aportat tot. Les famílies han exigit veritat i responsabilitats.

Pradas diu que es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

Pradas ha declarat que es va sentir persuadida des de Presidència per a no ordenar el confinament durant la dana. Cuenca ho ha negat en un acarament marcat per protestes.

El PP afirma que li agradaria un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per la dana

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Laura Chuliá, va demanar un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per a aclarir la gestió de la dana. També va defendre que José Manuel Cuenca retornara el seu mòbil 'reinicialitzat' i va retraure que els dos responsables només es connectaren al Cecopi i rebutjaren acudir a la comissió d'investigació.

L’Hèrcules tanca una primera volta irregular i queda lluny de l’ascens

El 1-1 a Múrcia va tancar una primera volta de vaivens per a l'Hèrcules: nové amb 26 punts, a 4 del playoff i a 12 del líder, malgrat l'impuls de Company.

El Llevant de Luís Castro viu la seua millor ratxa del curs

Luís Castro ha sumat quatre punts en dos partits i ha enllaçat tres jornades sense perdre, la millor ratxa del Llevant este curs. L'equip continua penúltim amb 14 punts, a quatre de la salvació i amb un partit menys.

Compromís sosté que l’acarament per la dana ha de ser a tres i incloure a Mazón

Compromís ha reclamat que l'acarament judicial per la gestió de la dana no es limite a Pradas i Cuenca i incloga també a Mazón. Baldoví ha criticat l'esborrament del mòbil oficial de Conca i l'aforament del expresident.

Tosha Schareina acaba quart en l’etapa i s’allunya del podi en motos

Tosha Schareina va acabar quart de l'etapa, a 9.47 del guanyador Luciano Benavides, i veu com es complica el podi en motos: és quart de la general a 20.13. Benavides es va emportar la seua tercera etapa i va prendre el lideratge amb 10 segons sobre Daniel Sanders.