11.3 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Atracaments, robatoris amb ganivet i fugida en barco: les ‘vacacions’ d’un murcià en Torrevieja

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant) a un home de 32 anys, natural de Molina de Segura (Múrcia), com a presumpte autor de quatre robatoris amb violència i intimidació i un altre robatori, d’una embarcació. L’home ha estat vivint en un aparthotel des de feia quatre dies i, en eixe temps ha atracat una botiga, ha assaltat a una anciana, ha amenaçat amb un ganivet a un agent immobiliari i ha furtat un barco en el Club Nàutic.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els agents han batejat l’operació com a ‘Vacacions delictives’. El detingut, que presumptament actuava de forma extremadament violenta contra les seues víctimes, ja ha ingressat en la presó, encara que les investigacions continuen obertes i no es descarta que se li puguen atribuir més delictes.

 

Fugida exprés del Club Nàutic

El primer delicte conegut ha sigut el del robatori d’una embarcació atracada en un moll del Club Nàutic de Torrevieja, a on va començar a navegar «a gran velocitat», cosa «va causar alarma per la zona», per a abandonar-la poc després.

 

L’endemà, va assaltar un establiment 24 hores, de a on va furtar diners en efectiu i el mòbil de la dependenta, a qui va amenaçar amb pegar-li amb una botella de cervesa i, fins i tot, matar-la si no li donava el que demanava. Abans de pegar a fugir, la va obligar a amagar-se en el magatzem i a no eixir.

 

 

Dos ganivets en el coll d’un agent

Poc després, els investigadors van conéixer el cas d’un agent immobiliari al qui va apuntar amb dos ganivets en el coll (un que ja portava i un altre que va traure del caixó de la cuina), mentres li estava ensenyant l’interior d’una vivenda. Va ser tal el temor causat, que no es va atrevir a denunciar el robatori, per por de què complira amb l’amenaça de matar-lo a ell o a la seua família.

 

Després de diferents gestions fetes, els agents van trobar l’aparthotel a on s’estava. Una volta allí, durant el registre, es van trobar proves amb les que es van poder aclarir els delictes que se li imputaven. Entre els objectes recuperats hi havia mòbils, diners i una cadena i dos anells d’or.

 

Una volta detingut en els calabossos, es va presentar en la comissaria una senyora de 79 anys per a denunciar que, quan estava a punt d’entrar en l’ascensor del seu edifici, un xic l’havia agredit en la cara i avantbraç amb un ganivet de grans dimensions, per a furtar-li dos cadenes i una polsera d’or. Les dades de la descripció de l’agressor coincidien, «sense cap dubte», amb el detingut.

 

Tot havia començat en Múrcia

A demés, continuant amb la investigació, la Guàrdia Civil va aclarir un altre robatori amb violència i intimidació, que havia passat en Múrcia. Es tractava de l’assalt a tres menors, als qui els va obligar a què el portaren a casa d’un d’ells. Una volta allí, els va tancar en la terrassa i els va amenaçar amb tirar-los al buit o enviar-los un sicari, si contaven què els havia fet. D’allí els va furtar un mòbil, que va vendre posteriorment en un establiment ja de Torrevieja.

 

Els fets han passat mentres el detingut estava de vacacions en Torrevieja, del 16 al 20 de juliol, i han acabat amb l’acusació per quatre delictes de robatori amb violència i un delicte de robatori de vehicle. Després de passar a disposició judicial el dijous 23, ha sigut tancat en la presó. Ara per ara, la investigació continua oberta, per si  l’acusat estiguera implicat en més delictes però no hagueren sigut denunciats encara per por de les amenaces.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.