L’Audiència de València ordena que declare com a investigat el líder d’España 2000 per un acte contra l’islam

El líder de la formació d’ultradreta España 2000, José Luis Roberto, haurà de sentar-se en la bancada dels acusats després de ser citat per l’Audiència Provincial de València, per indicis d’un possible delicte d’odi en un acte que es va realitzar a la capital sota el lema «No al Islam».

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincia de València estima el recurs d’apel·lació que la fiscalia va interposar contra l’arxivament de les diligències per part del jutjat d’instrucció número 17 de València i, per tant, revoca la seua resolució.

 

La fiscal de delictes d’odi, Susana Gisbert, assegurava en el seu informe que la concentració va consistir en «una perfomance en menyspreu i rebuig de l’Islam, retransmés per la xarxa social Facebook i acompanyat de soflamas» en les quals el president de la formació d’ultradreta, José Luis Roberto, cridava a «lluitar contra la invasió» i deia «que els immigrants musulmans suposen un perill, entre altres frases similars». La denúncia contra aquest acte va ser presentada per l’ONG València Acull.

 

Des de l’Audiència Provincial asseguren que si hi ha delictes d’odi nho se pot arxivar la causa i no poden quedar exclosos sense una activitat probatòria: «no convé banalitzar» amb aquest tipus de delictes. València Acull ha recordat als mitjans, després de fer-se pública la citació de José Luis Roberto com a investigat, que la persona que va demanar actuar a la Policia va ser sancionada per alteració de l’ordre públic.

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.