L’Audiència de València ordena que declare com a investigat el líder d’España 2000 per un acte contra l’islam

El líder de la formació d’ultradreta España 2000, José Luis Roberto, haurà de sentar-se en la bancada dels acusats després de ser citat per l’Audiència Provincial de València, per indicis d’un possible delicte d’odi en un acte que es va realitzar a la capital sota el lema «No al Islam».

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincia de València estima el recurs d’apel·lació que la fiscalia va interposar contra l’arxivament de les diligències per part del jutjat d’instrucció número 17 de València i, per tant, revoca la seua resolució.

 

La fiscal de delictes d’odi, Susana Gisbert, assegurava en el seu informe que la concentració va consistir en «una perfomance en menyspreu i rebuig de l’Islam, retransmés per la xarxa social Facebook i acompanyat de soflamas» en les quals el president de la formació d’ultradreta, José Luis Roberto, cridava a «lluitar contra la invasió» i deia «que els immigrants musulmans suposen un perill, entre altres frases similars». La denúncia contra aquest acte va ser presentada per l’ONG València Acull.

 

Des de l’Audiència Provincial asseguren que si hi ha delictes d’odi nho se pot arxivar la causa i no poden quedar exclosos sense una activitat probatòria: «no convé banalitzar» amb aquest tipus de delictes. València Acull ha recordat als mitjans, després de fer-se pública la citació de José Luis Roberto com a investigat, que la persona que va demanar actuar a la Policia va ser sancionada per alteració de l’ordre públic.

Últimes notícies

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.