L’Audiència de València ordena que declare com a investigat el líder d’España 2000 per un acte contra l’islam

El líder de la formació d’ultradreta España 2000, José Luis Roberto, haurà de sentar-se en la bancada dels acusats després de ser citat per l’Audiència Provincial de València, per indicis d’un possible delicte d’odi en un acte que es va realitzar a la capital sota el lema «No al Islam».

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincia de València estima el recurs d’apel·lació que la fiscalia va interposar contra l’arxivament de les diligències per part del jutjat d’instrucció número 17 de València i, per tant, revoca la seua resolució.

 

La fiscal de delictes d’odi, Susana Gisbert, assegurava en el seu informe que la concentració va consistir en «una perfomance en menyspreu i rebuig de l’Islam, retransmés per la xarxa social Facebook i acompanyat de soflamas» en les quals el president de la formació d’ultradreta, José Luis Roberto, cridava a «lluitar contra la invasió» i deia «que els immigrants musulmans suposen un perill, entre altres frases similars». La denúncia contra aquest acte va ser presentada per l’ONG València Acull.

 

Des de l’Audiència Provincial asseguren que si hi ha delictes d’odi nho se pot arxivar la causa i no poden quedar exclosos sense una activitat probatòria: «no convé banalitzar» amb aquest tipus de delictes. València Acull ha recordat als mitjans, després de fer-se pública la citació de José Luis Roberto com a investigat, que la persona que va demanar actuar a la Policia va ser sancionada per alteració de l’ordre públic.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.