L’Audiència de València ordena que declare com a investigat el líder d’España 2000 per un acte contra l’islam

El líder de la formació d’ultradreta España 2000, José Luis Roberto, haurà de sentar-se en la bancada dels acusats després de ser citat per l’Audiència Provincial de València, per indicis d’un possible delicte d’odi en un acte que es va realitzar a la capital sota el lema «No al Islam».

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincia de València estima el recurs d’apel·lació que la fiscalia va interposar contra l’arxivament de les diligències per part del jutjat d’instrucció número 17 de València i, per tant, revoca la seua resolució.

 

La fiscal de delictes d’odi, Susana Gisbert, assegurava en el seu informe que la concentració va consistir en «una perfomance en menyspreu i rebuig de l’Islam, retransmés per la xarxa social Facebook i acompanyat de soflamas» en les quals el president de la formació d’ultradreta, José Luis Roberto, cridava a «lluitar contra la invasió» i deia «que els immigrants musulmans suposen un perill, entre altres frases similars». La denúncia contra aquest acte va ser presentada per l’ONG València Acull.

 

Des de l’Audiència Provincial asseguren que si hi ha delictes d’odi nho se pot arxivar la causa i no poden quedar exclosos sense una activitat probatòria: «no convé banalitzar» amb aquest tipus de delictes. València Acull ha recordat als mitjans, després de fer-se pública la citació de José Luis Roberto com a investigat, que la persona que va demanar actuar a la Policia va ser sancionada per alteració de l’ordre públic.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.