L’Audiència de València ordena que declare com a investigat el líder d’España 2000 per un acte contra l’islam

El líder de la formació d’ultradreta España 2000, José Luis Roberto, haurà de sentar-se en la bancada dels acusats després de ser citat per l’Audiència Provincial de València, per indicis d’un possible delicte d’odi en un acte que es va realitzar a la capital sota el lema «No al Islam».

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincia de València estima el recurs d’apel·lació que la fiscalia va interposar contra l’arxivament de les diligències per part del jutjat d’instrucció número 17 de València i, per tant, revoca la seua resolució.

 

La fiscal de delictes d’odi, Susana Gisbert, assegurava en el seu informe que la concentració va consistir en «una perfomance en menyspreu i rebuig de l’Islam, retransmés per la xarxa social Facebook i acompanyat de soflamas» en les quals el president de la formació d’ultradreta, José Luis Roberto, cridava a «lluitar contra la invasió» i deia «que els immigrants musulmans suposen un perill, entre altres frases similars». La denúncia contra aquest acte va ser presentada per l’ONG València Acull.

 

Des de l’Audiència Provincial asseguren que si hi ha delictes d’odi nho se pot arxivar la causa i no poden quedar exclosos sense una activitat probatòria: «no convé banalitzar» amb aquest tipus de delictes. València Acull ha recordat als mitjans, després de fer-se pública la citació de José Luis Roberto com a investigat, que la persona que va demanar actuar a la Policia va ser sancionada per alteració de l’ordre públic.

Últimes notícies

Vint ferits lleus en la Cordà i la Recordà de Paterna

La Cordà pirotècnica i la posterior Recordà de Paterna han deixat esta matinada vint ferits lleus, menys que en l’edició anterior. L’acte, amb 70.000 coets llançats en menys de vint minuts, ha mantingut la tradició de més de dos segles.

La hostaleria de València exigix ajudes urgents per l’impacte de l’incendi d’El Saler

Les organitzacions de restauració de València reclamen un pla extraordinari d’ajudes per a compensar les pèrdues pels desallotjaments, tancaments i cancel·lacions provocats per l’incendi d’El Saler. Les patronals demanen ajudes directes, bonificacions fiscals i campanyes de promoció turística per a reactivar la zona.

Deting per traure quasi 5.700 euros del compte del seu veí de 83 anys a la Salzadella

La Guàrdia Civil de Sant Mateu ha detingut un home de 63 anys acusat de buidar 5.690 euros del compte bancari del seu veí malalt, de 83 anys, a la Salzadella, aprofitant-se de la confiança i de l’accés al seu domicili.

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.