9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

L’Audiència de València absol a tres germans d’Antonio Anglés i en condemna a un altre

 

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València ha absolt a quatre acusats, entre ells tres germans d’Antonio Anglés, el fugitiu buscat pel triple crim d’Alcàsser, de l’extorsió denunciada per un empresari, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en un comunicat.

 

A pesar d’això, el tribunal ha condemnat a un dels germans, Carlos M.M., a un any i tres mesos de presó per un delicte de tinença il·lícita d’armes, i altres tres anys i sis mesos de presó i al pagament d’una multa de 5.000 euros per un delicte contra la salut pública.

 

La sentència, que pot ser recorreguda, arreplega l’absència de mitjans de prova suficients per a condemnar pel delicte d’extorsió, ja que la víctima no va comparéixer en el juí celebrat el passat 14 de juliol i la seua declaració sumarial «no revist valor probatori de càrrec quan es va practicar sense intervenció de la defensa dels acusats».

 

El perjudicat va denunciar en desembre de 2017 en una comissaria de Policia que els tres germans d’Anglés i un altre individu li havien obligat, amenaçant-li amb una pistola i una xeringa suposadament infectada amb el virus de la SIDA, a cedir davant notari a Carlos M.M. les seues participacions en una empresa que explotava una estació de servici, de la que els dos eren socis.

 

A pesar d’això, la Sala considera «inversemblant» eixa narració i recorda que no existix en les actuacions l’escriptura de cessió de participacions que suposadament hauria motivat l’extorsió.

 

A això se suma la renúncia expressa a exercir qualsevol acció civil o penal contra els denunciats que la mateixa víctima va presentar en el jutjat instructor, en la que manifestava haver arribat a un acord amb la part contrària.

 

Els magistrats sí han condemnat a Carlos M.M. per tinença il·lícita d’armes i tràfic de drogues, després que la Policia confiscara en el registre de sa casa una pistola semiautomàtica i diferents quantitats d’haixix, heroïna i cocaïna que anava a destinar a la venda a tercers.

Últimes notícies

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.