L’Audiència de València absol a tres germans d’Antonio Anglés i en condemna a un altre

 

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València ha absolt a quatre acusats, entre ells tres germans d’Antonio Anglés, el fugitiu buscat pel triple crim d’Alcàsser, de l’extorsió denunciada per un empresari, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en un comunicat.

 

A pesar d’això, el tribunal ha condemnat a un dels germans, Carlos M.M., a un any i tres mesos de presó per un delicte de tinença il·lícita d’armes, i altres tres anys i sis mesos de presó i al pagament d’una multa de 5.000 euros per un delicte contra la salut pública.

 

La sentència, que pot ser recorreguda, arreplega l’absència de mitjans de prova suficients per a condemnar pel delicte d’extorsió, ja que la víctima no va comparéixer en el juí celebrat el passat 14 de juliol i la seua declaració sumarial «no revist valor probatori de càrrec quan es va practicar sense intervenció de la defensa dels acusats».

 

El perjudicat va denunciar en desembre de 2017 en una comissaria de Policia que els tres germans d’Anglés i un altre individu li havien obligat, amenaçant-li amb una pistola i una xeringa suposadament infectada amb el virus de la SIDA, a cedir davant notari a Carlos M.M. les seues participacions en una empresa que explotava una estació de servici, de la que els dos eren socis.

 

A pesar d’això, la Sala considera «inversemblant» eixa narració i recorda que no existix en les actuacions l’escriptura de cessió de participacions que suposadament hauria motivat l’extorsió.

 

A això se suma la renúncia expressa a exercir qualsevol acció civil o penal contra els denunciats que la mateixa víctima va presentar en el jutjat instructor, en la que manifestava haver arribat a un acord amb la part contrària.

 

Els magistrats sí han condemnat a Carlos M.M. per tinença il·lícita d’armes i tràfic de drogues, després que la Policia confiscara en el registre de sa casa una pistola semiautomàtica i diferents quantitats d’haixix, heroïna i cocaïna que anava a destinar a la venda a tercers.

Últimes notícies

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.