16 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Quatre condemnats per una baralla entre famílies que va acabar amb un mort a Gandia

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a penes que van des dels set als 19 anys i mig de presó a quatre dels acusats per una baralla entre famílies rivals que es va saldar amb un mort a Gandia l’1 d’octubre de 2017.

La sentència, dictada a partir del veredicte emés per un jurat popular, absol en canvi a altres set processaments per estos fets.

Tres dels condemnats pertanyen a un dels grups familiars implicats en la batussa, conegut com ‘Los Frasquitos’, mentre que el quart penat és membre de l’altre clan, conegut com ‘Los Chatos’.

El principal implicat del primer grup, J.F.G., ha sigut condemnat a penes que sumen 19 anys i mig de presó: 12 anys i cinc mesos per un delicte d’homicidi consumat i set anys per un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

L’Audiència ha imposat als altres dos integrants de ‘Los Frasquitos’, identificats com a J.M.F.G. i F.F.G., sengles penes d’11 anys de presó com a autors d’un delicte d’homicidi.

Finalment, el membre de ‘Los Chatos’ declarat culpable pel jurat, A.G.C., que és fill del mort, ha sigut condemnat a set anys de presó per un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

Els fets es remunten a l’1 d’octubre de 2017, quan totes dos famílies, que havien protagonitzat discussions i agressions mútues amb anterioritat, es van enfrontar en un carrer de Gandia proveïts de bastons de fusta i bats de beisbol, així com d’altres armes com a ganivets, una falç, una maça metàl·lica o la broca d’un martell percutor.

Els tres penats de la família de ‘Los Frasquitos’ van acabar matant a un de ‘Los Chatos’, després d’agredir-li amb una navalla i propinar-li diversos colps amb els bastons que portaven.

Igualment, J.F.G., va atacar i va intentar matar amb la navalla a un dels fills del mort, A.G.C., qui al seu torn va fer el propi amb un dels seus rivals utilitzant un ganivet.

La sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), obliga als tres integrants de ‘Los Frasquitos’ condemnats al pagament conjunt i solidari d’indemnitzacions que ascendeixen a un total de 550.000 euros.

Per part seua, el membre de ‘Los Chatos’ penat, A.G.C., haurà d’indemnitzar amb 3.200 euros al rival al qual va intentar matar.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.