Quatre condemnats per una baralla entre famílies que va acabar amb un mort a Gandia

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a penes que van des dels set als 19 anys i mig de presó a quatre dels acusats per una baralla entre famílies rivals que es va saldar amb un mort a Gandia l’1 d’octubre de 2017.

La sentència, dictada a partir del veredicte emés per un jurat popular, absol en canvi a altres set processaments per estos fets.

Tres dels condemnats pertanyen a un dels grups familiars implicats en la batussa, conegut com ‘Los Frasquitos’, mentre que el quart penat és membre de l’altre clan, conegut com ‘Los Chatos’.

El principal implicat del primer grup, J.F.G., ha sigut condemnat a penes que sumen 19 anys i mig de presó: 12 anys i cinc mesos per un delicte d’homicidi consumat i set anys per un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

L’Audiència ha imposat als altres dos integrants de ‘Los Frasquitos’, identificats com a J.M.F.G. i F.F.G., sengles penes d’11 anys de presó com a autors d’un delicte d’homicidi.

Finalment, el membre de ‘Los Chatos’ declarat culpable pel jurat, A.G.C., que és fill del mort, ha sigut condemnat a set anys de presó per un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

Els fets es remunten a l’1 d’octubre de 2017, quan totes dos famílies, que havien protagonitzat discussions i agressions mútues amb anterioritat, es van enfrontar en un carrer de Gandia proveïts de bastons de fusta i bats de beisbol, així com d’altres armes com a ganivets, una falç, una maça metàl·lica o la broca d’un martell percutor.

Els tres penats de la família de ‘Los Frasquitos’ van acabar matant a un de ‘Los Chatos’, després d’agredir-li amb una navalla i propinar-li diversos colps amb els bastons que portaven.

Igualment, J.F.G., va atacar i va intentar matar amb la navalla a un dels fills del mort, A.G.C., qui al seu torn va fer el propi amb un dels seus rivals utilitzant un ganivet.

La sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), obliga als tres integrants de ‘Los Frasquitos’ condemnats al pagament conjunt i solidari d’indemnitzacions que ascendeixen a un total de 550.000 euros.

Per part seua, el membre de ‘Los Chatos’ penat, A.G.C., haurà d’indemnitzar amb 3.200 euros al rival al qual va intentar matar.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.