Quatre condemnats per una baralla entre famílies que va acabar amb un mort a Gandia

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a penes que van des dels set als 19 anys i mig de presó a quatre dels acusats per una baralla entre famílies rivals que es va saldar amb un mort a Gandia l’1 d’octubre de 2017.

La sentència, dictada a partir del veredicte emés per un jurat popular, absol en canvi a altres set processaments per estos fets.

Tres dels condemnats pertanyen a un dels grups familiars implicats en la batussa, conegut com ‘Los Frasquitos’, mentre que el quart penat és membre de l’altre clan, conegut com ‘Los Chatos’.

El principal implicat del primer grup, J.F.G., ha sigut condemnat a penes que sumen 19 anys i mig de presó: 12 anys i cinc mesos per un delicte d’homicidi consumat i set anys per un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

L’Audiència ha imposat als altres dos integrants de ‘Los Frasquitos’, identificats com a J.M.F.G. i F.F.G., sengles penes d’11 anys de presó com a autors d’un delicte d’homicidi.

Finalment, el membre de ‘Los Chatos’ declarat culpable pel jurat, A.G.C., que és fill del mort, ha sigut condemnat a set anys de presó per un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

Els fets es remunten a l’1 d’octubre de 2017, quan totes dos famílies, que havien protagonitzat discussions i agressions mútues amb anterioritat, es van enfrontar en un carrer de Gandia proveïts de bastons de fusta i bats de beisbol, així com d’altres armes com a ganivets, una falç, una maça metàl·lica o la broca d’un martell percutor.

Els tres penats de la família de ‘Los Frasquitos’ van acabar matant a un de ‘Los Chatos’, després d’agredir-li amb una navalla i propinar-li diversos colps amb els bastons que portaven.

Igualment, J.F.G., va atacar i va intentar matar amb la navalla a un dels fills del mort, A.G.C., qui al seu torn va fer el propi amb un dels seus rivals utilitzant un ganivet.

La sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), obliga als tres integrants de ‘Los Frasquitos’ condemnats al pagament conjunt i solidari d’indemnitzacions que ascendeixen a un total de 550.000 euros.

Per part seua, el membre de ‘Los Chatos’ penat, A.G.C., haurà d’indemnitzar amb 3.200 euros al rival al qual va intentar matar.

Últimes notícies

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.
FILMOTECA D'ESTIU