Quatre condemnats per una baralla entre famílies que va acabar amb un mort a Gandia

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a penes que van des dels set als 19 anys i mig de presó a quatre dels acusats per una baralla entre famílies rivals que es va saldar amb un mort a Gandia l’1 d’octubre de 2017.

La sentència, dictada a partir del veredicte emés per un jurat popular, absol en canvi a altres set processaments per estos fets.

Tres dels condemnats pertanyen a un dels grups familiars implicats en la batussa, conegut com ‘Los Frasquitos’, mentre que el quart penat és membre de l’altre clan, conegut com ‘Los Chatos’.

El principal implicat del primer grup, J.F.G., ha sigut condemnat a penes que sumen 19 anys i mig de presó: 12 anys i cinc mesos per un delicte d’homicidi consumat i set anys per un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

L’Audiència ha imposat als altres dos integrants de ‘Los Frasquitos’, identificats com a J.M.F.G. i F.F.G., sengles penes d’11 anys de presó com a autors d’un delicte d’homicidi.

Finalment, el membre de ‘Los Chatos’ declarat culpable pel jurat, A.G.C., que és fill del mort, ha sigut condemnat a set anys de presó per un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

Els fets es remunten a l’1 d’octubre de 2017, quan totes dos famílies, que havien protagonitzat discussions i agressions mútues amb anterioritat, es van enfrontar en un carrer de Gandia proveïts de bastons de fusta i bats de beisbol, així com d’altres armes com a ganivets, una falç, una maça metàl·lica o la broca d’un martell percutor.

Els tres penats de la família de ‘Los Frasquitos’ van acabar matant a un de ‘Los Chatos’, després d’agredir-li amb una navalla i propinar-li diversos colps amb els bastons que portaven.

Igualment, J.F.G., va atacar i va intentar matar amb la navalla a un dels fills del mort, A.G.C., qui al seu torn va fer el propi amb un dels seus rivals utilitzant un ganivet.

La sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), obliga als tres integrants de ‘Los Frasquitos’ condemnats al pagament conjunt i solidari d’indemnitzacions que ascendeixen a un total de 550.000 euros.

Per part seua, el membre de ‘Los Chatos’ penat, A.G.C., haurà d’indemnitzar amb 3.200 euros al rival al qual va intentar matar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga la mort per arma blanca d’un home en un parc de València

La Policia Nacional investiga la mort per arma blanca d'un home de 55 anys, sense llar i d'origen algerià, trobat sense vida en un parc de l'avinguda Jacinto Benavente de València.

El Xaloc Powerchair d’Alacant baralla per la seua quarta lliga de futbol en cadira elèctrica

El Xaloc Powerchair d'Alacant, format per jugadors amb gran dependència, afronta la recta final de la lliga de futbol en cadira elèctrica a un punt del líder i somia amb el seu quart títol nacional.

El vent aconseguix 129 km/h a Rossell i deixa ratxes molt fortes a la província de Castelló

El fort vent de component nord ha deixat ratxes de fins a 129 km/h a Rossell i més de 120 km/h en diversos punts de l'interior de Castelló, obligant a intervindre als bombers per la caiguda de branques i tanques.

L’equip Xaloc Powerchair d’Alacant baralla per la seua quarta Lliga de futbol en cadira elèctrica

El Xaloc Powerchair d'Alacant, format per jugadors amb gran dependència motora, aspira a conquistar la seua quarta Lliga nacional de futbol en cadira elèctrica i ultima també la seua participació en la Copa d'Espanya.

Quatre comunitats seguixen en avís per vent i fort onatge, amb Catalunya en nivell taronja

Quatre comunitats mantenen avisos per vent i temporal marítim, amb Catalunya en nivell taronja per ratxes de fins a 80 km/h i ones de fins a quatre metres.

Les comunitats autònomes mobilitzen 2.420 milions en ajudes per la guerra de l’Iran

Les comunitats autònomes han activat mesures de suport per la guerra de l'Iran per 2.420 milions d'euros, amb especial pes de País Basc, Catalunya, Comunitat Valenciana i Castella i Lleó.

El fort vent dona pas a un pont de Setmana Santa estable i més càlid en la Comunitat

El fort vent previst per a este dijous, especialment a Castelló, precedix a un pont de Setmana Santa estable en la Comunitat Valenciana, marcat per cels buidats i un progressiu ascens de les temperatures màximes.

El tramvia de València torna a la normalitat després del trencament de la catenària

Les línies 4 i 6 del tramvia de València recuperen des de primera hora la circulació habitual després del tall provocat pel enganchón d'un camió amb la catenària.