20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Quatre condemnats per una baralla entre famílies que va acabar amb un mort a Gandia

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a penes que van des dels set als 19 anys i mig de presó a quatre dels acusats per una baralla entre famílies rivals que es va saldar amb un mort a Gandia l’1 d’octubre de 2017.

La sentència, dictada a partir del veredicte emés per un jurat popular, absol en canvi a altres set processaments per estos fets.

Tres dels condemnats pertanyen a un dels grups familiars implicats en la batussa, conegut com ‘Los Frasquitos’, mentre que el quart penat és membre de l’altre clan, conegut com ‘Los Chatos’.

El principal implicat del primer grup, J.F.G., ha sigut condemnat a penes que sumen 19 anys i mig de presó: 12 anys i cinc mesos per un delicte d’homicidi consumat i set anys per un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

L’Audiència ha imposat als altres dos integrants de ‘Los Frasquitos’, identificats com a J.M.F.G. i F.F.G., sengles penes d’11 anys de presó com a autors d’un delicte d’homicidi.

Finalment, el membre de ‘Los Chatos’ declarat culpable pel jurat, A.G.C., que és fill del mort, ha sigut condemnat a set anys de presó per un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

Els fets es remunten a l’1 d’octubre de 2017, quan totes dos famílies, que havien protagonitzat discussions i agressions mútues amb anterioritat, es van enfrontar en un carrer de Gandia proveïts de bastons de fusta i bats de beisbol, així com d’altres armes com a ganivets, una falç, una maça metàl·lica o la broca d’un martell percutor.

Els tres penats de la família de ‘Los Frasquitos’ van acabar matant a un de ‘Los Chatos’, després d’agredir-li amb una navalla i propinar-li diversos colps amb els bastons que portaven.

Igualment, J.F.G., va atacar i va intentar matar amb la navalla a un dels fills del mort, A.G.C., qui al seu torn va fer el propi amb un dels seus rivals utilitzant un ganivet.

La sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), obliga als tres integrants de ‘Los Frasquitos’ condemnats al pagament conjunt i solidari d’indemnitzacions que ascendeixen a un total de 550.000 euros.

Per part seua, el membre de ‘Los Chatos’ penat, A.G.C., haurà d’indemnitzar amb 3.200 euros al rival al qual va intentar matar.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.