Bernardo Montoya, detingut ahir, confessa l’assassinat de Laura Luelmo

Bernardo Montoya, detenido como sospechoso de la muerte de Laura Luelmo

Bernardo Montoya ha confessat el crim | Telecinco

 

Després de la detenció ahir de Bernardo Montoya la investigació ha fet un nou gir davant la confessió de l’agressor. Bernardo Montoya ha reconegut en les últimes hores davant dels agents de la Unitat Central Operativa (UCO) que ell és l’assassí de l’última víctima mortal de violència de gènere, la jove Laura Luelmo. La jove va desaparéixer la setmana passada en El Campillo, un poblet de Huelva, on va aparéixer el seu cadàver el passat dilluns en un barranc. Segons fonts de la investigació l’agressor va ser detingut ahir i en la seu de la Comandància de Huelva es va afonar a l’hora de declarar davant els agents. L’home va admetre els fets davant el gran número de proves que hi havia en contra seua.

Malgrat això en la seua confessió no consta que arribara a mantindre segrestada o retinguda a la jove, cosa estranya, pel fet que l’autòpsia ha revelat que va morir entre 48 i 72 hores després de la seua desaparició. No obstant este extrem ha de ser confirmat pels agents a càrrec de la investigació, que han recordat que Montoya, ha mostrat moltes incongruències i intents de mentides en la seua declaració. L’interrogatori ha durat tres hores, i l’arrestat va començar la tanda de preguntes negant els fets. A mesura que avançava la passada nit, ja en presència del seu advocat, va admetre l’assassinat, encara que parcialment. Fou a la matinada, segons fonts de la Guàrdia Civil, que es van aclarir quasi tots els extrems del crim, inclús el lloc i la manera en què la va deixar sense vida.

Fotografía de Laura Luelmo

Laura era defensora dels drets de les dones i va dissenyar aquest cartell per al 8-M | Cedida

 

Els investigadors no creuen la primera versió, que presenta el crim com exculpatori. Va dir haver-la trobat accidentalment en les immediacions del Campillo i que van mantindre una discussió que acabà en baralla. Segons ell, en el curs de la baralla, van forcejar i ell la va colpejar. Després ha afirmat que va portar el cos en el maleter del seu cotxe Alfa Romeo negre directament al barranc de Las Mimbreras on el cadàver va ser trobat dilluns per un voluntari de la Creu Roja. De ser cert esta part de la declaració, la xica hauria agonitzat durant, almenys dos dies en el camp.

Després de la confessió, els investigadors tenen previst realitzar en les pròximes hores, amb l’assassí present, una reconstrucció dels fets, tant en el barranc de La Mimbrera com en El Campillo, on suposadament la va matar. Els especialistes esperen que l’ADN demostre les evidències. El cadàver de la jove presentava ferides defensives amb la qual cosa es probable que puguen extraure proves genètiques que incriminen l’assassí. El cos trobat en el barranc, segons l’autòpsia presentava un colp en el cap que va provocar la mort, encara que pot ser no de manera instantània. La xica, a més, tenia hematomes en el coll, compatibles amb l’estrangulament. Si Laura va ser violada o va patir abusos es desconeix de moment. El cadàver va ser trobat cap a baix, semidespullat, nugat i ocult baix uns matolls.

No s’han trobat de moment ni el mòbil, ni la cartera, ni les claus amb les que Laura va eixir a córrer, la qual cosa fa pensar que la jove va ser assassinada en un altre lloc, i després va ser traslladada al paratge abrupte on va ser trobada. El detingut va ser portat al lloc de la Guàrdia Civil de Valverde del Camino on els especialistes de l’UCO van a interrogar a Bernardo Montoya abans que siga posat a disposició de la titular del Jutjat d’Instrucció número 1 de Valverde, qui ha decretat el secret de sumari. Els investigadors estan convençuts que el mòbil va ser sexual.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.

Aleix Febas avisa d’un mes final molt intens per a l’Elx

Aleix Febas advertix que a l'Elx li espera un mes de competició molt intens i demana màxima preparació, confiança en la fortalesa en el Martínez Valero i suport total de l'afició.