Bernardo Montoya, detingut ahir, confessa l’assassinat de Laura Luelmo

Bernardo Montoya, detenido como sospechoso de la muerte de Laura Luelmo

Bernardo Montoya ha confessat el crim | Telecinco

 

Després de la detenció ahir de Bernardo Montoya la investigació ha fet un nou gir davant la confessió de l’agressor. Bernardo Montoya ha reconegut en les últimes hores davant dels agents de la Unitat Central Operativa (UCO) que ell és l’assassí de l’última víctima mortal de violència de gènere, la jove Laura Luelmo. La jove va desaparéixer la setmana passada en El Campillo, un poblet de Huelva, on va aparéixer el seu cadàver el passat dilluns en un barranc. Segons fonts de la investigació l’agressor va ser detingut ahir i en la seu de la Comandància de Huelva es va afonar a l’hora de declarar davant els agents. L’home va admetre els fets davant el gran número de proves que hi havia en contra seua.

Malgrat això en la seua confessió no consta que arribara a mantindre segrestada o retinguda a la jove, cosa estranya, pel fet que l’autòpsia ha revelat que va morir entre 48 i 72 hores després de la seua desaparició. No obstant este extrem ha de ser confirmat pels agents a càrrec de la investigació, que han recordat que Montoya, ha mostrat moltes incongruències i intents de mentides en la seua declaració. L’interrogatori ha durat tres hores, i l’arrestat va començar la tanda de preguntes negant els fets. A mesura que avançava la passada nit, ja en presència del seu advocat, va admetre l’assassinat, encara que parcialment. Fou a la matinada, segons fonts de la Guàrdia Civil, que es van aclarir quasi tots els extrems del crim, inclús el lloc i la manera en què la va deixar sense vida.

Fotografía de Laura Luelmo

Laura era defensora dels drets de les dones i va dissenyar aquest cartell per al 8-M | Cedida

 

Els investigadors no creuen la primera versió, que presenta el crim com exculpatori. Va dir haver-la trobat accidentalment en les immediacions del Campillo i que van mantindre una discussió que acabà en baralla. Segons ell, en el curs de la baralla, van forcejar i ell la va colpejar. Després ha afirmat que va portar el cos en el maleter del seu cotxe Alfa Romeo negre directament al barranc de Las Mimbreras on el cadàver va ser trobat dilluns per un voluntari de la Creu Roja. De ser cert esta part de la declaració, la xica hauria agonitzat durant, almenys dos dies en el camp.

Després de la confessió, els investigadors tenen previst realitzar en les pròximes hores, amb l’assassí present, una reconstrucció dels fets, tant en el barranc de La Mimbrera com en El Campillo, on suposadament la va matar. Els especialistes esperen que l’ADN demostre les evidències. El cadàver de la jove presentava ferides defensives amb la qual cosa es probable que puguen extraure proves genètiques que incriminen l’assassí. El cos trobat en el barranc, segons l’autòpsia presentava un colp en el cap que va provocar la mort, encara que pot ser no de manera instantània. La xica, a més, tenia hematomes en el coll, compatibles amb l’estrangulament. Si Laura va ser violada o va patir abusos es desconeix de moment. El cadàver va ser trobat cap a baix, semidespullat, nugat i ocult baix uns matolls.

No s’han trobat de moment ni el mòbil, ni la cartera, ni les claus amb les que Laura va eixir a córrer, la qual cosa fa pensar que la jove va ser assassinada en un altre lloc, i després va ser traslladada al paratge abrupte on va ser trobada. El detingut va ser portat al lloc de la Guàrdia Civil de Valverde del Camino on els especialistes de l’UCO van a interrogar a Bernardo Montoya abans que siga posat a disposició de la titular del Jutjat d’Instrucció número 1 de Valverde, qui ha decretat el secret de sumari. Els investigadors estan convençuts que el mòbil va ser sexual.

 

Últimes notícies

Cárdenas afronta la final amb el Barça complint el somni de jugar contra els seus ídols

El base del Valencia Basket Álvaro Cárdenas ha explicat que és una il·lusió especial disputar la final de la Lliga Endesa contra el Barça i enfrontar-se a bases com Nico Laprovittola, jugadors que havia seguit per televisió.

El nou trasvasament Tajo-Segura aportarà 120 hectòmetres cúbics en juny i juliol

La Comissió d'Explotació de l'Aqüeducte Tajo-Segura ha autoritzat un nou enviament de 120 hectòmetres cúbics per als mesos de juny i juliol, 60 cada mes, mentres els municipis riberenys critiquen que encara no s'han actualitzat les regles d'explotació.

Els pantans del Xúquer i del Segura perden aigua però resisten millor que la mitjana estatal

Les reserves dels pantans del Xúquer i del Segura han baixat un 0,8 % i un 0,3 % en lúltima setmana, per davall del descens mitjà espanyol del 0,9 %, ambdós per damunt del 50 % de la seua capacitat.

Estudiants de la UMH busquen el podi de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26

Un equip d’estudiants de la UMH d’Elx competirà del 24 al 29 de juny al circuit polonés de Silesia Ring amb el prototip Dátil 26, amb l’objectiu declarat de pujar al podi de la Shell Eco-Marathon Europe and Africa 2026.

Sis de cada deu espanyols gasten uns 20 euros en tapes almenys una volta a la setmana

El 65 % dels espanyols ix de tapes almenys una vegada a la setmana i gasta fins a 20 euros per ocasió. El sector busca ara que el tapeo siga reconegut com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Les primeres peces de la Foguera Oficial ja ocupen la plaça de l’Ajuntament d’Alacant

Les primeres peces de ‘Singulares’, la Foguera Oficial d’Alacant de Pedro Espadero, ja han arribat a la plaça de l’Ajuntament, on este dimecres està previst alçar el gran remat amb l’ajuda de grues.

Mor un home en una baralla amb armes blanques a Aldaia i hi ha dos detinguts

Un home ha mort en una baralla amb armes blanques a Aldaia i dos més han sigut detinguts. La Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de la investigació.

Com observar de forma segura l’eclipsi solar total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el Pla de Gestió de l’Eclipsi Solar Total del 12 d’agost, que coordina seguretat, salut, mobilitat, medi ambient, turisme i divulgació científica, amb huit punts oficials d’observació repartits per la Comunitat Valenciana.