Bernardo Montoya, detingut ahir, confessa l’assassinat de Laura Luelmo

Bernardo Montoya, detenido como sospechoso de la muerte de Laura Luelmo

Bernardo Montoya ha confessat el crim | Telecinco

 

Després de la detenció ahir de Bernardo Montoya la investigació ha fet un nou gir davant la confessió de l’agressor. Bernardo Montoya ha reconegut en les últimes hores davant dels agents de la Unitat Central Operativa (UCO) que ell és l’assassí de l’última víctima mortal de violència de gènere, la jove Laura Luelmo. La jove va desaparéixer la setmana passada en El Campillo, un poblet de Huelva, on va aparéixer el seu cadàver el passat dilluns en un barranc. Segons fonts de la investigació l’agressor va ser detingut ahir i en la seu de la Comandància de Huelva es va afonar a l’hora de declarar davant els agents. L’home va admetre els fets davant el gran número de proves que hi havia en contra seua.

Malgrat això en la seua confessió no consta que arribara a mantindre segrestada o retinguda a la jove, cosa estranya, pel fet que l’autòpsia ha revelat que va morir entre 48 i 72 hores després de la seua desaparició. No obstant este extrem ha de ser confirmat pels agents a càrrec de la investigació, que han recordat que Montoya, ha mostrat moltes incongruències i intents de mentides en la seua declaració. L’interrogatori ha durat tres hores, i l’arrestat va començar la tanda de preguntes negant els fets. A mesura que avançava la passada nit, ja en presència del seu advocat, va admetre l’assassinat, encara que parcialment. Fou a la matinada, segons fonts de la Guàrdia Civil, que es van aclarir quasi tots els extrems del crim, inclús el lloc i la manera en què la va deixar sense vida.

Fotografía de Laura Luelmo

Laura era defensora dels drets de les dones i va dissenyar aquest cartell per al 8-M | Cedida

 

Els investigadors no creuen la primera versió, que presenta el crim com exculpatori. Va dir haver-la trobat accidentalment en les immediacions del Campillo i que van mantindre una discussió que acabà en baralla. Segons ell, en el curs de la baralla, van forcejar i ell la va colpejar. Després ha afirmat que va portar el cos en el maleter del seu cotxe Alfa Romeo negre directament al barranc de Las Mimbreras on el cadàver va ser trobat dilluns per un voluntari de la Creu Roja. De ser cert esta part de la declaració, la xica hauria agonitzat durant, almenys dos dies en el camp.

Després de la confessió, els investigadors tenen previst realitzar en les pròximes hores, amb l’assassí present, una reconstrucció dels fets, tant en el barranc de La Mimbrera com en El Campillo, on suposadament la va matar. Els especialistes esperen que l’ADN demostre les evidències. El cadàver de la jove presentava ferides defensives amb la qual cosa es probable que puguen extraure proves genètiques que incriminen l’assassí. El cos trobat en el barranc, segons l’autòpsia presentava un colp en el cap que va provocar la mort, encara que pot ser no de manera instantània. La xica, a més, tenia hematomes en el coll, compatibles amb l’estrangulament. Si Laura va ser violada o va patir abusos es desconeix de moment. El cadàver va ser trobat cap a baix, semidespullat, nugat i ocult baix uns matolls.

No s’han trobat de moment ni el mòbil, ni la cartera, ni les claus amb les que Laura va eixir a córrer, la qual cosa fa pensar que la jove va ser assassinada en un altre lloc, i després va ser traslladada al paratge abrupte on va ser trobada. El detingut va ser portat al lloc de la Guàrdia Civil de Valverde del Camino on els especialistes de l’UCO van a interrogar a Bernardo Montoya abans que siga posat a disposició de la titular del Jutjat d’Instrucció número 1 de Valverde, qui ha decretat el secret de sumari. Els investigadors estan convençuts que el mòbil va ser sexual.

 

Anuncios

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA demana a la Fiscalia que aclarisca si les perquisicions afecten a Mazón

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA reclama a la Fiscalia que precise si vol mantindre o anul·lar unes diligències que, en la pràctica, podrien suposar investigar a Carlos Mazón.

Alacant deté el trasllat de la Torre Placia després d’aflorar restes arqueològiques

L'Ajuntament d'Alacant ha suspés temporalment les obres de trasllat de la Torre Placia després de localitzar una escala de caragol original i diversos murs històrics no previstos en el projecte inicial.

València inaugura el primer centre municipal veterinari per a colònies felines d’Espanya

València ha inaugurat el primer centre municipal d'Espanya dedicat en exclusiva a l'esterilització, atenció i cura dels més de 22.000 gats comunitaris que viuen a la ciutat.

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.

OceanFest torna a València amb una edició dedicada als ecosistemes polars

El Oceanogràfic de València celebra del 18 al 24 de maig la quarta edició de OceanFest, un festival que posa el focus en els ecosistemes polars amb art, divulgació i tallers familiars.

El València Basket es juga la vida en l’Eurolliga en la pista del Panathinaikos

El València Basket visita la pista del Panathinaikos obligat a guanyar per a seguir amb opcions en els quarts de final de l'Eurolliga, després de dos ajustes derrotes en el Roig Arena.

Ortí defén els servicis mínims i reclama compatibilitzar la vaga docent amb la protecció de l’alumnat

La Conselleria d'Educació negociarà els servicis mínims de la vaga indefinida del professorat des de l'escolta i el diàleg, amb l'objectiu de garantir el dret a la protesta sense comprometre l'atenció a l'alumnat, especialment el més vulnerable i el que afronta les PAU.