Bernardo Montoya, detingut ahir, confessa l’assassinat de Laura Luelmo

Bernardo Montoya, detenido como sospechoso de la muerte de Laura Luelmo

Bernardo Montoya ha confessat el crim | Telecinco

 

Després de la detenció ahir de Bernardo Montoya la investigació ha fet un nou gir davant la confessió de l’agressor. Bernardo Montoya ha reconegut en les últimes hores davant dels agents de la Unitat Central Operativa (UCO) que ell és l’assassí de l’última víctima mortal de violència de gènere, la jove Laura Luelmo. La jove va desaparéixer la setmana passada en El Campillo, un poblet de Huelva, on va aparéixer el seu cadàver el passat dilluns en un barranc. Segons fonts de la investigació l’agressor va ser detingut ahir i en la seu de la Comandància de Huelva es va afonar a l’hora de declarar davant els agents. L’home va admetre els fets davant el gran número de proves que hi havia en contra seua.

Malgrat això en la seua confessió no consta que arribara a mantindre segrestada o retinguda a la jove, cosa estranya, pel fet que l’autòpsia ha revelat que va morir entre 48 i 72 hores després de la seua desaparició. No obstant este extrem ha de ser confirmat pels agents a càrrec de la investigació, que han recordat que Montoya, ha mostrat moltes incongruències i intents de mentides en la seua declaració. L’interrogatori ha durat tres hores, i l’arrestat va començar la tanda de preguntes negant els fets. A mesura que avançava la passada nit, ja en presència del seu advocat, va admetre l’assassinat, encara que parcialment. Fou a la matinada, segons fonts de la Guàrdia Civil, que es van aclarir quasi tots els extrems del crim, inclús el lloc i la manera en què la va deixar sense vida.

Fotografía de Laura Luelmo

Laura era defensora dels drets de les dones i va dissenyar aquest cartell per al 8-M | Cedida

 

Els investigadors no creuen la primera versió, que presenta el crim com exculpatori. Va dir haver-la trobat accidentalment en les immediacions del Campillo i que van mantindre una discussió que acabà en baralla. Segons ell, en el curs de la baralla, van forcejar i ell la va colpejar. Després ha afirmat que va portar el cos en el maleter del seu cotxe Alfa Romeo negre directament al barranc de Las Mimbreras on el cadàver va ser trobat dilluns per un voluntari de la Creu Roja. De ser cert esta part de la declaració, la xica hauria agonitzat durant, almenys dos dies en el camp.

Després de la confessió, els investigadors tenen previst realitzar en les pròximes hores, amb l’assassí present, una reconstrucció dels fets, tant en el barranc de La Mimbrera com en El Campillo, on suposadament la va matar. Els especialistes esperen que l’ADN demostre les evidències. El cadàver de la jove presentava ferides defensives amb la qual cosa es probable que puguen extraure proves genètiques que incriminen l’assassí. El cos trobat en el barranc, segons l’autòpsia presentava un colp en el cap que va provocar la mort, encara que pot ser no de manera instantània. La xica, a més, tenia hematomes en el coll, compatibles amb l’estrangulament. Si Laura va ser violada o va patir abusos es desconeix de moment. El cadàver va ser trobat cap a baix, semidespullat, nugat i ocult baix uns matolls.

No s’han trobat de moment ni el mòbil, ni la cartera, ni les claus amb les que Laura va eixir a córrer, la qual cosa fa pensar que la jove va ser assassinada en un altre lloc, i després va ser traslladada al paratge abrupte on va ser trobada. El detingut va ser portat al lloc de la Guàrdia Civil de Valverde del Camino on els especialistes de l’UCO van a interrogar a Bernardo Montoya abans que siga posat a disposició de la titular del Jutjat d’Instrucció número 1 de Valverde, qui ha decretat el secret de sumari. Els investigadors estan convençuts que el mòbil va ser sexual.

 

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.