14 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Bernardo Montoya, detingut ahir, confessa l’assassinat de Laura Luelmo

Bernardo Montoya, detenido como sospechoso de la muerte de Laura Luelmo

Bernardo Montoya ha confessat el crim | Telecinco

 

Després de la detenció ahir de Bernardo Montoya la investigació ha fet un nou gir davant la confessió de l’agressor. Bernardo Montoya ha reconegut en les últimes hores davant dels agents de la Unitat Central Operativa (UCO) que ell és l’assassí de l’última víctima mortal de violència de gènere, la jove Laura Luelmo. La jove va desaparéixer la setmana passada en El Campillo, un poblet de Huelva, on va aparéixer el seu cadàver el passat dilluns en un barranc. Segons fonts de la investigació l’agressor va ser detingut ahir i en la seu de la Comandància de Huelva es va afonar a l’hora de declarar davant els agents. L’home va admetre els fets davant el gran número de proves que hi havia en contra seua.

Malgrat això en la seua confessió no consta que arribara a mantindre segrestada o retinguda a la jove, cosa estranya, pel fet que l’autòpsia ha revelat que va morir entre 48 i 72 hores després de la seua desaparició. No obstant este extrem ha de ser confirmat pels agents a càrrec de la investigació, que han recordat que Montoya, ha mostrat moltes incongruències i intents de mentides en la seua declaració. L’interrogatori ha durat tres hores, i l’arrestat va començar la tanda de preguntes negant els fets. A mesura que avançava la passada nit, ja en presència del seu advocat, va admetre l’assassinat, encara que parcialment. Fou a la matinada, segons fonts de la Guàrdia Civil, que es van aclarir quasi tots els extrems del crim, inclús el lloc i la manera en què la va deixar sense vida.

Fotografía de Laura Luelmo

Laura era defensora dels drets de les dones i va dissenyar aquest cartell per al 8-M | Cedida

 

Els investigadors no creuen la primera versió, que presenta el crim com exculpatori. Va dir haver-la trobat accidentalment en les immediacions del Campillo i que van mantindre una discussió que acabà en baralla. Segons ell, en el curs de la baralla, van forcejar i ell la va colpejar. Després ha afirmat que va portar el cos en el maleter del seu cotxe Alfa Romeo negre directament al barranc de Las Mimbreras on el cadàver va ser trobat dilluns per un voluntari de la Creu Roja. De ser cert esta part de la declaració, la xica hauria agonitzat durant, almenys dos dies en el camp.

Després de la confessió, els investigadors tenen previst realitzar en les pròximes hores, amb l’assassí present, una reconstrucció dels fets, tant en el barranc de La Mimbrera com en El Campillo, on suposadament la va matar. Els especialistes esperen que l’ADN demostre les evidències. El cadàver de la jove presentava ferides defensives amb la qual cosa es probable que puguen extraure proves genètiques que incriminen l’assassí. El cos trobat en el barranc, segons l’autòpsia presentava un colp en el cap que va provocar la mort, encara que pot ser no de manera instantània. La xica, a més, tenia hematomes en el coll, compatibles amb l’estrangulament. Si Laura va ser violada o va patir abusos es desconeix de moment. El cadàver va ser trobat cap a baix, semidespullat, nugat i ocult baix uns matolls.

No s’han trobat de moment ni el mòbil, ni la cartera, ni les claus amb les que Laura va eixir a córrer, la qual cosa fa pensar que la jove va ser assassinada en un altre lloc, i després va ser traslladada al paratge abrupte on va ser trobada. El detingut va ser portat al lloc de la Guàrdia Civil de Valverde del Camino on els especialistes de l’UCO van a interrogar a Bernardo Montoya abans que siga posat a disposició de la titular del Jutjat d’Instrucció número 1 de Valverde, qui ha decretat el secret de sumari. Els investigadors estan convençuts que el mòbil va ser sexual.

 

Últimes notícies

L’Hospital General de València aplica radioteràpia estereotàctica contra arrítmies cardíaques

El centre participa des de 2021 en un projecte europeu que avalua la radioablación estereotàctica per a taquicàrdia ventricular. Els primers resultats apunten a menys episodis i millor qualitat de vida.

El Vila-real ix amb Ayoze i Pepe; el Barcelona aposta per de Jong per a suplir a Pedri

El Vila-real tanca l'any en la Ceràmica amb Ayoze i Nicolas Pepe en punta i Sergi Cardona com a novetat. El Barcelona reestructura el mitjà: De Jong entra per la baixa d'última hora de Pedri i Fermín suma arribada.

Un hort de papallones impulsa la biodiversitat en la marjal de Massamagrell

La Conselleria ha creat un hort de papallones en la marjal de Rafalell i Vistabella, a Massamagrell, amb plantacions i refugis per a reforçar la biodiversitat. El pla inclou caixes niu, control d'invasores i futures passarel·les per a ordenar les visites.

Ivace+i Internacional proposa 92 accions de promoció exterior en 2026

Ivace+i Internacional ha publicat l'avanç del Pla de Promoció Exterior 2026 amb 92 accions en 40 mercats. L'objectiu és obrir oportunitats a pimes i reforçar la imatge sectorial.

Educació amplia les ajudes de material escolar per la DANA a 9.000 estudiants més

La Conselleria incorporarà 9.000 estudiants més de centres afectats per la DANA a les ajudes de 500 euros per a material escolar, per 4,5 milions. La convocatòria ascendix a 100.558.500 euros i preveu arribar a prop de 69.000 alumnes.

Renfe recupera des de demà el servici en la C3 entre Loriguilla i Buñol

Renfe recupera des de demà la circulació de trens en la C3 entre Loriguilla i Buñol amb 26 trens diaris. Hi haurà autobusos de reforç i connexions alternatives.

El PSPV demana la destitució del conseller d’Emergències per ocultar dades sobre la dana

El PSPV-PSOE ha acusat el conseller Juan Carlos Valderrama d'ocultar informació sobre la dana i de negar-se a respondre a les Corts malgrat informes interns. La formació demana la seua destitució i emplaça al president Pérez Llorca.

València CF de l’alleujament de la permanència al retorn de l’amenaça del descens

L'equip va passar de segellar la salvació amb marge a tancar l'any amb 16 punts i sensacions d'alerta. La Copa avança, el mercat de gener serà clau.