Bolca un vaixell amb persones a bord en el port de Castelló

El ‘Nazmuye Ana‘, de bandera panamenya i procedent de Barcelona, que compta amb 79 metres d’eslora, 11 de manga i 4,2 de gran importància ha bolcat amb persones a bord en el port de Castelló, tal com ha confirmat el Servei d’Informació del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) a través de Twitter. Unes 150 persones participen en l’operatiu de rescat de dos persones desaparegudes. En l’accident tres persones han resultat ferides, de les quals dos han estat traslladades a l’Hospital General de la capital de la Plana, segons PortCastelló.

Des de la xarxa social, han informat que, a petició de Salvament Marítim, s’han mobilitzat diverses unitats de la Unitat de Rescat Aquàtic (URA) amb una embarcació de rescat i equips de busseig.
 

<

>

El succés s’ha produït mentre feien labors de càrrega i descàrrega en un moll, segons ha comptat la Policia Local. Concretament, fonts del Consorci Provincial de Bombers de Castelló han assenyalat a EFE que es tracta d’un vaixell portacontenidors que hauria bolcat en l’anomenat Moll de la Ceràmica per causes encara desconegudes. Les autoritats i els serveis d’emergència han rebut avís del succés a les 20.51 hores d’este divendres, després de la qual cosa els efectius s’han mobilitzat ràpidament.

Han aconseguit rescatar a diverses persones que estaven a bord, però es busca a unes altres que han caigut a l’aigua. Serien dos els desapareguts: una d’elles del servei d’estiba i l’altra de la tripulació, per a això s’ha mobilitzat a tots els mitjans de rescat del port de Castelló, mitjans dels serveis d’emergència i Salvament Marítim.

Continua la búsqueda

Continua la búsqueda ja que esta passada matinada es va paralitzar l’operatiu de búsqueda subaquàtic per seguretat, al comprovar el vaixell no estava estable. Els equips URA de Bombers CPBC i @dipcas no ha deixt d’estar operatius

 

<

>

Tres dels nou tripulants han resultat ferits

Segons el centre hospitalari, els ferits són un home de 46 anys de nacionalitat espanyola ingressat en l’UCI amb pronòstic greu; un altre home de 31, en estat lleu atés en Urgències, també espanyol, i una tercera persona assistida sense requerir trasllat hospitalari.

En l’operatiu de cerca participen efectius del Consorci Provincial de Bombers de Castelló i dels bombers municipals, bussos de rescat, personal d’emergències, Guàrdia Civil, policia portuària, remolcadors, Creu Roja i Salvament Marítim, segons PortCastelló.

Els desapareguts són una persona del servei d’estiba i d’una altra de la tripulació del vaixell ‘Nazmiye Ana’, el vaixell que ha bolcat quan feia operacions de càrrega de contenidors en el moll Centenari del recinte portuari de Castelló, per causes que encara es desconeixen. El vaixell ha quedat en posició de quilla al sol, és a dir, tombat de costat.

També es desconeix el tonatge de l’embarcació, segons han informat el Consorci, Salvament Marítim i el Centre de Coordinació d’Emergències.

En la cerca de les dos persones desaparegudes participen els vaixells ‘SAR Mesana’, ‘Punta Major’, ‘Salvamar Xabic’, ‘LS Cilene’, bussos, Guàrdia Civil, policia portuària, remolcadors, Creu Roja i Salvament Marítim. En total, l’operatiu suma més de 150 persones.

Els dispositius no han parat de buscar i estar actuant sobre el succés i així ho han reflectit en el Twitter @SIAB_Castellon

 

<

>

 

Fase blava del pla d’autoprotecció en el port de Castelló

Per part seua, la Generalitat Valenciana ha precisat que s’han mobilitzat dos unitats mèdiques urgents i d’emergència, amb embarcació i bus de rescat.

A més, en paral·lel, l’Autoritat Portuària de Castelló ha activat la fase blava del seu pla d’autoprotecció, així com el seu Pla Interior Marítim en previsió que hi hagi un abocament de combustible a la mar.

Referent a això, de la mateixa manera, el Centre de Coordinació d’Emergències, dependent de la Generalitat, ha establert la Situació 0 del Pla Emergències Exterior. La recerca del succés està ja a càrrec de la Guàrdia Civil.

 

Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia demana 162 anys de presó a un acusat de gravar i difondre material pedòfil a Alacant

La Fiscalia sol·licita 162 anys de presó per a un home acusat de gravar a menors mitjançant videoconferència i compartir més de 2.000 arxius pedòfils en Internet.

CSIF exigix una rehabilitació urgent del CEIP Rosa Serrano de Paiporta per les humitats després de la dana

CSIF reclama a la Conselleria de Educacion i a l'Ajuntament de Paiporta una actuacion urgent i coordinada per a rehabilitar el CEIP Rosa Serrano, afectat per humitats i deterioració del forjat després de la dana d'octubre de 2024.

Les operacions immobiliàries cauen un 4,6% en la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

Les immobiliàries valencianes detecten una desacceleració del mercat de vivenda en la Comunitat, amb menys operacions i captacions, mentres el lloguer seguix molt tensionado i amb poca oferta.

Tres candidatures es disputen el Col·legi de Farmacèutics de València en les eleccions del diumenge

El Col·legi de Farmacèutics de València celebra este diumenge eleccions per a triar a la nova junta que succeirà a Jaime Giner, amb 5.155 col·legiats cridats a votar i tres candidatures en lliça.

Detingut a Alacant per fer-se passar per policia i parar cotxes per a tirar-se uns riures

Un home de 51 anys ha sigut detingut a Alacant acusat si es fes passar per policia per a detindre vehicles en la via pública amb l'excusa de tirar-se uns riures, utilitzant un cotxe amb rotatiu blau i peces amb emblemes policials.

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.