Bombers extingeixen un espectacular i complicat incendi industrial

 

 

 

Els bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) han treballat durant tota la nit en l’extinció d’un complicat incendi industrial que s’ha originat en un dipòsit de 40.000 litres d’oli a la fàbrica de Aludium, situada en l’Avinguda d’Elx, sense ferits.

En l’ampli operatiu desplegat s’ha muntat un Lloc de Comandament amb més de 35 efectius de bombers del SPEIS, Policia Local d’Alacant i Policia Nacional que van ser mobilitzats per a coordinar l’emergència, i es va desallotjar la nau industrial.

El SPEIS, va rebre l’avís sobre les 03.25 hores, i fins al lloc de l’incendi industrial es van desplaçar set dotacions completes de l’Ajuntament, a la seua arribada van comprovar que el foc sobresortia de la coberta amb una flamerada de més de 12 metres d’altura, i per a intervenir es van dividir en cinc equips per a començar a atacar el foc des de la part més alta.

Els bombers han destacat que «este incendi ha estat molt complicat d’extingir a causa de l’elevada càrrega tèrmica, i al perill que comportava tindre els tancs amb milers de litres d’oli en combustió».

 

Els equips del SPEIS immediatament van començar a extingir-ho, desplegant l’escuma distribuïda i intervenint des de diversos fronts per l’interior de la zona afectada, i des de la part més alta a la qual es podia accedir treballant per l’exterior amb el vehicle escala dividits amb diferents eixos d’atac per a controlar-lo com més de pressa millor i evitar que es propagués als altres dipòsits.

Els bombers, després de més de quatre hores de treball d’extinció des de diversos fronts van aconseguir controlar-ho sobre les 7,30 hores amb l’escuma, i una hora després es donava per extingit, però a causa de l’elevada càrrega tèrmica s’ha d’estar refrescant i refredant la zona durant tot el dia.

Així mateix en la part de la coberta els bombers han hagut de realitzar amb el braç del vehicle escala una inspecció juntament amb diversos tècnics revisant l’estructura, ja que ha quedat totalment afectada, i s’ha clausurat la nau fins que es comprove que no hi ha risc de col·lapse.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha felicitat els bombers del SPEIS per la seua «efectiva extinció del complicat incendi d’esta matinada, i l’excel·lent operatiu organitzat amb una intervenció que ha aconseguit controlar i extingir de forma molt ràpida el foc evitant majors danys», agraint-los «la gran feina realitzada en este incendi industrial».

Segons els bombers l’incendi es va declarar per motius que es desconeixen entre dos tancs d’oli, la zona de la nau ha quedat totalment afectada, així com la coberta, i s’han realitzat relleus en diversos equips i reforços per a treballar intensament en l’extinció.

A més, es mantindrà preventivament una reguarda treballant tot el dia refrescant la zona afectada per a evitar cap nou focus, i s’espera que a final del dia es puga retirar l’operatiu.

La Policia Local ha tallat l’accés al trànsit en l’avinguda d’Elx, i controlat també l’emergència desplaçant quatre patrulles per a realitzar el desallotjament, guiat als vehicles de bombers, i coordinant l’emergència.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.

Convocada una manifestació a València contra els especuladors de vivenda este dissabte

Diversos col·lectius pel dret a l’habitatge han convocat una manifestació a València este dissabte 3 d’octubre contra els especuladors i el que qualifiquen de govern rentista, davant preus impossibles, desnonaments i sinhogarisme creixent. La marxa eixirà de Porta de la Mar a les 11.00 hores i arribarà al Palau de Les Arts, coincidint amb el Valencia Real Estate Summit 2026.

La marxa del 9 d’Octubre cridarà a ‘guanyar el país’ pels drets dels valencians

La manifestació vespertina del 9 d’Octubre recorrerà el centre de València amb el lema ‘Guanyem el país’ per reclamar més autogovern, finançament just i defensa de la llengua, la vivenda i el territori.