Bombers extingeixen un espectacular i complicat incendi industrial

 

 

 

Els bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) han treballat durant tota la nit en l’extinció d’un complicat incendi industrial que s’ha originat en un dipòsit de 40.000 litres d’oli a la fàbrica de Aludium, situada en l’Avinguda d’Elx, sense ferits.

En l’ampli operatiu desplegat s’ha muntat un Lloc de Comandament amb més de 35 efectius de bombers del SPEIS, Policia Local d’Alacant i Policia Nacional que van ser mobilitzats per a coordinar l’emergència, i es va desallotjar la nau industrial.

El SPEIS, va rebre l’avís sobre les 03.25 hores, i fins al lloc de l’incendi industrial es van desplaçar set dotacions completes de l’Ajuntament, a la seua arribada van comprovar que el foc sobresortia de la coberta amb una flamerada de més de 12 metres d’altura, i per a intervenir es van dividir en cinc equips per a començar a atacar el foc des de la part més alta.

Els bombers han destacat que «este incendi ha estat molt complicat d’extingir a causa de l’elevada càrrega tèrmica, i al perill que comportava tindre els tancs amb milers de litres d’oli en combustió».

 

Els equips del SPEIS immediatament van començar a extingir-ho, desplegant l’escuma distribuïda i intervenint des de diversos fronts per l’interior de la zona afectada, i des de la part més alta a la qual es podia accedir treballant per l’exterior amb el vehicle escala dividits amb diferents eixos d’atac per a controlar-lo com més de pressa millor i evitar que es propagués als altres dipòsits.

Els bombers, després de més de quatre hores de treball d’extinció des de diversos fronts van aconseguir controlar-ho sobre les 7,30 hores amb l’escuma, i una hora després es donava per extingit, però a causa de l’elevada càrrega tèrmica s’ha d’estar refrescant i refredant la zona durant tot el dia.

Així mateix en la part de la coberta els bombers han hagut de realitzar amb el braç del vehicle escala una inspecció juntament amb diversos tècnics revisant l’estructura, ja que ha quedat totalment afectada, i s’ha clausurat la nau fins que es comprove que no hi ha risc de col·lapse.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha felicitat els bombers del SPEIS per la seua «efectiva extinció del complicat incendi d’esta matinada, i l’excel·lent operatiu organitzat amb una intervenció que ha aconseguit controlar i extingir de forma molt ràpida el foc evitant majors danys», agraint-los «la gran feina realitzada en este incendi industrial».

Segons els bombers l’incendi es va declarar per motius que es desconeixen entre dos tancs d’oli, la zona de la nau ha quedat totalment afectada, així com la coberta, i s’han realitzat relleus en diversos equips i reforços per a treballar intensament en l’extinció.

A més, es mantindrà preventivament una reguarda treballant tot el dia refrescant la zona afectada per a evitar cap nou focus, i s’espera que a final del dia es puga retirar l’operatiu.

La Policia Local ha tallat l’accés al trànsit en l’avinguda d’Elx, i controlat també l’emergència desplaçant quatre patrulles per a realitzar el desallotjament, guiat als vehicles de bombers, i coordinant l’emergència.

Últimes notícies

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.