Bombers extingeixen un espectacular i complicat incendi industrial

 

 

 

Els bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) han treballat durant tota la nit en l’extinció d’un complicat incendi industrial que s’ha originat en un dipòsit de 40.000 litres d’oli a la fàbrica de Aludium, situada en l’Avinguda d’Elx, sense ferits.

En l’ampli operatiu desplegat s’ha muntat un Lloc de Comandament amb més de 35 efectius de bombers del SPEIS, Policia Local d’Alacant i Policia Nacional que van ser mobilitzats per a coordinar l’emergència, i es va desallotjar la nau industrial.

El SPEIS, va rebre l’avís sobre les 03.25 hores, i fins al lloc de l’incendi industrial es van desplaçar set dotacions completes de l’Ajuntament, a la seua arribada van comprovar que el foc sobresortia de la coberta amb una flamerada de més de 12 metres d’altura, i per a intervenir es van dividir en cinc equips per a començar a atacar el foc des de la part més alta.

Els bombers han destacat que «este incendi ha estat molt complicat d’extingir a causa de l’elevada càrrega tèrmica, i al perill que comportava tindre els tancs amb milers de litres d’oli en combustió».

 

Els equips del SPEIS immediatament van començar a extingir-ho, desplegant l’escuma distribuïda i intervenint des de diversos fronts per l’interior de la zona afectada, i des de la part més alta a la qual es podia accedir treballant per l’exterior amb el vehicle escala dividits amb diferents eixos d’atac per a controlar-lo com més de pressa millor i evitar que es propagués als altres dipòsits.

Els bombers, després de més de quatre hores de treball d’extinció des de diversos fronts van aconseguir controlar-ho sobre les 7,30 hores amb l’escuma, i una hora després es donava per extingit, però a causa de l’elevada càrrega tèrmica s’ha d’estar refrescant i refredant la zona durant tot el dia.

Així mateix en la part de la coberta els bombers han hagut de realitzar amb el braç del vehicle escala una inspecció juntament amb diversos tècnics revisant l’estructura, ja que ha quedat totalment afectada, i s’ha clausurat la nau fins que es comprove que no hi ha risc de col·lapse.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha felicitat els bombers del SPEIS per la seua «efectiva extinció del complicat incendi d’esta matinada, i l’excel·lent operatiu organitzat amb una intervenció que ha aconseguit controlar i extingir de forma molt ràpida el foc evitant majors danys», agraint-los «la gran feina realitzada en este incendi industrial».

Segons els bombers l’incendi es va declarar per motius que es desconeixen entre dos tancs d’oli, la zona de la nau ha quedat totalment afectada, així com la coberta, i s’han realitzat relleus en diversos equips i reforços per a treballar intensament en l’extinció.

A més, es mantindrà preventivament una reguarda treballant tot el dia refrescant la zona afectada per a evitar cap nou focus, i s’espera que a final del dia es puga retirar l’operatiu.

La Policia Local ha tallat l’accés al trànsit en l’avinguda d’Elx, i controlat també l’emergència desplaçant quatre patrulles per a realitzar el desallotjament, guiat als vehicles de bombers, i coordinant l’emergència.

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.