15.7 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Bombers extingeixen un espectacular i complicat incendi industrial

 

 

 

Els bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) han treballat durant tota la nit en l’extinció d’un complicat incendi industrial que s’ha originat en un dipòsit de 40.000 litres d’oli a la fàbrica de Aludium, situada en l’Avinguda d’Elx, sense ferits.

En l’ampli operatiu desplegat s’ha muntat un Lloc de Comandament amb més de 35 efectius de bombers del SPEIS, Policia Local d’Alacant i Policia Nacional que van ser mobilitzats per a coordinar l’emergència, i es va desallotjar la nau industrial.

El SPEIS, va rebre l’avís sobre les 03.25 hores, i fins al lloc de l’incendi industrial es van desplaçar set dotacions completes de l’Ajuntament, a la seua arribada van comprovar que el foc sobresortia de la coberta amb una flamerada de més de 12 metres d’altura, i per a intervenir es van dividir en cinc equips per a començar a atacar el foc des de la part més alta.

Els bombers han destacat que “este incendi ha estat molt complicat d’extingir a causa de l’elevada càrrega tèrmica, i al perill que comportava tindre els tancs amb milers de litres d’oli en combustió”.

 

Els equips del SPEIS immediatament van començar a extingir-ho, desplegant l’escuma distribuïda i intervenint des de diversos fronts per l’interior de la zona afectada, i des de la part més alta a la qual es podia accedir treballant per l’exterior amb el vehicle escala dividits amb diferents eixos d’atac per a controlar-lo com més de pressa millor i evitar que es propagués als altres dipòsits.

Els bombers, després de més de quatre hores de treball d’extinció des de diversos fronts van aconseguir controlar-ho sobre les 7,30 hores amb l’escuma, i una hora després es donava per extingit, però a causa de l’elevada càrrega tèrmica s’ha d’estar refrescant i refredant la zona durant tot el dia.

Així mateix en la part de la coberta els bombers han hagut de realitzar amb el braç del vehicle escala una inspecció juntament amb diversos tècnics revisant l’estructura, ja que ha quedat totalment afectada, i s’ha clausurat la nau fins que es comprove que no hi ha risc de col·lapse.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha felicitat els bombers del SPEIS per la seua “efectiva extinció del complicat incendi d’esta matinada, i l’excel·lent operatiu organitzat amb una intervenció que ha aconseguit controlar i extingir de forma molt ràpida el foc evitant majors danys”, agraint-los “la gran feina realitzada en este incendi industrial”.

Segons els bombers l’incendi es va declarar per motius que es desconeixen entre dos tancs d’oli, la zona de la nau ha quedat totalment afectada, així com la coberta, i s’han realitzat relleus en diversos equips i reforços per a treballar intensament en l’extinció.

A més, es mantindrà preventivament una reguarda treballant tot el dia refrescant la zona afectada per a evitar cap nou focus, i s’espera que a final del dia es puga retirar l’operatiu.

La Policia Local ha tallat l’accés al trànsit en l’avinguda d’Elx, i controlat també l’emergència desplaçant quatre patrulles per a realitzar el desallotjament, guiat als vehicles de bombers, i coordinant l’emergència.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.