14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Bombers obrin l’accés a una masia a on estaven incomunicat per la neu un matrimoni d’ancians en el Toro

 

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha obert este diumenge l’accés a una masia del terme del Toro, en l’Alt Palància (Castelló), a on habita un matrimoni d’ancians, que havia quedat incomunicat des de l’inici del temporal Filomena‘ a causa de l’acumulació de neu. El matrimoni es troba en bon estat, segons han informat des de fonts del Consorci.

 

El president de la Diputació de Castelló, José Martí, i el diputat provincial de Bombers, Abel Ibáñez, han coordinat este diumenge des del punt de control de Barracas l’operatiu d’emergència que el Consorci té en marxa en tota l’àrea sud de la província per a fer front a l’efecte de les intenses nevades.

 

Des d’eixe punt s’han dirigit totes les faenes de rescat i de neteja dels centenars de quilòmetres de carreteres que durant hores han estat impracticables per la força de la neu, que ha deixat punts amb acumulats de fins a 50 centímetres.

 

Per part de la Diputació hi ha 200 efectius en actiu, als que cal sumar tota la maquinària de rescat i de neteja viària. Martí ha advertit que, a pesar que la borrasca ha perdut intensitat, encara hi ha problemes en la xarxa viària de la província.

Últimes notícies

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.

El cap del 112 assegura que el Cecopi no li va demanar informació durant la DANA

El responsable operatiu del 112 ha declarat que el Cecopi no li va sol·licitar dades més enllà d'una reunió amb Salomé Pradas a les 14.00. També ha descrit un col·lapse del servici pel volum de crides.

Momoven entra en el Mundial de Moto2 amb equip propi i nou projecte esportiu

La startup valenciana ha fet un pas avant i s'integra com a soci principal del Momoven Idrofoglia RW Racing Team, tancant l'etapa prèvia com Finetwork XTI MIR Racing Team.

Espanya farà història amb 20 esportistes en els Jocs d’Hivern de Milà-Cortina

Espanya acudirà a Milà-Cortina 2026 amb 20 esportistes, igualant la xifra de Sotxi 2014. Hi haurà debuts en patinatge de velocitat i esquí de muntanya.

El cozy crime s’aferma a Espanya amb Marina Sanmartín: la ficció criminal és incombustible

Marina Sanmartín publica 'La doble desaparició d'Abril del Pi' i consolida l'arribada del cozy crime al mercat espanyol. La novel·la homenatja a Agatha Christie i alterna una llibreria madrilenya amb la València dels 90, amb picades d'ullet generacionals i to lúdic.

La Policia Local d’Elx ha intervingut cinc galls per presumpte maltractament i possible ús en baralles

La Policia Local d'Elx ha intervingut cinc galls en un control en Maitino per presumpte maltractament i possible ús en baralles. Un presentava la cresta mutilada.