Bombers obrin l’accés a una masia a on estaven incomunicat per la neu un matrimoni d’ancians en el Toro

 

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha obert este diumenge l’accés a una masia del terme del Toro, en l’Alt Palància (Castelló), a on habita un matrimoni d’ancians, que havia quedat incomunicat des de l’inici del temporal Filomena‘ a causa de l’acumulació de neu. El matrimoni es troba en bon estat, segons han informat des de fonts del Consorci.

 

El president de la Diputació de Castelló, José Martí, i el diputat provincial de Bombers, Abel Ibáñez, han coordinat este diumenge des del punt de control de Barracas l’operatiu d’emergència que el Consorci té en marxa en tota l’àrea sud de la província per a fer front a l’efecte de les intenses nevades.

 

Des d’eixe punt s’han dirigit totes les faenes de rescat i de neteja dels centenars de quilòmetres de carreteres que durant hores han estat impracticables per la força de la neu, que ha deixat punts amb acumulats de fins a 50 centímetres.

 

Per part de la Diputació hi ha 200 efectius en actiu, als que cal sumar tota la maquinària de rescat i de neteja viària. Martí ha advertit que, a pesar que la borrasca ha perdut intensitat, encara hi ha problemes en la xarxa viària de la província.

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.