15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Els bombers excaven un túnel per a rescatar a una gosseta atrapada durant hores en un cau en Real

 

Final feliç per a una gosseta atrapada en un cau d’una zona rural de Real, en la comarca de la Ribera Alta (València), a on els bombers han fet un complex operatiu de rescat que s’ha iniciat cap a les 09.30 d’este dimecres i ha continuat fins a les 18.30 de la vesprada.

 

En l’operació de rescat, de pràcticament 9 hores de durada, han intervingut els bombers del parc de Silla, alguns comandaments de distints parcs del Consorci i la Unitat de Rescat en Emergències i Catàstrofes UREC del Consorci, especialitzada en situacions de recerca i rescat en llocs de difícil accessibilitat com ara les runes.

 

Pareix que la gosseta havia entrat en un xicotet cau a primeres hores del matí, resultant atrapada en ser un espai prou estret. Per poder rescatar-la, els efectius del Consorci han hagut d’excavar una galeria d’uns 8 metres aproximadament de llarg, i suficientment ampla per a poder introduir-se diferents bombers dins.

 

A demés, s’han ajudat d’una càmera especialitzada en esta classe de busca, que ha permés oferir als bombers una imatge de la gosseta en el punt exacte a on es trobava. Després d’alguns intents i tot un dia de treball, els bombers han conseguit rescatar-la i tornar-la sana als seus propietaris.

 

Últimes notícies

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.