12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Els bombers excaven un túnel per a rescatar a una gosseta atrapada durant hores en un cau en Real

 

Final feliç per a una gosseta atrapada en un cau d’una zona rural de Real, en la comarca de la Ribera Alta (València), a on els bombers han fet un complex operatiu de rescat que s’ha iniciat cap a les 09.30 d’este dimecres i ha continuat fins a les 18.30 de la vesprada.

 

En l’operació de rescat, de pràcticament 9 hores de durada, han intervingut els bombers del parc de Silla, alguns comandaments de distints parcs del Consorci i la Unitat de Rescat en Emergències i Catàstrofes UREC del Consorci, especialitzada en situacions de recerca i rescat en llocs de difícil accessibilitat com ara les runes.

 

Pareix que la gosseta havia entrat en un xicotet cau a primeres hores del matí, resultant atrapada en ser un espai prou estret. Per poder rescatar-la, els efectius del Consorci han hagut d’excavar una galeria d’uns 8 metres aproximadament de llarg, i suficientment ampla per a poder introduir-se diferents bombers dins.

 

A demés, s’han ajudat d’una càmera especialitzada en esta classe de busca, que ha permés oferir als bombers una imatge de la gosseta en el punt exacte a on es trobava. Després d’alguns intents i tot un dia de treball, els bombers han conseguit rescatar-la i tornar-la sana als seus propietaris.

 

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.