La bombona de butà aconsegueix el seu preu més alt dels últims sis anys

La bombona de butà es paga hui a 15,37 euros, acumulant un augment de més de tres euros des de novembre de l’any passat. Una dolorosa pujada per a aquelles llars que depenen del butà per a la calefacció i l’aigua calenta i que acaben d’afrontar una altra significativa pujada del preu de l’electricitat, un 16% respecte a l’anterior màxim, segons adverteix l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

Esta pujada del 4,99% del preu de la bombona (el màxim permés en cada revisió) marca un nou màxim, el més alt en els últims sis anys.

Una circumstància que trenca amb la tradicional baixada del butà que es produïa en els mesos d’estiu i que amenaça de tornar a repetir-se en la pròxima revisió bimestral de preus de setembre. Lamentablement, enguany les pujades semblen no tindre fi, igual que està succeint amb el preu de la resta dels carburants.

OCU recorda a més que este preu només s’aplica a la bombona tradicional de butà, aquella que té 12,5 quilos de càrrega i que en buit pes més de 9 quilos. Les que posseeixen una tara inferior a 9 quilos o no tenen una càrrega d’entre 8 i 20 quilos, i que sumen un 22% del mercat, té un preu liberalitzat des de fa anys, per la qual cosa poden costar més que este preu regulat.

En qualsevol cas, OCU recomana a les famílies amb dificultats econòmiques que almenys comproven si tenen dret al bo social elèctric, ja que inclou una ajuda tèrmica automàtica per un import d’entre 29 i 124 euros a l’any siga com siga la font d’energia que s’empre i que varia segons la zona climàtica on es trobe l’habitatge, així com del grau de vulnerabilitat econòmica de l’usuari. 

OCU estima que al voltant d’1,2 milions de llars no gaudeixen d’esta ajuda fins i tot complint els requisits per a rebre-la, en general per no haver sigut informats correctament de la seua existència. Es tracta en molts casos de llars on la bombona de butà és l’únic recurs de calefacció, bé perquè no hi ha alternatives o perquè no poden pagar altres fonts d’energia més cares.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.