La bombona de butà aconsegueix el seu preu més alt dels últims sis anys

La bombona de butà es paga hui a 15,37 euros, acumulant un augment de més de tres euros des de novembre de l’any passat. Una dolorosa pujada per a aquelles llars que depenen del butà per a la calefacció i l’aigua calenta i que acaben d’afrontar una altra significativa pujada del preu de l’electricitat, un 16% respecte a l’anterior màxim, segons adverteix l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

Esta pujada del 4,99% del preu de la bombona (el màxim permés en cada revisió) marca un nou màxim, el més alt en els últims sis anys.

Una circumstància que trenca amb la tradicional baixada del butà que es produïa en els mesos d’estiu i que amenaça de tornar a repetir-se en la pròxima revisió bimestral de preus de setembre. Lamentablement, enguany les pujades semblen no tindre fi, igual que està succeint amb el preu de la resta dels carburants.

OCU recorda a més que este preu només s’aplica a la bombona tradicional de butà, aquella que té 12,5 quilos de càrrega i que en buit pes més de 9 quilos. Les que posseeixen una tara inferior a 9 quilos o no tenen una càrrega d’entre 8 i 20 quilos, i que sumen un 22% del mercat, té un preu liberalitzat des de fa anys, per la qual cosa poden costar més que este preu regulat.

En qualsevol cas, OCU recomana a les famílies amb dificultats econòmiques que almenys comproven si tenen dret al bo social elèctric, ja que inclou una ajuda tèrmica automàtica per un import d’entre 29 i 124 euros a l’any siga com siga la font d’energia que s’empre i que varia segons la zona climàtica on es trobe l’habitatge, així com del grau de vulnerabilitat econòmica de l’usuari. 

OCU estima que al voltant d’1,2 milions de llars no gaudeixen d’esta ajuda fins i tot complint els requisits per a rebre-la, en general per no haver sigut informats correctament de la seua existència. Es tracta en molts casos de llars on la bombona de butà és l’únic recurs de calefacció, bé perquè no hi ha alternatives o perquè no poden pagar altres fonts d’energia més cares.

Últimes notícies

Controlat l’incendi de Tírig després de cremar 810 hectàrees de massa forestal

L’incendi declarat divendres a Tírig ha quedat controlat este dimarts després d’afectar 810 hectàrees, sobretot forestals, entre Tírig i Catí.

On vore l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana: 9 punts oficials i fins a 60.000 persones

La Comunitat Valenciana ha habilitat nou punts oficials per a observar l’eclipsi solar, amb aforaments que van de 600 a 60.000 persones, principalment a les platges de Castelló i València i en diversos municipis d’interior.

Parcs naturals tancats i màximes restriccions per l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc d’incendis en tota la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, amb el tancament dels parcs naturals i la prohibició de transitar per senders i encendre foc. Les acampades i activitats a l’aire lliure en zones forestals també queden fortament limitades.

Com evitar lesions oculars durant l’eclipsi solar amb ulleres adequades

Mirar l’eclipsi solar sense protecció adequada pot causar lesions irreversibles als ulls. Sanitat reforça urgències i Oftalmologia i recomana ulleres homologades i supervisió dels menors.

La valenciana Natalia Palomares triomfa com a única ballarina europea de Shakira

La valenciana Natalia Palomares és l’única ballarina europea que acompanya Shakira en la gira mundial 'Las mujeres ya no lloran', un espectacle que, segons destaca, transforma el dolor en poder inspirador. La seua trajectòria passa per deixar el Grau de Dret per la dansa i arribar a escenaris com la final del Mundial de futbol.

Caiguda múltiple en una prova ciclista a Estivella amb dos ferits greus

Una col·lisió entre dos ciclistes que lideraven el pilot en una prova a Estivella ha provocat una caiguda múltiple amb prop de 40 afectats i dos corredors ferits greus.

Així ha creat la UPV aperitius més dolços amb menys sucre gràcies a la impressió 3D

Un equip de la Universitat Politècnica de València ha desenvolupat una estratègia per reduir el sucre dels aperitius mantenint el sabor dolç, mitjançant la impressió 3D i una distribució intel·ligent del sucre dins del producte.

Mor una turista britànica de 66 anys fent parasailing a Benidorm

Una dona britànica de 66 anys ha mort després d’un accident de parasailing en aigües de Benidorm. Un home britànic de 47 anys també ha resultat ferit i tots dos han sigut traslladats a l’Hospital Marina Baixa.