La bugada de lava del volcà de la Palma arriba de nou a la mar

 

La lava del volcà de la Palma torna a caure a la mar. Aquesta vegada ho ha fet més prop del moll de Tazacorte. Les carreteres d’accés a la costa pel sur ja estaven tallades des d’aquest matí per la mala qualitat de l’aire.

La bugada de lava que ha tocat la mar passada el migdia estava situada a penes a 500 metres del cementeri de Tazacorte, en la zona més al nord del municipi. És el quart punt de connexió amb l’oceà després d’unificar-se les anteriors bugades en la façana làvica primària.

Aquesta nova aportació de magma del volcà de la Palma generarà una altra façana més pròxima a la bocana del moll de Tazacorte.

Aquest braç va rebre aportacions de les bugades 4 i 7 situades entre les muntanyes de Todoque i La Laguna. Des de fa dies gran part del flux de lava s’ha mogut per aquest punt.

Les carreteres del sud d’accés a la costa estaven tallades des d’aquest matí per la qualitat de l’aire. Cal preveure que s’impedisca també l’accés marítim que a primera hora de hui estava permés.

 

La lava del volcà de la Palma flueix amb força a la muntanya de la Laguna

 

Les bugades de lava del volcà de la Palma que més preocupen són les que flueixen entre les muntanyes de Todoque i La Laguna. Involcán ha compartit imatges gravades aquest mateix matí de la lava vessant a baix.

 

Les bugades 4 i 7 són les que més preocupació han causat en les últimes hores a la Palma, ja que aquest  cap de setmana han afectat altres 8 noves hectàrees de terreny.

 

L’illa de la Palma guanya 43 hectàrees de terreny

 

Segons Copernicus l’illa de la Palma ha guanyat 43 hectàrees de superfície des que va començar l’erupció en Cumbre Vieja. El satèl·lit europeu xifra en 81,4 els quilòmetres de carreteres afectades per la lava. D’ells, 78,2 quilòmetres destruïts i hi ha altres 3,3 quilòmetres possiblement danyats.

A més, les construccions afectades són 2.746 edificacions, d’elles 2.651 estan destruïdes i 95 estan danyades, segons l’última actualització. El nombre de veïns desallotjats allotjats per les institucions en hotels és de 503.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.