La bugada de lava del volcà de la Palma arriba de nou a la mar

 

La lava del volcà de la Palma torna a caure a la mar. Aquesta vegada ho ha fet més prop del moll de Tazacorte. Les carreteres d’accés a la costa pel sur ja estaven tallades des d’aquest matí per la mala qualitat de l’aire.

La bugada de lava que ha tocat la mar passada el migdia estava situada a penes a 500 metres del cementeri de Tazacorte, en la zona més al nord del municipi. És el quart punt de connexió amb l’oceà després d’unificar-se les anteriors bugades en la façana làvica primària.

Aquesta nova aportació de magma del volcà de la Palma generarà una altra façana més pròxima a la bocana del moll de Tazacorte.

Aquest braç va rebre aportacions de les bugades 4 i 7 situades entre les muntanyes de Todoque i La Laguna. Des de fa dies gran part del flux de lava s’ha mogut per aquest punt.

Les carreteres del sud d’accés a la costa estaven tallades des d’aquest matí per la qualitat de l’aire. Cal preveure que s’impedisca també l’accés marítim que a primera hora de hui estava permés.

 

La lava del volcà de la Palma flueix amb força a la muntanya de la Laguna

 

Les bugades de lava del volcà de la Palma que més preocupen són les que flueixen entre les muntanyes de Todoque i La Laguna. Involcán ha compartit imatges gravades aquest mateix matí de la lava vessant a baix.

 

Les bugades 4 i 7 són les que més preocupació han causat en les últimes hores a la Palma, ja que aquest  cap de setmana han afectat altres 8 noves hectàrees de terreny.

 

L’illa de la Palma guanya 43 hectàrees de terreny

 

Segons Copernicus l’illa de la Palma ha guanyat 43 hectàrees de superfície des que va començar l’erupció en Cumbre Vieja. El satèl·lit europeu xifra en 81,4 els quilòmetres de carreteres afectades per la lava. D’ells, 78,2 quilòmetres destruïts i hi ha altres 3,3 quilòmetres possiblement danyats.

A més, les construccions afectades són 2.746 edificacions, d’elles 2.651 estan destruïdes i 95 estan danyades, segons l’última actualització. El nombre de veïns desallotjats allotjats per les institucions en hotels és de 503.

 

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.