La bugada de lava del volcà de la Palma arriba de nou a la mar

 

La lava del volcà de la Palma torna a caure a la mar. Aquesta vegada ho ha fet més prop del moll de Tazacorte. Les carreteres d’accés a la costa pel sur ja estaven tallades des d’aquest matí per la mala qualitat de l’aire.

La bugada de lava que ha tocat la mar passada el migdia estava situada a penes a 500 metres del cementeri de Tazacorte, en la zona més al nord del municipi. És el quart punt de connexió amb l’oceà després d’unificar-se les anteriors bugades en la façana làvica primària.

Aquesta nova aportació de magma del volcà de la Palma generarà una altra façana més pròxima a la bocana del moll de Tazacorte.

Aquest braç va rebre aportacions de les bugades 4 i 7 situades entre les muntanyes de Todoque i La Laguna. Des de fa dies gran part del flux de lava s’ha mogut per aquest punt.

Les carreteres del sud d’accés a la costa estaven tallades des d’aquest matí per la qualitat de l’aire. Cal preveure que s’impedisca també l’accés marítim que a primera hora de hui estava permés.

 

La lava del volcà de la Palma flueix amb força a la muntanya de la Laguna

 

Les bugades de lava del volcà de la Palma que més preocupen són les que flueixen entre les muntanyes de Todoque i La Laguna. Involcán ha compartit imatges gravades aquest mateix matí de la lava vessant a baix.

 

Les bugades 4 i 7 són les que més preocupació han causat en les últimes hores a la Palma, ja que aquest  cap de setmana han afectat altres 8 noves hectàrees de terreny.

 

L’illa de la Palma guanya 43 hectàrees de terreny

 

Segons Copernicus l’illa de la Palma ha guanyat 43 hectàrees de superfície des que va començar l’erupció en Cumbre Vieja. El satèl·lit europeu xifra en 81,4 els quilòmetres de carreteres afectades per la lava. D’ells, 78,2 quilòmetres destruïts i hi ha altres 3,3 quilòmetres possiblement danyats.

A més, les construccions afectades són 2.746 edificacions, d’elles 2.651 estan destruïdes i 95 estan danyades, segons l’última actualització. El nombre de veïns desallotjats allotjats per les institucions en hotels és de 503.

 

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.