La bugada de lava del volcà de la Palma arriba de nou a la mar

 

La lava del volcà de la Palma torna a caure a la mar. Aquesta vegada ho ha fet més prop del moll de Tazacorte. Les carreteres d’accés a la costa pel sur ja estaven tallades des d’aquest matí per la mala qualitat de l’aire.

La bugada de lava que ha tocat la mar passada el migdia estava situada a penes a 500 metres del cementeri de Tazacorte, en la zona més al nord del municipi. És el quart punt de connexió amb l’oceà després d’unificar-se les anteriors bugades en la façana làvica primària.

Aquesta nova aportació de magma del volcà de la Palma generarà una altra façana més pròxima a la bocana del moll de Tazacorte.

Aquest braç va rebre aportacions de les bugades 4 i 7 situades entre les muntanyes de Todoque i La Laguna. Des de fa dies gran part del flux de lava s’ha mogut per aquest punt.

Les carreteres del sud d’accés a la costa estaven tallades des d’aquest matí per la qualitat de l’aire. Cal preveure que s’impedisca també l’accés marítim que a primera hora de hui estava permés.

 

La lava del volcà de la Palma flueix amb força a la muntanya de la Laguna

 

Les bugades de lava del volcà de la Palma que més preocupen són les que flueixen entre les muntanyes de Todoque i La Laguna. Involcán ha compartit imatges gravades aquest mateix matí de la lava vessant a baix.

 

Les bugades 4 i 7 són les que més preocupació han causat en les últimes hores a la Palma, ja que aquest  cap de setmana han afectat altres 8 noves hectàrees de terreny.

 

L’illa de la Palma guanya 43 hectàrees de terreny

 

Segons Copernicus l’illa de la Palma ha guanyat 43 hectàrees de superfície des que va començar l’erupció en Cumbre Vieja. El satèl·lit europeu xifra en 81,4 els quilòmetres de carreteres afectades per la lava. D’ells, 78,2 quilòmetres destruïts i hi ha altres 3,3 quilòmetres possiblement danyats.

A més, les construccions afectades són 2.746 edificacions, d’elles 2.651 estan destruïdes i 95 estan danyades, segons l’última actualització. El nombre de veïns desallotjats allotjats per les institucions en hotels és de 503.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.