La bugada de lava del volcà de la Palma arriba de nou a la mar

 

La lava del volcà de la Palma torna a caure a la mar. Aquesta vegada ho ha fet més prop del moll de Tazacorte. Les carreteres d’accés a la costa pel sur ja estaven tallades des d’aquest matí per la mala qualitat de l’aire.

La bugada de lava que ha tocat la mar passada el migdia estava situada a penes a 500 metres del cementeri de Tazacorte, en la zona més al nord del municipi. És el quart punt de connexió amb l’oceà després d’unificar-se les anteriors bugades en la façana làvica primària.

Aquesta nova aportació de magma del volcà de la Palma generarà una altra façana més pròxima a la bocana del moll de Tazacorte.

Aquest braç va rebre aportacions de les bugades 4 i 7 situades entre les muntanyes de Todoque i La Laguna. Des de fa dies gran part del flux de lava s’ha mogut per aquest punt.

Les carreteres del sud d’accés a la costa estaven tallades des d’aquest matí per la qualitat de l’aire. Cal preveure que s’impedisca també l’accés marítim que a primera hora de hui estava permés.

 

La lava del volcà de la Palma flueix amb força a la muntanya de la Laguna

 

Les bugades de lava del volcà de la Palma que més preocupen són les que flueixen entre les muntanyes de Todoque i La Laguna. Involcán ha compartit imatges gravades aquest mateix matí de la lava vessant a baix.

 

Les bugades 4 i 7 són les que més preocupació han causat en les últimes hores a la Palma, ja que aquest  cap de setmana han afectat altres 8 noves hectàrees de terreny.

 

L’illa de la Palma guanya 43 hectàrees de terreny

 

Segons Copernicus l’illa de la Palma ha guanyat 43 hectàrees de superfície des que va començar l’erupció en Cumbre Vieja. El satèl·lit europeu xifra en 81,4 els quilòmetres de carreteres afectades per la lava. D’ells, 78,2 quilòmetres destruïts i hi ha altres 3,3 quilòmetres possiblement danyats.

A més, les construccions afectades són 2.746 edificacions, d’elles 2.651 estan destruïdes i 95 estan danyades, segons l’última actualització. El nombre de veïns desallotjats allotjats per les institucions en hotels és de 503.

 

Últimes notícies

Vuit jugadors deixen el València CF en finalitzar el contracte este dimarts

Vuit futbolistes, quatre en propietat i quatre cedits, tanquen este dimarts la seua etapa al València CF en finalitzar els seus contractes i acords de cessió.

Un jove de 16 anys rep una envestida lleu als bous del Grau de Castelló

Un jove de 16 anys ha resultat ferit lleu este dimarts en el recinte taurí del Grau de Castelló durant els festejos de Sant Pere, sense necessitat de trasllat a l’hospital.

CCOO PV defensa que la regularització de migrants és una conquesta de drets i no una almoina

CCOO PV remarca que la regularització extraordinària de persones migrants és una conquesta de drets impulsada des de la societat civil i denuncia colls de botella en la tramitació i manca de recursos en les oficines d’estrangeria.

Els docents valencians tindran jornada de 35 hores, 6 dies d’assumptes propis i dret a desconnexió digital

Educació ha proposat un decret per al professorat valencià amb jornada de 35 hores, sis dies d’assumptes propis, dret a desconnexió digital i possibilitat de teletreball en juliol, encara pendent de negociació amb els sindicats.

Els hotels de la Comunitat Valenciana s’ompliran fins al 92 % en agost

La patronal Hosbec preveu una ocupació hotelera del 92 % en agost a la Comunitat Valenciana, lleugerament per damunt de 2025, amb forts increments de preu i d’ingressos per habitació i un pes creixent del turisme internacional.

Catalá carrega contra Morant i associa tot el PSOE amb Pedro Sánchez

María José Catalá ha afirmat que Diana Morant i el PSPV són 'el mateix que Pedro Sánchez' i ha qualificat el Govern central d''agònic', reclamant un avançament electoral.

València es convertix en banc de proves europeu contra les inundacions amb tecnologia espacial

València ha sigut triada per a provar FLOODWISE, un sistema europeu pioner que permet emetre alertes d inundacions fins a 15 dies abans, combinant satèl·lits, predicció meteorològica i intel·ligència hidrodinàmica.

El sacerdot d’Oriola expulsat pel papa qualifica de injusta la seua reducció a l’estat laïcal

El sacerdot alacantí Francisco José Vegara ha denunciat que el decret del papa León XIV que l’expulsa de l’estat clerical és injust i l’ha deixat sense dret de defensa. L’Església li retreu el rebuig públic a reconéixer els papes Francisco i León XIV i el seu magisteri.