Busquen 69 quilos d’or que la Policia guarda des de fa 6 anys

Busquen 69 quilos d'or que la Policia té des de fa 6 anys

Imatge d’arxiu d’or | Pixabay

 

El Jutjat d’Instrucció central número 2 de l’Audiència Provincial de València està buscant des de fa dos mesos més de 69 quilos d’or massís que la Policia Nacional té guardats i custodiats en dos armaris blindats i davall la vigilància permanent d’una videocàmera. 

 

El jutjat ho reclamara ara perquè vol actualitzar la taxació al valor actual que tindran actualment en el 2020 el total de les quantitats d’or i plata (170 quilos i 7 tones respectivament) intervingudes en la trama desmantellada en 2014 en València i 12 províncies més, segons informa el ‘Levante’. 

 

En el 2015, el cap de la brigada de la Policia Judicial de València en eixa època, va enviar al Jutjat 2 de l’Audiència Nacional un escrit en el que demanava instruccions i informava de la ubicació de l’or que la Policia tenia guardats en la Direcció Superior des de la seua confiscació. Un informe que no va tindre cap resposta.

 

Van inspeccionar només 100 quilos d’or

Ara, quan el passat novembre el jutge de l’Audiència Provincial va enviar a la seua perita judicial a inventariar i a taxar l’or i la plata d’aquella gran operació, l’experta sols va inspeccionar i valorar els 100 quilos que estan en la seu del Banc d’Espanya en el carrer de Barcas. Ningú va preguntar pels 69 quilos que hi ha en la Direcció. 

 

Quan el jutjat de l’Audiència Nacional, que porta Ismael Morena, es va donar compte, l’escàndol va saltar de seguida i ràpidament va preguntar pels 69 quilos que tenia la Policia. El cos de seguretat va enviar un informe al jutge Moreno explicant-li que l’or està en el mateix lloc, i ara esperaran a que l’experta judicial vaja per a taxar-lo i fer el seu inventari.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.