7.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Busquen 69 quilos d’or que la Policia guarda des de fa 6 anys

Busquen 69 quilos d'or que la Policia té des de fa 6 anys

Imatge d’arxiu d’or | Pixabay

 

El Jutjat d’Instrucció central número 2 de l’Audiència Provincial de València està buscant des de fa dos mesos més de 69 quilos d’or massís que la Policia Nacional té guardats i custodiats en dos armaris blindats i davall la vigilància permanent d’una videocàmera. 

 

El jutjat ho reclamara ara perquè vol actualitzar la taxació al valor actual que tindran actualment en el 2020 el total de les quantitats d’or i plata (170 quilos i 7 tones respectivament) intervingudes en la trama desmantellada en 2014 en València i 12 províncies més, segons informa el ‘Levante’. 

 

En el 2015, el cap de la brigada de la Policia Judicial de València en eixa època, va enviar al Jutjat 2 de l’Audiència Nacional un escrit en el que demanava instruccions i informava de la ubicació de l’or que la Policia tenia guardats en la Direcció Superior des de la seua confiscació. Un informe que no va tindre cap resposta.

 

Van inspeccionar només 100 quilos d’or

Ara, quan el passat novembre el jutge de l’Audiència Provincial va enviar a la seua perita judicial a inventariar i a taxar l’or i la plata d’aquella gran operació, l’experta sols va inspeccionar i valorar els 100 quilos que estan en la seu del Banc d’Espanya en el carrer de Barcas. Ningú va preguntar pels 69 quilos que hi ha en la Direcció. 

 

Quan el jutjat de l’Audiència Nacional, que porta Ismael Morena, es va donar compte, l’escàndol va saltar de seguida i ràpidament va preguntar pels 69 quilos que tenia la Policia. El cos de seguretat va enviar un informe al jutge Moreno explicant-li que l’or està en el mateix lloc, i ara esperaran a que l’experta judicial vaja per a taxar-lo i fer el seu inventari.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.