14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Busquen 69 quilos d’or que la Policia guarda des de fa 6 anys

Busquen 69 quilos d'or que la Policia té des de fa 6 anys

Imatge d’arxiu d’or | Pixabay

 

El Jutjat d’Instrucció central número 2 de l’Audiència Provincial de València està buscant des de fa dos mesos més de 69 quilos d’or massís que la Policia Nacional té guardats i custodiats en dos armaris blindats i davall la vigilància permanent d’una videocàmera. 

 

El jutjat ho reclamara ara perquè vol actualitzar la taxació al valor actual que tindran actualment en el 2020 el total de les quantitats d’or i plata (170 quilos i 7 tones respectivament) intervingudes en la trama desmantellada en 2014 en València i 12 províncies més, segons informa el ‘Levante’. 

 

En el 2015, el cap de la brigada de la Policia Judicial de València en eixa època, va enviar al Jutjat 2 de l’Audiència Nacional un escrit en el que demanava instruccions i informava de la ubicació de l’or que la Policia tenia guardats en la Direcció Superior des de la seua confiscació. Un informe que no va tindre cap resposta.

 

Van inspeccionar només 100 quilos d’or

Ara, quan el passat novembre el jutge de l’Audiència Provincial va enviar a la seua perita judicial a inventariar i a taxar l’or i la plata d’aquella gran operació, l’experta sols va inspeccionar i valorar els 100 quilos que estan en la seu del Banc d’Espanya en el carrer de Barcas. Ningú va preguntar pels 69 quilos que hi ha en la Direcció. 

 

Quan el jutjat de l’Audiència Nacional, que porta Ismael Morena, es va donar compte, l’escàndol va saltar de seguida i ràpidament va preguntar pels 69 quilos que tenia la Policia. El cos de seguretat va enviar un informe al jutge Moreno explicant-li que l’or està en el mateix lloc, i ara esperaran a que l’experta judicial vaja per a taxar-lo i fer el seu inventari.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa després d’un xoc de cap

El davanter de l'Atlètic de Madrid ha sigut portat a un hospital per a sotmetre's a proves després d'abandonar en llitera el Ciutat de València per un xoc de cap. Matías Moreno també va ser substituït i continua en observació en l'estadi.

Llevant i Atlètic empaten al descans després d’un xoc entre Sorloth i Moreno (0-0)

El primer temps va acabar 0-0, amb una única ocasió clara: la cabotada de Nico González que Ryan va salvar. El dol va quedar marcat pel xoc Sorloth-Moreno i els canvis forçats.

Sorloth, retirat en llitera després d’un xoc de cap amb Moreno en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic de Madrid va abandonar el camp en el minut 27 després d'un colp cap amb cap amb Matías Moreno. Els dos futbolistes van ser substituïts.