Busquen 69 quilos d’or que la Policia guarda des de fa 6 anys

Busquen 69 quilos d'or que la Policia té des de fa 6 anys

Imatge d’arxiu d’or | Pixabay

 

El Jutjat d’Instrucció central número 2 de l’Audiència Provincial de València està buscant des de fa dos mesos més de 69 quilos d’or massís que la Policia Nacional té guardats i custodiats en dos armaris blindats i davall la vigilància permanent d’una videocàmera. 

 

El jutjat ho reclamara ara perquè vol actualitzar la taxació al valor actual que tindran actualment en el 2020 el total de les quantitats d’or i plata (170 quilos i 7 tones respectivament) intervingudes en la trama desmantellada en 2014 en València i 12 províncies més, segons informa el ‘Levante’. 

 

En el 2015, el cap de la brigada de la Policia Judicial de València en eixa època, va enviar al Jutjat 2 de l’Audiència Nacional un escrit en el que demanava instruccions i informava de la ubicació de l’or que la Policia tenia guardats en la Direcció Superior des de la seua confiscació. Un informe que no va tindre cap resposta.

 

Van inspeccionar només 100 quilos d’or

Ara, quan el passat novembre el jutge de l’Audiència Provincial va enviar a la seua perita judicial a inventariar i a taxar l’or i la plata d’aquella gran operació, l’experta sols va inspeccionar i valorar els 100 quilos que estan en la seu del Banc d’Espanya en el carrer de Barcas. Ningú va preguntar pels 69 quilos que hi ha en la Direcció. 

 

Quan el jutjat de l’Audiència Nacional, que porta Ismael Morena, es va donar compte, l’escàndol va saltar de seguida i ràpidament va preguntar pels 69 quilos que tenia la Policia. El cos de seguretat va enviar un informe al jutge Moreno explicant-li que l’or està en el mateix lloc, i ara esperaran a que l’experta judicial vaja per a taxar-lo i fer el seu inventari.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.