Busquen 69 quilos d’or que la Policia guarda des de fa 6 anys

Busquen 69 quilos d'or que la Policia té des de fa 6 anys

Imatge d’arxiu d’or | Pixabay

 

El Jutjat d’Instrucció central número 2 de l’Audiència Provincial de València està buscant des de fa dos mesos més de 69 quilos d’or massís que la Policia Nacional té guardats i custodiats en dos armaris blindats i davall la vigilància permanent d’una videocàmera. 

 

El jutjat ho reclamara ara perquè vol actualitzar la taxació al valor actual que tindran actualment en el 2020 el total de les quantitats d’or i plata (170 quilos i 7 tones respectivament) intervingudes en la trama desmantellada en 2014 en València i 12 províncies més, segons informa el ‘Levante’. 

 

En el 2015, el cap de la brigada de la Policia Judicial de València en eixa època, va enviar al Jutjat 2 de l’Audiència Nacional un escrit en el que demanava instruccions i informava de la ubicació de l’or que la Policia tenia guardats en la Direcció Superior des de la seua confiscació. Un informe que no va tindre cap resposta.

 

Van inspeccionar només 100 quilos d’or

Ara, quan el passat novembre el jutge de l’Audiència Provincial va enviar a la seua perita judicial a inventariar i a taxar l’or i la plata d’aquella gran operació, l’experta sols va inspeccionar i valorar els 100 quilos que estan en la seu del Banc d’Espanya en el carrer de Barcas. Ningú va preguntar pels 69 quilos que hi ha en la Direcció. 

 

Quan el jutjat de l’Audiència Nacional, que porta Ismael Morena, es va donar compte, l’escàndol va saltar de seguida i ràpidament va preguntar pels 69 quilos que tenia la Policia. El cos de seguretat va enviar un informe al jutge Moreno explicant-li que l’or està en el mateix lloc, i ara esperaran a que l’experta judicial vaja per a taxar-lo i fer el seu inventari.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha defés que els nous protocols incloguen molta més publicitat i el criteri d'arrelament. Ha reivindicat que sí que hi ha pla amb unes 5.000 vivendes en construcció, ha defés el Pla Viu i ha al·ludit a un cas de suposada informació privilegiada en Els Naus.

Pérez Llorca manté el contacte amb l’equip júnior del València Basket a Abu Dhabi

El president confirma que la delegació de 33 persones roman a l'espera d'indicacions de l'ambaixada després del tancament de l'espai aeri pel conflicte amb l'Iran.

Consell i Ajuntament impulsen zones d’ombra en patis escolars d’Alacant

La Generalitat i l'Ajuntament treballen en un pla per a instal·lar sombrajes en patis escolars i prioritzar centres segons necessitat. També avancen licitacions i obres en col·legis i patrimoni.