12.5 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Busquen en una cova d’Albarracín a tres valencians desapareguts

Imatge de la boca de la cova on han desaparegut els tres valencians

Imatge de la boca de la cova on han desaparegut els tres valencians | València Diari

 

 

La Guàrdia Civil ha començat un operatiu de rescat per a localitzar en la cova de la Obriga, en el municipi del Valdecillo de la comarca turolense de la Serra d’Albarracín, a tres espeleòlegs valencians experimentats dels quals gens se sap des de fa hores. 

Segons han informat a Efe fonts de la Guàrdia Civil, els espeleòlegs van informar a un company de l’inici d’una activitat en la cova que duraria al voltant de sis hores i al no tenir notícies d’ells, aquesta matinada, entorn de les 03.00 hores, ha donat avís a l’institut armat.

 

A les 06.30 hores s’ha engegat l’operatiu de rescat, en el qual participen quatre membres dels Grups de Rescat Especial d’Intervenció en Muntanya, dos d’Osca i altres dos de Mora de Rubielos, amb el suport d’un helicòpter del cos amb base a Osca.

La cova de la Obriga té una longitud explorada de 2.800 metres, la qual cosa la converteix en la més llarga de la província de Terol, segons l’ajuntament del Valdecillo.

Segons informa el diari Las Provincias dos muntanyistes són naturals de Vila-Real i l’altre és de València. 

Imatge de l'operatiu

Imatge de l’operatiu | Aragón tv

 

 

 

 

Últimes notícies

Impulsen un test universal i assequible per a diagnosticar malnutrició per fallades del pàncrees

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant desenrotllen biomarcadores per a crear una prova fiable, ràpida i econòmica que identifique malnutrició per fallades del pàncrees.

El temporal deixa 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d’En Carrós i Aemet ha activat el roig a València

Les pluges de la nit han acumulat 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d'En Carrós. Aemet ha establit el nivell roig des del migdia per precipitacions molt intenses.

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.