8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Busquen en una cova d’Albarracín a tres valencians desapareguts

Imatge de la boca de la cova on han desaparegut els tres valencians

Imatge de la boca de la cova on han desaparegut els tres valencians | València Diari

 

 

La Guàrdia Civil ha començat un operatiu de rescat per a localitzar en la cova de la Obriga, en el municipi del Valdecillo de la comarca turolense de la Serra d’Albarracín, a tres espeleòlegs valencians experimentats dels quals gens se sap des de fa hores. 

Segons han informat a Efe fonts de la Guàrdia Civil, els espeleòlegs van informar a un company de l’inici d’una activitat en la cova que duraria al voltant de sis hores i al no tenir notícies d’ells, aquesta matinada, entorn de les 03.00 hores, ha donat avís a l’institut armat.

 

A les 06.30 hores s’ha engegat l’operatiu de rescat, en el qual participen quatre membres dels Grups de Rescat Especial d’Intervenció en Muntanya, dos d’Osca i altres dos de Mora de Rubielos, amb el suport d’un helicòpter del cos amb base a Osca.

La cova de la Obriga té una longitud explorada de 2.800 metres, la qual cosa la converteix en la més llarga de la província de Terol, segons l’ajuntament del Valdecillo.

Segons informa el diari Las Provincias dos muntanyistes són naturals de Vila-Real i l’altre és de València. 

Imatge de l'operatiu

Imatge de l’operatiu | Aragón tv

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.