Busquen a dos xiquetes i el seu pare desapareguts a Tenerife

Un home ha desaparegut a Tenerife al costat de les seues dos filles d’1 i 6 anys. La Guàrdia Civil ha localitzat buida i a la deriva l’embarcació del pare, Tomás Antonio Giméno, on suposadament es trobaven els tres.
Segons alguns mitjans, el pare no tenia autorització d’emportar-se a les xiquetes, però va salpar amb elles des del Porta de Santa Cruz de Tenerife. Abans d’anar-se, va deixar un missatge de comiat a la mare, la qual cosa li va alertar i es va activar el dispositiu de cerca.

La Guàrdia civil apunta que es tracta d’un cas d’alt risc. L’embarcació va ser localitzada enfront de la costa del Puertito de Güímar i va ser interceptada per la salvamar ‘Tenerife’ i ‘Punta Salinas’, mentre que un patruller de la Guàrdia Civil s’ha fet càrrec del seu trasllat.

La científica analitza l’embarcació per a corroborar si les xiquetes han estat en el seu interior i els GEAS de la Guàrdia Civil pentinen la costa. Una de les línies d’investigació considerava la possibilitat que haguera abandonat l’illa en companyia de les xiquetes via aèria, hipòtesi no gaire probable a hores d’ara.

Cronologia dels fets

 

El dimarts 27 d’abril, Tomás va passar la vesprada amb les seues filles i, a les 21.00 hores havia de retornar-li-les a la seua mare. Però aqueix lliurament mai es produeix. A les 21.30 se li localitza en el Port de Santa Cruz de Tenerife, gràcies a les càmeres de seguretat.

Un testimoni assegura que va descarregar «unes bosses amb coses, algunes maletes i les trau del cotxe». 20 minuts després, Tomás va agafar la seua embarcació i va eixir a navegar. Va tornar dos hores després, però sense les xiquetes.

Després d’això, se li perd la pista per complet, també a les xicotetes. Eixe mateix dia, pel que sembla, va cridar a la seua exparella, mare de les xiquetes, i li va dir que no anava a tornar a veure-les mai més, tampoc a ell. L’endemà, la mare de les xicotetes va denunciar la seua desaparició.

 

Descripció dels desapareguts 

 

Segons la descripció aportada per l’associació SOS Desapareguts, el pare de les xiquetes té 37 anys, mesura 1,85 metres d’alçada, és de complexió normal, té els cabells castanys i els ulls marrons. Quant a les menors, Anna, una bebé d’un any, és rossa, d’ulls blaus i amb els cabells ondulats.

Mesura uns 70 centímetres. Olivia, de sis anys, té els cabells castanys, llarg, i els ulls marrons. Mesura 1,10 metres. Portava posat uns pantalons de xandall gris, suèter blau i tenis negres.

Des de l’associació demanen a totes aquelles persones que puguen aportar qualsevol informació es dirigisquen al telèfon 116000 de la Fundació d’Ajuda a Xiquets i Adolescents en Risc (ANAR), així com als telèfons 642 650 775 i 649 952 957 i al ‘e-mail’ sosdesaparecidos@sosdesaparecidos.es. També es pot telefonar al 062, 091 o 112.

 

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.