19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Busquen a dos xiquetes i el seu pare desapareguts a Tenerife

Un home ha desaparegut a Tenerife al costat de les seues dos filles d’1 i 6 anys. La Guàrdia Civil ha localitzat buida i a la deriva l’embarcació del pare, Tomás Antonio Giméno, on suposadament es trobaven els tres.
Segons alguns mitjans, el pare no tenia autorització d’emportar-se a les xiquetes, però va salpar amb elles des del Porta de Santa Cruz de Tenerife. Abans d’anar-se, va deixar un missatge de comiat a la mare, la qual cosa li va alertar i es va activar el dispositiu de cerca.

La Guàrdia civil apunta que es tracta d’un cas d’alt risc. L’embarcació va ser localitzada enfront de la costa del Puertito de Güímar i va ser interceptada per la salvamar ‘Tenerife’ i ‘Punta Salinas’, mentre que un patruller de la Guàrdia Civil s’ha fet càrrec del seu trasllat.

La científica analitza l’embarcació per a corroborar si les xiquetes han estat en el seu interior i els GEAS de la Guàrdia Civil pentinen la costa. Una de les línies d’investigació considerava la possibilitat que haguera abandonat l’illa en companyia de les xiquetes via aèria, hipòtesi no gaire probable a hores d’ara.

Cronologia dels fets

 

El dimarts 27 d’abril, Tomás va passar la vesprada amb les seues filles i, a les 21.00 hores havia de retornar-li-les a la seua mare. Però aqueix lliurament mai es produeix. A les 21.30 se li localitza en el Port de Santa Cruz de Tenerife, gràcies a les càmeres de seguretat.

Un testimoni assegura que va descarregar “unes bosses amb coses, algunes maletes i les trau del cotxe”. 20 minuts després, Tomás va agafar la seua embarcació i va eixir a navegar. Va tornar dos hores després, però sense les xiquetes.

Després d’això, se li perd la pista per complet, també a les xicotetes. Eixe mateix dia, pel que sembla, va cridar a la seua exparella, mare de les xiquetes, i li va dir que no anava a tornar a veure-les mai més, tampoc a ell. L’endemà, la mare de les xicotetes va denunciar la seua desaparició.

 

Descripció dels desapareguts 

 

Segons la descripció aportada per l’associació SOS Desapareguts, el pare de les xiquetes té 37 anys, mesura 1,85 metres d’alçada, és de complexió normal, té els cabells castanys i els ulls marrons. Quant a les menors, Anna, una bebé d’un any, és rossa, d’ulls blaus i amb els cabells ondulats.

Mesura uns 70 centímetres. Olivia, de sis anys, té els cabells castanys, llarg, i els ulls marrons. Mesura 1,10 metres. Portava posat uns pantalons de xandall gris, suèter blau i tenis negres.

Des de l’associació demanen a totes aquelles persones que puguen aportar qualsevol informació es dirigisquen al telèfon 116000 de la Fundació d’Ajuda a Xiquets i Adolescents en Risc (ANAR), així com als telèfons 642 650 775 i 649 952 957 i al ‘e-mail’ sosdesaparecidos@sosdesaparecidos.es. També es pot telefonar al 062, 091 o 112.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.