Busquen a dos xiquetes i el seu pare desapareguts a Tenerife

Un home ha desaparegut a Tenerife al costat de les seues dos filles d’1 i 6 anys. La Guàrdia Civil ha localitzat buida i a la deriva l’embarcació del pare, Tomás Antonio Giméno, on suposadament es trobaven els tres.
Segons alguns mitjans, el pare no tenia autorització d’emportar-se a les xiquetes, però va salpar amb elles des del Porta de Santa Cruz de Tenerife. Abans d’anar-se, va deixar un missatge de comiat a la mare, la qual cosa li va alertar i es va activar el dispositiu de cerca.

La Guàrdia civil apunta que es tracta d’un cas d’alt risc. L’embarcació va ser localitzada enfront de la costa del Puertito de Güímar i va ser interceptada per la salvamar ‘Tenerife’ i ‘Punta Salinas’, mentre que un patruller de la Guàrdia Civil s’ha fet càrrec del seu trasllat.

La científica analitza l’embarcació per a corroborar si les xiquetes han estat en el seu interior i els GEAS de la Guàrdia Civil pentinen la costa. Una de les línies d’investigació considerava la possibilitat que haguera abandonat l’illa en companyia de les xiquetes via aèria, hipòtesi no gaire probable a hores d’ara.

Cronologia dels fets

 

El dimarts 27 d’abril, Tomás va passar la vesprada amb les seues filles i, a les 21.00 hores havia de retornar-li-les a la seua mare. Però aqueix lliurament mai es produeix. A les 21.30 se li localitza en el Port de Santa Cruz de Tenerife, gràcies a les càmeres de seguretat.

Un testimoni assegura que va descarregar “unes bosses amb coses, algunes maletes i les trau del cotxe”. 20 minuts després, Tomás va agafar la seua embarcació i va eixir a navegar. Va tornar dos hores després, però sense les xiquetes.

Després d’això, se li perd la pista per complet, també a les xicotetes. Eixe mateix dia, pel que sembla, va cridar a la seua exparella, mare de les xiquetes, i li va dir que no anava a tornar a veure-les mai més, tampoc a ell. L’endemà, la mare de les xicotetes va denunciar la seua desaparició.

 

Descripció dels desapareguts 

 

Segons la descripció aportada per l’associació SOS Desapareguts, el pare de les xiquetes té 37 anys, mesura 1,85 metres d’alçada, és de complexió normal, té els cabells castanys i els ulls marrons. Quant a les menors, Anna, una bebé d’un any, és rossa, d’ulls blaus i amb els cabells ondulats.

Mesura uns 70 centímetres. Olivia, de sis anys, té els cabells castanys, llarg, i els ulls marrons. Mesura 1,10 metres. Portava posat uns pantalons de xandall gris, suèter blau i tenis negres.

Des de l’associació demanen a totes aquelles persones que puguen aportar qualsevol informació es dirigisquen al telèfon 116000 de la Fundació d’Ajuda a Xiquets i Adolescents en Risc (ANAR), així com als telèfons 642 650 775 i 649 952 957 i al ‘e-mail’ sosdesaparecidos@sosdesaparecidos.es. També es pot telefonar al 062, 091 o 112.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.

Ruixats i tempestes fortes a l’interior i pluges més febles en el litoral

Cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tempestes localment fortes a l'interior i pluges més febles i aïllades en el litoral hui i el dilluns.

Aemet activa l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior de València i nord de Castelló

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a l'interior de València i el nord de Castelló, amb possible graníssol i ratxes de vent molt forts.

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.