10.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Busquen a dos xiquetes i el seu pare desapareguts a Tenerife

Un home ha desaparegut a Tenerife al costat de les seues dos filles d’1 i 6 anys. La Guàrdia Civil ha localitzat buida i a la deriva l’embarcació del pare, Tomás Antonio Giméno, on suposadament es trobaven els tres.
Segons alguns mitjans, el pare no tenia autorització d’emportar-se a les xiquetes, però va salpar amb elles des del Porta de Santa Cruz de Tenerife. Abans d’anar-se, va deixar un missatge de comiat a la mare, la qual cosa li va alertar i es va activar el dispositiu de cerca.

La Guàrdia civil apunta que es tracta d’un cas d’alt risc. L’embarcació va ser localitzada enfront de la costa del Puertito de Güímar i va ser interceptada per la salvamar ‘Tenerife’ i ‘Punta Salinas’, mentre que un patruller de la Guàrdia Civil s’ha fet càrrec del seu trasllat.

La científica analitza l’embarcació per a corroborar si les xiquetes han estat en el seu interior i els GEAS de la Guàrdia Civil pentinen la costa. Una de les línies d’investigació considerava la possibilitat que haguera abandonat l’illa en companyia de les xiquetes via aèria, hipòtesi no gaire probable a hores d’ara.

Cronologia dels fets

 

El dimarts 27 d’abril, Tomás va passar la vesprada amb les seues filles i, a les 21.00 hores havia de retornar-li-les a la seua mare. Però aqueix lliurament mai es produeix. A les 21.30 se li localitza en el Port de Santa Cruz de Tenerife, gràcies a les càmeres de seguretat.

Un testimoni assegura que va descarregar “unes bosses amb coses, algunes maletes i les trau del cotxe”. 20 minuts després, Tomás va agafar la seua embarcació i va eixir a navegar. Va tornar dos hores després, però sense les xiquetes.

Després d’això, se li perd la pista per complet, també a les xicotetes. Eixe mateix dia, pel que sembla, va cridar a la seua exparella, mare de les xiquetes, i li va dir que no anava a tornar a veure-les mai més, tampoc a ell. L’endemà, la mare de les xicotetes va denunciar la seua desaparició.

 

Descripció dels desapareguts 

 

Segons la descripció aportada per l’associació SOS Desapareguts, el pare de les xiquetes té 37 anys, mesura 1,85 metres d’alçada, és de complexió normal, té els cabells castanys i els ulls marrons. Quant a les menors, Anna, una bebé d’un any, és rossa, d’ulls blaus i amb els cabells ondulats.

Mesura uns 70 centímetres. Olivia, de sis anys, té els cabells castanys, llarg, i els ulls marrons. Mesura 1,10 metres. Portava posat uns pantalons de xandall gris, suèter blau i tenis negres.

Des de l’associació demanen a totes aquelles persones que puguen aportar qualsevol informació es dirigisquen al telèfon 116000 de la Fundació d’Ajuda a Xiquets i Adolescents en Risc (ANAR), així com als telèfons 642 650 775 i 649 952 957 i al ‘e-mail’ sosdesaparecidos@sosdesaparecidos.es. També es pot telefonar al 062, 091 o 112.

 

Últimes notícies

El vent no amaina a l’inici de la setmana en la Comunitat Valenciana: pugen les màximes i el cel continua nuvolós

La Comunitat arranca la setmana amb ratxes molt fortes d'oest a l'interior al final del dia. Les màximes pugen i tornen les pluges febles en el terç nord.

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat anit en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detinguts i Homicidis s'ha fet càrrec de la investigació.

Molt més que una obra: la Generalitat es bolca amb la reconstrucció

La Generalitat Valenciana ha desplegat un ampli conjunt d’actuacions...

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat la nit del diumenge en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detencions ara com ara.

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.