13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Detingut a Cabanes un atracador de caixers automàtics

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut un home de 31 d’edat de nacionalitat alemanya, reclamat per la justícia del país.

A aquesta persona li constava una Ordre Europea de Detenció, per a la seua extradició, per la seua implicació i pertinença a organització criminal i la presumpta comissió de diversos atracaments en caixers automàtics comesos l’any 2019 a Alemanya, de manera que hauria aconseguit sostreure més de 780.000 euros.

A més, aquest individu figurava amb un assenyalament de recerca, detenció i personació del Jutjat d’Instrucció núm. 3 de Màlaga per falsedat documental.

La Guàrdia Civil va localitzar l’home a la localitat de Cabanes i després de fer una entrada i registre al domicili va ser detingut pels agents.

Durant el registre es va trobar un laboratori Indoor de cànnabis de 500 plantes en estat de floració, així com diversos utensilis disposats per a les seues cures, infraestructura elèctrica per possibilitar l’enganxament directe a la xarxa pública, documentació falsa de països de la Unió Europea, documentació relacionada amb aquests documents i identitats falses, una balisa GPS amb imant i una tauleta per controlar-la.

Al presumpte autor, a més de l’Ordre Europea de Detenció, se li atribueix un delicte contra la salut pública d’elaboració i cultiu, falsificació de document públic i defraudació de fluid elèctric.

El detingut va passar a disposició judicial a l’Audiència Nacional, que va decretar l’ingrés a la presó immediat.

L’actuació ha estat realitzada per efectius de l’ETPJ d’Orpesa del Mar, comptant amb el suport de les patrulles de la mateixa localitat i USECIC.

Últimes notícies

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.