Un caçador ha sigut identificat per la Policia de la Generalitat Valenciana per matar un exemplar de polla blava (Porphyrio porphyrio), una espècie protegida en la zona del Parc Natural de l’Albufera de València. L’animal ha sigut abatut i ha sigut traslladat pels agents al Centre de Recuperació del Saler per al seu estudi. Els agents del grup del Medi Ambient s’han personat en un lloc fixe de caça a l’escoltar tirs i comprovar que un home portava en el seu jupetí un exemplar de la polla blava, segons ha informat la Generalitat en un comunicat. Després de prendre-li declaració han comprovat que havia passat per alt l’espècie de la qual es tractava a pesar de reconéixer-la. La Policia ha remitit el cas a la Fiscalia del Medi Ambient per un presumpte delicte contra la protecció de la flora, fauna i animals domèstics.
Un caçador interceptat per caçar una espècie protegida de l’Albufera de València
pardal
Últimes notícies
Societat
Un cotxe espatlat col·lapsa la CV-500 a l’altura d’El Saler amb cues de fins a 9 km
Un cotxe espatlat en el punt quilomètric 5 de la CV-500, a l’altura d’El Saler, ha causat este dilluns de matí fins a 9 quilòmetres de retencions, encara que el vehicle ja s’ha retirat i el trànsit es normalitza.
Oratge
Les altes temperatures continuen a l’interior i s’esperen tronades aïllades a la vesprada
L’interior de València i d’Alacant manté temperatures molt altes hui dimecres, amb pols en suspensió i possibilitat de tronades aïllades, sobretot a la vesprada. Dijous les màximes pujaran encara més i podrien arribar als 44 graus en zones interiors i prelitorals.
Oratge
Nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana amb mínimes que no baixen dels 28 graus
La Comunitat Valenciana ha tornat a registrar una nit tòrrida, amb valors per damunt dels 28 graus ja a mitjanit en municipis de València, Castelló i Alacant, segons Aemet.
Política
El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP
El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.
Oratge
La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h
L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.
Medi ambient
Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor
La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.
Esports
El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27
El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.
Social
Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant
La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.









