Un caçador ha sigut identificat per la Policia de la Generalitat Valenciana per matar un exemplar de polla blava (Porphyrio porphyrio), una espècie protegida en la zona del Parc Natural de l’Albufera de València. L’animal ha sigut abatut i ha sigut traslladat pels agents al Centre de Recuperació del Saler per al seu estudi. Els agents del grup del Medi Ambient s’han personat en un lloc fixe de caça a l’escoltar tirs i comprovar que un home portava en el seu jupetí un exemplar de la polla blava, segons ha informat la Generalitat en un comunicat. Després de prendre-li declaració han comprovat que havia passat per alt l’espècie de la qual es tractava a pesar de reconéixer-la. La Policia ha remitit el cas a la Fiscalia del Medi Ambient per un presumpte delicte contra la protecció de la flora, fauna i animals domèstics.
Un caçador interceptat per caçar una espècie protegida de l’Albufera de València
pardal
Últimes notícies
Economia
Els residents valencians podran tindre abonament del transport de Madrid sense estar empadronats
La Comunitat Valenciana ha mostrat interés en firmar un conveni amb la Comunitat de Madrid perquè els seus residents puguen accedir als abonos del transport públic madrileny sense necessitat d’estar empadronats allí, en un model similar al que ja funciona amb Castilla-La Mancha.
Esports
Un mediocentre del Villarreal 2026-27 eixirà de la seua pedrera
El Villarreal ha decidit que un dels mediocentres de la plantilla 2026-27 serà un futbolista format en la seua pedrera. Tres migcampistes del filial faran la pretemporada a les ordres d'Iñigo Pérez per a guanyar-se un lloc.
Política
Les Corts fixen tres sessions en juliol per a investigar les vivendes protegides de Les Naus dAlacant
La comissio de les Corts sobre les possibles irregularitats en les vivendes de proteccio publica de Les Naus dAlacant ha programat tres sessions de compareixences els dies 2, 8 i 23 de juliol, amb un total de 80 cites previstes en el seu pla de treball.
Oratge
Estiu de molta calor a la Comunitat Valenciana amb nits tropicals i més tempestes
La Comunitat Valenciana afronta un estiu molt caloros, amb temperatures per damunt del normal, moltes nits tropicals i pluges en forma de tempestes, després d’una primavera molt càlida i humida.
Esports
València Basket busca rematar la Lliga Endesa al Palau per la via ràpida
València Basket visita este dimecres el Palau Blaugrana amb un 2-1 a favor en la final de la Lliga Endesa i una primera bola de títol per a firmar el seu segon campionat de l'ACB.
Esports
Reuvers confia en rematar la Lliga Endesa en el quart partit al Palau
L’ala-pivot del Valencia Basket Nate Reuvers assegura que l’equip arriba al quart partit de la final de la Lliga Endesa amb bones sensacions i amb la intenció de sentenciar el títol al Palau Blaugrana, sense esperar un cinqué duel al Roig Arena.
Successos
Dos menors rescatats d’una vivenda en flames a Borriana
Dos menors han sigut rescatats hui d’una vivenda unifamiliar de tres plantes a Borriana després que s’haja declarat un incendi al forat de l’escala. Han eixit il·lesos gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, la Policia Local i els Bombers de Castelló.
Oratge
Nit de Sant Joan 2026 a la Comunitat: una de les més càlides des que hi ha registres
La Nit de Sant Joan de 2026 a la Comunitat Valenciana serà la segona més càlida registrada, amb calor nocturn excepcional, mínimes de fins a 24 graus i sense pluja prevista.








