Un caçador ha sigut identificat per la Policia de la Generalitat Valenciana per matar un exemplar de polla blava (Porphyrio porphyrio), una espècie protegida en la zona del Parc Natural de l’Albufera de València. L’animal ha sigut abatut i ha sigut traslladat pels agents al Centre de Recuperació del Saler per al seu estudi. Els agents del grup del Medi Ambient s’han personat en un lloc fixe de caça a l’escoltar tirs i comprovar que un home portava en el seu jupetí un exemplar de la polla blava, segons ha informat la Generalitat en un comunicat. Després de prendre-li declaració han comprovat que havia passat per alt l’espècie de la qual es tractava a pesar de reconéixer-la. La Policia ha remitit el cas a la Fiscalia del Medi Ambient per un presumpte delicte contra la protecció de la flora, fauna i animals domèstics.
Un caçador interceptat per caçar una espècie protegida de l’Albufera de València
pardal
Últimes notícies
Educació
La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules
La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.
Societat
Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP
Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.
Successos
Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials
La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.
Esports
Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió
Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.
Successos
El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians
El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.
Educació
Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques
El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.
Esports
Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina
L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.
Successos
Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital
Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.







