22.1 C
València
Dijous, 16 octubre, 2025

La caiguda d’un telefèric provoca almenys vuit morts a Itàlia

La caiguda d’una cabina de telefèric ha provocat este diumenge almenys vuit morts i dos xiquets ferits greus en Stresa, una localitat balneària. La cabina del telefèric ha caigut entre les comunes de Stresa i Mottarone, a uns 70 kilòmetres al nord-oest de Milán.

El balanç provisional és de vuit morts i deu ferits, que han estat transportats amb urgència a l’hospital pediàtric Regina Margherita de Turin“, precisen les mateixes fonts.

El telefèric cobria el recorregut des del llac Maggiore fins a la muntanya de Mottarone quan, per causes encara sota recerca, el cable que el sustentava es va partir a 300 metres de l’estació d’arribada, en la part més alta del recorregut, on arriba a aconseguir els 1.400 metres d’altura sobre el nivell de la mar. Segons les fonts de ‘Il Messaggero’ hi havia onze persones a bord del telefèric i els dos nens han estat traslladats a un centre de Turín. Es desconeix l’estat de l’últim ocupant.

Últimes notícies

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de les obres del sostre

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de reparar el fals sostre i obri la temporada amb l'Orquestra de València. Les obres han reforçat ancoratges i panells i mantenen l'acústica.

Presó provisional sense fiança per a tres detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Una jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres jóvens per la pallissa a un xic de 18 anys a les portes d'una discoteca a Alacant. Se'ls investiga per temptativa d'homicidi; un quart detingut, menor, passa a la Fiscalia de Menors.

La Guàrdia Civil aporta la gravació que situa el màxim de pluja rumb a la Regió muntanyenca de Conca el 29-O

La Guàrdia Civil remet al jutjat la crida de les 16.16 del 29-O en la qual Aemet va traslladar a Emergències que el màxim de precipitació es movia cap a la Regió muntanyenca de Conca. La sonorització d'un contingut ja transcrit reaviva la polèmica sobre els avisos d'aquell dia.

La Guàrdia Civil lliurament a la jutgessa la crida que va situar la pluja cap a Conca el 29-O

La Guàrdia Civil aporta al jutjat la gravació de les 16.16 en plena DANA, on es preveu el desplaçament del màxim de precipitació cap a Conca. L'àudio busca aclarir què es va comunicar i en quin moment.

La jutgessa de la DANA retrau la falta de vigilància de barrancs el 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA veu inexplicable que no es desplegaren mitjans per a vigilar barrancs malgrat l'alerta roja i demana explicacions a la CHJ. També cridarà a declarar a familiars de 50 víctimes no sentits.

Quatre detinguts per robatoris en comerços a Alacant, Múrcia, Sevilla i La Corunya

Quatre persones van ser detingudes a Fortuna com a presumptes integrants d'un grup amb seu a Madrid vinculat a robatoris en comerços d'Alacant, Múrcia, Sevilla i La Corunya. L'operació Inko seguix oberta després de confiscar ferramentes, inhibidors i monedes.

La jutgessa de la DANA veu injustificable la falta de vigilància dels barrancs el 29 d’octubre

La instructora retrau que no hi haguera vigilància presencial de barrancs durant la jornada crítica malgrat l'alerta roja i recorda que el control era autonòmic. Demana a la CHJ aclarir si va desplegar personal i afig noves diligències amb familiars de víctimes.

Quatre informes forenses poden elevar a 233 les víctimes mortals de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana del 29 d'octubre espera quatre pericials que podrien sumar quatre morts i elevar el balanç a 233. Els casos inclouen dos residents d'un geriàtric de Paiporta i dos morts posteriors en hospitals de València.