13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La caiguda d’un telefèric provoca almenys vuit morts a Itàlia

La caiguda d’una cabina de telefèric ha provocat este diumenge almenys vuit morts i dos xiquets ferits greus en Stresa, una localitat balneària. La cabina del telefèric ha caigut entre les comunes de Stresa i Mottarone, a uns 70 kilòmetres al nord-oest de Milán.

El balanç provisional és de vuit morts i deu ferits, que han estat transportats amb urgència a l’hospital pediàtric Regina Margherita de Turin“, precisen les mateixes fonts.

El telefèric cobria el recorregut des del llac Maggiore fins a la muntanya de Mottarone quan, per causes encara sota recerca, el cable que el sustentava es va partir a 300 metres de l’estació d’arribada, en la part més alta del recorregut, on arriba a aconseguir els 1.400 metres d’altura sobre el nivell de la mar. Segons les fonts de ‘Il Messaggero’ hi havia onze persones a bord del telefèric i els dos nens han estat traslladats a un centre de Turín. Es desconeix l’estat de l’últim ocupant.

Últimes notícies

El Govern destina 23 milions per a la recuperació agrícola a Torrent després de la DANA

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 23 milions a reparar explotacions, camins i regadiu a Torrent després de la DANA. Les obres s'han estés a Alaquàs i Chiva i ja han restablit l'accés i els regs.

Feijóo ha acusat el Govern d’inhibir-se en la dana i ha defés que degué declarar-se el nivell 3

Feijóo ha acusat el Govern d'inhibir-se durant la dana i ha defés que havia d'activar-se el nivell 3 per tractar-se, al seu juí, d'una emergència nacional. En la comissió del Congrés ha criticat fallades d'informació i ha negat haver mentit.

Sanitat fixa un màxim de 7 dies entre una sospita de càncer i la primera consulta hospitalària

La nova Estratègia en Càncer 2026-2030 acurta a una setmana el pas d'Atenció Primària a l'hospital i reforça l'atenció amb més psicòlegs, diagnòstic avançat i prototeràpia.

Bernabé acusa el PP de convertir la vivenda pública en un tripijoc per a col·legues i famílies

Bernabé ha denunciat que la gestió del PP a Alacant convertix la vivenda pública en un tripijoc per a col·legues i famílies. Ha anunciat que el cas anirà a la Fiscalia i ha assegurat que el preu del metre quadrat en promocions públiques alçades per empreses privades s'ha duplicat.

Feijóo contraposa a Puente amb Mazón i demana de nou la dimissió del ministre

Feijóo ha contraposat la gestió de Carlos Mazón després de la DANA amb la d'Óscar Puente en l'accident de Adamuz i ha reclamat la seua dimissió. Davant la comissió sobre el 29 d'octubre, ha demanat aplicar el mateix criteri de responsabilitats.

Feijóo acusa el Govern d’inhibir-se en la dana i exigix nivell 3 per emergència nacional

Feijóo ha acusat el Govern d'inhibir-se durant la dana i ha defés que degué declarar-se el nivell 3 en considerar que va ser una emergència nacional de llibre.

El Consell destina 2 milions per a modernitzar el port Nou Fontana de Xàbia

La Generalitat impulsa una inversió de 2,16 milions per a renovar el port Nou Fontana de Xàbia amb millores en seguretat, accessibilitat i eficiència. Les obres s'executen en dos fases, amb un termini de 15 mesos i concessió de 15 anys.

Pilar Bernabé insta el PPCV a demanar perdó i l’acta a l’edil que va insultar a Pedro Sánchez

La delegada del Govern ha exigit al PP valencià que demane perdó i exigisca l'acta a la regidora de Vallanca que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez en un míting del PSOE. Ha qualificat l'episodi de violència política i ha reclamat responsabilitats.