42 caixers arrancats d’arrel en minuts a Alacant

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Péndola, ha procedit a la detenció de 8 persones pertanyents a una organització criminal especialitzada en el robatori de caixers automàtics, a les províncies d’Alacant i Múrcia, des de mitjan any 2020.

Als detinguts se’ls atribueixen 18 robatoris de caixers automàtics, però sospiten que hi han pogut ser 42, 20 robatoris d’ús dels camions ploma, 2 robatoris de turisme d’alta gamma dels quals feia ús la pròpia banda, 3 furts de plaques de matrícula, 8 robatoris en habitatge, falsificació de documents i pertinença a grup criminal.

Les quantitats sostretes ascendeixen a més de 500.000 euros, i els danys ocasionats, a més de 700.000 euros. S’han intervingut gran quantitat d’efectes i eines per a la comissió dels delictes. El valor dels objectes intervinguts ascendeix a 35.000 euros.

Les investigacions es van iniciar a mitjan 2020, arran de diversos robatoris comesos en caixers automàtics en la zona del sud del litoral de la província d’Alacant i del nord del de la de Múrcia. Els caixers, instal·lats en la via pública, havien sigut arrancats d’arrel valent-se per a això, de camions grua ploma, també robats.

Tots els robatoris eren perpetrats amb idèntic modus operandi

L’organització, realitzava un minuciós estudi de la zona abans de triar el caixer automàtic que anaven a robar, decantant-se per aquells situats en xicotets nuclis urbans o en urbanitzacions aïllades i que comptaren amb les vies de fuita necessàries per a assegurar-se la fugida en cas de ser sorpresos i pròximes a finques agrícoles o zones despoblades.

Una vegada triat el caixer, buscaven en els voltants l’existència de camions grua ploma. La nit anterior, o en la matinada del mateix dia, robaven un d’aquests camions i perpetraven el robatori del caixer.

Després, es desplaçaven fins a zones aïllades, on ho forçaven usant radials, tascons, malls, palanques i altres objectes per a obrir-ho, accedint als diners en efectiu que hi haguera en el seu interior. Després, deixaven abandonat en el lloc el camió i el caixer fracturat i fugien amb el recaptat.

Una complexa investigació per a esclarir els fets

Per tal motiu, els agents van iniciar una investigació aconseguint localitzar i detindre als huit integrants d’una trama altament especialitzada. Són sis homes i dos dones, amb edats compreses entre 30 i 50 anys. Les detencions es van produir en les localitats d’Alcalá de Henares i Rivas Vaciamadrid (Madrid) i Torrevieja (Alacant).

L’operació ha sigut duta a terme per l’Equip de Delictes contra el Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial i l’Equip contra el Crim Organitzat de la Guàrdia Civil d’Alacant i dirigides pel Jutjat d’Instrucció número 2 de Torrevieja.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.