42 caixers arrancats d’arrel en minuts a Alacant

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Péndola, ha procedit a la detenció de 8 persones pertanyents a una organització criminal especialitzada en el robatori de caixers automàtics, a les províncies d’Alacant i Múrcia, des de mitjan any 2020.

Als detinguts se’ls atribueixen 18 robatoris de caixers automàtics, però sospiten que hi han pogut ser 42, 20 robatoris d’ús dels camions ploma, 2 robatoris de turisme d’alta gamma dels quals feia ús la pròpia banda, 3 furts de plaques de matrícula, 8 robatoris en habitatge, falsificació de documents i pertinença a grup criminal.

Les quantitats sostretes ascendeixen a més de 500.000 euros, i els danys ocasionats, a més de 700.000 euros. S’han intervingut gran quantitat d’efectes i eines per a la comissió dels delictes. El valor dels objectes intervinguts ascendeix a 35.000 euros.

Les investigacions es van iniciar a mitjan 2020, arran de diversos robatoris comesos en caixers automàtics en la zona del sud del litoral de la província d’Alacant i del nord del de la de Múrcia. Els caixers, instal·lats en la via pública, havien sigut arrancats d’arrel valent-se per a això, de camions grua ploma, també robats.

Tots els robatoris eren perpetrats amb idèntic modus operandi

L’organització, realitzava un minuciós estudi de la zona abans de triar el caixer automàtic que anaven a robar, decantant-se per aquells situats en xicotets nuclis urbans o en urbanitzacions aïllades i que comptaren amb les vies de fuita necessàries per a assegurar-se la fugida en cas de ser sorpresos i pròximes a finques agrícoles o zones despoblades.

Una vegada triat el caixer, buscaven en els voltants l’existència de camions grua ploma. La nit anterior, o en la matinada del mateix dia, robaven un d’aquests camions i perpetraven el robatori del caixer.

Després, es desplaçaven fins a zones aïllades, on ho forçaven usant radials, tascons, malls, palanques i altres objectes per a obrir-ho, accedint als diners en efectiu que hi haguera en el seu interior. Després, deixaven abandonat en el lloc el camió i el caixer fracturat i fugien amb el recaptat.

Una complexa investigació per a esclarir els fets

Per tal motiu, els agents van iniciar una investigació aconseguint localitzar i detindre als huit integrants d’una trama altament especialitzada. Són sis homes i dos dones, amb edats compreses entre 30 i 50 anys. Les detencions es van produir en les localitats d’Alcalá de Henares i Rivas Vaciamadrid (Madrid) i Torrevieja (Alacant).

L’operació ha sigut duta a terme per l’Equip de Delictes contra el Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial i l’Equip contra el Crim Organitzat de la Guàrdia Civil d’Alacant i dirigides pel Jutjat d’Instrucció número 2 de Torrevieja.

Últimes notícies

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.