15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

42 caixers arrancats d’arrel en minuts a Alacant

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Péndola, ha procedit a la detenció de 8 persones pertanyents a una organització criminal especialitzada en el robatori de caixers automàtics, a les províncies d’Alacant i Múrcia, des de mitjan any 2020.

Als detinguts se’ls atribueixen 18 robatoris de caixers automàtics, però sospiten que hi han pogut ser 42, 20 robatoris d’ús dels camions ploma, 2 robatoris de turisme d’alta gamma dels quals feia ús la pròpia banda, 3 furts de plaques de matrícula, 8 robatoris en habitatge, falsificació de documents i pertinença a grup criminal.

Les quantitats sostretes ascendeixen a més de 500.000 euros, i els danys ocasionats, a més de 700.000 euros. S’han intervingut gran quantitat d’efectes i eines per a la comissió dels delictes. El valor dels objectes intervinguts ascendeix a 35.000 euros.

Les investigacions es van iniciar a mitjan 2020, arran de diversos robatoris comesos en caixers automàtics en la zona del sud del litoral de la província d’Alacant i del nord del de la de Múrcia. Els caixers, instal·lats en la via pública, havien sigut arrancats d’arrel valent-se per a això, de camions grua ploma, també robats.

Tots els robatoris eren perpetrats amb idèntic modus operandi

L’organització, realitzava un minuciós estudi de la zona abans de triar el caixer automàtic que anaven a robar, decantant-se per aquells situats en xicotets nuclis urbans o en urbanitzacions aïllades i que comptaren amb les vies de fuita necessàries per a assegurar-se la fugida en cas de ser sorpresos i pròximes a finques agrícoles o zones despoblades.

Una vegada triat el caixer, buscaven en els voltants l’existència de camions grua ploma. La nit anterior, o en la matinada del mateix dia, robaven un d’aquests camions i perpetraven el robatori del caixer.

Després, es desplaçaven fins a zones aïllades, on ho forçaven usant radials, tascons, malls, palanques i altres objectes per a obrir-ho, accedint als diners en efectiu que hi haguera en el seu interior. Després, deixaven abandonat en el lloc el camió i el caixer fracturat i fugien amb el recaptat.

Una complexa investigació per a esclarir els fets

Per tal motiu, els agents van iniciar una investigació aconseguint localitzar i detindre als huit integrants d’una trama altament especialitzada. Són sis homes i dos dones, amb edats compreses entre 30 i 50 anys. Les detencions es van produir en les localitats d’Alcalá de Henares i Rivas Vaciamadrid (Madrid) i Torrevieja (Alacant).

L’operació ha sigut duta a terme per l’Equip de Delictes contra el Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial i l’Equip contra el Crim Organitzat de la Guàrdia Civil d’Alacant i dirigides pel Jutjat d’Instrucció número 2 de Torrevieja.

Últimes notícies

Dimitix l’alcaldessa de Llocnou de la Corona i manté l’acta

Paqui Llopis ha presentat la seua renúncia per motius personals, familiars i laborals després d'una profunda reflexió. Mantindrà l'acta i les delegacions de Participació i Festes mentres s'ordena el relleu.

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.

Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president valencià ha demanat a l'Executiu que detall per què, després de l'accident de Adamuz, s'han aplicat límits en un tram de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana.

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.