12 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

42 caixers arrancats d’arrel en minuts a Alacant

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Péndola, ha procedit a la detenció de 8 persones pertanyents a una organització criminal especialitzada en el robatori de caixers automàtics, a les províncies d’Alacant i Múrcia, des de mitjan any 2020.

Als detinguts se’ls atribueixen 18 robatoris de caixers automàtics, però sospiten que hi han pogut ser 42, 20 robatoris d’ús dels camions ploma, 2 robatoris de turisme d’alta gamma dels quals feia ús la pròpia banda, 3 furts de plaques de matrícula, 8 robatoris en habitatge, falsificació de documents i pertinença a grup criminal.

Les quantitats sostretes ascendeixen a més de 500.000 euros, i els danys ocasionats, a més de 700.000 euros. S’han intervingut gran quantitat d’efectes i eines per a la comissió dels delictes. El valor dels objectes intervinguts ascendeix a 35.000 euros.

Les investigacions es van iniciar a mitjan 2020, arran de diversos robatoris comesos en caixers automàtics en la zona del sud del litoral de la província d’Alacant i del nord del de la de Múrcia. Els caixers, instal·lats en la via pública, havien sigut arrancats d’arrel valent-se per a això, de camions grua ploma, també robats.

Tots els robatoris eren perpetrats amb idèntic modus operandi

L’organització, realitzava un minuciós estudi de la zona abans de triar el caixer automàtic que anaven a robar, decantant-se per aquells situats en xicotets nuclis urbans o en urbanitzacions aïllades i que comptaren amb les vies de fuita necessàries per a assegurar-se la fugida en cas de ser sorpresos i pròximes a finques agrícoles o zones despoblades.

Una vegada triat el caixer, buscaven en els voltants l’existència de camions grua ploma. La nit anterior, o en la matinada del mateix dia, robaven un d’aquests camions i perpetraven el robatori del caixer.

Després, es desplaçaven fins a zones aïllades, on ho forçaven usant radials, tascons, malls, palanques i altres objectes per a obrir-ho, accedint als diners en efectiu que hi haguera en el seu interior. Després, deixaven abandonat en el lloc el camió i el caixer fracturat i fugien amb el recaptat.

Una complexa investigació per a esclarir els fets

Per tal motiu, els agents van iniciar una investigació aconseguint localitzar i detindre als huit integrants d’una trama altament especialitzada. Són sis homes i dos dones, amb edats compreses entre 30 i 50 anys. Les detencions es van produir en les localitats d’Alcalá de Henares i Rivas Vaciamadrid (Madrid) i Torrevieja (Alacant).

L’operació ha sigut duta a terme per l’Equip de Delictes contra el Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial i l’Equip contra el Crim Organitzat de la Guàrdia Civil d’Alacant i dirigides pel Jutjat d’Instrucció número 2 de Torrevieja.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.