17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

42 caixers arrancats d’arrel en minuts a Alacant

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Péndola, ha procedit a la detenció de 8 persones pertanyents a una organització criminal especialitzada en el robatori de caixers automàtics, a les províncies d’Alacant i Múrcia, des de mitjan any 2020.

Als detinguts se’ls atribueixen 18 robatoris de caixers automàtics, però sospiten que hi han pogut ser 42, 20 robatoris d’ús dels camions ploma, 2 robatoris de turisme d’alta gamma dels quals feia ús la pròpia banda, 3 furts de plaques de matrícula, 8 robatoris en habitatge, falsificació de documents i pertinença a grup criminal.

Les quantitats sostretes ascendeixen a més de 500.000 euros, i els danys ocasionats, a més de 700.000 euros. S’han intervingut gran quantitat d’efectes i eines per a la comissió dels delictes. El valor dels objectes intervinguts ascendeix a 35.000 euros.

Les investigacions es van iniciar a mitjan 2020, arran de diversos robatoris comesos en caixers automàtics en la zona del sud del litoral de la província d’Alacant i del nord del de la de Múrcia. Els caixers, instal·lats en la via pública, havien sigut arrancats d’arrel valent-se per a això, de camions grua ploma, també robats.

Tots els robatoris eren perpetrats amb idèntic modus operandi

L’organització, realitzava un minuciós estudi de la zona abans de triar el caixer automàtic que anaven a robar, decantant-se per aquells situats en xicotets nuclis urbans o en urbanitzacions aïllades i que comptaren amb les vies de fuita necessàries per a assegurar-se la fugida en cas de ser sorpresos i pròximes a finques agrícoles o zones despoblades.

Una vegada triat el caixer, buscaven en els voltants l’existència de camions grua ploma. La nit anterior, o en la matinada del mateix dia, robaven un d’aquests camions i perpetraven el robatori del caixer.

Després, es desplaçaven fins a zones aïllades, on ho forçaven usant radials, tascons, malls, palanques i altres objectes per a obrir-ho, accedint als diners en efectiu que hi haguera en el seu interior. Després, deixaven abandonat en el lloc el camió i el caixer fracturat i fugien amb el recaptat.

Una complexa investigació per a esclarir els fets

Per tal motiu, els agents van iniciar una investigació aconseguint localitzar i detindre als huit integrants d’una trama altament especialitzada. Són sis homes i dos dones, amb edats compreses entre 30 i 50 anys. Les detencions es van produir en les localitats d’Alcalá de Henares i Rivas Vaciamadrid (Madrid) i Torrevieja (Alacant).

L’operació ha sigut duta a terme per l’Equip de Delictes contra el Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial i l’Equip contra el Crim Organitzat de la Guàrdia Civil d’Alacant i dirigides pel Jutjat d’Instrucció número 2 de Torrevieja.

Últimes notícies

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.

Pradas defén que va donar la cara en la causa de la DANA i retrau que uns altres reinicialitzen els seus mòbils

La exconsellera s'ha ratificat davant la jutgessa en un acarament amb José Manuel Cuenca i ha sostingut que va informar Presidència durant la DANA. Assegura que va trencar la indicació de no cridar al president, va aportar guasaps i crides, i que va actuar segons criteri tècnic.

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i defén que ho ha aportat tot

La exconsellera s'ha dirigit als familiars després de l'acarament amb José Manuel Cuenca, ha defés la seua versió i ha demanat parlar amb ells. Les víctimes l'han increpada i han exigit responsabilitats.