8.2 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Calfar menjar en recipients de plàstic com els ‘tuppers’ pot causar càncer

Calfar en el microones menjars en recipients de plàstic pot causar problemes de salut. | Cedida.

Un equip d’investigadors britàrnics, membres de la Cancer Research UK (Recerca del Càncer a Regne Unit), va assegurar en un informe que els productes químics utilitzats en la fabricació d’envasos i recipients de plàstic es filtren als aliments si són exposats a temperatures altes, com les d’un microones i fins i tot el rentaplats.

Segons va arreplegar el ‘Daily Mail’, l’informe demostra la perillositat del plàstic com a material per a protegir els aliments, i fins i tot la Cancer Research UK adverteix ara del seu perill després d’haver pres una posició bastant escèptica sobre este tema en els últims anys.

Les altes temperatures fan que es filtren els productes químics amb que es fabriquen

Encara que no s’esmenta què ocorre amb eixos plàstics a temperatures normals o fins i tot fredes, els investigadors alerten del perill d’utilitzar este tipus de recipients a altes temperatures, la qual cosa també inclouria ficar el menjar recentment fet en estos envasos, provocant la seua degradació i el despreniment dels seus productes químics.

Entre els principals problemes que poden derivar-se d’este succés es trobarien diversos problemes de salut com la pèrdua de la fertilitat o fins i tot l’aparició de càncer. En dones embarassades, també podria perjudicar al desenvolupament del fetus.

 

Recalentar la comida en recipientes de plástico puede ser peligroso para la salud

Recalentar el menjar en recipients de plàstic pot ser perillós per a la salut | cedida

Quins productes químics dels envasos acabem ingerint?

Els investigadors assenyalen que el producte químic que causa major preocupació és el bisfenol A, àmpliament utilitzat en la fabricació de plàstics. Segons els científics, este element imita els efectes de l’estrogen, l’hormona sexual femenina, en el cos humà. Els estudis de laboratori han relacional el bisfenol A amb el càncer de mama i de pròstata.

Per a evitar la seua filtració, els experts recomanen calfar el menjar únicament en recipients de cristall o de ceràmica, i en cas de tapar els aliments amb paper film transparent per a protegir-ho dins del frigorífic, urgeixen a retirar-ho abans de calfar el menjar.

El ‘tupperware’, un dels recipients més perillosos

Una dels costums més estesos entre la població espanyola és l’ús del denominat ‘tupperware’ per a guardar o emmagatzemar el menjar, o fins i tot ficar el menjar dins per a portar-la al treball, a l’escola o a altres llocs on anem a consumir-la. 

Segons els investigadors britànics, el ‘tupper’ està fabricat amb materials que contenen el Bisfenol A, i a més són un dels recipients més proclius a ser recalfats al costat del menjar, ja que molts prefereixen menjar directament d’ell per a no tacar els plats o no carregar amb ells al seu lloc de treball.

 

Muchos españoles llevan la comida al trabajo en un 'tupper' que luego recalientan junto a la comida

Molts espanyols porten el menjar al treball en un ‘tupper’ que després recalfen al costat del menjar | cedit

No claves els coberts en el rentaplats

Un gest tan quotidià com pot ser ficar els coberts en el rentaplats també podria comportar el despreniment de substàncies químiques que més tard passarien a les mans, al menjar i a la boca. 

Tal com mostra un estudi publicat en la revista «Environmental Health Perspectives», dins del rentaplats el compost del 95% dels utensilis de plàstic es fa menys estable i les seues partícules poden passar als aliments després de ser llavats.

 

Los expertos recomiendan no meter los cubiertos de plástico en el lavavajillas

Els experts recomanen no ficar els coberts de plàstic en el rentaplats | cedida
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.