Calfar menjar en recipients de plàstic com els ‘tuppers’ pot causar càncer

Calfar en el microones menjars en recipients de plàstic pot causar problemes de salut. | Cedida.

Un equip d’investigadors britàrnics, membres de la Cancer Research UK (Recerca del Càncer a Regne Unit), va assegurar en un informe que els productes químics utilitzats en la fabricació d’envasos i recipients de plàstic es filtren als aliments si són exposats a temperatures altes, com les d’un microones i fins i tot el rentaplats.

Segons va arreplegar el ‘Daily Mail’, l’informe demostra la perillositat del plàstic com a material per a protegir els aliments, i fins i tot la Cancer Research UK adverteix ara del seu perill després d’haver pres una posició bastant escèptica sobre este tema en els últims anys.

Les altes temperatures fan que es filtren els productes químics amb que es fabriquen

Encara que no s’esmenta què ocorre amb eixos plàstics a temperatures normals o fins i tot fredes, els investigadors alerten del perill d’utilitzar este tipus de recipients a altes temperatures, la qual cosa també inclouria ficar el menjar recentment fet en estos envasos, provocant la seua degradació i el despreniment dels seus productes químics.

Entre els principals problemes que poden derivar-se d’este succés es trobarien diversos problemes de salut com la pèrdua de la fertilitat o fins i tot l’aparició de càncer. En dones embarassades, també podria perjudicar al desenvolupament del fetus.

 

Recalentar la comida en recipientes de plástico puede ser peligroso para la salud

Recalentar el menjar en recipients de plàstic pot ser perillós per a la salut | cedida

Quins productes químics dels envasos acabem ingerint?

Els investigadors assenyalen que el producte químic que causa major preocupació és el bisfenol A, àmpliament utilitzat en la fabricació de plàstics. Segons els científics, este element imita els efectes de l’estrogen, l’hormona sexual femenina, en el cos humà. Els estudis de laboratori han relacional el bisfenol A amb el càncer de mama i de pròstata.

Per a evitar la seua filtració, els experts recomanen calfar el menjar únicament en recipients de cristall o de ceràmica, i en cas de tapar els aliments amb paper film transparent per a protegir-ho dins del frigorífic, urgeixen a retirar-ho abans de calfar el menjar.

El ‘tupperware’, un dels recipients més perillosos

Una dels costums més estesos entre la població espanyola és l’ús del denominat ‘tupperware’ per a guardar o emmagatzemar el menjar, o fins i tot ficar el menjar dins per a portar-la al treball, a l’escola o a altres llocs on anem a consumir-la. 

Segons els investigadors britànics, el ‘tupper’ està fabricat amb materials que contenen el Bisfenol A, i a més són un dels recipients més proclius a ser recalfats al costat del menjar, ja que molts prefereixen menjar directament d’ell per a no tacar els plats o no carregar amb ells al seu lloc de treball.

 

Muchos españoles llevan la comida al trabajo en un 'tupper' que luego recalientan junto a la comida

Molts espanyols porten el menjar al treball en un ‘tupper’ que després recalfen al costat del menjar | cedit

No claves els coberts en el rentaplats

Un gest tan quotidià com pot ser ficar els coberts en el rentaplats també podria comportar el despreniment de substàncies químiques que més tard passarien a les mans, al menjar i a la boca. 

Tal com mostra un estudi publicat en la revista «Environmental Health Perspectives», dins del rentaplats el compost del 95% dels utensilis de plàstic es fa menys estable i les seues partícules poden passar als aliments després de ser llavats.

 

Los expertos recomiendan no meter los cubiertos de plástico en el lavavajillas

Els experts recomanen no ficar els coberts de plàstic en el rentaplats | cedida

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.