Calfar menjar en recipients de plàstic com els ‘tuppers’ pot causar càncer

Calfar en el microones menjars en recipients de plàstic pot causar problemes de salut. | Cedida.

Un equip d’investigadors britàrnics, membres de la Cancer Research UK (Recerca del Càncer a Regne Unit), va assegurar en un informe que els productes químics utilitzats en la fabricació d’envasos i recipients de plàstic es filtren als aliments si són exposats a temperatures altes, com les d’un microones i fins i tot el rentaplats.

Segons va arreplegar el ‘Daily Mail’, l’informe demostra la perillositat del plàstic com a material per a protegir els aliments, i fins i tot la Cancer Research UK adverteix ara del seu perill després d’haver pres una posició bastant escèptica sobre este tema en els últims anys.

Les altes temperatures fan que es filtren els productes químics amb que es fabriquen

Encara que no s’esmenta què ocorre amb eixos plàstics a temperatures normals o fins i tot fredes, els investigadors alerten del perill d’utilitzar este tipus de recipients a altes temperatures, la qual cosa també inclouria ficar el menjar recentment fet en estos envasos, provocant la seua degradació i el despreniment dels seus productes químics.

Entre els principals problemes que poden derivar-se d’este succés es trobarien diversos problemes de salut com la pèrdua de la fertilitat o fins i tot l’aparició de càncer. En dones embarassades, també podria perjudicar al desenvolupament del fetus.

 

Recalentar la comida en recipientes de plástico puede ser peligroso para la salud

Recalentar el menjar en recipients de plàstic pot ser perillós per a la salut | cedida

Quins productes químics dels envasos acabem ingerint?

Els investigadors assenyalen que el producte químic que causa major preocupació és el bisfenol A, àmpliament utilitzat en la fabricació de plàstics. Segons els científics, este element imita els efectes de l’estrogen, l’hormona sexual femenina, en el cos humà. Els estudis de laboratori han relacional el bisfenol A amb el càncer de mama i de pròstata.

Per a evitar la seua filtració, els experts recomanen calfar el menjar únicament en recipients de cristall o de ceràmica, i en cas de tapar els aliments amb paper film transparent per a protegir-ho dins del frigorífic, urgeixen a retirar-ho abans de calfar el menjar.

El ‘tupperware’, un dels recipients més perillosos

Una dels costums més estesos entre la població espanyola és l’ús del denominat ‘tupperware’ per a guardar o emmagatzemar el menjar, o fins i tot ficar el menjar dins per a portar-la al treball, a l’escola o a altres llocs on anem a consumir-la. 

Segons els investigadors britànics, el ‘tupper’ està fabricat amb materials que contenen el Bisfenol A, i a més són un dels recipients més proclius a ser recalfats al costat del menjar, ja que molts prefereixen menjar directament d’ell per a no tacar els plats o no carregar amb ells al seu lloc de treball.

 

Muchos españoles llevan la comida al trabajo en un 'tupper' que luego recalientan junto a la comida

Molts espanyols porten el menjar al treball en un ‘tupper’ que després recalfen al costat del menjar | cedit

No claves els coberts en el rentaplats

Un gest tan quotidià com pot ser ficar els coberts en el rentaplats també podria comportar el despreniment de substàncies químiques que més tard passarien a les mans, al menjar i a la boca. 

Tal com mostra un estudi publicat en la revista «Environmental Health Perspectives», dins del rentaplats el compost del 95% dels utensilis de plàstic es fa menys estable i les seues partícules poden passar als aliments després de ser llavats.

 

Los expertos recomiendan no meter los cubiertos de plástico en el lavavajillas

Els experts recomanen no ficar els coberts de plàstic en el rentaplats | cedida

Últimes notícies

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.