Calfar menjar en recipients de plàstic com els ‘tuppers’ pot causar càncer

Calfar en el microones menjars en recipients de plàstic pot causar problemes de salut. | Cedida.

Un equip d’investigadors britàrnics, membres de la Cancer Research UK (Recerca del Càncer a Regne Unit), va assegurar en un informe que els productes químics utilitzats en la fabricació d’envasos i recipients de plàstic es filtren als aliments si són exposats a temperatures altes, com les d’un microones i fins i tot el rentaplats.

Segons va arreplegar el ‘Daily Mail’, l’informe demostra la perillositat del plàstic com a material per a protegir els aliments, i fins i tot la Cancer Research UK adverteix ara del seu perill després d’haver pres una posició bastant escèptica sobre este tema en els últims anys.

Les altes temperatures fan que es filtren els productes químics amb que es fabriquen

Encara que no s’esmenta què ocorre amb eixos plàstics a temperatures normals o fins i tot fredes, els investigadors alerten del perill d’utilitzar este tipus de recipients a altes temperatures, la qual cosa també inclouria ficar el menjar recentment fet en estos envasos, provocant la seua degradació i el despreniment dels seus productes químics.

Entre els principals problemes que poden derivar-se d’este succés es trobarien diversos problemes de salut com la pèrdua de la fertilitat o fins i tot l’aparició de càncer. En dones embarassades, també podria perjudicar al desenvolupament del fetus.

 

Recalentar la comida en recipientes de plástico puede ser peligroso para la salud

Recalentar el menjar en recipients de plàstic pot ser perillós per a la salut | cedida

Quins productes químics dels envasos acabem ingerint?

Els investigadors assenyalen que el producte químic que causa major preocupació és el bisfenol A, àmpliament utilitzat en la fabricació de plàstics. Segons els científics, este element imita els efectes de l’estrogen, l’hormona sexual femenina, en el cos humà. Els estudis de laboratori han relacional el bisfenol A amb el càncer de mama i de pròstata.

Per a evitar la seua filtració, els experts recomanen calfar el menjar únicament en recipients de cristall o de ceràmica, i en cas de tapar els aliments amb paper film transparent per a protegir-ho dins del frigorífic, urgeixen a retirar-ho abans de calfar el menjar.

El ‘tupperware’, un dels recipients més perillosos

Una dels costums més estesos entre la població espanyola és l’ús del denominat ‘tupperware’ per a guardar o emmagatzemar el menjar, o fins i tot ficar el menjar dins per a portar-la al treball, a l’escola o a altres llocs on anem a consumir-la. 

Segons els investigadors britànics, el ‘tupper’ està fabricat amb materials que contenen el Bisfenol A, i a més són un dels recipients més proclius a ser recalfats al costat del menjar, ja que molts prefereixen menjar directament d’ell per a no tacar els plats o no carregar amb ells al seu lloc de treball.

 

Muchos españoles llevan la comida al trabajo en un 'tupper' que luego recalientan junto a la comida

Molts espanyols porten el menjar al treball en un ‘tupper’ que després recalfen al costat del menjar | cedit

No claves els coberts en el rentaplats

Un gest tan quotidià com pot ser ficar els coberts en el rentaplats també podria comportar el despreniment de substàncies químiques que més tard passarien a les mans, al menjar i a la boca. 

Tal com mostra un estudi publicat en la revista «Environmental Health Perspectives», dins del rentaplats el compost del 95% dels utensilis de plàstic es fa menys estable i les seues partícules poden passar als aliments després de ser llavats.

 

Los expertos recomiendan no meter los cubiertos de plástico en el lavavajillas

Els experts recomanen no ficar els coberts de plàstic en el rentaplats | cedida

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.