Capturen en Benissa a ‘el Zarco’, un dels criminals més buscats de Colòmbia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant),  a ‘el Zarco‘, un dels criminals més buscats en Colòmbia. L’arrestat tenia en vigor una Ordre Internacional de Detenció –OID- per diferents homicidis en persones protegides. 

 

Segons han informat fonts policials, l’home tenia pendent una pena de 40 anys en Colòmbia. La seua localització ha sigut possible gràcies a la cooperació policial internacional amb la Policia de Colòmbia a través de l’OCN INTERPOL. 

 

L’arrestat és un desmobilitzat de l’ELN –Exèrcit d’Alliberament Nacional de Colòmbia- dedicat al reclutament de falsos positius, això és, la captació de civils innocents per a assassinar-los a sang freda i presentar-los com a baixes de combat.

 

14 jóvens assassinats

Entre els fets que se li imputen és la captació i posterior lliurament a unitats militars de 14 jóvens que, posteriorment, van ser assassinats i presentats com a baixes de combat.

 

De forma més concreta, els fets que motiven la reclamació internacional es remunten a 2007 quan el pròfug va participar en l’assassinat de quatre persones. Així mateix va ser el responsable de la mort d’altres sis en el municipi de Coyaima, a on membres de l’Exèrcit Nacional van executar a estes persones a les que van usar posteriorment per a fer-les passar per víctimes de combat.

 

Fluida coordinació

La localització del fugitiu ha sigut possible gràcies als canals de cooperació policial internacional. Els investigadors van tindre coneixement de l’existència d’una Notificació Roja d’INTERPOL per a la seua busca i detenció per a extradició, i van iniciar gestions per a donar amb el seu parador perquè no existia cap rastre de la seua estada al nostre país. 

 

Després de dur a terme una exhaustiva anàlisi del seu entorn personal i familiar, es va obtindre informació relativa a vincles familiars que unien al fugitiu amb la ciutat de la Corunya a on els investigadors, finalment, van començar la busca.

 

La línia de la investigació va portar als agents fins a una localitat de la ciutat d’Alacant, a on es va establir un dispositiu policial que va permetre la seua detenció dissabte passat. El detingut ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial a l’espera d’iniciar els tràmits d’extradició.

Últimes notícies

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.