Capturen en Benissa a ‘el Zarco’, un dels criminals més buscats de Colòmbia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant),  a ‘el Zarco‘, un dels criminals més buscats en Colòmbia. L’arrestat tenia en vigor una Ordre Internacional de Detenció –OID- per diferents homicidis en persones protegides. 

 

Segons han informat fonts policials, l’home tenia pendent una pena de 40 anys en Colòmbia. La seua localització ha sigut possible gràcies a la cooperació policial internacional amb la Policia de Colòmbia a través de l’OCN INTERPOL. 

 

L’arrestat és un desmobilitzat de l’ELN –Exèrcit d’Alliberament Nacional de Colòmbia- dedicat al reclutament de falsos positius, això és, la captació de civils innocents per a assassinar-los a sang freda i presentar-los com a baixes de combat.

 

14 jóvens assassinats

Entre els fets que se li imputen és la captació i posterior lliurament a unitats militars de 14 jóvens que, posteriorment, van ser assassinats i presentats com a baixes de combat.

 

De forma més concreta, els fets que motiven la reclamació internacional es remunten a 2007 quan el pròfug va participar en l’assassinat de quatre persones. Així mateix va ser el responsable de la mort d’altres sis en el municipi de Coyaima, a on membres de l’Exèrcit Nacional van executar a estes persones a les que van usar posteriorment per a fer-les passar per víctimes de combat.

 

Fluida coordinació

La localització del fugitiu ha sigut possible gràcies als canals de cooperació policial internacional. Els investigadors van tindre coneixement de l’existència d’una Notificació Roja d’INTERPOL per a la seua busca i detenció per a extradició, i van iniciar gestions per a donar amb el seu parador perquè no existia cap rastre de la seua estada al nostre país. 

 

Després de dur a terme una exhaustiva anàlisi del seu entorn personal i familiar, es va obtindre informació relativa a vincles familiars que unien al fugitiu amb la ciutat de la Corunya a on els investigadors, finalment, van començar la busca.

 

La línia de la investigació va portar als agents fins a una localitat de la ciutat d’Alacant, a on es va establir un dispositiu policial que va permetre la seua detenció dissabte passat. El detingut ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial a l’espera d’iniciar els tràmits d’extradició.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.