12.9 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Capturen en Benissa a ‘el Zarco’, un dels criminals més buscats de Colòmbia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant),  a ‘el Zarco‘, un dels criminals més buscats en Colòmbia. L’arrestat tenia en vigor una Ordre Internacional de Detenció –OID- per diferents homicidis en persones protegides. 

 

Segons han informat fonts policials, l’home tenia pendent una pena de 40 anys en Colòmbia. La seua localització ha sigut possible gràcies a la cooperació policial internacional amb la Policia de Colòmbia a través de l’OCN INTERPOL. 

 

L’arrestat és un desmobilitzat de l’ELN –Exèrcit d’Alliberament Nacional de Colòmbia- dedicat al reclutament de falsos positius, això és, la captació de civils innocents per a assassinar-los a sang freda i presentar-los com a baixes de combat.

 

14 jóvens assassinats

Entre els fets que se li imputen és la captació i posterior lliurament a unitats militars de 14 jóvens que, posteriorment, van ser assassinats i presentats com a baixes de combat.

 

De forma més concreta, els fets que motiven la reclamació internacional es remunten a 2007 quan el pròfug va participar en l’assassinat de quatre persones. Així mateix va ser el responsable de la mort d’altres sis en el municipi de Coyaima, a on membres de l’Exèrcit Nacional van executar a estes persones a les que van usar posteriorment per a fer-les passar per víctimes de combat.

 

Fluida coordinació

La localització del fugitiu ha sigut possible gràcies als canals de cooperació policial internacional. Els investigadors van tindre coneixement de l’existència d’una Notificació Roja d’INTERPOL per a la seua busca i detenció per a extradició, i van iniciar gestions per a donar amb el seu parador perquè no existia cap rastre de la seua estada al nostre país. 

 

Després de dur a terme una exhaustiva anàlisi del seu entorn personal i familiar, es va obtindre informació relativa a vincles familiars que unien al fugitiu amb la ciutat de la Corunya a on els investigadors, finalment, van començar la busca.

 

La línia de la investigació va portar als agents fins a una localitat de la ciutat d’Alacant, a on es va establir un dispositiu policial que va permetre la seua detenció dissabte passat. El detingut ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial a l’espera d’iniciar els tràmits d’extradició.

Últimes notícies

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.

La Policia d’Indonèsia investiga per negligència al capità del vaixell de valencians que va naufragar en Komodo

La investigació se centra en el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat amb sis valencians a bord. Tres van morir, dos van ser rescatats i un xiquet seguix desaparegut.

Indonèsia accelera el límit per a trobar al xiquet valencià desaparegut després del naufragi en Komodo

L'operatiu en Komodo entra en la seua jornada final per a localitzar a Quique, de 10 anys, després de catorze dies sense resultats. La Policia investiga possible negligència.