Capturen en Benissa a ‘el Zarco’, un dels criminals més buscats de Colòmbia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant),  a ‘el Zarco‘, un dels criminals més buscats en Colòmbia. L’arrestat tenia en vigor una Ordre Internacional de Detenció –OID- per diferents homicidis en persones protegides. 

 

Segons han informat fonts policials, l’home tenia pendent una pena de 40 anys en Colòmbia. La seua localització ha sigut possible gràcies a la cooperació policial internacional amb la Policia de Colòmbia a través de l’OCN INTERPOL. 

 

L’arrestat és un desmobilitzat de l’ELN –Exèrcit d’Alliberament Nacional de Colòmbia- dedicat al reclutament de falsos positius, això és, la captació de civils innocents per a assassinar-los a sang freda i presentar-los com a baixes de combat.

 

14 jóvens assassinats

Entre els fets que se li imputen és la captació i posterior lliurament a unitats militars de 14 jóvens que, posteriorment, van ser assassinats i presentats com a baixes de combat.

 

De forma més concreta, els fets que motiven la reclamació internacional es remunten a 2007 quan el pròfug va participar en l’assassinat de quatre persones. Així mateix va ser el responsable de la mort d’altres sis en el municipi de Coyaima, a on membres de l’Exèrcit Nacional van executar a estes persones a les que van usar posteriorment per a fer-les passar per víctimes de combat.

 

Fluida coordinació

La localització del fugitiu ha sigut possible gràcies als canals de cooperació policial internacional. Els investigadors van tindre coneixement de l’existència d’una Notificació Roja d’INTERPOL per a la seua busca i detenció per a extradició, i van iniciar gestions per a donar amb el seu parador perquè no existia cap rastre de la seua estada al nostre país. 

 

Després de dur a terme una exhaustiva anàlisi del seu entorn personal i familiar, es va obtindre informació relativa a vincles familiars que unien al fugitiu amb la ciutat de la Corunya a on els investigadors, finalment, van començar la busca.

 

La línia de la investigació va portar als agents fins a una localitat de la ciutat d’Alacant, a on es va establir un dispositiu policial que va permetre la seua detenció dissabte passat. El detingut ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial a l’espera d’iniciar els tràmits d’extradició.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.