Capturen un tauró de més de 90 quilos en la costa de Castelló

 

Este dilluns, el vaixell El Paradís ha capturat un impressionant tauró de més de 90 quilos de pes i més de dos metres de llargària en les aigües de Castelló. El pescador que ha fet esta captura, Pedro Guzmán, afirma que s’ha capturat quan estàvem pescant a unes 28 o 29 milles de la costa, és a dir, a poc més de 50 quilòmetres.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, admet que es tracta d’una pesca accidental, perquè té poca eixida en el mercat. «Ho hem intentat vendre en la llotja, però ha sigut impossible, no li han posat ni preu; així que ho donarem a la ciència», afirma el pescador.

 

A demés, afirma que fa 25 o 30 anys era més comú trobar-te en Castelló amb taurons com este, però ara es veuen altres de la mateixa família però molt més xicotets. De la mateixa manera, assegura que quan l’han tret han vist que estava moribund i creien que s’acabava de menjar una cria de dofí, perquè portava en el budell un peix molt gran.

 

Malgrat la seua gran envergadura, el pescador confirma que es tracta d’una espècie inofensiva. Igualment, esta classe de taurons disposen d’un gran cap, d’un cos robust i d’una llarga cua. A demés, habita preferiblement en grans profunditats del Mediterrani i en zones molt variades de l’Atlàntic, Pacífic i Índic. Es tracta d’animals molt migratoris i solitaris, que poden conseguir fins a tres-cents quilos de pes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol