Capturen un tauró de més de 90 quilos en la costa de Castelló

 

Este dilluns, el vaixell El Paradís ha capturat un impressionant tauró de més de 90 quilos de pes i més de dos metres de llargària en les aigües de Castelló. El pescador que ha fet esta captura, Pedro Guzmán, afirma que s’ha capturat quan estàvem pescant a unes 28 o 29 milles de la costa, és a dir, a poc més de 50 quilòmetres.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, admet que es tracta d’una pesca accidental, perquè té poca eixida en el mercat. «Ho hem intentat vendre en la llotja, però ha sigut impossible, no li han posat ni preu; així que ho donarem a la ciència», afirma el pescador.

 

A demés, afirma que fa 25 o 30 anys era més comú trobar-te en Castelló amb taurons com este, però ara es veuen altres de la mateixa família però molt més xicotets. De la mateixa manera, assegura que quan l’han tret han vist que estava moribund i creien que s’acabava de menjar una cria de dofí, perquè portava en el budell un peix molt gran.

 

Malgrat la seua gran envergadura, el pescador confirma que es tracta d’una espècie inofensiva. Igualment, esta classe de taurons disposen d’un gran cap, d’un cos robust i d’una llarga cua. A demés, habita preferiblement en grans profunditats del Mediterrani i en zones molt variades de l’Atlàntic, Pacífic i Índic. Es tracta d’animals molt migratoris i solitaris, que poden conseguir fins a tres-cents quilos de pes.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.