12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Cas Samuel Luiz: La Policia no descarta noves detencions per l’assassinat

 

Agents de la Policia Nacional han detingut fins al moment a sis persones presumptament relacionades amb l’agressió en la qual van posar fi a la vida de Samuel Luiz a la Corunya.

 

Les diligències d’investigació realitzades fins al moment –declaracions testificals, reconeixements fotogràfics, visionat de càmeres, etc. han conduït als investigadors fins a aquestes sis persones, de les quals tres han ingressat a la presó, dos menors d’edat en un centre d’internament tancat i una altra ha quedat en llibertat amb càrrecs i mesures cautelars. Els agents no descarten que de l’anàlisi del material obtingut, així com de noves dades recaptades, puguen produir-se més detencions.

 

L’agressió va començar quan la víctima es trobava amb una amiga realitzant una videoconferència. Llavors, va ser increpada per un dels detinguts, que estava en els voltants amb una xica, al mateix temps que li’ls va repetir que deixarà de gravar-los, amenaçant-los i afegint simultàniament l’insult de “maricó”.

 

Un jove va defensar a Samuel 

Tot seguit es va dirigir cap a ell i li va agarrar fortament pel coll en diverses ocasions, espentant-li i arribant a tirar-li al sòl moment en què va començar a pegar-li punyades en la cara. La xica que acompanyava a l’agressor va espentar a l’amiga de la víctima, arribant aquesta a caure’s a terra al mateix temps que encoratjava al seu amic perquè continuarà amb l’agressió. A continuació un jove de raça negra que passava pel lloc els va separar i va defensar a Samuel perquè no li continuaren pegant, deixant l’agressor de colpejar-li.

 

No obstant això, instants després l’agressió va continuar, sent Samuel agredit per diversos joves fins que va ser auxiliat per diverses persones que passaven per allí, que van requerir els serveis d’emergència. Els autors van escapar pels carrers pròxims del lloc.

 

Per la investigació s’ha pogut establir la participació de nombroses persones que formen part d’un mateix grup de coneguts o amics i que es trobaven en el lloc dels fets, alguns dels quals van participar activament en l’agressió. Durant uns minuts els colps no van cessar a pesar que diverses persones van tractar sense èxit que deixaren de pegar-li. Així mateix, diversos testimonis refereixen que una persona portava a la seua mà una navalla que va traure de la butxaca dels pantalons i que donava puntades a la víctima mentre estava en sòl.

Últimes notícies

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.

Almgren i McColgan baten els rècords europeus de 10K a València i Mechaal firma el d’Espanya

Edició històrica en la 10K València Ibercaja: Andreas Almgren (26:45) i Eilish McColgan (30:08) van batre els rècords d'Europa i Said Mechaal va fixar el d'Espanya amb 27:21.

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.