Cas Samuel Luiz: La Policia no descarta noves detencions per l’assassinat

 

Agents de la Policia Nacional han detingut fins al moment a sis persones presumptament relacionades amb l’agressió en la qual van posar fi a la vida de Samuel Luiz a la Corunya.

 

Les diligències d’investigació realitzades fins al moment –declaracions testificals, reconeixements fotogràfics, visionat de càmeres, etc. han conduït als investigadors fins a aquestes sis persones, de les quals tres han ingressat a la presó, dos menors d’edat en un centre d’internament tancat i una altra ha quedat en llibertat amb càrrecs i mesures cautelars. Els agents no descarten que de l’anàlisi del material obtingut, així com de noves dades recaptades, puguen produir-se més detencions.

 

L’agressió va començar quan la víctima es trobava amb una amiga realitzant una videoconferència. Llavors, va ser increpada per un dels detinguts, que estava en els voltants amb una xica, al mateix temps que li’ls va repetir que deixarà de gravar-los, amenaçant-los i afegint simultàniament l’insult de «maricó».

 

Un jove va defensar a Samuel 

Tot seguit es va dirigir cap a ell i li va agarrar fortament pel coll en diverses ocasions, espentant-li i arribant a tirar-li al sòl moment en què va començar a pegar-li punyades en la cara. La xica que acompanyava a l’agressor va espentar a l’amiga de la víctima, arribant aquesta a caure’s a terra al mateix temps que encoratjava al seu amic perquè continuarà amb l’agressió. A continuació un jove de raça negra que passava pel lloc els va separar i va defensar a Samuel perquè no li continuaren pegant, deixant l’agressor de colpejar-li.

 

No obstant això, instants després l’agressió va continuar, sent Samuel agredit per diversos joves fins que va ser auxiliat per diverses persones que passaven per allí, que van requerir els serveis d’emergència. Els autors van escapar pels carrers pròxims del lloc.

 

Per la investigació s’ha pogut establir la participació de nombroses persones que formen part d’un mateix grup de coneguts o amics i que es trobaven en el lloc dels fets, alguns dels quals van participar activament en l’agressió. Durant uns minuts els colps no van cessar a pesar que diverses persones van tractar sense èxit que deixaren de pegar-li. Així mateix, diversos testimonis refereixen que una persona portava a la seua mà una navalla que va traure de la butxaca dels pantalons i que donava puntades a la víctima mentre estava en sòl.

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.