Cas Samuel Luiz: La Policia no descarta noves detencions per l’assassinat

 

Agents de la Policia Nacional han detingut fins al moment a sis persones presumptament relacionades amb l’agressió en la qual van posar fi a la vida de Samuel Luiz a la Corunya.

 

Les diligències d’investigació realitzades fins al moment –declaracions testificals, reconeixements fotogràfics, visionat de càmeres, etc. han conduït als investigadors fins a aquestes sis persones, de les quals tres han ingressat a la presó, dos menors d’edat en un centre d’internament tancat i una altra ha quedat en llibertat amb càrrecs i mesures cautelars. Els agents no descarten que de l’anàlisi del material obtingut, així com de noves dades recaptades, puguen produir-se més detencions.

 

L’agressió va començar quan la víctima es trobava amb una amiga realitzant una videoconferència. Llavors, va ser increpada per un dels detinguts, que estava en els voltants amb una xica, al mateix temps que li’ls va repetir que deixarà de gravar-los, amenaçant-los i afegint simultàniament l’insult de «maricó».

 

Un jove va defensar a Samuel 

Tot seguit es va dirigir cap a ell i li va agarrar fortament pel coll en diverses ocasions, espentant-li i arribant a tirar-li al sòl moment en què va començar a pegar-li punyades en la cara. La xica que acompanyava a l’agressor va espentar a l’amiga de la víctima, arribant aquesta a caure’s a terra al mateix temps que encoratjava al seu amic perquè continuarà amb l’agressió. A continuació un jove de raça negra que passava pel lloc els va separar i va defensar a Samuel perquè no li continuaren pegant, deixant l’agressor de colpejar-li.

 

No obstant això, instants després l’agressió va continuar, sent Samuel agredit per diversos joves fins que va ser auxiliat per diverses persones que passaven per allí, que van requerir els serveis d’emergència. Els autors van escapar pels carrers pròxims del lloc.

 

Per la investigació s’ha pogut establir la participació de nombroses persones que formen part d’un mateix grup de coneguts o amics i que es trobaven en el lloc dels fets, alguns dels quals van participar activament en l’agressió. Durant uns minuts els colps no van cessar a pesar que diverses persones van tractar sense èxit que deixaren de pegar-li. Així mateix, diversos testimonis refereixen que una persona portava a la seua mà una navalla que va traure de la butxaca dels pantalons i que donava puntades a la víctima mentre estava en sòl.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.