25.9 C
València
Dijous, 23 octubre, 2025

Investiguen tres casos de legionel·losi en Nules

Una dona continua hospitalitzada en la Fe de València | El País

Esta setmana, s’han detectat fins a tres casos de legionel·losi en Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), que estan sent investigats per la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana. L’organisme ha iniciat el protocol habitual en estos casos per a tractar de conéixer les causes del contagi i el seu origen.

 

Segons avançava la Cadena Ser, fins a tres dones han sigut ingressades entre finals de la setmana passada i principis d’esta setmana, tot i que dos d’elles han evolucionat de forma i positiva i ja han sigut donades d’alta. Per contra, una dona continua hospitalitzada en la Fe de València.

 

Des d’una tos lleu fins a una pneumònia mortal

La legionel·losi és una malaltia provocada pel bacteri Legionella pneumophilaque presenta dos formes clíniques diferenciades. Per una banda, la infecció pulmonar, coneguda com a la malaltia de legionari, que es caracteritza per ser una pneumònia amb febra alta. Els seus símptomes són molt similars als de la grip: febra, mal de cap, dolor muscular i calfreds. D’altra banda, la coneguda febra de Pontiac es manifesta com una síndrome febril aguda, amb símptomes de febra, pèrdua d’apetit, mal de cap i malestar general. 

 

Legionella

La gravetat de la malaltia pot anar des d’una febra lleu fins a una pneumònia greu que cause la mort | Viquipèdia

 

En tot cas, la malaltia pot anar des d’una tos lleu fins a una pneumònia de caràcter greu que cause la mort per la falta d’aire en els pulmons, commoció i insuficiència multiorgànica.

 

El bacteri es troba en ambients d’aigua fresca, com poden ser llacs i rius, i es pot convertir en una alerta sanitària si es multiplica i propaga en els sistemes d’aigua artificials dels edificis, com les aixetes, fonts o el capçal de la dutxa.

 

Morts per legionel·losi en territori valencià

En agost de l’any passat, es van detectar tres casos en Vila-real, municipi de la mateixa comarca, i una de les víctimes va acabar perdent la vida. També en el mes d’agost de 2017, es va detectar un brot de legionel·losi en Xiva, en la Foia de Bunyol (València). L’alerta va saltar en una urbanització de la localitat i també una persona va morir a causa del bacteri

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Marcelino busca el seu primer triomf a Mestalla des de la seua eixida en 2019

Marcelino buscarà este dissabte el seu primer triomf a Mestalla des de la seua eixida del València en 2019. Des de llavors suma dos empats i una derrota en tres visites.

Consum preveu superar els 5.000 milions en vendes en 2025 i aconseguir un resultat rècord

La cooperativa projecta tancar 2025 per damunt dels 5.000 milions en vendes després de créixer en 2024, obrir 59 botigues i crear 653 ocupacions, i reforça logística i en línia.

Comunitat, Canàries, Múrcia, Madrid i Balears lideraran el creixement del PIB en 2025

BBVA eleva al 3,0% la seua previsió de creixement per a Espanya en 2025. Comunitat, Canàries, Múrcia, Madrid i Balears lideraran secundades per exportacions no turístiques, turisme i inversió després de la dana.

PP i Vox demanen fomentar la caça en col·legis amb xarrades i activitats per a jóvens

La comissió de Medi Ambient de Les Corts ha aprovat demanar al Consell mesures educatives per a difondre la caça entre jóvens. PSPV i Compromís ho han rebutjat i la comissió també ha tombat les noves regles del Tajo-Segura.

La Guàrdia Civil ha esclarit en menys de 48 hores diversos robatoris a Pilar de la Horadada després de detindre al sospitós

La Guàrdia Civil ha esclarit en menys de 48 hores diversos robatoris a Pilar de la Horadada després de detindre a un home de 29 anys. En el registre es van recuperar el cotxe sostret i un rellotge d'alta gamma, i el detingut ha sigut posat a disposició judicial.

La Generalitat inicia la regeneració de les platges de Tavernes i Cullera amb arena del dragatge del Xúquer

La Generalitat ha iniciat la regeneració de les platges de Tavernes i Cullera amb arena extreta del dragatge del Xúquer després de les riuades. El pla inclou el major dragatge autonòmic, 170.000 m³, i una inversió de 6 milions.

Persones amb dany cerebral adquirit en la Comunitat Valenciana denuncien la seua invisibilitat i exigixen un codi DCA a l’alta

La federació valenciana ha denunciat que la falta d'un codi DCA a l'alta hospitalària invisibilitza a milers d'afectats i dificulta el seu seguiment. Reclama un cens, un Pla Nacional i més places d'atenció i rehabilitació.

Baldoví sosté que la testifical de Vilaplana aclarirà què va fer Mazón durant la DANA

L'Audiència de València ha ordenat citar a Maribel Vilaplana com a testimoni. Baldoví ha afirmat que el seu relat aclarirà què va fer Mazón durant la DANA.