L’home mort de meningitis en Castellfort patia listeriosi

Hospital General de Castelló

Hospital General de Castelló | À Punt Mèdia

 

La Conselleria de Sanitat ha aclarit este divendres que la meningitis que va causar la mort a un veí de Castellfort, en la comarca dels Ports (Castelló), va ser provocada per listèria i no per la mossegada d’una rabosa, tal com havia notificat prèviament este departament amb la informació facilitada per l’Hospital General.

 

Sanitat ha informat que, després de verificar tota la informació relacionada amb el cas, la Direcció de l’Hospital General de Castelló ha aclarit que la mort d’esta persona no guarda relació amb la mossegada d’un animal salvatge (rabosa), com s’havia avançat prèviament.

 

Sobre este tema, ha assenyalat que es tracta d’un pacient que va acudir a l’Hospital General de Castelló amb un quadre de «confusió mental», que es va derivar a Neurologia, a on ja va ser diagnosticat de meningitis. Se li va realitzar una punció lumbar i l’examen microbiològic va determinar que la meningitis estava provocada per listèria. El pacient va empitjorar, va ser ingressat en la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) i finalment va morir.

 

Sanitat ha explicat que, encara que durant l’avaluació mèdica el pacient i la família van comunicar que havia sigut mossegat dies abans per una rabosa, es va descartar que fora la causa de la infecció. De la mateixa manera, es va determinar que es tractava d’un cas aïllat de listeriosi que no guarda relació amb el brot d’Andalusia. La Conselleria ha recordat que casos de listeriosis es produïxen tots els anys de manera aïllada, per la qual cosa no es consideren brots.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.