L’home mort de meningitis en Castellfort patia listeriosi

Hospital General de Castelló

Hospital General de Castelló | À Punt Mèdia

 

La Conselleria de Sanitat ha aclarit este divendres que la meningitis que va causar la mort a un veí de Castellfort, en la comarca dels Ports (Castelló), va ser provocada per listèria i no per la mossegada d’una rabosa, tal com havia notificat prèviament este departament amb la informació facilitada per l’Hospital General.

 

Sanitat ha informat que, després de verificar tota la informació relacionada amb el cas, la Direcció de l’Hospital General de Castelló ha aclarit que la mort d’esta persona no guarda relació amb la mossegada d’un animal salvatge (rabosa), com s’havia avançat prèviament.

 

Sobre este tema, ha assenyalat que es tracta d’un pacient que va acudir a l’Hospital General de Castelló amb un quadre de «confusió mental», que es va derivar a Neurologia, a on ja va ser diagnosticat de meningitis. Se li va realitzar una punció lumbar i l’examen microbiològic va determinar que la meningitis estava provocada per listèria. El pacient va empitjorar, va ser ingressat en la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) i finalment va morir.

 

Sanitat ha explicat que, encara que durant l’avaluació mèdica el pacient i la família van comunicar que havia sigut mossegat dies abans per una rabosa, es va descartar que fora la causa de la infecció. De la mateixa manera, es va determinar que es tractava d’un cas aïllat de listeriosi que no guarda relació amb el brot d’Andalusia. La Conselleria ha recordat que casos de listeriosis es produïxen tots els anys de manera aïllada, per la qual cosa no es consideren brots.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.