L’home mort de meningitis en Castellfort patia listeriosi

Hospital General de Castelló

Hospital General de Castelló | À Punt Mèdia

 

La Conselleria de Sanitat ha aclarit este divendres que la meningitis que va causar la mort a un veí de Castellfort, en la comarca dels Ports (Castelló), va ser provocada per listèria i no per la mossegada d’una rabosa, tal com havia notificat prèviament este departament amb la informació facilitada per l’Hospital General.

 

Sanitat ha informat que, després de verificar tota la informació relacionada amb el cas, la Direcció de l’Hospital General de Castelló ha aclarit que la mort d’esta persona no guarda relació amb la mossegada d’un animal salvatge (rabosa), com s’havia avançat prèviament.

 

Sobre este tema, ha assenyalat que es tracta d’un pacient que va acudir a l’Hospital General de Castelló amb un quadre de «confusió mental», que es va derivar a Neurologia, a on ja va ser diagnosticat de meningitis. Se li va realitzar una punció lumbar i l’examen microbiològic va determinar que la meningitis estava provocada per listèria. El pacient va empitjorar, va ser ingressat en la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) i finalment va morir.

 

Sanitat ha explicat que, encara que durant l’avaluació mèdica el pacient i la família van comunicar que havia sigut mossegat dies abans per una rabosa, es va descartar que fora la causa de la infecció. De la mateixa manera, es va determinar que es tractava d’un cas aïllat de listeriosi que no guarda relació amb el brot d’Andalusia. La Conselleria ha recordat que casos de listeriosis es produïxen tots els anys de manera aïllada, per la qual cosa no es consideren brots.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.