L’home mort de meningitis en Castellfort patia listeriosi

Hospital General de Castelló

Hospital General de Castelló | À Punt Mèdia

 

La Conselleria de Sanitat ha aclarit este divendres que la meningitis que va causar la mort a un veí de Castellfort, en la comarca dels Ports (Castelló), va ser provocada per listèria i no per la mossegada d’una rabosa, tal com havia notificat prèviament este departament amb la informació facilitada per l’Hospital General.

 

Sanitat ha informat que, després de verificar tota la informació relacionada amb el cas, la Direcció de l’Hospital General de Castelló ha aclarit que la mort d’esta persona no guarda relació amb la mossegada d’un animal salvatge (rabosa), com s’havia avançat prèviament.

 

Sobre este tema, ha assenyalat que es tracta d’un pacient que va acudir a l’Hospital General de Castelló amb un quadre de «confusió mental», que es va derivar a Neurologia, a on ja va ser diagnosticat de meningitis. Se li va realitzar una punció lumbar i l’examen microbiològic va determinar que la meningitis estava provocada per listèria. El pacient va empitjorar, va ser ingressat en la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) i finalment va morir.

 

Sanitat ha explicat que, encara que durant l’avaluació mèdica el pacient i la família van comunicar que havia sigut mossegat dies abans per una rabosa, es va descartar que fora la causa de la infecció. De la mateixa manera, es va determinar que es tractava d’un cas aïllat de listeriosi que no guarda relació amb el brot d’Andalusia. La Conselleria ha recordat que casos de listeriosis es produïxen tots els anys de manera aïllada, per la qual cosa no es consideren brots.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.