19.1 C
València
Dimecres, 12 novembre, 2025

L’home mort de meningitis en Castellfort patia listeriosi

Hospital General de Castelló

Hospital General de Castelló | À Punt Mèdia

 

La Conselleria de Sanitat ha aclarit este divendres que la meningitis que va causar la mort a un veí de Castellfort, en la comarca dels Ports (Castelló), va ser provocada per listèria i no per la mossegada d’una rabosa, tal com havia notificat prèviament este departament amb la informació facilitada per l’Hospital General.

 

Sanitat ha informat que, després de verificar tota la informació relacionada amb el cas, la Direcció de l’Hospital General de Castelló ha aclarit que la mort d’esta persona no guarda relació amb la mossegada d’un animal salvatge (rabosa), com s’havia avançat prèviament.

 

Sobre este tema, ha assenyalat que es tracta d’un pacient que va acudir a l’Hospital General de Castelló amb un quadre de «confusió mental», que es va derivar a Neurologia, a on ja va ser diagnosticat de meningitis. Se li va realitzar una punció lumbar i l’examen microbiològic va determinar que la meningitis estava provocada per listèria. El pacient va empitjorar, va ser ingressat en la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) i finalment va morir.

 

Sanitat ha explicat que, encara que durant l’avaluació mèdica el pacient i la família van comunicar que havia sigut mossegat dies abans per una rabosa, es va descartar que fora la causa de la infecció. De la mateixa manera, es va determinar que es tractava d’un cas aïllat de listeriosi que no guarda relació amb el brot d’Andalusia. La Conselleria ha recordat que casos de listeriosis es produïxen tots els anys de manera aïllada, per la qual cosa no es consideren brots.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Activen el protocol per una fallada en les polseres antimaltractament i asseguren que no va haver-hi desprotecció

Igualtat va activar el protocol de protecció després d'una incidència en el sistema Milotxa. El servici es va estabilitzar a la vesprada i no va deixar víctimes desprotegides.

Hisenda convoca el CPFF el dilluns per a la senda d’estabilitat i la tramitarà el dimarts en el Consell de Ministres

Hisenda ha convocat el CPFF per a presentar la senda d'estabilitat i el Govern la tramitarà l'endemà en el Consell de Ministres. El retard del calendari fa inviable que els comptes de 2026 entren en vigor l'1 de gener i aboca a una nova pròrroga de 2023.

Gómez demana al Ministeri flexibilitzar l’acreditació per a augmentar fins a un 15% les places MIR en la Comunitat Valenciana

El conseller ha urgit a canviar els criteris d'acreditació i a obrir un procediment permanent per a sumar places MIR en la Comunitat Valenciana. El CISNS s'ha compromés a enviar dades de cribratges amb indicadors homogenis mentres s'habilita una plataforma.

Vega Gimeno, plata olímpica, nova directora esportiva del Embassy 3×3

La plata olímpica a París assumirà la direcció esportiva del Embassy 3x3. Dirigirà les seccions masculina i femenina en un projecte amb visió internacional.

Álex Márquez oferix un curs de conducció i una exhibició en el circuit de Villena

El subcampió de MotoGP va oferir en el circuit de Villena un curs de conducció centrat en tècnica i seguretat i va culminar la jornada amb una exhibició per a fans i premsa en un acte de Momoven.

Sanitat i comunitats compartiran ara com ara les dades bàsiques dels cribratges de càncer

Sanitat i les autonomies han acordat compartir tres indicadors bàsics dels cribratges de mama, còlon i cèrvix abans de sumar noves mètriques. La Comissió de Salut Pública fixarà demà un marc homogeni.

Sánchez insta a Feijóo a convocar eleccions en la Comunitat i a no pactar amb Vox

El president del Govern ha urgit a Feijóo a obrir les urnes en la Comunitat Valenciana i a trencar amb Vox, en un tibant encreuament en el Congrés sobre gestió i aliances.

Dos gravacions confirmen que usuàries de teleassistència van demanar ajuda durant la DANA

La jutgessa ha incorporat al sumari dos converses de teleassistència que mostren peticions d'ajuda i gestions de rescat durant la DANA, sense èxit final. Els àudios detallen casos a Utiel i Picanya amb línies d'emergència saturades i talls de llum.