Cau una banda criminal important dedicada al robatori de cable telefònic en Crevillent

 

Agents de l’Equip d’Investigació de la Guàrdia Civil de Tobarra i de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Crevillent, en el Baix Vinalopó (Alacant), dins del marc de l’operació ‘Corteco-Creteco’ han detingut a quatre persones i investigat a altres dos més.  A tots ells se’ls acusa com a presumptes autors de la comissió de 32 delictes per robatori amb força, de cablejat de coure de línia telefònica, un altre de desordres públics i un altre més de pertinença a organització criminal.

 

Amb l’explotació d’esta operació policial es dona per desarticulada una de les organitzacions criminals més importants dedicades al robatori de cable de línies telefòniques de les províncies d’Albacete, Alacant i limítrofes.

 

Els detinguts de 31, 39, 49 i 54 anys són veïns d’Elx, en la mateixa comarca, i Crevillent, i els investigats, de 33 i 57 anys de Múrcia i Crevillent, comptant algun d’ells amb antecedents anteriors per fets similars contra el patrimoni.

 

Inici de les investigacions

Les investigacions van començar el febrer de l’any 2018, quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement de la comissió d’un robatori de cable de coure telefònic en el terme municipal de la localitat de Nerpio, en Albacete, als que van seguir altres similars fets en diverses localitats de la província.

 

El modus operandi usat era paregut en tots ells, el que va fer que la Guàrdia Civil dissenyara un patró per a tractar d’enterar-se de la identitat de les persones que es trobaven darrere d’estos robatoris, que en la majoria de les ocasions van deixar sense servici de telefonia fixa i internet als veïns de les poblacions afectades.

 

Les diferents gestions fetes per les unitats investigadores de la Guàrdia Civil els va portar a situar als components de l’organització criminal en la localitat de Crevillent, a on disposaven d’una important infraestructura per a guardar, tractar i disposar per a la venda, el cable de coure furtat en els diferents robatoris.

 

La fase final de l’operació

En la fase final de l’operació i amb les proves recollides fetes en els escenaris dels robatoris i les obtingudes en les diferents fases de la investigació, es van fer tres registres, un d’ells en una casa i els altres en dos magatzems annexos a esta.

 

Dins d’ells hi havia una instal·lació especialitzada en el magatzematge i neteja del cablejat de coure, i un taller en el que elaboraven les ferramentes necessàries per a dur a terme els robatoris d’este metall.

 

A part de les ferramentes i altres efectes de caracterització personal, la Guàrdia Civil va intervindre 714 quilos de cable de coure telefònic, i altres 346 quilos de cable similar, ja tractat i llest per a la seua venda il·lícita.

 

Més de 2 anys robant

Les investigacions, fetes conjuntament per la Guàrdia Civil d’Albacete i Alacant, han permés esclarir un total de 32 delictes de robatori amb força de cable de coure telefònic, comesos pels detinguts durant els últims dos anys.

 

Les diligències policials instruïdes es van posar a la disposició del Jutjat d’Instrucció Núm.2 dels d’Hellín, juntament amb els detinguts, acordant l’autoritat judicial l’ingrés a la presó del cap de l’organització desmantellada.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.