Cau una banda criminal important dedicada al robatori de cable telefònic en Crevillent

 

Agents de l’Equip d’Investigació de la Guàrdia Civil de Tobarra i de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Crevillent, en el Baix Vinalopó (Alacant), dins del marc de l’operació ‘Corteco-Creteco’ han detingut a quatre persones i investigat a altres dos més.  A tots ells se’ls acusa com a presumptes autors de la comissió de 32 delictes per robatori amb força, de cablejat de coure de línia telefònica, un altre de desordres públics i un altre més de pertinença a organització criminal.

 

Amb l’explotació d’esta operació policial es dona per desarticulada una de les organitzacions criminals més importants dedicades al robatori de cable de línies telefòniques de les províncies d’Albacete, Alacant i limítrofes.

 

Els detinguts de 31, 39, 49 i 54 anys són veïns d’Elx, en la mateixa comarca, i Crevillent, i els investigats, de 33 i 57 anys de Múrcia i Crevillent, comptant algun d’ells amb antecedents anteriors per fets similars contra el patrimoni.

 

Inici de les investigacions

Les investigacions van començar el febrer de l’any 2018, quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement de la comissió d’un robatori de cable de coure telefònic en el terme municipal de la localitat de Nerpio, en Albacete, als que van seguir altres similars fets en diverses localitats de la província.

 

El modus operandi usat era paregut en tots ells, el que va fer que la Guàrdia Civil dissenyara un patró per a tractar d’enterar-se de la identitat de les persones que es trobaven darrere d’estos robatoris, que en la majoria de les ocasions van deixar sense servici de telefonia fixa i internet als veïns de les poblacions afectades.

 

Les diferents gestions fetes per les unitats investigadores de la Guàrdia Civil els va portar a situar als components de l’organització criminal en la localitat de Crevillent, a on disposaven d’una important infraestructura per a guardar, tractar i disposar per a la venda, el cable de coure furtat en els diferents robatoris.

 

La fase final de l’operació

En la fase final de l’operació i amb les proves recollides fetes en els escenaris dels robatoris i les obtingudes en les diferents fases de la investigació, es van fer tres registres, un d’ells en una casa i els altres en dos magatzems annexos a esta.

 

Dins d’ells hi havia una instal·lació especialitzada en el magatzematge i neteja del cablejat de coure, i un taller en el que elaboraven les ferramentes necessàries per a dur a terme els robatoris d’este metall.

 

A part de les ferramentes i altres efectes de caracterització personal, la Guàrdia Civil va intervindre 714 quilos de cable de coure telefònic, i altres 346 quilos de cable similar, ja tractat i llest per a la seua venda il·lícita.

 

Més de 2 anys robant

Les investigacions, fetes conjuntament per la Guàrdia Civil d’Albacete i Alacant, han permés esclarir un total de 32 delictes de robatori amb força de cable de coure telefònic, comesos pels detinguts durant els últims dos anys.

 

Les diligències policials instruïdes es van posar a la disposició del Jutjat d’Instrucció Núm.2 dels d’Hellín, juntament amb els detinguts, acordant l’autoritat judicial l’ingrés a la presó del cap de l’organització desmantellada.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU