Cau una banda criminal important dedicada al robatori de cable telefònic en Crevillent

 

Agents de l’Equip d’Investigació de la Guàrdia Civil de Tobarra i de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Crevillent, en el Baix Vinalopó (Alacant), dins del marc de l’operació ‘Corteco-Creteco’ han detingut a quatre persones i investigat a altres dos més.  A tots ells se’ls acusa com a presumptes autors de la comissió de 32 delictes per robatori amb força, de cablejat de coure de línia telefònica, un altre de desordres públics i un altre més de pertinença a organització criminal.

 

Amb l’explotació d’esta operació policial es dona per desarticulada una de les organitzacions criminals més importants dedicades al robatori de cable de línies telefòniques de les províncies d’Albacete, Alacant i limítrofes.

 

Els detinguts de 31, 39, 49 i 54 anys són veïns d’Elx, en la mateixa comarca, i Crevillent, i els investigats, de 33 i 57 anys de Múrcia i Crevillent, comptant algun d’ells amb antecedents anteriors per fets similars contra el patrimoni.

 

Inici de les investigacions

Les investigacions van començar el febrer de l’any 2018, quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement de la comissió d’un robatori de cable de coure telefònic en el terme municipal de la localitat de Nerpio, en Albacete, als que van seguir altres similars fets en diverses localitats de la província.

 

El modus operandi usat era paregut en tots ells, el que va fer que la Guàrdia Civil dissenyara un patró per a tractar d’enterar-se de la identitat de les persones que es trobaven darrere d’estos robatoris, que en la majoria de les ocasions van deixar sense servici de telefonia fixa i internet als veïns de les poblacions afectades.

 

Les diferents gestions fetes per les unitats investigadores de la Guàrdia Civil els va portar a situar als components de l’organització criminal en la localitat de Crevillent, a on disposaven d’una important infraestructura per a guardar, tractar i disposar per a la venda, el cable de coure furtat en els diferents robatoris.

 

La fase final de l’operació

En la fase final de l’operació i amb les proves recollides fetes en els escenaris dels robatoris i les obtingudes en les diferents fases de la investigació, es van fer tres registres, un d’ells en una casa i els altres en dos magatzems annexos a esta.

 

Dins d’ells hi havia una instal·lació especialitzada en el magatzematge i neteja del cablejat de coure, i un taller en el que elaboraven les ferramentes necessàries per a dur a terme els robatoris d’este metall.

 

A part de les ferramentes i altres efectes de caracterització personal, la Guàrdia Civil va intervindre 714 quilos de cable de coure telefònic, i altres 346 quilos de cable similar, ja tractat i llest per a la seua venda il·lícita.

 

Més de 2 anys robant

Les investigacions, fetes conjuntament per la Guàrdia Civil d’Albacete i Alacant, han permés esclarir un total de 32 delictes de robatori amb força de cable de coure telefònic, comesos pels detinguts durant els últims dos anys.

 

Les diligències policials instruïdes es van posar a la disposició del Jutjat d’Instrucció Núm.2 dels d’Hellín, juntament amb els detinguts, acordant l’autoritat judicial l’ingrés a la presó del cap de l’organització desmantellada.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU