Cau una banda internacional de tràfic de drogues que operava des d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional i de les Policies d’Holanda i Bèlgica, baix la coordinació d’EUROJUST, han detingut a 16 persones, d’edats compreses entre els 25 i els 68 anys, en una acció internacional contra una xarxa delictiva presumptament dedicada al tràfic de drogues.

 

Els arrestats introduïen, a través de ports espanyols, cocaïna camuflada en contenidors de fruita i la distribuïen en diferents països d’Europa, principalment en Holanda. L’operació s’ha fet de manera simultània en diferents localitats d’Espanya, Països Baixos, Bèlgica, Hongria i Eslovàquia, a on s’han intervingut estupefaents, armes de foc i diners en efectiu.

 

En Espanya s’han practicat 17 registres en cases i locals de negoci o seus socials vinculats amb l’organització en Alacant i en les localitats malaguenyes de Mijas, Benalmàdena i Torremolinos. En l’operatiu, els agents han decomissat 70.000 euros en efectiu i joies per valor de 400.000 euros, a demés de 22 cotxes, tres motocicletes i una embarcació valorats en 3.600.000 euros. També han sigut intervingudes 5 armes curtes simulades, diferents carregadors i un jupetí balístic.

 

La titular del Jutjat Central d’Instrucció 3, que investiga en secret esta causa des de 2017 a instàncies de la Fiscalia Antidroga, atribuïx als arrestats, la majoria de nacionalitat holandesa, delictes de tràfic de drogues i blanqueig de capitals en el si d’organització criminal. La investigació es troba oberta i no es descarten noves detencions ni confiscacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai per vent a València

València ha començat el dia amb 382 falles infantils plantades que donen inici als dies grans de les Falles 2026. El vent ha causat sobresalts mentres s'espera estabilitat.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026 amb l'obra de Zvonimir Ostoic (Zeta), dissenyada per Ramón Pla. L'elecció, decidida per 9.190 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá de 382 monuments infantils.

Pérez Llorca reivindica les Falles com a motor de cohesió i identitat a Alcàsser i Algemesí

Pérez Llorca ha visitat este diumenge les Falles d'Alcàsser i Algemesí i ha subratllat el seu valor cohesionador i de senya d'identitat per al poble valencià. En el seu recorregut ha estat acompanyat pels alcaldes i per representants de les comissions falleres.

El València va reviure els seus mals com a visitant davant el cuer

El València va caure 1-0 en el Carlos Tartiere i va tornar a evidenciar la seua debilitat fora de Mestalla, sobretot a pilota parada. L'equip de Carlos Corberán va encadenar la seua segona derrota del curs davant l'Oviedo.

Eder Sarabia afronta el seu moment més delicat a l’Elx després d’onze jornades sense guanyar

La ratxa sense victòries, l'absència de triomfs a domicili i la golejada encaixada davant el Reial Madrid col·loquen el projecte de Sarabia sota màxima pressió.

Presó per a la dona detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a la dona de 48 anys investigada per ruixar amb líquid inflamable a la seua parella a Chiva. S'obrin diligències paral·leles per possibles maltractaments de l'home cap a ella, mentres la víctima seguix ingressada amb pronòstic reservat.

El Consell repartix 15.000 detectors de submissió química en les Falles

La Generalitat ha activat el repartiment de 15.000 adhesius amb coixinets per a detectar FLZ, benzodiazepines, ketamina i GHB durant els dies grans de les Falles. El dispositiu s'acompanya d'un bus d'atenció i Punts Violeta amb horaris ampliats i coordinació policial.

El cara a cara de les xarangues a València accelera l’evolució musical de les Falles

El cara a cara entre xarangues guanya terreny a València com a símbol de l'evolució musical de les Falles. Telotocotó i Pintant-la mesuraran forces a L'Eliana i creixen els concursos amb esperit de germanor.