Cau una banda internacional de tràfic de drogues que operava des d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional i de les Policies d’Holanda i Bèlgica, baix la coordinació d’EUROJUST, han detingut a 16 persones, d’edats compreses entre els 25 i els 68 anys, en una acció internacional contra una xarxa delictiva presumptament dedicada al tràfic de drogues.

 

Els arrestats introduïen, a través de ports espanyols, cocaïna camuflada en contenidors de fruita i la distribuïen en diferents països d’Europa, principalment en Holanda. L’operació s’ha fet de manera simultània en diferents localitats d’Espanya, Països Baixos, Bèlgica, Hongria i Eslovàquia, a on s’han intervingut estupefaents, armes de foc i diners en efectiu.

 

En Espanya s’han practicat 17 registres en cases i locals de negoci o seus socials vinculats amb l’organització en Alacant i en les localitats malaguenyes de Mijas, Benalmàdena i Torremolinos. En l’operatiu, els agents han decomissat 70.000 euros en efectiu i joies per valor de 400.000 euros, a demés de 22 cotxes, tres motocicletes i una embarcació valorats en 3.600.000 euros. També han sigut intervingudes 5 armes curtes simulades, diferents carregadors i un jupetí balístic.

 

La titular del Jutjat Central d’Instrucció 3, que investiga en secret esta causa des de 2017 a instàncies de la Fiscalia Antidroga, atribuïx als arrestats, la majoria de nacionalitat holandesa, delictes de tràfic de drogues i blanqueig de capitals en el si d’organització criminal. La investigació es troba oberta i no es descarten noves detencions ni confiscacions.

Últimes notícies

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.