Cau una banda internacional de tràfic de drogues que operava des d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional i de les Policies d’Holanda i Bèlgica, baix la coordinació d’EUROJUST, han detingut a 16 persones, d’edats compreses entre els 25 i els 68 anys, en una acció internacional contra una xarxa delictiva presumptament dedicada al tràfic de drogues.

 

Els arrestats introduïen, a través de ports espanyols, cocaïna camuflada en contenidors de fruita i la distribuïen en diferents països d’Europa, principalment en Holanda. L’operació s’ha fet de manera simultània en diferents localitats d’Espanya, Països Baixos, Bèlgica, Hongria i Eslovàquia, a on s’han intervingut estupefaents, armes de foc i diners en efectiu.

 

En Espanya s’han practicat 17 registres en cases i locals de negoci o seus socials vinculats amb l’organització en Alacant i en les localitats malaguenyes de Mijas, Benalmàdena i Torremolinos. En l’operatiu, els agents han decomissat 70.000 euros en efectiu i joies per valor de 400.000 euros, a demés de 22 cotxes, tres motocicletes i una embarcació valorats en 3.600.000 euros. També han sigut intervingudes 5 armes curtes simulades, diferents carregadors i un jupetí balístic.

 

La titular del Jutjat Central d’Instrucció 3, que investiga en secret esta causa des de 2017 a instàncies de la Fiscalia Antidroga, atribuïx als arrestats, la majoria de nacionalitat holandesa, delictes de tràfic de drogues i blanqueig de capitals en el si d’organització criminal. La investigació es troba oberta i no es descarten noves detencions ni confiscacions.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.