Cau una banda internacional de tràfic de drogues que operava des d’Alacant

 

Agents de la Policia Nacional i de les Policies d’Holanda i Bèlgica, baix la coordinació d’EUROJUST, han detingut a 16 persones, d’edats compreses entre els 25 i els 68 anys, en una acció internacional contra una xarxa delictiva presumptament dedicada al tràfic de drogues.

 

Els arrestats introduïen, a través de ports espanyols, cocaïna camuflada en contenidors de fruita i la distribuïen en diferents països d’Europa, principalment en Holanda. L’operació s’ha fet de manera simultània en diferents localitats d’Espanya, Països Baixos, Bèlgica, Hongria i Eslovàquia, a on s’han intervingut estupefaents, armes de foc i diners en efectiu.

 

En Espanya s’han practicat 17 registres en cases i locals de negoci o seus socials vinculats amb l’organització en Alacant i en les localitats malaguenyes de Mijas, Benalmàdena i Torremolinos. En l’operatiu, els agents han decomissat 70.000 euros en efectiu i joies per valor de 400.000 euros, a demés de 22 cotxes, tres motocicletes i una embarcació valorats en 3.600.000 euros. També han sigut intervingudes 5 armes curtes simulades, diferents carregadors i un jupetí balístic.

 

La titular del Jutjat Central d’Instrucció 3, que investiga en secret esta causa des de 2017 a instàncies de la Fiscalia Antidroga, atribuïx als arrestats, la majoria de nacionalitat holandesa, delictes de tràfic de drogues i blanqueig de capitals en el si d’organització criminal. La investigació es troba oberta i no es descarten noves detencions ni confiscacions.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana reny als manifestants i els recorda que ja són acusació particular

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana insta almenys dos manifestants, personats com a acusació particular, a canalitzar les seues peticions de prova i protestes per via judicial i no amb altaveus davant del jutjat.

Barcala assegura que només queden quatre flecos per a les llicències de les fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, garantix que les subvencions a les fogueres ja estan abonades, que les de les barraques es pagaran en els pròxims dies i que les llicències estan pràcticament resoltes, a l’espera de quatre detalls tècnics.

Barcala es ratifica i manté el silenci sobre el cas de Les Naus a la Platja de Sant Joan

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, reitera que no farà cap declaració sobre el cas de Les Naus, malgrat la comissió municipal i la investigació judicial per les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, i participa en l’homenatge a l’enginyer Florentino Regalado.

CSIF porta a Fiscalia les suposades coaccions als seus delegats en la negociació d’Educació

El sindicat CSIF ha presentat un escrit a Fiscalia i a Delegacio del Govern perque investiguen els intents de coaccio i intimidacio que, segons denuncia, van patir els seus delegats en la mesa de negociacio d’Educacio per la vaga indefinida del professorat no universitari.

El Ministeri envia a Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni del Parc Central

El Ministeri de Transports ha remés a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni per al futur Parc Central, amb una inversió prevista de 347 milions d’euros, que ara analitzen els tècnics municipals.

Patricia, assassinada a Callosa de Segura, és la víctima 23 de violència masclista en 2026

Patricia, de 48 anys, ha sigut assassinada presumptament per la seua parella a Callosa de Segura i es convertix en la víctima número 23 de violència masclista en 2026 i la 1.364 des de 2003. Igualtat confirma el cas, trasllada el seu suport a l'entorn de la víctima i recorda els recursos d'atenció disponibles les 24 hores.

El Levante llançarà este dijous la campanya d’abonaments, que començarà el 8 de juny

El Levante presentarà este dijous la campanya d’abonaments per a la pròxima temporada, que arrancarà el 8 de juny i no admetrà noves altes, prioritzant la fidelització dels actuals abonats.

Parker avisa abans de la Copa: Huesca no té res a perdre i és la seua última bala

James Lewis Parker, lateral argentí del Horneo Alicante, advertix que l BM Huesca arriba als quarts de final de la Copa del Rei sense res a perdre després del descens i que per a molts jugadors el torneig és la seua última oportunitat. El jugador remarca el factor pista i anima l afició alacantina a omplir el pavelló.