Cau banda organitzada especialitzada en robatoris amb força

La Guàrdia Civil Bétera i Llíria, en el marc de l’operació “MATALAF”, ha procedit a la detenció d’un total de 7 persones, dels quals 5 són homes i 2 dones. Els detinguts tenen edats compreses entre 27 i 58 anys, i de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsificació de document públic, contra la seguretat viària, 7 delictes de robatori de vehicles, danys, robatori amb violència i intimidació i 61 delictes de robatori amb força.

L’operació es va iniciar a mitjan mes d’agost, quan els agents van tindre coneixement de diversos robatoris en empreses dels polígons de Nàquera i Llíria.

Després de les primeres indagacions, els agents van poder constatar com es tractava d’una banda organitzada d’origen espanyol amb una intensa activitat delictiva. L’activitat principal eren assalts a establiments comercials i naus industrials. Aquesta banda estava asseguda a la província de València, arribant fins i tot a desplaçar-se a la província de Castelló per a executar els robatoris. En ells sostreien multitud de productes d’alt valor, especialment telèfons, perfums i electrodomèstics, per a la seua posterior distribució il·lícita en el mercat. A més, els detinguts van arribar a robar en granges i botigues d’animals de companyia.

Direcció de l’organització criminal

Amb l’avanç de la recerca, els agents van comprovar com dins del grup organitzat hi havia un líder, que era l’encarregat de seleccionar els establiments on anaven a dur-se a terme els robatoris. A més, la resta del grup es trobava perfectament estructurat on cada membre tenia la seua tasca assignada. Un s’encarregava de llogar els vehicles, uns altres efectuaven labors de vigilància a les empreses i altres realitzaven el butró dies abans i s’encarregaven de tapar-lo perquè no poguera ser detectat per ningú.

L’organització llogava i sostreia vehicles d’alta gamma per a, posteriorment, realitzar amb ells robatoris amb força, alguns mitjançant el mètode del «alunizaje» i altres usant el procediment del butró. Els detinguts aprofitaven el cap de setmana i dates assenyalades per a cometre el robatori i així portar-se més material.

Així mateix, per a dificultar la labor policial, es vestien amb micos o roba de treball per a passar desapercebuts. A més de canviar les plaques de matrícula als vehicles sostrets, emprats en la comissió dels robatoris, quedant evidenciada la intensa activitat delictiva de l’organització, que va arribar a desvalisar 14 comerços en 3 dies.

Fruit de les perquisicions de l’equip investigador, els va portar a localitzar una casa de camp que havien reconstruït amb materials obtinguts dels robatoris, convertint-se en un xalet en el terme municipal de Llíria, on també es van localitzar els vehicles usats per l’organització.

El passat 15 de febrer, els investigadors van realitzar 12 registres duts a terme en les localitats de Burjassot, Benimàmet, Alboraia, València, Vilamarxant i Llíria. En els quals es van intervindre 5 vehicles (2 d’alta gamma) -valorats en 100.000 euros-, 25.000 euros en efectiu i material de vigilància (inhibidors, walkies, etc…).

També s’ha aprehés 1 escopeta, 1 regirar apte per a fer foc amb diversa munició i 3 pistoles simulades.

A més, s’ha intervingut 150 telèfons, 2 cadells de Pomenaria -valorats en 3.400 euros-, 2000 peces de roba esportiva, electrodomèstics, aparells d’aire condicionat, mobiliari (matalassos, sofàs, butaques, etc.), eines (fresadores, trepants, radials, etc.), divers material de construcció, peces de recanvis de vehicles i tabac, entre un altre material.

Igualment, s’ha pogut recuperar 7 vehicles sostrets i una ambulància medicalitzada amb un valor de 100.000 euros.

Finalment, la recerca va culminar amb la detenció d’un total de 7 persones, dels quals 5 són homes i 2 dones. Els detinguts tenen edats compreses entre 27 i 58 anys, i de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsificació de document públic, contra la seguretat viària, 7 delictes de robatori de vehicles, danys, robatori amb violència i intimidació i 61 delictes de robatori amb força.

Entre els detinguts es troba el líder de la banda, responsable de coordinar tots els assalts.

D’altra banda, els investigadors han esclarit, fins al moment més de 70 fets delictius comesos pel grup criminal, en menys de 7 mesos, a les províncies de València i Castelló. El valor dels efectes recuperats està valorat en més de 800.000 euros.

L’operació ha estat duta a terme per agents de la Guàrdia Civil de Bétera i Llíria, i han comptat amb la col·laboració de la unitat especial de l’Agrupació Rural de Seguretat (ARS) nº2 de Sevilla i la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància (USECIC) de València.

Gràcies a aquesta operació s’ha desarticulat per complet a aquest grup criminal i s’ha aconseguit detindre a tots els seus membres.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria, i s’ha decretat l’ingrés a la presó de 3 persones.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.