Cau banda organitzada especialitzada en robatoris amb força

La Guàrdia Civil Bétera i Llíria, en el marc de l’operació “MATALAF”, ha procedit a la detenció d’un total de 7 persones, dels quals 5 són homes i 2 dones. Els detinguts tenen edats compreses entre 27 i 58 anys, i de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsificació de document públic, contra la seguretat viària, 7 delictes de robatori de vehicles, danys, robatori amb violència i intimidació i 61 delictes de robatori amb força.

L’operació es va iniciar a mitjan mes d’agost, quan els agents van tindre coneixement de diversos robatoris en empreses dels polígons de Nàquera i Llíria.

Després de les primeres indagacions, els agents van poder constatar com es tractava d’una banda organitzada d’origen espanyol amb una intensa activitat delictiva. L’activitat principal eren assalts a establiments comercials i naus industrials. Aquesta banda estava asseguda a la província de València, arribant fins i tot a desplaçar-se a la província de Castelló per a executar els robatoris. En ells sostreien multitud de productes d’alt valor, especialment telèfons, perfums i electrodomèstics, per a la seua posterior distribució il·lícita en el mercat. A més, els detinguts van arribar a robar en granges i botigues d’animals de companyia.

Direcció de l’organització criminal

Amb l’avanç de la recerca, els agents van comprovar com dins del grup organitzat hi havia un líder, que era l’encarregat de seleccionar els establiments on anaven a dur-se a terme els robatoris. A més, la resta del grup es trobava perfectament estructurat on cada membre tenia la seua tasca assignada. Un s’encarregava de llogar els vehicles, uns altres efectuaven labors de vigilància a les empreses i altres realitzaven el butró dies abans i s’encarregaven de tapar-lo perquè no poguera ser detectat per ningú.

L’organització llogava i sostreia vehicles d’alta gamma per a, posteriorment, realitzar amb ells robatoris amb força, alguns mitjançant el mètode del «alunizaje» i altres usant el procediment del butró. Els detinguts aprofitaven el cap de setmana i dates assenyalades per a cometre el robatori i així portar-se més material.

Així mateix, per a dificultar la labor policial, es vestien amb micos o roba de treball per a passar desapercebuts. A més de canviar les plaques de matrícula als vehicles sostrets, emprats en la comissió dels robatoris, quedant evidenciada la intensa activitat delictiva de l’organització, que va arribar a desvalisar 14 comerços en 3 dies.

Fruit de les perquisicions de l’equip investigador, els va portar a localitzar una casa de camp que havien reconstruït amb materials obtinguts dels robatoris, convertint-se en un xalet en el terme municipal de Llíria, on també es van localitzar els vehicles usats per l’organització.

El passat 15 de febrer, els investigadors van realitzar 12 registres duts a terme en les localitats de Burjassot, Benimàmet, Alboraia, València, Vilamarxant i Llíria. En els quals es van intervindre 5 vehicles (2 d’alta gamma) -valorats en 100.000 euros-, 25.000 euros en efectiu i material de vigilància (inhibidors, walkies, etc…).

També s’ha aprehés 1 escopeta, 1 regirar apte per a fer foc amb diversa munició i 3 pistoles simulades.

A més, s’ha intervingut 150 telèfons, 2 cadells de Pomenaria -valorats en 3.400 euros-, 2000 peces de roba esportiva, electrodomèstics, aparells d’aire condicionat, mobiliari (matalassos, sofàs, butaques, etc.), eines (fresadores, trepants, radials, etc.), divers material de construcció, peces de recanvis de vehicles i tabac, entre un altre material.

Igualment, s’ha pogut recuperar 7 vehicles sostrets i una ambulància medicalitzada amb un valor de 100.000 euros.

Finalment, la recerca va culminar amb la detenció d’un total de 7 persones, dels quals 5 són homes i 2 dones. Els detinguts tenen edats compreses entre 27 i 58 anys, i de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsificació de document públic, contra la seguretat viària, 7 delictes de robatori de vehicles, danys, robatori amb violència i intimidació i 61 delictes de robatori amb força.

Entre els detinguts es troba el líder de la banda, responsable de coordinar tots els assalts.

D’altra banda, els investigadors han esclarit, fins al moment més de 70 fets delictius comesos pel grup criminal, en menys de 7 mesos, a les províncies de València i Castelló. El valor dels efectes recuperats està valorat en més de 800.000 euros.

L’operació ha estat duta a terme per agents de la Guàrdia Civil de Bétera i Llíria, i han comptat amb la col·laboració de la unitat especial de l’Agrupació Rural de Seguretat (ARS) nº2 de Sevilla i la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància (USECIC) de València.

Gràcies a aquesta operació s’ha desarticulat per complet a aquest grup criminal i s’ha aconseguit detindre a tots els seus membres.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria, i s’ha decretat l’ingrés a la presó de 3 persones.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.