Cau banda organitzada especialitzada en robatoris amb força

La Guàrdia Civil Bétera i Llíria, en el marc de l’operació “MATALAF”, ha procedit a la detenció d’un total de 7 persones, dels quals 5 són homes i 2 dones. Els detinguts tenen edats compreses entre 27 i 58 anys, i de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsificació de document públic, contra la seguretat viària, 7 delictes de robatori de vehicles, danys, robatori amb violència i intimidació i 61 delictes de robatori amb força.

L’operació es va iniciar a mitjan mes d’agost, quan els agents van tindre coneixement de diversos robatoris en empreses dels polígons de Nàquera i Llíria.

Després de les primeres indagacions, els agents van poder constatar com es tractava d’una banda organitzada d’origen espanyol amb una intensa activitat delictiva. L’activitat principal eren assalts a establiments comercials i naus industrials. Aquesta banda estava asseguda a la província de València, arribant fins i tot a desplaçar-se a la província de Castelló per a executar els robatoris. En ells sostreien multitud de productes d’alt valor, especialment telèfons, perfums i electrodomèstics, per a la seua posterior distribució il·lícita en el mercat. A més, els detinguts van arribar a robar en granges i botigues d’animals de companyia.

Direcció de l’organització criminal

Amb l’avanç de la recerca, els agents van comprovar com dins del grup organitzat hi havia un líder, que era l’encarregat de seleccionar els establiments on anaven a dur-se a terme els robatoris. A més, la resta del grup es trobava perfectament estructurat on cada membre tenia la seua tasca assignada. Un s’encarregava de llogar els vehicles, uns altres efectuaven labors de vigilància a les empreses i altres realitzaven el butró dies abans i s’encarregaven de tapar-lo perquè no poguera ser detectat per ningú.

L’organització llogava i sostreia vehicles d’alta gamma per a, posteriorment, realitzar amb ells robatoris amb força, alguns mitjançant el mètode del «alunizaje» i altres usant el procediment del butró. Els detinguts aprofitaven el cap de setmana i dates assenyalades per a cometre el robatori i així portar-se més material.

Així mateix, per a dificultar la labor policial, es vestien amb micos o roba de treball per a passar desapercebuts. A més de canviar les plaques de matrícula als vehicles sostrets, emprats en la comissió dels robatoris, quedant evidenciada la intensa activitat delictiva de l’organització, que va arribar a desvalisar 14 comerços en 3 dies.

Fruit de les perquisicions de l’equip investigador, els va portar a localitzar una casa de camp que havien reconstruït amb materials obtinguts dels robatoris, convertint-se en un xalet en el terme municipal de Llíria, on també es van localitzar els vehicles usats per l’organització.

El passat 15 de febrer, els investigadors van realitzar 12 registres duts a terme en les localitats de Burjassot, Benimàmet, Alboraia, València, Vilamarxant i Llíria. En els quals es van intervindre 5 vehicles (2 d’alta gamma) -valorats en 100.000 euros-, 25.000 euros en efectiu i material de vigilància (inhibidors, walkies, etc…).

També s’ha aprehés 1 escopeta, 1 regirar apte per a fer foc amb diversa munició i 3 pistoles simulades.

A més, s’ha intervingut 150 telèfons, 2 cadells de Pomenaria -valorats en 3.400 euros-, 2000 peces de roba esportiva, electrodomèstics, aparells d’aire condicionat, mobiliari (matalassos, sofàs, butaques, etc.), eines (fresadores, trepants, radials, etc.), divers material de construcció, peces de recanvis de vehicles i tabac, entre un altre material.

Igualment, s’ha pogut recuperar 7 vehicles sostrets i una ambulància medicalitzada amb un valor de 100.000 euros.

Finalment, la recerca va culminar amb la detenció d’un total de 7 persones, dels quals 5 són homes i 2 dones. Els detinguts tenen edats compreses entre 27 i 58 anys, i de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsificació de document públic, contra la seguretat viària, 7 delictes de robatori de vehicles, danys, robatori amb violència i intimidació i 61 delictes de robatori amb força.

Entre els detinguts es troba el líder de la banda, responsable de coordinar tots els assalts.

D’altra banda, els investigadors han esclarit, fins al moment més de 70 fets delictius comesos pel grup criminal, en menys de 7 mesos, a les províncies de València i Castelló. El valor dels efectes recuperats està valorat en més de 800.000 euros.

L’operació ha estat duta a terme per agents de la Guàrdia Civil de Bétera i Llíria, i han comptat amb la col·laboració de la unitat especial de l’Agrupació Rural de Seguretat (ARS) nº2 de Sevilla i la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància (USECIC) de València.

Gràcies a aquesta operació s’ha desarticulat per complet a aquest grup criminal i s’ha aconseguit detindre a tots els seus membres.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria, i s’ha decretat l’ingrés a la presó de 3 persones.

Últimes notícies

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.

Estiu quasi ple als hotels valencians amb Benidorm fregant el ple tècnic

La Comunitat Valenciana ha encetat l estiu amb ocupacions hoteleres per damunt del 80 % de mitjana i Benidorm i València per damunt del 90 %, impulsades sobretot per la demanda internacional i les Hogueres de San Juan.

Picassent estrena el mural 50 de Dones de Ciència amb la neuropediatra Patricia Smeyers

El projecte Dones de Ciència arriba als 50 murals amb una obra al CEIP Sibil·la Mercer de Picassent dedicada a la neuropediatra valenciana Patricia Smeyers, especialista en epilèpsia infantil.