15 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Cau banda organitzada especialitzada en robatoris amb força

La Guàrdia Civil Bétera i Llíria, en el marc de l’operació “MATALAF”, ha procedit a la detenció d’un total de 7 persones, dels quals 5 són homes i 2 dones. Els detinguts tenen edats compreses entre 27 i 58 anys, i de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsificació de document públic, contra la seguretat viària, 7 delictes de robatori de vehicles, danys, robatori amb violència i intimidació i 61 delictes de robatori amb força.

L’operació es va iniciar a mitjan mes d’agost, quan els agents van tindre coneixement de diversos robatoris en empreses dels polígons de Nàquera i Llíria.

Després de les primeres indagacions, els agents van poder constatar com es tractava d’una banda organitzada d’origen espanyol amb una intensa activitat delictiva. L’activitat principal eren assalts a establiments comercials i naus industrials. Aquesta banda estava asseguda a la província de València, arribant fins i tot a desplaçar-se a la província de Castelló per a executar els robatoris. En ells sostreien multitud de productes d’alt valor, especialment telèfons, perfums i electrodomèstics, per a la seua posterior distribució il·lícita en el mercat. A més, els detinguts van arribar a robar en granges i botigues d’animals de companyia.

Direcció de l’organització criminal

Amb l’avanç de la recerca, els agents van comprovar com dins del grup organitzat hi havia un líder, que era l’encarregat de seleccionar els establiments on anaven a dur-se a terme els robatoris. A més, la resta del grup es trobava perfectament estructurat on cada membre tenia la seua tasca assignada. Un s’encarregava de llogar els vehicles, uns altres efectuaven labors de vigilància a les empreses i altres realitzaven el butró dies abans i s’encarregaven de tapar-lo perquè no poguera ser detectat per ningú.

L’organització llogava i sostreia vehicles d’alta gamma per a, posteriorment, realitzar amb ells robatoris amb força, alguns mitjançant el mètode del “alunizaje” i altres usant el procediment del butró. Els detinguts aprofitaven el cap de setmana i dates assenyalades per a cometre el robatori i així portar-se més material.

Així mateix, per a dificultar la labor policial, es vestien amb micos o roba de treball per a passar desapercebuts. A més de canviar les plaques de matrícula als vehicles sostrets, emprats en la comissió dels robatoris, quedant evidenciada la intensa activitat delictiva de l’organització, que va arribar a desvalisar 14 comerços en 3 dies.

Fruit de les perquisicions de l’equip investigador, els va portar a localitzar una casa de camp que havien reconstruït amb materials obtinguts dels robatoris, convertint-se en un xalet en el terme municipal de Llíria, on també es van localitzar els vehicles usats per l’organització.

El passat 15 de febrer, els investigadors van realitzar 12 registres duts a terme en les localitats de Burjassot, Benimàmet, Alboraia, València, Vilamarxant i Llíria. En els quals es van intervindre 5 vehicles (2 d’alta gamma) -valorats en 100.000 euros-, 25.000 euros en efectiu i material de vigilància (inhibidors, walkies, etc…).

També s’ha aprehés 1 escopeta, 1 regirar apte per a fer foc amb diversa munició i 3 pistoles simulades.

A més, s’ha intervingut 150 telèfons, 2 cadells de Pomenaria -valorats en 3.400 euros-, 2000 peces de roba esportiva, electrodomèstics, aparells d’aire condicionat, mobiliari (matalassos, sofàs, butaques, etc.), eines (fresadores, trepants, radials, etc.), divers material de construcció, peces de recanvis de vehicles i tabac, entre un altre material.

Igualment, s’ha pogut recuperar 7 vehicles sostrets i una ambulància medicalitzada amb un valor de 100.000 euros.

Finalment, la recerca va culminar amb la detenció d’un total de 7 persones, dels quals 5 són homes i 2 dones. Els detinguts tenen edats compreses entre 27 i 58 anys, i de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsificació de document públic, contra la seguretat viària, 7 delictes de robatori de vehicles, danys, robatori amb violència i intimidació i 61 delictes de robatori amb força.

Entre els detinguts es troba el líder de la banda, responsable de coordinar tots els assalts.

D’altra banda, els investigadors han esclarit, fins al moment més de 70 fets delictius comesos pel grup criminal, en menys de 7 mesos, a les províncies de València i Castelló. El valor dels efectes recuperats està valorat en més de 800.000 euros.

L’operació ha estat duta a terme per agents de la Guàrdia Civil de Bétera i Llíria, i han comptat amb la col·laboració de la unitat especial de l’Agrupació Rural de Seguretat (ARS) nº2 de Sevilla i la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància (USECIC) de València.

Gràcies a aquesta operació s’ha desarticulat per complet a aquest grup criminal i s’ha aconseguit detindre a tots els seus membres.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria, i s’ha decretat l’ingrés a la presó de 3 persones.

Últimes notícies

Vicente Lafuente (CEV) ha sigut elegit vicepresident de CEOE a proposta de Garamendi

El president de la CEV, Vicente Lafuente, ha sigut nomenat vicepresident de la CEOE després de la proposta d'Antonio Garamendi. La CEV manté 30 representants en l'Assemblea General.

Vox apel·la a l’altura de mires del PP per a donar suport a la investidura de Pérez Llorca

Vox ha apel·lat a l'altura de mires del PP per a tancar un acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. El síndic José María Llanos ha confirmat negociacions en marxa, centrades en polítiques, i exigix que el pacte estiga tancat abans de la votació.

Barrachina avala a Juanfran Pérez Llorca i demana un acord que permeta la seua investidura

Miguel Barrachina ha defés el perfil de Juanfran Pérez Llorca per a presidir la Generalitat i ha expressat el seu desig que prospere un acord d'investidura. Les seues paraules han arribat després d'una reunió sobre el transvasament Tajo-Segura, on ha lligat l'agenda de l'aigua amb el futur del Consell.

Mascarell (PSPV) afirma que la moció de censura a Torrent no està sobre la taula

El PSPV ha negat que prepare una moció de censura a Torrent i ha reiterat que no pacta amb Vox ni amb trànsfugues. L'alcaldessa Folgado advertix que una moció paralitzaria projectes i generaria incertesa.

Derbi número 150 entre València i Llevant a Mestalla

El dol de la jornada 13 de LaLiga EA Sports serà el derbi número 150 entre València i Llevant a Mestalla. El València arriba invicte com a local en este encreuament.

Vox apel·la a l’altura de mires del PP per a donar suport a la investidura de Pérez Llorca

Vox ha reclamat al PP altura de mires per a pactar la investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Les negociacions continuen obertes.

Pérez Llorca presenta la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat sense acord firmat amb Vox

El secretari general del PPCV ha formalitzat la seua aspiració sense rubricar un pacte amb Vox i ha presentat a Fernando Pastor com a nou portaveu del grup.

Fernando Pastor rellevarà a Pérez Llorca com síndic del PP en Les Corts

El PP ha acordat que Fernando Pastor assumisca la síndicatura en Les Corts després del pas de Juanfran Pérez Llorca a candidat a president. El relleu ordena l'estratègia del grup de cara a la investidura.