Cau banda organitzada especialitzada en robatoris amb força

La Guàrdia Civil Bétera i Llíria, en el marc de l’operació “MATALAF”, ha procedit a la detenció d’un total de 7 persones, dels quals 5 són homes i 2 dones. Els detinguts tenen edats compreses entre 27 i 58 anys, i de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsificació de document públic, contra la seguretat viària, 7 delictes de robatori de vehicles, danys, robatori amb violència i intimidació i 61 delictes de robatori amb força.

L’operació es va iniciar a mitjan mes d’agost, quan els agents van tindre coneixement de diversos robatoris en empreses dels polígons de Nàquera i Llíria.

Després de les primeres indagacions, els agents van poder constatar com es tractava d’una banda organitzada d’origen espanyol amb una intensa activitat delictiva. L’activitat principal eren assalts a establiments comercials i naus industrials. Aquesta banda estava asseguda a la província de València, arribant fins i tot a desplaçar-se a la província de Castelló per a executar els robatoris. En ells sostreien multitud de productes d’alt valor, especialment telèfons, perfums i electrodomèstics, per a la seua posterior distribució il·lícita en el mercat. A més, els detinguts van arribar a robar en granges i botigues d’animals de companyia.

Direcció de l’organització criminal

Amb l’avanç de la recerca, els agents van comprovar com dins del grup organitzat hi havia un líder, que era l’encarregat de seleccionar els establiments on anaven a dur-se a terme els robatoris. A més, la resta del grup es trobava perfectament estructurat on cada membre tenia la seua tasca assignada. Un s’encarregava de llogar els vehicles, uns altres efectuaven labors de vigilància a les empreses i altres realitzaven el butró dies abans i s’encarregaven de tapar-lo perquè no poguera ser detectat per ningú.

L’organització llogava i sostreia vehicles d’alta gamma per a, posteriorment, realitzar amb ells robatoris amb força, alguns mitjançant el mètode del “alunizaje” i altres usant el procediment del butró. Els detinguts aprofitaven el cap de setmana i dates assenyalades per a cometre el robatori i així portar-se més material.

Així mateix, per a dificultar la labor policial, es vestien amb micos o roba de treball per a passar desapercebuts. A més de canviar les plaques de matrícula als vehicles sostrets, emprats en la comissió dels robatoris, quedant evidenciada la intensa activitat delictiva de l’organització, que va arribar a desvalisar 14 comerços en 3 dies.

Fruit de les perquisicions de l’equip investigador, els va portar a localitzar una casa de camp que havien reconstruït amb materials obtinguts dels robatoris, convertint-se en un xalet en el terme municipal de Llíria, on també es van localitzar els vehicles usats per l’organització.

El passat 15 de febrer, els investigadors van realitzar 12 registres duts a terme en les localitats de Burjassot, Benimàmet, Alboraia, València, Vilamarxant i Llíria. En els quals es van intervindre 5 vehicles (2 d’alta gamma) -valorats en 100.000 euros-, 25.000 euros en efectiu i material de vigilància (inhibidors, walkies, etc…).

També s’ha aprehés 1 escopeta, 1 regirar apte per a fer foc amb diversa munició i 3 pistoles simulades.

A més, s’ha intervingut 150 telèfons, 2 cadells de Pomenaria -valorats en 3.400 euros-, 2000 peces de roba esportiva, electrodomèstics, aparells d’aire condicionat, mobiliari (matalassos, sofàs, butaques, etc.), eines (fresadores, trepants, radials, etc.), divers material de construcció, peces de recanvis de vehicles i tabac, entre un altre material.

Igualment, s’ha pogut recuperar 7 vehicles sostrets i una ambulància medicalitzada amb un valor de 100.000 euros.

Finalment, la recerca va culminar amb la detenció d’un total de 7 persones, dels quals 5 són homes i 2 dones. Els detinguts tenen edats compreses entre 27 i 58 anys, i de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsificació de document públic, contra la seguretat viària, 7 delictes de robatori de vehicles, danys, robatori amb violència i intimidació i 61 delictes de robatori amb força.

Entre els detinguts es troba el líder de la banda, responsable de coordinar tots els assalts.

D’altra banda, els investigadors han esclarit, fins al moment més de 70 fets delictius comesos pel grup criminal, en menys de 7 mesos, a les províncies de València i Castelló. El valor dels efectes recuperats està valorat en més de 800.000 euros.

L’operació ha estat duta a terme per agents de la Guàrdia Civil de Bétera i Llíria, i han comptat amb la col·laboració de la unitat especial de l’Agrupació Rural de Seguretat (ARS) nº2 de Sevilla i la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància (USECIC) de València.

Gràcies a aquesta operació s’ha desarticulat per complet a aquest grup criminal i s’ha aconseguit detindre a tots els seus membres.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria, i s’ha decretat l’ingrés a la presó de 3 persones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.