16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Cau una banda en Alacant que aprofitava les visites als seus familiars per a robar en finques

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Almoradí a dos homes i ha investigat a altres dos, com a presumptes autors de cinc
delictes de robatori amb força, un delicte de danys, un delicte de simulació de delicte i un delicte de pertinença a grup criminal
.

 

Aprofitant les visites a familiars, es desplaçaven des del seu habitatge, a Alacant, fins a localitats de la Vega Baixa per a robar a l’interior de cases de camp, que estigueren de camí. La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat un grup criminal estructurat i 
assentat a la ciutat d’Alacant, dedicat a perpetrar robatoris en explotacions agrícoles de la comarca de la Vega Baixa del Segura.

 

L’operació va començar a la fi del mes d’abril, després de recollir la primera denúncia sobre un robatori ocorregut en una casa de camp de la qual van sostraure una eina agrícola i un tractor mitjançant el trencament previ de la reixa metàl·lica

 

Al cap de tres setmanes, els investigadors ja coneixien bastants dades d’aquest grup organitzat. Era el seu líder qui triava els llocs on cometre els robatoris, preferentment en finques situades prop de camins, sendes o similars, que els agafaren de pas en tornar de visitar a la família, a la Vega Baixa. Els objectes que solien sostraure eren ferramentes, útils de cultiu o eines  metàl·liques, és a dir, qualsevol que pogueren transportar al seu lloc de residència, per a esmicolar-los en fraccions irrecognoscibles i acabar venent-los en chatarreries pròximes.

Però el punt d’inflexió de la investigació, va succeir el dia en què després de robar en quatre habitatges, del terme municipal de Rojales, i ser albirats per un veí, van tractar de fugir a tota velocitat en la seua furgoneta, que va acabar encallada en una séquia.

 

Encara que al principi quasi van quedar atrapats, van poder eixir corrent pel seu propi peu abans que arribara la policia. Dins de la furgoneta es van trobar els estris que acabaven de sostraure: quatre rotllos de filferro fi, cent tubs galvanitzats, una reixa de ferro, un carret de bebé, dues caixes d’eines, una cisalla, una forqueta de ferramentes per a tir d’animals, dos motocultors… i un gall.

 

Malgrat la seua fugida, es va aconseguir la identitat completa dels quatre ocupants del vehicle d’aquell dia, i la setmana passada va detindre a dues d’ells i a la investigació dels altres dos. Aquesta operació, dirigida per l’Equip ROCA de Torrevieja (Equip contra el Robatori en el Camp) ha permés esclarir cinc delictes de robatori amb força i un delicte de danys en explotació agrícola, comesos a Formentera del Segura i Rojales, així com un altre delicte de simulació de delicte, comés a Alacant.

 

També han intervingut l’Àrea d’Investigació del Lloc de Sant Vicent del Raspeig i agents del Lloc de la Guàrdia Civil de Novelda.
Després de la seua posada a disposició judicial, els principals investigats queden en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Dos reclamats per Suècia, detinguts en hotels de Múrcia per blanquejar més de 21 milions

Dos hòmens de 34 i 38 anys han sigut detinguts en hotels de Múrcia per orde de Suècia, acusats de blanquejar almenys 21,7 milions entre 2024 i 2025. Se'ls van confiscar mòbils, un portàtil i 200 euros, i han passat a l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

La UPV implantarà 10 noves titulacions al seu campus de la Xina des de 2026

La UPV ha aprovat deu titulacions per al seu campus BVPI en Hangzhou, que començaran en 2026 amb docència en anglés. L'accés serà via Gaokao i es preveuen 2000 estudiants.

Mor un mariner en el port de València després d’un desplaçament de contenidors

Un mariner ha mort en el port de València després que es desplaçaren contenidors en el vaixell SVS VEGA, atracat en la terminal APM. La Policia Judicial investiga les causes del sinistre.

CaixaBank eleva el seu benefici a 5.891 milions en 2025, un 1,8% més

L'entitat va guanyar 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, recolzada en el creixement del negoci i malgrat la caiguda del marge d'interessos. Proposarà un dividend total de 0,50 € per acció i eleva els seus objectius de rendibilitat per a 2027.

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.