Cau una banda en Alacant que aprofitava les visites als seus familiars per a robar en finques

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Almoradí a dos homes i ha investigat a altres dos, com a presumptes autors de cinc
delictes de robatori amb força, un delicte de danys, un delicte de simulació de delicte i un delicte de pertinença a grup criminal
.

 

Aprofitant les visites a familiars, es desplaçaven des del seu habitatge, a Alacant, fins a localitats de la Vega Baixa per a robar a l’interior de cases de camp, que estigueren de camí. La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat un grup criminal estructurat i 
assentat a la ciutat d’Alacant, dedicat a perpetrar robatoris en explotacions agrícoles de la comarca de la Vega Baixa del Segura.

 

L’operació va començar a la fi del mes d’abril, després de recollir la primera denúncia sobre un robatori ocorregut en una casa de camp de la qual van sostraure una eina agrícola i un tractor mitjançant el trencament previ de la reixa metàl·lica

 

Al cap de tres setmanes, els investigadors ja coneixien bastants dades d’aquest grup organitzat. Era el seu líder qui triava els llocs on cometre els robatoris, preferentment en finques situades prop de camins, sendes o similars, que els agafaren de pas en tornar de visitar a la família, a la Vega Baixa. Els objectes que solien sostraure eren ferramentes, útils de cultiu o eines  metàl·liques, és a dir, qualsevol que pogueren transportar al seu lloc de residència, per a esmicolar-los en fraccions irrecognoscibles i acabar venent-los en chatarreries pròximes.

Però el punt d’inflexió de la investigació, va succeir el dia en què després de robar en quatre habitatges, del terme municipal de Rojales, i ser albirats per un veí, van tractar de fugir a tota velocitat en la seua furgoneta, que va acabar encallada en una séquia.

 

Encara que al principi quasi van quedar atrapats, van poder eixir corrent pel seu propi peu abans que arribara la policia. Dins de la furgoneta es van trobar els estris que acabaven de sostraure: quatre rotllos de filferro fi, cent tubs galvanitzats, una reixa de ferro, un carret de bebé, dues caixes d’eines, una cisalla, una forqueta de ferramentes per a tir d’animals, dos motocultors… i un gall.

 

Malgrat la seua fugida, es va aconseguir la identitat completa dels quatre ocupants del vehicle d’aquell dia, i la setmana passada va detindre a dues d’ells i a la investigació dels altres dos. Aquesta operació, dirigida per l’Equip ROCA de Torrevieja (Equip contra el Robatori en el Camp) ha permés esclarir cinc delictes de robatori amb força i un delicte de danys en explotació agrícola, comesos a Formentera del Segura i Rojales, així com un altre delicte de simulació de delicte, comés a Alacant.

 

També han intervingut l’Àrea d’Investigació del Lloc de Sant Vicent del Raspeig i agents del Lloc de la Guàrdia Civil de Novelda.
Després de la seua posada a disposició judicial, els principals investigats queden en llibertat amb càrrecs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o amb càrregues i revendre'ls a Espanya i altres països europeus, causant perjuís a particulars i entitats financeres.

El vent posa en dubte l’obertura del festival SanSan a Benicàssim

El fort vent i l'alerta groga a Castelló podrien retardar l'obertura del festival SanSan a Benicàssim, malgrat que tot està preparat per a rebre a uns 15.000 assistents diaris.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmuntat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o càrregues, revendre'ls a Espanya i Europa i estafar a particulars i entitats financeres.