Cau una banda en Alacant que aprofitava les visites als seus familiars per a robar en finques

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Almoradí a dos homes i ha investigat a altres dos, com a presumptes autors de cinc
delictes de robatori amb força, un delicte de danys, un delicte de simulació de delicte i un delicte de pertinença a grup criminal
.

 

Aprofitant les visites a familiars, es desplaçaven des del seu habitatge, a Alacant, fins a localitats de la Vega Baixa per a robar a l’interior de cases de camp, que estigueren de camí. La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat un grup criminal estructurat i 
assentat a la ciutat d’Alacant, dedicat a perpetrar robatoris en explotacions agrícoles de la comarca de la Vega Baixa del Segura.

 

L’operació va començar a la fi del mes d’abril, després de recollir la primera denúncia sobre un robatori ocorregut en una casa de camp de la qual van sostraure una eina agrícola i un tractor mitjançant el trencament previ de la reixa metàl·lica

 

Al cap de tres setmanes, els investigadors ja coneixien bastants dades d’aquest grup organitzat. Era el seu líder qui triava els llocs on cometre els robatoris, preferentment en finques situades prop de camins, sendes o similars, que els agafaren de pas en tornar de visitar a la família, a la Vega Baixa. Els objectes que solien sostraure eren ferramentes, útils de cultiu o eines  metàl·liques, és a dir, qualsevol que pogueren transportar al seu lloc de residència, per a esmicolar-los en fraccions irrecognoscibles i acabar venent-los en chatarreries pròximes.

Però el punt d’inflexió de la investigació, va succeir el dia en què després de robar en quatre habitatges, del terme municipal de Rojales, i ser albirats per un veí, van tractar de fugir a tota velocitat en la seua furgoneta, que va acabar encallada en una séquia.

 

Encara que al principi quasi van quedar atrapats, van poder eixir corrent pel seu propi peu abans que arribara la policia. Dins de la furgoneta es van trobar els estris que acabaven de sostraure: quatre rotllos de filferro fi, cent tubs galvanitzats, una reixa de ferro, un carret de bebé, dues caixes d’eines, una cisalla, una forqueta de ferramentes per a tir d’animals, dos motocultors… i un gall.

 

Malgrat la seua fugida, es va aconseguir la identitat completa dels quatre ocupants del vehicle d’aquell dia, i la setmana passada va detindre a dues d’ells i a la investigació dels altres dos. Aquesta operació, dirigida per l’Equip ROCA de Torrevieja (Equip contra el Robatori en el Camp) ha permés esclarir cinc delictes de robatori amb força i un delicte de danys en explotació agrícola, comesos a Formentera del Segura i Rojales, així com un altre delicte de simulació de delicte, comés a Alacant.

 

També han intervingut l’Àrea d’Investigació del Lloc de Sant Vicent del Raspeig i agents del Lloc de la Guàrdia Civil de Novelda.
Després de la seua posada a disposició judicial, els principals investigats queden en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU