Cau una banda en Alacant que aprofitava les visites als seus familiars per a robar en finques

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Almoradí a dos homes i ha investigat a altres dos, com a presumptes autors de cinc
delictes de robatori amb força, un delicte de danys, un delicte de simulació de delicte i un delicte de pertinença a grup criminal
.

 

Aprofitant les visites a familiars, es desplaçaven des del seu habitatge, a Alacant, fins a localitats de la Vega Baixa per a robar a l’interior de cases de camp, que estigueren de camí. La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat un grup criminal estructurat i 
assentat a la ciutat d’Alacant, dedicat a perpetrar robatoris en explotacions agrícoles de la comarca de la Vega Baixa del Segura.

 

L’operació va començar a la fi del mes d’abril, després de recollir la primera denúncia sobre un robatori ocorregut en una casa de camp de la qual van sostraure una eina agrícola i un tractor mitjançant el trencament previ de la reixa metàl·lica

 

Al cap de tres setmanes, els investigadors ja coneixien bastants dades d’aquest grup organitzat. Era el seu líder qui triava els llocs on cometre els robatoris, preferentment en finques situades prop de camins, sendes o similars, que els agafaren de pas en tornar de visitar a la família, a la Vega Baixa. Els objectes que solien sostraure eren ferramentes, útils de cultiu o eines  metàl·liques, és a dir, qualsevol que pogueren transportar al seu lloc de residència, per a esmicolar-los en fraccions irrecognoscibles i acabar venent-los en chatarreries pròximes.

Però el punt d’inflexió de la investigació, va succeir el dia en què després de robar en quatre habitatges, del terme municipal de Rojales, i ser albirats per un veí, van tractar de fugir a tota velocitat en la seua furgoneta, que va acabar encallada en una séquia.

 

Encara que al principi quasi van quedar atrapats, van poder eixir corrent pel seu propi peu abans que arribara la policia. Dins de la furgoneta es van trobar els estris que acabaven de sostraure: quatre rotllos de filferro fi, cent tubs galvanitzats, una reixa de ferro, un carret de bebé, dues caixes d’eines, una cisalla, una forqueta de ferramentes per a tir d’animals, dos motocultors… i un gall.

 

Malgrat la seua fugida, es va aconseguir la identitat completa dels quatre ocupants del vehicle d’aquell dia, i la setmana passada va detindre a dues d’ells i a la investigació dels altres dos. Aquesta operació, dirigida per l’Equip ROCA de Torrevieja (Equip contra el Robatori en el Camp) ha permés esclarir cinc delictes de robatori amb força i un delicte de danys en explotació agrícola, comesos a Formentera del Segura i Rojales, així com un altre delicte de simulació de delicte, comés a Alacant.

 

També han intervingut l’Àrea d’Investigació del Lloc de Sant Vicent del Raspeig i agents del Lloc de la Guàrdia Civil de Novelda.
Després de la seua posada a disposició judicial, els principals investigats queden en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.