Cau una banda en Alacant que aprofitava les visites als seus familiars per a robar en finques

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Almoradí a dos homes i ha investigat a altres dos, com a presumptes autors de cinc
delictes de robatori amb força, un delicte de danys, un delicte de simulació de delicte i un delicte de pertinença a grup criminal
.

 

Aprofitant les visites a familiars, es desplaçaven des del seu habitatge, a Alacant, fins a localitats de la Vega Baixa per a robar a l’interior de cases de camp, que estigueren de camí. La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat un grup criminal estructurat i 
assentat a la ciutat d’Alacant, dedicat a perpetrar robatoris en explotacions agrícoles de la comarca de la Vega Baixa del Segura.

 

L’operació va començar a la fi del mes d’abril, després de recollir la primera denúncia sobre un robatori ocorregut en una casa de camp de la qual van sostraure una eina agrícola i un tractor mitjançant el trencament previ de la reixa metàl·lica

 

Al cap de tres setmanes, els investigadors ja coneixien bastants dades d’aquest grup organitzat. Era el seu líder qui triava els llocs on cometre els robatoris, preferentment en finques situades prop de camins, sendes o similars, que els agafaren de pas en tornar de visitar a la família, a la Vega Baixa. Els objectes que solien sostraure eren ferramentes, útils de cultiu o eines  metàl·liques, és a dir, qualsevol que pogueren transportar al seu lloc de residència, per a esmicolar-los en fraccions irrecognoscibles i acabar venent-los en chatarreries pròximes.

Però el punt d’inflexió de la investigació, va succeir el dia en què després de robar en quatre habitatges, del terme municipal de Rojales, i ser albirats per un veí, van tractar de fugir a tota velocitat en la seua furgoneta, que va acabar encallada en una séquia.

 

Encara que al principi quasi van quedar atrapats, van poder eixir corrent pel seu propi peu abans que arribara la policia. Dins de la furgoneta es van trobar els estris que acabaven de sostraure: quatre rotllos de filferro fi, cent tubs galvanitzats, una reixa de ferro, un carret de bebé, dues caixes d’eines, una cisalla, una forqueta de ferramentes per a tir d’animals, dos motocultors… i un gall.

 

Malgrat la seua fugida, es va aconseguir la identitat completa dels quatre ocupants del vehicle d’aquell dia, i la setmana passada va detindre a dues d’ells i a la investigació dels altres dos. Aquesta operació, dirigida per l’Equip ROCA de Torrevieja (Equip contra el Robatori en el Camp) ha permés esclarir cinc delictes de robatori amb força i un delicte de danys en explotació agrícola, comesos a Formentera del Segura i Rojales, així com un altre delicte de simulació de delicte, comés a Alacant.

 

També han intervingut l’Àrea d’Investigació del Lloc de Sant Vicent del Raspeig i agents del Lloc de la Guàrdia Civil de Novelda.
Després de la seua posada a disposició judicial, els principals investigats queden en llibertat amb càrrecs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.