13.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Cau en Castelló una banda que arribà a estafar 1,3 milions d’euros en 35 països

Imatge de diversos bitllets de 50 euros requisats pels Mossos d'Esquadra

L’home ha estat interceptat amb uns 2.000 euros a sobre | Cedida

La Guàrdia Civil ha desarticulat en Castelló una xarxa delictiva dedicada a cometre estafes patrimonials i sentimentals a través d’Internet. Fins a 25 persones han sigut detingudes, mentres que altres quatre estan sent investigades i s’han detectat 18 identitats falses amb les que haurien comés 139 estafes per valor d’1,3 milions d’euros.

 

Tot començà amb la denúncia d’una empresa de ceràmica de Castelló

L’operació ‘Boden’ va començar després de la denúncia presentada per un representant d’una coneguda empresa de ceràmica de Castelló. En ella, posava en coneixement que un dels seus clients —una firma de Barbados (els EUA)— havia rebut un correu amb les dades de cobrament d’una factura pendent amb l’empresa ceràmica castellonenca.

 

La firma estatunidenca va fer una transferència de 27.383,12 euros en el compte bancari aportat en el correu que havia rebut, ha informat este dimarts la Guàrdia Civil. Més tard, l’empresa de Barbados va saber que havia sigut víctima d’una estafa CEO, ja que el compte aportat no corresponia amb l’empresa ceràmica de Castelló. Els autors de l’estafa havien suplantat a l’empresa de Castelló i havien enviat el correu electrònic amb la finalitat d’obtindre els diners del deute pendent de l’empresa de Barbados.

 

Agents de la Guàrdia Civil en una detenció

Una de les detencions | Guàrdia Civil

 

També cometien ‘estafes sentimentals’

Al llarg de la investigació, la Guàrdia Civil ha pogut constatar que l’organització investigada, a demés d’estafar a empreses, també feia les conegudes com a ‘estafes sentimentals’. En elles, els autors es configuraven un perfil fals en xarxes socials amb el que conseguien, amb enganys, enamorar a les seues víctimes, establint una relació sentimental virtual amb elles.

 

Una volta ja tenien la relació en un punt més avançat, els estafadors deien estar en problemes o qualsevol altre pretext per a sol·licitar-li ajuda econòmica a la víctima. Fins i tot, algunes víctimes van arribar a demanar préstecs per a satisfer les demandes dels ciberdelinqüents.

 

Víctimes en més de 30 països

La major part dels membres de la xarxa vivia en Móstoles (Madrid), a on captaven a les conegudes com a ‘mules econòmiques’, que s’encarregaven de rebre els diners en negre de tercers, per a, després d’una compensació econòmica acordada, blanquejar-los i tornar-los a l’organització.

 

Els investigadors han localitzat víctimes en més de 30 països: Malta, Kenya, la Xina, Alemanya, Àustria, Lituània, Suïssa, Dinamarca, Itàlia, Barbados, França, els Estats Units, Egipte, el Brasil, el Canadà, Nova Zelanda, Turquia, Rússia, Bèlgica, Finlàndia, Regne Unit, República Txeca, Tailàndia, l’Iran, Espanya, l’Índia, Jordània, Polònia, Suècia, Uganda i Nigèria.

 

Per això, s’ha comptat amb la col·laboració de les autoritats policials d’estos països, que han sigut canalitzades a través d’INTERPOL i EUROPOL. Gràcies a esta col·laboració, s’ha pogut accedir, entre altres qüestions, a les denúncies presentades pels perjudicats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

FAMPA denúncia 9é en aules de la zona dana per falta de climatització

FAMPA-València ha denunciat que en centres educatius afectats per la dana s'aconseguixen fins a 9é en plena onada de fred. Reclama solucions urgents davant fallades de calefacció i de la xarxa elèctrica.

El Govern demana al PP donar suport al nou model de finançament perquè totes les comunitats guanyen

L'Executiu ha defés que la seua proposta de finançament autonòmic beneficia a tots els territoris i ha instat el PP a recolzar-la. ERC ha parlat de 4.700 milions addicionals per a Catalunya, xifra que Moncloa no ha confirmat a l'espera del pla que presentarà Hisenda.

El Govern defén que totes les comunitats guanyen amb el nou model de finançament autonòmic

Óscar López ha assegurat que el sistema reportarà més recursos a totes les autonomies i ha advertit que han d'arribar a la ciutadania, no a negocis privats.

2025 tanca amb 94 morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana, 16 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 94 morts en carretera en 2025, 16 menys que en 2024. El descens coincidix amb més desplaçaments i amb una taxa de sinistres més baixa.

Sadiq passa revisió per a fitxar pel València i diu estar ‘perfecte’ per a jugar

Umar Sadiq es va sotmetre a la revisió mèdica per a tancar el seu traspàs de la Reial Societat al València i va assegurar que està 'perfecte' per a jugar davant l'Elx si es confirma l'operació.

La Va unir ha sol·licitat una ajuda extra per a tots els viticultors per la baixada de producció

La Va unir ha sol·licitat a Agricultura una ajuda directa, extraordinària i immediata per a totes les explotacions de raïm de vinificació registrades en la Comunitat Valenciana. També ha demanat compatibilitat amb la PEPAC i activar la verema en verd amb una sol·licitud abans del 15 de gener per a la campanya 2026.

Felipe Orts i Lucía González busquen ampliar la seua llegenda a Tarancón

Tarancón acull del 9 a l'11 de gener el Campionat d'Espanya de ciclocrós amb més de 700 ciclistes. Felipe Orts i Lucía González partixen com a grans favorits en un circuit de 3.000 metres amb obstacles.

10K València busca els rècords femenins d’Espanya i Europa en la seua 18a edició

La 10K València afronta la seua dihuitena edició amb l'objectiu de batre els rècords femenins d'Europa i Espanya. Amb 16.000 dorsals esgotats, creix l'estirada internacional i s'introduïxen ajustos lleus en el circuit.