Cau en Castelló una banda que arribà a estafar 1,3 milions d’euros en 35 països

Imatge de diversos bitllets de 50 euros requisats pels Mossos d'Esquadra

L’home ha estat interceptat amb uns 2.000 euros a sobre | Cedida

La Guàrdia Civil ha desarticulat en Castelló una xarxa delictiva dedicada a cometre estafes patrimonials i sentimentals a través d’Internet. Fins a 25 persones han sigut detingudes, mentres que altres quatre estan sent investigades i s’han detectat 18 identitats falses amb les que haurien comés 139 estafes per valor d’1,3 milions d’euros.

 

Tot començà amb la denúncia d’una empresa de ceràmica de Castelló

L’operació ‘Boden’ va començar després de la denúncia presentada per un representant d’una coneguda empresa de ceràmica de Castelló. En ella, posava en coneixement que un dels seus clients —una firma de Barbados (els EUA)— havia rebut un correu amb les dades de cobrament d’una factura pendent amb l’empresa ceràmica castellonenca.

 

La firma estatunidenca va fer una transferència de 27.383,12 euros en el compte bancari aportat en el correu que havia rebut, ha informat este dimarts la Guàrdia Civil. Més tard, l’empresa de Barbados va saber que havia sigut víctima d’una estafa CEO, ja que el compte aportat no corresponia amb l’empresa ceràmica de Castelló. Els autors de l’estafa havien suplantat a l’empresa de Castelló i havien enviat el correu electrònic amb la finalitat d’obtindre els diners del deute pendent de l’empresa de Barbados.

 

Agents de la Guàrdia Civil en una detenció

Una de les detencions | Guàrdia Civil

 

També cometien ‘estafes sentimentals’

Al llarg de la investigació, la Guàrdia Civil ha pogut constatar que l’organització investigada, a demés d’estafar a empreses, també feia les conegudes com a ‘estafes sentimentals’. En elles, els autors es configuraven un perfil fals en xarxes socials amb el que conseguien, amb enganys, enamorar a les seues víctimes, establint una relació sentimental virtual amb elles.

 

Una volta ja tenien la relació en un punt més avançat, els estafadors deien estar en problemes o qualsevol altre pretext per a sol·licitar-li ajuda econòmica a la víctima. Fins i tot, algunes víctimes van arribar a demanar préstecs per a satisfer les demandes dels ciberdelinqüents.

 

Víctimes en més de 30 països

La major part dels membres de la xarxa vivia en Móstoles (Madrid), a on captaven a les conegudes com a ‘mules econòmiques’, que s’encarregaven de rebre els diners en negre de tercers, per a, després d’una compensació econòmica acordada, blanquejar-los i tornar-los a l’organització.

 

Els investigadors han localitzat víctimes en més de 30 països: Malta, Kenya, la Xina, Alemanya, Àustria, Lituània, Suïssa, Dinamarca, Itàlia, Barbados, França, els Estats Units, Egipte, el Brasil, el Canadà, Nova Zelanda, Turquia, Rússia, Bèlgica, Finlàndia, Regne Unit, República Txeca, Tailàndia, l’Iran, Espanya, l’Índia, Jordània, Polònia, Suècia, Uganda i Nigèria.

 

Per això, s’ha comptat amb la col·laboració de les autoritats policials d’estos països, que han sigut canalitzades a través d’INTERPOL i EUROPOL. Gràcies a esta col·laboració, s’ha pogut accedir, entre altres qüestions, a les denúncies presentades pels perjudicats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.