Cau en Castelló una banda que arribà a estafar 1,3 milions d’euros en 35 països

Imatge de diversos bitllets de 50 euros requisats pels Mossos d'Esquadra

L’home ha estat interceptat amb uns 2.000 euros a sobre | Cedida

La Guàrdia Civil ha desarticulat en Castelló una xarxa delictiva dedicada a cometre estafes patrimonials i sentimentals a través d’Internet. Fins a 25 persones han sigut detingudes, mentres que altres quatre estan sent investigades i s’han detectat 18 identitats falses amb les que haurien comés 139 estafes per valor d’1,3 milions d’euros.

 

Tot començà amb la denúncia d’una empresa de ceràmica de Castelló

L’operació ‘Boden’ va començar després de la denúncia presentada per un representant d’una coneguda empresa de ceràmica de Castelló. En ella, posava en coneixement que un dels seus clients —una firma de Barbados (els EUA)— havia rebut un correu amb les dades de cobrament d’una factura pendent amb l’empresa ceràmica castellonenca.

 

La firma estatunidenca va fer una transferència de 27.383,12 euros en el compte bancari aportat en el correu que havia rebut, ha informat este dimarts la Guàrdia Civil. Més tard, l’empresa de Barbados va saber que havia sigut víctima d’una estafa CEO, ja que el compte aportat no corresponia amb l’empresa ceràmica de Castelló. Els autors de l’estafa havien suplantat a l’empresa de Castelló i havien enviat el correu electrònic amb la finalitat d’obtindre els diners del deute pendent de l’empresa de Barbados.

 

Agents de la Guàrdia Civil en una detenció

Una de les detencions | Guàrdia Civil

 

També cometien ‘estafes sentimentals’

Al llarg de la investigació, la Guàrdia Civil ha pogut constatar que l’organització investigada, a demés d’estafar a empreses, també feia les conegudes com a ‘estafes sentimentals’. En elles, els autors es configuraven un perfil fals en xarxes socials amb el que conseguien, amb enganys, enamorar a les seues víctimes, establint una relació sentimental virtual amb elles.

 

Una volta ja tenien la relació en un punt més avançat, els estafadors deien estar en problemes o qualsevol altre pretext per a sol·licitar-li ajuda econòmica a la víctima. Fins i tot, algunes víctimes van arribar a demanar préstecs per a satisfer les demandes dels ciberdelinqüents.

 

Víctimes en més de 30 països

La major part dels membres de la xarxa vivia en Móstoles (Madrid), a on captaven a les conegudes com a ‘mules econòmiques’, que s’encarregaven de rebre els diners en negre de tercers, per a, després d’una compensació econòmica acordada, blanquejar-los i tornar-los a l’organització.

 

Els investigadors han localitzat víctimes en més de 30 països: Malta, Kenya, la Xina, Alemanya, Àustria, Lituània, Suïssa, Dinamarca, Itàlia, Barbados, França, els Estats Units, Egipte, el Brasil, el Canadà, Nova Zelanda, Turquia, Rússia, Bèlgica, Finlàndia, Regne Unit, República Txeca, Tailàndia, l’Iran, Espanya, l’Índia, Jordània, Polònia, Suècia, Uganda i Nigèria.

 

Per això, s’ha comptat amb la col·laboració de les autoritats policials d’estos països, que han sigut canalitzades a través d’INTERPOL i EUROPOL. Gràcies a esta col·laboració, s’ha pogut accedir, entre altres qüestions, a les denúncies presentades pels perjudicats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.