16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Cau en Castelló una banda que arribà a estafar 1,3 milions d’euros en 35 països

Imatge de diversos bitllets de 50 euros requisats pels Mossos d'Esquadra

L’home ha estat interceptat amb uns 2.000 euros a sobre | Cedida

La Guàrdia Civil ha desarticulat en Castelló una xarxa delictiva dedicada a cometre estafes patrimonials i sentimentals a través d’Internet. Fins a 25 persones han sigut detingudes, mentres que altres quatre estan sent investigades i s’han detectat 18 identitats falses amb les que haurien comés 139 estafes per valor d’1,3 milions d’euros.

 

Tot començà amb la denúncia d’una empresa de ceràmica de Castelló

L’operació ‘Boden’ va començar després de la denúncia presentada per un representant d’una coneguda empresa de ceràmica de Castelló. En ella, posava en coneixement que un dels seus clients —una firma de Barbados (els EUA)— havia rebut un correu amb les dades de cobrament d’una factura pendent amb l’empresa ceràmica castellonenca.

 

La firma estatunidenca va fer una transferència de 27.383,12 euros en el compte bancari aportat en el correu que havia rebut, ha informat este dimarts la Guàrdia Civil. Més tard, l’empresa de Barbados va saber que havia sigut víctima d’una estafa CEO, ja que el compte aportat no corresponia amb l’empresa ceràmica de Castelló. Els autors de l’estafa havien suplantat a l’empresa de Castelló i havien enviat el correu electrònic amb la finalitat d’obtindre els diners del deute pendent de l’empresa de Barbados.

 

Agents de la Guàrdia Civil en una detenció

Una de les detencions | Guàrdia Civil

 

També cometien ‘estafes sentimentals’

Al llarg de la investigació, la Guàrdia Civil ha pogut constatar que l’organització investigada, a demés d’estafar a empreses, també feia les conegudes com a ‘estafes sentimentals’. En elles, els autors es configuraven un perfil fals en xarxes socials amb el que conseguien, amb enganys, enamorar a les seues víctimes, establint una relació sentimental virtual amb elles.

 

Una volta ja tenien la relació en un punt més avançat, els estafadors deien estar en problemes o qualsevol altre pretext per a sol·licitar-li ajuda econòmica a la víctima. Fins i tot, algunes víctimes van arribar a demanar préstecs per a satisfer les demandes dels ciberdelinqüents.

 

Víctimes en més de 30 països

La major part dels membres de la xarxa vivia en Móstoles (Madrid), a on captaven a les conegudes com a ‘mules econòmiques’, que s’encarregaven de rebre els diners en negre de tercers, per a, després d’una compensació econòmica acordada, blanquejar-los i tornar-los a l’organització.

 

Els investigadors han localitzat víctimes en més de 30 països: Malta, Kenya, la Xina, Alemanya, Àustria, Lituània, Suïssa, Dinamarca, Itàlia, Barbados, França, els Estats Units, Egipte, el Brasil, el Canadà, Nova Zelanda, Turquia, Rússia, Bèlgica, Finlàndia, Regne Unit, República Txeca, Tailàndia, l’Iran, Espanya, l’Índia, Jordània, Polònia, Suècia, Uganda i Nigèria.

 

Per això, s’ha comptat amb la col·laboració de les autoritats policials d’estos països, que han sigut canalitzades a través d’INTERPOL i EUROPOL. Gràcies a esta col·laboració, s’ha pogut accedir, entre altres qüestions, a les denúncies presentades pels perjudicats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.

El Govern aportarà 45.000 m³ d’arena a la platja de Tavernes després del temporal

Costas ha iniciat l'avaluació dels danys per la borrasca Harry en tot el litoral valencià. En Tavernes activarà emergències i aportarà 45.000 m³ d'arena abans de l'estiu.

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.

Dos detinguts a València per empadronar il·legalment a estrangers i lucrar-se amb 26.250 euros

La Policia Nacional ha detingut a dos jóvens per empadronar a estrangers amb contractes falsos i sense permís del propietari. La investigació va revelar 30 altes des de 2022 i pagaments de 750 euros a l'any.

180.000 hectàrees abandonades en la Comunitat Valenciana, rècord històric segons AVA-ASAJA

La Comunitat Valenciana va batre en 2025 el seu rècord de terres de cultiu abandonades amb 179.994 hectàrees. AVA-ASAJA ho atribuïx a la crisi de rendibilitat i a la DANA de 2024, i reclama un canvi de rumb.