Cau en Castelló una banda que arribà a estafar 1,3 milions d’euros en 35 països

Imatge de diversos bitllets de 50 euros requisats pels Mossos d'Esquadra

L’home ha estat interceptat amb uns 2.000 euros a sobre | Cedida

La Guàrdia Civil ha desarticulat en Castelló una xarxa delictiva dedicada a cometre estafes patrimonials i sentimentals a través d’Internet. Fins a 25 persones han sigut detingudes, mentres que altres quatre estan sent investigades i s’han detectat 18 identitats falses amb les que haurien comés 139 estafes per valor d’1,3 milions d’euros.

 

Tot començà amb la denúncia d’una empresa de ceràmica de Castelló

L’operació ‘Boden’ va començar després de la denúncia presentada per un representant d’una coneguda empresa de ceràmica de Castelló. En ella, posava en coneixement que un dels seus clients —una firma de Barbados (els EUA)— havia rebut un correu amb les dades de cobrament d’una factura pendent amb l’empresa ceràmica castellonenca.

 

La firma estatunidenca va fer una transferència de 27.383,12 euros en el compte bancari aportat en el correu que havia rebut, ha informat este dimarts la Guàrdia Civil. Més tard, l’empresa de Barbados va saber que havia sigut víctima d’una estafa CEO, ja que el compte aportat no corresponia amb l’empresa ceràmica de Castelló. Els autors de l’estafa havien suplantat a l’empresa de Castelló i havien enviat el correu electrònic amb la finalitat d’obtindre els diners del deute pendent de l’empresa de Barbados.

 

Agents de la Guàrdia Civil en una detenció

Una de les detencions | Guàrdia Civil

 

També cometien ‘estafes sentimentals’

Al llarg de la investigació, la Guàrdia Civil ha pogut constatar que l’organització investigada, a demés d’estafar a empreses, també feia les conegudes com a ‘estafes sentimentals’. En elles, els autors es configuraven un perfil fals en xarxes socials amb el que conseguien, amb enganys, enamorar a les seues víctimes, establint una relació sentimental virtual amb elles.

 

Una volta ja tenien la relació en un punt més avançat, els estafadors deien estar en problemes o qualsevol altre pretext per a sol·licitar-li ajuda econòmica a la víctima. Fins i tot, algunes víctimes van arribar a demanar préstecs per a satisfer les demandes dels ciberdelinqüents.

 

Víctimes en més de 30 països

La major part dels membres de la xarxa vivia en Móstoles (Madrid), a on captaven a les conegudes com a ‘mules econòmiques’, que s’encarregaven de rebre els diners en negre de tercers, per a, després d’una compensació econòmica acordada, blanquejar-los i tornar-los a l’organització.

 

Els investigadors han localitzat víctimes en més de 30 països: Malta, Kenya, la Xina, Alemanya, Àustria, Lituània, Suïssa, Dinamarca, Itàlia, Barbados, França, els Estats Units, Egipte, el Brasil, el Canadà, Nova Zelanda, Turquia, Rússia, Bèlgica, Finlàndia, Regne Unit, República Txeca, Tailàndia, l’Iran, Espanya, l’Índia, Jordània, Polònia, Suècia, Uganda i Nigèria.

 

Per això, s’ha comptat amb la col·laboració de les autoritats policials d’estos països, que han sigut canalitzades a través d’INTERPOL i EUROPOL. Gràcies a esta col·laboració, s’ha pogut accedir, entre altres qüestions, a les denúncies presentades pels perjudicats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.