Cau una estructura dedicada al contraban de tecnologies de doble ús en Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a dos persones per la seua presumpta participació en un delicte de contraban de material i tecnologies de doble ús. En l’operació s’han registrat tres naus industrials usades per una empresa especialitzada en la intermediació i exportació de tecnologies de navegació autònoma per a vehicles aeris no tripulats, a on s’ha confiscat numerosa documentació.

 

Els agents han comprovat com gran part de l’activitat comercial d’esta empresa se centrava en la materialització de vendes dels seus productes a empreses militars situades, entre altres països, en Pakistan. La importància dels sistemes de navegació autònoma exportats radica en el fet que, esta tecnologia pot ser usada en Programes de Desenrotllament de Tecnologia de Míssils, establint el guiat dels mateixos durant el seu recorregut.

 

En l’actualitat, el comerç exterior d’estos subministraments es troba sotmés a un estricte control per part de les autoritats europees i requerixen autorització prèvia per a la seua exportació fora de la Unió Europea.

 

La investigació ha evidenciat com l’operativa de l’empresa consistia en la comercialització extracomunitària d’avançats sistemes de navegació autònoma per a vehicles aeris no tripulats (UAV´s), sense comptar amb les preceptives llicències d’exportació expedides per les autoritats espanyoles. Per això, l’empresa hauria rebut importants sumes econòmiques, superiors als 4.000.000 d’euros.

 

Exhaustiu control policial de les exportacions

Els béns de doble ús són materials, programari o tecnologies que tenen aplicacions tant civils com militars. Estan rigorosament llistats per la legislació europea i, a demés, sotmesos a un estricte règim de control d’exportacions.

 

Un factor clau en la detecció i descobriment d’estes activitats il·legals ha sigut l’exhaustiu control de les exportacions que la Comissaria General d’Informació, en col·laboració amb altres institucions de l’Estat, fa amb la finalitat d’impedir l’adquisició de productes i tecnologies de «doble ús» pels països assenyalats com a «sensibles» i «molt sensibles» en els diferents fòrums internacionals.

 

L’operació ha sigut portada a terme per la Comissaria General d’Informació i la Brigada Provincial d’Informació d’Alacant, davall de la direcció del Jutjat d’Instrucció Número CINC d’esta capital.

Últimes notícies

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.