Cau una estructura dedicada al contraban de tecnologies de doble ús en Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a dos persones per la seua presumpta participació en un delicte de contraban de material i tecnologies de doble ús. En l’operació s’han registrat tres naus industrials usades per una empresa especialitzada en la intermediació i exportació de tecnologies de navegació autònoma per a vehicles aeris no tripulats, a on s’ha confiscat numerosa documentació.

 

Els agents han comprovat com gran part de l’activitat comercial d’esta empresa se centrava en la materialització de vendes dels seus productes a empreses militars situades, entre altres països, en Pakistan. La importància dels sistemes de navegació autònoma exportats radica en el fet que, esta tecnologia pot ser usada en Programes de Desenrotllament de Tecnologia de Míssils, establint el guiat dels mateixos durant el seu recorregut.

 

En l’actualitat, el comerç exterior d’estos subministraments es troba sotmés a un estricte control per part de les autoritats europees i requerixen autorització prèvia per a la seua exportació fora de la Unió Europea.

 

La investigació ha evidenciat com l’operativa de l’empresa consistia en la comercialització extracomunitària d’avançats sistemes de navegació autònoma per a vehicles aeris no tripulats (UAV´s), sense comptar amb les preceptives llicències d’exportació expedides per les autoritats espanyoles. Per això, l’empresa hauria rebut importants sumes econòmiques, superiors als 4.000.000 d’euros.

 

Exhaustiu control policial de les exportacions

Els béns de doble ús són materials, programari o tecnologies que tenen aplicacions tant civils com militars. Estan rigorosament llistats per la legislació europea i, a demés, sotmesos a un estricte règim de control d’exportacions.

 

Un factor clau en la detecció i descobriment d’estes activitats il·legals ha sigut l’exhaustiu control de les exportacions que la Comissaria General d’Informació, en col·laboració amb altres institucions de l’Estat, fa amb la finalitat d’impedir l’adquisició de productes i tecnologies de «doble ús» pels països assenyalats com a «sensibles» i «molt sensibles» en els diferents fòrums internacionals.

 

L’operació ha sigut portada a terme per la Comissaria General d’Informació i la Brigada Provincial d’Informació d’Alacant, davall de la direcció del Jutjat d’Instrucció Número CINC d’esta capital.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.