Cau una estructura dedicada al contraban de tecnologies de doble ús en Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a dos persones per la seua presumpta participació en un delicte de contraban de material i tecnologies de doble ús. En l’operació s’han registrat tres naus industrials usades per una empresa especialitzada en la intermediació i exportació de tecnologies de navegació autònoma per a vehicles aeris no tripulats, a on s’ha confiscat numerosa documentació.

 

Els agents han comprovat com gran part de l’activitat comercial d’esta empresa se centrava en la materialització de vendes dels seus productes a empreses militars situades, entre altres països, en Pakistan. La importància dels sistemes de navegació autònoma exportats radica en el fet que, esta tecnologia pot ser usada en Programes de Desenrotllament de Tecnologia de Míssils, establint el guiat dels mateixos durant el seu recorregut.

 

En l’actualitat, el comerç exterior d’estos subministraments es troba sotmés a un estricte control per part de les autoritats europees i requerixen autorització prèvia per a la seua exportació fora de la Unió Europea.

 

La investigació ha evidenciat com l’operativa de l’empresa consistia en la comercialització extracomunitària d’avançats sistemes de navegació autònoma per a vehicles aeris no tripulats (UAV´s), sense comptar amb les preceptives llicències d’exportació expedides per les autoritats espanyoles. Per això, l’empresa hauria rebut importants sumes econòmiques, superiors als 4.000.000 d’euros.

 

Exhaustiu control policial de les exportacions

Els béns de doble ús són materials, programari o tecnologies que tenen aplicacions tant civils com militars. Estan rigorosament llistats per la legislació europea i, a demés, sotmesos a un estricte règim de control d’exportacions.

 

Un factor clau en la detecció i descobriment d’estes activitats il·legals ha sigut l’exhaustiu control de les exportacions que la Comissaria General d’Informació, en col·laboració amb altres institucions de l’Estat, fa amb la finalitat d’impedir l’adquisició de productes i tecnologies de «doble ús» pels països assenyalats com a «sensibles» i «molt sensibles» en els diferents fòrums internacionals.

 

L’operació ha sigut portada a terme per la Comissaria General d’Informació i la Brigada Provincial d’Informació d’Alacant, davall de la direcció del Jutjat d’Instrucció Número CINC d’esta capital.

Últimes notícies

Paiporta tanca l’últim punt d’apilament d’enderrocs de la dana després de retirar 58.400 tones

El tancament de l'últim punt d'apilament a Paiporta posa fi a la segona fase del dispositiu extraordinari de retirada de residus de la dana, amb un fort esforç inversor de la Generalitat.

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.

Scariolo es reivindica abans de la Final Four: encara puc ajudar un equip a aconseguir grans resultats

Sergio Scariolo explica que va fitxar pel Reial Madrid per a demostrar-se que seguix capacitat per a liderar a un equip a grans resultats i afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb ambició i equilibri emocional.

El TSJCV avala la doble denominació Castelló/Castelló i rebutja dos recursos

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha desestimat dos recursos contra el canvi de nom del municipi a la seua forma bilingüe Castelló/Castelló, en considerar que la decisió és jurídicament vàlida i no arbitrària.

La Generalitat sospesa recórrer el nou Pla Estatal de Vivenda per invasió de competències i falta de finançament

La Generalitat Valenciana analitza presentar un recurs contra el nou Pla Estatal de Vivenda 2026-2030, que considera tardà, desequilibrat en el finançament i lesiu per a les competències autonòmiques.

Ferrero veu a Alcaraz com una mescla entre Nadal i Federer per la seua creativitat i caràcter

Juan Carlos Ferrero descriu a Carlos Alcaraz com una combinació de Rafa Nadal i Roger Federer per la seua varietat de colps, creativitat i fort caràcter competitiu, i detalla els reptes que va afrontar com el seu entrenador.

Jasikevicius aparca els rècords abans de la Final Four de l’Eurolliga

Sarunas Jasikevicius afronta la Final Four amb Fenerbahce sense pensar en el possible rècord de dos Eurolligues seguides com a jugador i tècnic, centrat només en el treball immediat.