Cau una estructura dedicada al contraban de tecnologies de doble ús en Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a dos persones per la seua presumpta participació en un delicte de contraban de material i tecnologies de doble ús. En l’operació s’han registrat tres naus industrials usades per una empresa especialitzada en la intermediació i exportació de tecnologies de navegació autònoma per a vehicles aeris no tripulats, a on s’ha confiscat numerosa documentació.

 

Els agents han comprovat com gran part de l’activitat comercial d’esta empresa se centrava en la materialització de vendes dels seus productes a empreses militars situades, entre altres països, en Pakistan. La importància dels sistemes de navegació autònoma exportats radica en el fet que, esta tecnologia pot ser usada en Programes de Desenrotllament de Tecnologia de Míssils, establint el guiat dels mateixos durant el seu recorregut.

 

En l’actualitat, el comerç exterior d’estos subministraments es troba sotmés a un estricte control per part de les autoritats europees i requerixen autorització prèvia per a la seua exportació fora de la Unió Europea.

 

La investigació ha evidenciat com l’operativa de l’empresa consistia en la comercialització extracomunitària d’avançats sistemes de navegació autònoma per a vehicles aeris no tripulats (UAV´s), sense comptar amb les preceptives llicències d’exportació expedides per les autoritats espanyoles. Per això, l’empresa hauria rebut importants sumes econòmiques, superiors als 4.000.000 d’euros.

 

Exhaustiu control policial de les exportacions

Els béns de doble ús són materials, programari o tecnologies que tenen aplicacions tant civils com militars. Estan rigorosament llistats per la legislació europea i, a demés, sotmesos a un estricte règim de control d’exportacions.

 

Un factor clau en la detecció i descobriment d’estes activitats il·legals ha sigut l’exhaustiu control de les exportacions que la Comissaria General d’Informació, en col·laboració amb altres institucions de l’Estat, fa amb la finalitat d’impedir l’adquisició de productes i tecnologies de «doble ús» pels països assenyalats com a «sensibles» i «molt sensibles» en els diferents fòrums internacionals.

 

L’operació ha sigut portada a terme per la Comissaria General d’Informació i la Brigada Provincial d’Informació d’Alacant, davall de la direcció del Jutjat d’Instrucció Número CINC d’esta capital.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.