Cau una estructura dedicada al contraban de tecnologies de doble ús en Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a dos persones per la seua presumpta participació en un delicte de contraban de material i tecnologies de doble ús. En l’operació s’han registrat tres naus industrials usades per una empresa especialitzada en la intermediació i exportació de tecnologies de navegació autònoma per a vehicles aeris no tripulats, a on s’ha confiscat numerosa documentació.

 

Els agents han comprovat com gran part de l’activitat comercial d’esta empresa se centrava en la materialització de vendes dels seus productes a empreses militars situades, entre altres països, en Pakistan. La importància dels sistemes de navegació autònoma exportats radica en el fet que, esta tecnologia pot ser usada en Programes de Desenrotllament de Tecnologia de Míssils, establint el guiat dels mateixos durant el seu recorregut.

 

En l’actualitat, el comerç exterior d’estos subministraments es troba sotmés a un estricte control per part de les autoritats europees i requerixen autorització prèvia per a la seua exportació fora de la Unió Europea.

 

La investigació ha evidenciat com l’operativa de l’empresa consistia en la comercialització extracomunitària d’avançats sistemes de navegació autònoma per a vehicles aeris no tripulats (UAV´s), sense comptar amb les preceptives llicències d’exportació expedides per les autoritats espanyoles. Per això, l’empresa hauria rebut importants sumes econòmiques, superiors als 4.000.000 d’euros.

 

Exhaustiu control policial de les exportacions

Els béns de doble ús són materials, programari o tecnologies que tenen aplicacions tant civils com militars. Estan rigorosament llistats per la legislació europea i, a demés, sotmesos a un estricte règim de control d’exportacions.

 

Un factor clau en la detecció i descobriment d’estes activitats il·legals ha sigut l’exhaustiu control de les exportacions que la Comissaria General d’Informació, en col·laboració amb altres institucions de l’Estat, fa amb la finalitat d’impedir l’adquisició de productes i tecnologies de «doble ús» pels països assenyalats com a «sensibles» i «molt sensibles» en els diferents fòrums internacionals.

 

L’operació ha sigut portada a terme per la Comissaria General d’Informació i la Brigada Provincial d’Informació d’Alacant, davall de la direcció del Jutjat d’Instrucció Número CINC d’esta capital.

Últimes notícies

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.