Cau la nòria de la platja de Gandia per les fortes ratxes de vent

 

Les fortes ratxes de vent, que van aconseguir els 75 quilòmetres per hora a la comarca de la Safor (València), van tombar aquest diumenge la nòria de la fira de la ciutat de Gandia, provocant dos ferits lleus que van ser traslladats a l’hospital.

 

Fons municipals de Gandia han informat que la primera persona ferida és un home que va rebre un colp d’un objecte que es va enlairar dins de Gandilàndia per la rebentada. La segona, una dona que hi estava fora i va ser impactada per un cartell que s’havia envolat. 

 

Fonts del Consorci Provincial de Bombers han explicat que aquest és un dels molts incidents que el vent ha provocat en la zona, on aquest cap de setmana també han atés la caiguda d’un arbre i un cartell, entre altres avisos.

 

La caiguda de la nòria, situada en la zona recreativa Gandilandia de la citada localitat, va tindre lloc a les 18.30 hores i fins al lloc dels fets es va desplaçar una dotació i un vehicle de comandament, que van acordonar la zona. El recinte firal estava tancat en el moment de l’accident, però tenia previst obrir les portes a les 19.00 hores. A hores d’ara, el consistori encara avalua els danys materials.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.