Cau una perillosa banda dedicada al tràfic de drogues i robatoris de cotxes de luxe en Alacant

Droga

Plantació de marihuana en un dels registres dels agents de la Guàrdia Civil | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Extinde’, ha detingut a 13 persones i hi ha altres 2 investigades, per formar part d’una organització delictiva, dedicada al tràfic en l’àmbit internacional, tant de vehicles d’alta gamma com del cultiu i modificació genètica de marihuana en diferents municipis d’Alacant.

 

El suposat grup criminal estava dividit per parelles que feien una vida normal i es dedicava a l’enviament de vehicles d’alta gamma i al cultiu i modificació genètica de marihuana. Els enviaments de droga es feien en el Regne Unit, Holanda, França i Polònia per mitjans postals.

 

Primera fase de l’operació

L’operació s’ha fet en tres fases. Una primera en octubre, quan es va detectar a ciutadans polonesos que estaven adquirint importants quantitats de marihuana. Es va comprovar que tenien antecedents policials al seu país per fets pareguts i que alguns tenien ordres de detenció espanyoles i internacionals.

 

A demés, es va trobar en Picassent i Calp a alguns dels investigats amb material per a assaltar a altres organitzacions criminals. Amb eixa informació es va identificar i es va localitzar al principal responsable, que circulava amb un vehicle d’alta gamma que constava com a furtat en Manchester (Regne Unit). També van descobrir que l’organització estava llogant cases de luxe, que eren utilitzades per a cultius interiors de marihuana.

Cotxes

La banda traficava també amb vehicles d’alta gamma | Guàrdia Civil

Segona fase

Es van fer registres en Alacant, Mutxamel i en una nau industrial d’Elx, en la que va ser descobert un complet laboratori per a l’estudi, anàlisi i millora de diferents classes i espècies de marihuana.

 

El laboratori tenia lupes i mesuradors per a seguir el desenvolupament del THC dels ceps. També una plantació de 140 plantes per a l’obtenció de l’espècie desitjada. A demés, es va intervindre un quilo de marihuana i xicotetes quantitats d’haixix i cocaïna.

 

D’esta forma, va ser descobert el centre logístic de l’organització i es va intervindre material per al futur muntatge d’una altra vintena de plantacions interiors–amb centenars de transformadors elèctrics, llums al·lògenes, filtres, sistemes de ventilació, sistemes de bombes d’aigua i control de la temperatura–, tot valorat en més de 100.000 euros. Esta nau estava custodiada per integrants de l’organització armats amb tres pistoles, munició i silenciadors.

 

En el registre de Mutxamel, en el que residia el cap de l’organització, es va intervindre un laboratori per al processament de l’oli d’haixix (extret de la marihuana), que s’enviava per paqueteria postal, a qualsevol lloc del món, previ encàrrec a través de la pàgina web de l’organització.

 

Es van intervindre 100 pipetes d’oli d’haixix, preparades per a la seua distribució, un quilo de pol·len d’haixix, un quilo de marihuana i material informàtic. Un dia després, es van fer cinc registres més en Aigües, Arenals del Sol (Elx), dos en Gran Alacant (Santa Pola) i un en la Coveta Fumà del Campello. En total, van ser requisades en tres plantacions interiors unes 500 plantes, 40 pastilles d’èxtasis, 100 grams de marihuana i 15.000 euros en efectiu.

Cotxes

Alguns dels models de vehicles intervinguts pels agents | Guàrdia Civil

Tercera fase

Finalment, en la tercera i última fase es van fer altres tres registres: un en una luxosa finca del Pilar de la Horadada i els altres dos en mansions de Sant Vicent del Raspeig, a on es van intervindre dos grans cultius hidropònics interiors, equipats amb l’última tecnologia i amb més de 2000 plantes.

 

La Guàrdia Civil ha destacat que suposadament creaven diferents tipos de marihuana gràcies a l’experimentació amb nous ceps híbrids creats a partir d’altres ceps ‘mare’ de cànnabis, per a conseguir modificar certs efectes o atributs. Eixes plantes modificades no tenien ventilació artificial, fet que reduïa les necessitats energètiques de la plantació.

 

Estructura de funcionament

Segons l’institut armat, la suposada organització s’estructurava en una complexa xarxa, dividida en diferents cèl·lules. El líder dirigia les cèl·lules des de Mutxamel i la Coveta Fumà, a on residia la major part dels integrants.

 

L’organització remetia amb paqueteria postal les pipetes d’oli d’haixix i per transports de mercaderies per carretera els paquets de marihuana. L’organització, amb formació militar, estava altament especialitzada, ja que es valien d’avançats mitjos tècnics per a vigilar i seguir a bandes rivals dedicades també al cultiu i distribució de marihuana.

 

Als 13 detinguts, de nacionalitat polonesa, se’ls imputen els delictes de formar part d’una organització delictiva, tràfic de drogues,  armes, trànsit de vehicles, falsificació de documents d’identitat i de plaques de matrícula, blanqueig de capitals, defraudació de fluid elèctric i delictes contra la seguretat viària.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.