Cau una perillosa banda dedicada al tràfic de drogues i robatoris de cotxes de luxe en Alacant

Droga

Plantació de marihuana en un dels registres dels agents de la Guàrdia Civil | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Extinde’, ha detingut a 13 persones i hi ha altres 2 investigades, per formar part d’una organització delictiva, dedicada al tràfic en l’àmbit internacional, tant de vehicles d’alta gamma com del cultiu i modificació genètica de marihuana en diferents municipis d’Alacant.

 

El suposat grup criminal estava dividit per parelles que feien una vida normal i es dedicava a l’enviament de vehicles d’alta gamma i al cultiu i modificació genètica de marihuana. Els enviaments de droga es feien en el Regne Unit, Holanda, França i Polònia per mitjans postals.

 

Primera fase de l’operació

L’operació s’ha fet en tres fases. Una primera en octubre, quan es va detectar a ciutadans polonesos que estaven adquirint importants quantitats de marihuana. Es va comprovar que tenien antecedents policials al seu país per fets pareguts i que alguns tenien ordres de detenció espanyoles i internacionals.

 

A demés, es va trobar en Picassent i Calp a alguns dels investigats amb material per a assaltar a altres organitzacions criminals. Amb eixa informació es va identificar i es va localitzar al principal responsable, que circulava amb un vehicle d’alta gamma que constava com a furtat en Manchester (Regne Unit). També van descobrir que l’organització estava llogant cases de luxe, que eren utilitzades per a cultius interiors de marihuana.

Cotxes

La banda traficava també amb vehicles d’alta gamma | Guàrdia Civil

Segona fase

Es van fer registres en Alacant, Mutxamel i en una nau industrial d’Elx, en la que va ser descobert un complet laboratori per a l’estudi, anàlisi i millora de diferents classes i espècies de marihuana.

 

El laboratori tenia lupes i mesuradors per a seguir el desenvolupament del THC dels ceps. També una plantació de 140 plantes per a l’obtenció de l’espècie desitjada. A demés, es va intervindre un quilo de marihuana i xicotetes quantitats d’haixix i cocaïna.

 

D’esta forma, va ser descobert el centre logístic de l’organització i es va intervindre material per al futur muntatge d’una altra vintena de plantacions interiors–amb centenars de transformadors elèctrics, llums al·lògenes, filtres, sistemes de ventilació, sistemes de bombes d’aigua i control de la temperatura–, tot valorat en més de 100.000 euros. Esta nau estava custodiada per integrants de l’organització armats amb tres pistoles, munició i silenciadors.

 

En el registre de Mutxamel, en el que residia el cap de l’organització, es va intervindre un laboratori per al processament de l’oli d’haixix (extret de la marihuana), que s’enviava per paqueteria postal, a qualsevol lloc del món, previ encàrrec a través de la pàgina web de l’organització.

 

Es van intervindre 100 pipetes d’oli d’haixix, preparades per a la seua distribució, un quilo de pol·len d’haixix, un quilo de marihuana i material informàtic. Un dia després, es van fer cinc registres més en Aigües, Arenals del Sol (Elx), dos en Gran Alacant (Santa Pola) i un en la Coveta Fumà del Campello. En total, van ser requisades en tres plantacions interiors unes 500 plantes, 40 pastilles d’èxtasis, 100 grams de marihuana i 15.000 euros en efectiu.

Cotxes

Alguns dels models de vehicles intervinguts pels agents | Guàrdia Civil

Tercera fase

Finalment, en la tercera i última fase es van fer altres tres registres: un en una luxosa finca del Pilar de la Horadada i els altres dos en mansions de Sant Vicent del Raspeig, a on es van intervindre dos grans cultius hidropònics interiors, equipats amb l’última tecnologia i amb més de 2000 plantes.

 

La Guàrdia Civil ha destacat que suposadament creaven diferents tipos de marihuana gràcies a l’experimentació amb nous ceps híbrids creats a partir d’altres ceps ‘mare’ de cànnabis, per a conseguir modificar certs efectes o atributs. Eixes plantes modificades no tenien ventilació artificial, fet que reduïa les necessitats energètiques de la plantació.

 

Estructura de funcionament

Segons l’institut armat, la suposada organització s’estructurava en una complexa xarxa, dividida en diferents cèl·lules. El líder dirigia les cèl·lules des de Mutxamel i la Coveta Fumà, a on residia la major part dels integrants.

 

L’organització remetia amb paqueteria postal les pipetes d’oli d’haixix i per transports de mercaderies per carretera els paquets de marihuana. L’organització, amb formació militar, estava altament especialitzada, ja que es valien d’avançats mitjos tècnics per a vigilar i seguir a bandes rivals dedicades també al cultiu i distribució de marihuana.

 

Als 13 detinguts, de nacionalitat polonesa, se’ls imputen els delictes de formar part d’una organització delictiva, tràfic de drogues,  armes, trànsit de vehicles, falsificació de documents d’identitat i de plaques de matrícula, blanqueig de capitals, defraudació de fluid elèctric i delictes contra la seguretat viària.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.

L’equip de la UMH fa història en la Shell Eco-Marathon amb només 0,054 litres per 100 km

L’equip de la Universitat Miguel Hernández d’Elx ha aconseguit el subcampionat europeu i africà de prototips de combustió interna de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26, que ha recorregut 1.829 km amb només un litre d’etanol.

Mazzolari diu que només va saber pel telenotícies que s’havia convocat el Cecopi

La diputada de Carreteres Reme Mazzolari ha declarat que va saber de la convocatòria del Cecopi per les notícies i nega haver parlat aquell dia amb l’exalcaldessa de Chiva, amb qui només va intercanviar missatges i àudios per Whatsapp.

La inversió de 36 milions en Hinojosa reforça l’ocupació i la indústria sostenible a l’Alqueria d’Asnar

La planta Hinojosa Paper Alqueria, a l’Alqueria d’Asnar, rep una inversió de més de 36 milions per augmentar un 20 % la producció de paper reciclat, impulsar l’ocupació local i avançar en descarbonització, en un context en què la Generalitat defensa una menor pressió fiscal i menys burocràcia per atraure empreses.