Cauen dos bandes criminals que traficaven droga en localitats valencianes

 

Agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Alfafar, en l’Horta (València), en el marc de l’operació ‘HEVANSA’, han procedit a la detenció de 10 persones integrants d’una organització criminal dedicada al tràfic de drogues, principalment de cocaïna i altres substàncies com la metamfetamina. 

 

Igualment, s’ha fet una important investigació patrimonial dels objectius de l’operació, conseguint determinar múltiples actius econòmics fruits de l’activitat delictiva. Als detinguts de l’operació, se’ls ha pogut imputar el delicte de blanqueig de capitals.

 

Durant l’explotació de l’operació ‘HEVANSA’, durant els dies del 17 fins al 20 de març, s‘han fet 4 entrades i registres judicials en cases i 3 registres més en trasters i garatges, procedint a la detenció de 10 persones pertanyents a les organitzacions criminals.

 

Les investigacions van començar octubre

Els investigadors van començar les perquisicions a l’octubre de 2020, en relació a la venda de drogues d’una persona amb residència en Massanassa, en l’Horta. A causa de les investigacions es va obtindre un patrimoni indiciari que ha permés el descobriment dels delictes per part d’este i altres venedors, i el descobriment d’una persona que formava part de l’escaló superior de l’organització i que la dirigia.

 

Durant el transcurs de l’operació s’han confiscat més de 350 grams de cocaïna de gran puresa, amb un valor superior als 25.000 euros, 50 grams de Metamfetamines, Cànnabis, MDMA-Extasis, un revòlver amb munició, una escopeta d’aire comprimit, matxets de gran grandària, 1 vehicle i més de 2.500 euros en metàl·lic.

 

En les cases on s’han fet els registres s’han localitzat, a més tots els mitjans necessaris per a la venda de substàncies a la menuda, entre altres, cables de precinte i bàscules de precisió. En l’explotació de l’operació, van participar un total de 60 agents de la Guàrdia Civil coordinats des del Lloc Principal de la Guàrdia Civil d’Alfafar-Catarroja, pertanyents a eixa mateixa Unitat, al Grup de Reserva i Seguretat GRS3 de València, a la USECIC de València, a la USECIA de Paiporta i al Servei Cinològic de València amb la intervenció d’un gos de detecció de drogues.

 

L’Operació s’ha saldat amb la total desarticulació de l’organització criminal que operava en localitats de la província de València, en la venda i distribució de substàncies estupefaents. Els detinguts són 7 hòmens i 3 dones d’edats compreses entre 36 i 56 anys. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Catarroja. 

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.