Cauen dos bandes criminals que traficaven droga en localitats valencianes

 

Agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Alfafar, en l’Horta (València), en el marc de l’operació ‘HEVANSA’, han procedit a la detenció de 10 persones integrants d’una organització criminal dedicada al tràfic de drogues, principalment de cocaïna i altres substàncies com la metamfetamina. 

 

Igualment, s’ha fet una important investigació patrimonial dels objectius de l’operació, conseguint determinar múltiples actius econòmics fruits de l’activitat delictiva. Als detinguts de l’operació, se’ls ha pogut imputar el delicte de blanqueig de capitals.

 

Durant l’explotació de l’operació ‘HEVANSA’, durant els dies del 17 fins al 20 de març, s‘han fet 4 entrades i registres judicials en cases i 3 registres més en trasters i garatges, procedint a la detenció de 10 persones pertanyents a les organitzacions criminals.

 

Les investigacions van començar octubre

Els investigadors van començar les perquisicions a l’octubre de 2020, en relació a la venda de drogues d’una persona amb residència en Massanassa, en l’Horta. A causa de les investigacions es va obtindre un patrimoni indiciari que ha permés el descobriment dels delictes per part d’este i altres venedors, i el descobriment d’una persona que formava part de l’escaló superior de l’organització i que la dirigia.

 

Durant el transcurs de l’operació s’han confiscat més de 350 grams de cocaïna de gran puresa, amb un valor superior als 25.000 euros, 50 grams de Metamfetamines, Cànnabis, MDMA-Extasis, un revòlver amb munició, una escopeta d’aire comprimit, matxets de gran grandària, 1 vehicle i més de 2.500 euros en metàl·lic.

 

En les cases on s’han fet els registres s’han localitzat, a més tots els mitjans necessaris per a la venda de substàncies a la menuda, entre altres, cables de precinte i bàscules de precisió. En l’explotació de l’operació, van participar un total de 60 agents de la Guàrdia Civil coordinats des del Lloc Principal de la Guàrdia Civil d’Alfafar-Catarroja, pertanyents a eixa mateixa Unitat, al Grup de Reserva i Seguretat GRS3 de València, a la USECIC de València, a la USECIA de Paiporta i al Servei Cinològic de València amb la intervenció d’un gos de detecció de drogues.

 

L’Operació s’ha saldat amb la total desarticulació de l’organització criminal que operava en localitats de la província de València, en la venda i distribució de substàncies estupefaents. Els detinguts són 7 hòmens i 3 dones d’edats compreses entre 36 i 56 anys. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Catarroja. 

Últimes notícies

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.