Un cavall i un home ferits en la primera Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe

Entrada de Bous i Cavalls Segorbe

Entrada de Bous i Cavalls en Segorbe | Twitter

 

El carrer Colón de Segorbe, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), ha vibrat este dilluns amb una tensa primera Entrada de Bous i Cavalls de 2019. A mitjan recorregut, un bou ha envestit a un cavall i ha fet caure a terra a un dels genets, popularment anomenats ‘caballistas’.

 

Les Entrades de Bous i Cavalls de Segorbe, declarades Festa d’Interés Turístic Internacional des de 2005, són uns tancaments en els que un grup de 13 o 14 genets guien a un grup de sis bous i alguns mansos des dels corrals del carrer del Argén fins a la plaça de la Cueva Santa. Este grup d’animals i genets recorre el poc més de mig quilòmetre de recorregut en aproximadament un minut. No obstant això, l’incident d’este dilluns ha retardat a part dels genets, que han hagut de frenar per a evitar caure’s.

 

El cavall ferit serà atés en una de les clíniques veterinàries de la localitat. En cas d’haver sigut cornejat, l’animal no eixirà en cap de les altres carreres. Durant la setmana, els genets i els cavalls giren, de manera que ixen tres dels set dies cada un. El caballista que ha caigut a terra ha patit alguns traumatismes en la zona abdominal i un altre cranioencefàlic lleu.

 

Des d’este dilluns fins al diumenge, una carcassa que es tira a les dos de la vesprada dona començament a estes vertiginoses i arriscades carreres. La particularitat dels tancaments sogorbins és que no hi ha barreres en cap punt del recorregut excepte en l’eixida i l’arribada. Per això, es recomana no situar-se en les primeres files si no es té experiència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.