Un cavall i un home ferits en la primera Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe

Entrada de Bous i Cavalls Segorbe

Entrada de Bous i Cavalls en Segorbe | Twitter

 

El carrer Colón de Segorbe, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), ha vibrat este dilluns amb una tensa primera Entrada de Bous i Cavalls de 2019. A mitjan recorregut, un bou ha envestit a un cavall i ha fet caure a terra a un dels genets, popularment anomenats ‘caballistas’.

 

Les Entrades de Bous i Cavalls de Segorbe, declarades Festa d’Interés Turístic Internacional des de 2005, són uns tancaments en els que un grup de 13 o 14 genets guien a un grup de sis bous i alguns mansos des dels corrals del carrer del Argén fins a la plaça de la Cueva Santa. Este grup d’animals i genets recorre el poc més de mig quilòmetre de recorregut en aproximadament un minut. No obstant això, l’incident d’este dilluns ha retardat a part dels genets, que han hagut de frenar per a evitar caure’s.

 

El cavall ferit serà atés en una de les clíniques veterinàries de la localitat. En cas d’haver sigut cornejat, l’animal no eixirà en cap de les altres carreres. Durant la setmana, els genets i els cavalls giren, de manera que ixen tres dels set dies cada un. El caballista que ha caigut a terra ha patit alguns traumatismes en la zona abdominal i un altre cranioencefàlic lleu.

 

Des d’este dilluns fins al diumenge, una carcassa que es tira a les dos de la vesprada dona començament a estes vertiginoses i arriscades carreres. La particularitat dels tancaments sogorbins és que no hi ha barreres en cap punt del recorregut excepte en l’eixida i l’arribada. Per això, es recomana no situar-se en les primeres files si no es té experiència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.