Un cavall i un home ferits en la primera Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe

Entrada de Bous i Cavalls Segorbe

Entrada de Bous i Cavalls en Segorbe | Twitter

 

El carrer Colón de Segorbe, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), ha vibrat este dilluns amb una tensa primera Entrada de Bous i Cavalls de 2019. A mitjan recorregut, un bou ha envestit a un cavall i ha fet caure a terra a un dels genets, popularment anomenats ‘caballistas’.

 

Les Entrades de Bous i Cavalls de Segorbe, declarades Festa d’Interés Turístic Internacional des de 2005, són uns tancaments en els que un grup de 13 o 14 genets guien a un grup de sis bous i alguns mansos des dels corrals del carrer del Argén fins a la plaça de la Cueva Santa. Este grup d’animals i genets recorre el poc més de mig quilòmetre de recorregut en aproximadament un minut. No obstant això, l’incident d’este dilluns ha retardat a part dels genets, que han hagut de frenar per a evitar caure’s.

 

El cavall ferit serà atés en una de les clíniques veterinàries de la localitat. En cas d’haver sigut cornejat, l’animal no eixirà en cap de les altres carreres. Durant la setmana, els genets i els cavalls giren, de manera que ixen tres dels set dies cada un. El caballista que ha caigut a terra ha patit alguns traumatismes en la zona abdominal i un altre cranioencefàlic lleu.

 

Des d’este dilluns fins al diumenge, una carcassa que es tira a les dos de la vesprada dona començament a estes vertiginoses i arriscades carreres. La particularitat dels tancaments sogorbins és que no hi ha barreres en cap punt del recorregut excepte en l’eixida i l’arribada. Per això, es recomana no situar-se en les primeres files si no es té experiència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.