Un cavall i un home ferits en la primera Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe

Entrada de Bous i Cavalls Segorbe

Entrada de Bous i Cavalls en Segorbe | Twitter

 

El carrer Colón de Segorbe, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), ha vibrat este dilluns amb una tensa primera Entrada de Bous i Cavalls de 2019. A mitjan recorregut, un bou ha envestit a un cavall i ha fet caure a terra a un dels genets, popularment anomenats ‘caballistas’.

 

Les Entrades de Bous i Cavalls de Segorbe, declarades Festa d’Interés Turístic Internacional des de 2005, són uns tancaments en els que un grup de 13 o 14 genets guien a un grup de sis bous i alguns mansos des dels corrals del carrer del Argén fins a la plaça de la Cueva Santa. Este grup d’animals i genets recorre el poc més de mig quilòmetre de recorregut en aproximadament un minut. No obstant això, l’incident d’este dilluns ha retardat a part dels genets, que han hagut de frenar per a evitar caure’s.

 

El cavall ferit serà atés en una de les clíniques veterinàries de la localitat. En cas d’haver sigut cornejat, l’animal no eixirà en cap de les altres carreres. Durant la setmana, els genets i els cavalls giren, de manera que ixen tres dels set dies cada un. El caballista que ha caigut a terra ha patit alguns traumatismes en la zona abdominal i un altre cranioencefàlic lleu.

 

Des d’este dilluns fins al diumenge, una carcassa que es tira a les dos de la vesprada dona començament a estes vertiginoses i arriscades carreres. La particularitat dels tancaments sogorbins és que no hi ha barreres en cap punt del recorregut excepte en l’eixida i l’arribada. Per això, es recomana no situar-se en les primeres files si no es té experiència.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulada una banda lituana que robava i revenia cotxes en la Axarquía

La Policia ha desarticulat una organització d'origen lituà especialitzada a robar vehicles d'una mateixa marca japonesa en la Axarquía i revendre'ls després de falsificar la seua identitat, amb sis detinguts a Màlaga, Almeria i Alacant.

Desmantellat un taller tèxtil clandestí que explotava a 26 treballadors a Camp de Túria

La Policia Nacional ha desmantellat un taller tèxtil clandestí a Camp de Túria on 26 persones treballaven sense contracte ni alta en la Seguretat Social, la majoria en situació irregular, i ha detingut a dos hòmens com a presumptes responsables de l'entramat empresarial.

La UPV reunix a José Luis Sastre, Bermúdez de Castro i Paloma del Riu en la segona edició de Llegir consciència

La Universitat Politècnica de València celebra la segona edició de Llegir consciència, un cicle que unix literatura, actualitat i divulgació científica amb tres trobades obertes al públic.

El València s’estanca davant la zona alta: onze partits sense guanyar als set primers

El València encadena nou derrotes i dos empats en els seus onze enfrontaments d'esta Lliga enfront dels set primers classificats, amb un balanç molt negatiu de gols.

Luís Castro es perdrà el partit del Llevant davant el Getafe per sanció

Luís Castro no podrà asseure's en la banqueta del Llevant enfront del Getafe en complir un partit de sanció després d'acumular cinc targetes grogues.

Març de 2026 es tanca en la Comunitat Valenciana com un mes fred i molt humit

Març de 2026 ha sigut fred i molt humit en la Comunitat Valenciana, amb temperatures per davall de l'habitual i pluges que han duplicat la mitjana climàtica recent.

Arranca en el Suprem el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares

El Tribunal Suprem celebra la primera sessió del juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares en 2020.

València i París reforcen la seua cooperació per a previndre inundacions després de la dana de 2024

València i París han obert una nova etapa de col·laboració per a millorar la prevenció i gestió d'inundacions després de la dana d'octubre de 2024, amb intercanvis tècnics i projectes conjunts.