Les cinc perfectes rutes amb bicicleta per a conéixer la ciutat de València i els seus voltants

Cada any del dia 16 al 22 de setembre es celebra la Setmana Europea de la Mobilitat, una campanya de conscienciació dirigida a sensibilitzar als ciutadans quant a l’ús del transport públic, en bicicleta i per als vianants. Amb esta iniciativa el que també es persegueix és reduir el trànsit de vehicles. Açò junt amb el bon oratge que encara sol tenir el territori valencià, dona peu per a fer rutes amb bicicleta per descobrir la ciutat de València i els seus voltants. Ací et deixem algunes de les millors rutes: 

 

1- Ruta al jardí del Túria:  A València són nombrosos els llocs idonis on es pot realitzar una ruta en bicicleta. La principal i més demandada ruta és la del jardí del Túria. Una de les més grans i amplies, ja que comença des de la Ciutat de les Arts i les Ciències i acaba en el Bioparc i cap de ‘Cabecera’. Els ponts, les espècies botànics, els estancs i les atraccions per als xiquets són una constant al llarg d’esta ruta. Així mateix, des d’esta ruta es poden visitar altres llocs molt reclamats com el Jardí de Vivers, el museu de Belles Arts i les Torres de Serrans. 
 
 
Una de les zones del Jardí del Túria

Una de les zones del Jardí del Túria | agendadeisa.com 

 

2-Ruta pels carrers cèntrics: Esta ruta té el seu punt de partida a l’Estació del Nord. D’esta manera, es poden conèixer i vore de primera mà, els carrers més cèntrics, i igualment a través de l’Avinguda Peris i Valero es pot arribar al Jardí del Túria. Des d’allí es pot arribar a un altre lloc en molt d’encant a la capital del Túria: el port. O bé si decidim no entrar al jardí del Túria, una de les altres visites imprescindibles són les Torres de Serrans i des d’allí accedir a la zona de vianants passant pel Micalet, la plaça redona, la basílica i la plaça de l’Ajuntament.

 

Plaça redona

Plaça redona | Cedida

 

 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.