14.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Cinc senderistes rescatats després de perdre’s a la muntanya a Almedíjar

Cinc senderistes van ser ahir rescatats pels bombers després d'estar perduts durant dos hores en una zona forestal del terme municipal d'Almedíjar, a l'Alt Palància. Es va alertar als bombers que els senderistes s'havien perdut i no trobaven el camí de tornada entre altres coses per la falta de llum. Fins al lloc es van mobilitzar efectius del Consorci Provincial de Bombers de Castelló, que van localitzar els cinc afectats. Els joves excursionistes van ser trobats en una zona apartada al voltant de les 21.00 hores, després de comprovar que estaven tots els van traslladar a un lloc segur. Segons s'ha informat els senderistes no sabien com tornar degut, entre el altres coses, a que no portaven llums per a il·luminar el camí.

Trobada la dona de 91 anys desapareguda en el Pico Agudo d'Orihuela

La dona de 91 anys que va desaparéixer aquest dissabte al voltant del Pico Agudo d'Orihuela, ha sigut trobada amb vida aquest diumenge entorn de les 10.30 hores. A meitat de la vesprada del dissabte, la Guàrdia Civil d'Alacant va començar la recerca d'una senyora de 91 anys que s'havia perdut en el Pico Agudo, terme municipal d'Orihuela. María, de 91 anys, es va perdre el dissabte a la vesprada quan estava amb la seua família. Més d'una vintena d'agents de la Guàrdia Civil van començar la cerca de l'anciana pel fet que la llum diürna arribava a la seua fi i l'abaixada de les temperatures durant la nit podia posar en perill la vida d'aquesta dona. La nit no ha impedit que prosseguira la recerca, en la qual s'han realitzat contínues batudes a peu, comptant amb el gos de la Guàrdia Civil especialitzat en cerca de persones, i a més amb la col·laboració d'altres cossos policials, Protecció Civil i Bombers.

Finalment, aquest diumenge al matí s'ha localitzat a María, entorn de les 10.30 hores, des de l'helicòpter. Fins a eixe punt exacte s'han acostat els agents de l'EREIM a peu per a rescatar-la. Li han proporcionat aigua i la seua pròpia roba d'abrigar perquè entrara en calor, ja que presentava signes d'hipotèrmia. A causa de l'inaccessible de la posició de la dona, s'ha necessitat la col·laboració de la grua de l'helicòpter de Bombers per a evacuar-la i el seu posterior trasllat a l'Hospital d'Elx, per a una revisió mèdica.

Últimes notícies

El jutjat certifica que Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.48 el dia de la DANA

Un jutjat ha certificat els horaris d'entrada, pagament i eixida del cotxe de Maribel Vilaplana el 29 d'octubre. L'acusació popular demana tornar a citar-la.

La factura de l’esmorzar de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del 29 d'octubre de 2024, ja en el sumari sobre la gestió de la dana, reflectix dos menús per 165 euros en El Ventorro i figura a nom del PP.

Factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro: 165 euros per dos menús el dia de la dana

La factura del 29 d'octubre de 2024 arreplega 'dos menús concertats' per 165 euros i consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana. El document ja figura en el sumari de la causa sobre la gestió de la dana, al costat de fotos i un pla del reservat aportats pel propietari.

La factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del restaurant El Ventorro pel menjar de Carlos Mazón i Maribel Vilaplana el 29 d'octubre ascendix a 165 euros per 'dos menús concertats'. El document s'incorpora al sumari per la gestió de la dana i assenyala al PP de la Comunitat Valenciana com a receptor.

La factura pels dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA ascendix a 165 euros

La causa per la gestió de la DANA incorpora la factura del 29 d'octubre de 2024: 165 euros per dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro. El document figura a nom del PP i el restaurant va aportar fotos i el pla del reservat.

Les exportacions agroalimentàries valencianes pugen un 8,7% fins a setembre

El sector suposa el 26,6% de les vendes exteriors valencianes i suma 7.402 milions entre gener i setembre de 2025, amb Alemanya com a principal destí.

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.