Cinc senderistes rescatats després de perdre’s a la muntanya a Almedíjar

Cinc senderistes van ser ahir rescatats pels bombers després d'estar perduts durant dos hores en una zona forestal del terme municipal d'Almedíjar, a l'Alt Palància. Es va alertar als bombers que els senderistes s'havien perdut i no trobaven el camí de tornada entre altres coses per la falta de llum. Fins al lloc es van mobilitzar efectius del Consorci Provincial de Bombers de Castelló, que van localitzar els cinc afectats. Els joves excursionistes van ser trobats en una zona apartada al voltant de les 21.00 hores, després de comprovar que estaven tots els van traslladar a un lloc segur. Segons s'ha informat els senderistes no sabien com tornar degut, entre el altres coses, a que no portaven llums per a il·luminar el camí.

Trobada la dona de 91 anys desapareguda en el Pico Agudo d'Orihuela

La dona de 91 anys que va desaparéixer aquest dissabte al voltant del Pico Agudo d'Orihuela, ha sigut trobada amb vida aquest diumenge entorn de les 10.30 hores. A meitat de la vesprada del dissabte, la Guàrdia Civil d'Alacant va començar la recerca d'una senyora de 91 anys que s'havia perdut en el Pico Agudo, terme municipal d'Orihuela. María, de 91 anys, es va perdre el dissabte a la vesprada quan estava amb la seua família. Més d'una vintena d'agents de la Guàrdia Civil van començar la cerca de l'anciana pel fet que la llum diürna arribava a la seua fi i l'abaixada de les temperatures durant la nit podia posar en perill la vida d'aquesta dona. La nit no ha impedit que prosseguira la recerca, en la qual s'han realitzat contínues batudes a peu, comptant amb el gos de la Guàrdia Civil especialitzat en cerca de persones, i a més amb la col·laboració d'altres cossos policials, Protecció Civil i Bombers.

Finalment, aquest diumenge al matí s'ha localitzat a María, entorn de les 10.30 hores, des de l'helicòpter. Fins a eixe punt exacte s'han acostat els agents de l'EREIM a peu per a rescatar-la. Li han proporcionat aigua i la seua pròpia roba d'abrigar perquè entrara en calor, ja que presentava signes d'hipotèrmia. A causa de l'inaccessible de la posició de la dona, s'ha necessitat la col·laboració de la grua de l'helicòpter de Bombers per a evacuar-la i el seu posterior trasllat a l'Hospital d'Elx, per a una revisió mèdica.

Últimes notícies

Carlos Espí gaudix d’una primera setmana de pretemporada intensa i amb victòria del Llevant

El davanter Carlos Espí ha tancat la primera setmana de pretemporada del Llevant amb bones sensacions, molta faena i un gol en el triomf per 2-1 contra el Leganés a Buñol.

El PSPV acusa Catalá de paralitzar la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana

El PSPV ha reclamat a l'alcaldessa María José Catalá que recupere el diàleg amb el CLER València i el veïnat i accelere les obres de reconstrucció de les pedanies afectades per la dana abans de la tardor.

València tramita 5.465 llicències per a noves vivendes en només tres anys

L’Ajuntament de València ha concedit 5.465 llicències per a vivendes de nova planta en tres anys, un 58 % més que abans, i quasi quintuplica les autoritzades en el mateix període de 2023.

Aemet activa avís groc per fins a 38 °C a l’interior sud de València dilluns de vesprada

Aemet ha activat per a dilluns un avís groc a l’interior de València per temperatures de fins a 38 graus entre les 13 i les 21 hores.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda es doblen fins als 60 milions a la Comunitat Valenciana

L’Institut Valencià de Finances ha duplicat fins als 60 milions la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda, després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials. La mesura permetrà continuar atenent sobretot joves que busquen finançament quasi total per a la seua primera vivenda.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda es doblen fins als 60 milions a la Comunitat

L’IVF ha duplicat fins als 60 milions d’euros la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda, després d’esgotar en sis mesos els primers 30 milions i aprovar més de 1.400 avals en 2026.