11.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Cinc senderistes rescatats després de perdre’s a la muntanya a Almedíjar

Cinc senderistes van ser ahir rescatats pels bombers després d'estar perduts durant dos hores en una zona forestal del terme municipal d'Almedíjar, a l'Alt Palància. Es va alertar als bombers que els senderistes s'havien perdut i no trobaven el camí de tornada entre altres coses per la falta de llum. Fins al lloc es van mobilitzar efectius del Consorci Provincial de Bombers de Castelló, que van localitzar els cinc afectats. Els joves excursionistes van ser trobats en una zona apartada al voltant de les 21.00 hores, després de comprovar que estaven tots els van traslladar a un lloc segur. Segons s'ha informat els senderistes no sabien com tornar degut, entre el altres coses, a que no portaven llums per a il·luminar el camí.

Trobada la dona de 91 anys desapareguda en el Pico Agudo d'Orihuela

La dona de 91 anys que va desaparéixer aquest dissabte al voltant del Pico Agudo d'Orihuela, ha sigut trobada amb vida aquest diumenge entorn de les 10.30 hores. A meitat de la vesprada del dissabte, la Guàrdia Civil d'Alacant va començar la recerca d'una senyora de 91 anys que s'havia perdut en el Pico Agudo, terme municipal d'Orihuela. María, de 91 anys, es va perdre el dissabte a la vesprada quan estava amb la seua família. Més d'una vintena d'agents de la Guàrdia Civil van començar la cerca de l'anciana pel fet que la llum diürna arribava a la seua fi i l'abaixada de les temperatures durant la nit podia posar en perill la vida d'aquesta dona. La nit no ha impedit que prosseguira la recerca, en la qual s'han realitzat contínues batudes a peu, comptant amb el gos de la Guàrdia Civil especialitzat en cerca de persones, i a més amb la col·laboració d'altres cossos policials, Protecció Civil i Bombers.

Finalment, aquest diumenge al matí s'ha localitzat a María, entorn de les 10.30 hores, des de l'helicòpter. Fins a eixe punt exacte s'han acostat els agents de l'EREIM a peu per a rescatar-la. Li han proporcionat aigua i la seua pròpia roba d'abrigar perquè entrara en calor, ja que presentava signes d'hipotèrmia. A causa de l'inaccessible de la posició de la dona, s'ha necessitat la col·laboració de la grua de l'helicòpter de Bombers per a evacuar-la i el seu posterior trasllat a l'Hospital d'Elx, per a una revisió mèdica.

Últimes notícies

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema