«Sóc cinturó negre en sexe oral»: la polèmica declaració del ‘Prenda’ de ‘La Manada’

 

Els acusats de la violació múltiple a una jove que va tindre lloc l’any passat als ‘sanfermins’, per fi, han comparegut davant l’Audiència de Navarra i han prestat declaració.

Tots, sense excepció, van assegurar mostrar-se molt sorpresos amb el succeït i no comprendre per què la víctima els havia denunciat.  Enfront del jutge han rebatut la declaració de l’afectada i han argumentat que les relacions que van mantenir amb ella no solament van ser consentides, sinó que a més van ser promogudes i gaudides per ella, qui, es va mantenir activa durant tot el coit.

 

 

En la sessió d’ahir, van declarar per ordre: José Ángel Prenda, Manuel Escudero, Ángel Boza, Antonio Manuel Guerrero i Alfonso Jesús Cabezuelo i cadascú ha hagut de fer front a les diverses preguntes de l’acusació.

 

En cert punt, coincidien que tots consideraven que el consentiment era «evident», ja que segons el seu relat ella va començar practicant sexe oral, la qual cosa tots van considerar que era més que suficient per a tenir relacions sexuals plenes sense la seua aprovació, que ja donaven per implícita.

 

Els acusats tanquen files sobre la seua versió

En esta jornada de declaracions, van tenir lloc diversos comentaris polèmics, especialment per part del ‘Prenda’, el primer a declarar. Este deia sense embuts que, després de saludar-la i parlar amb ella sobre futbol van començar a parlar sobre sexe i la cosa va derivar en relacions sexuals.

 

«A més sóc cinturó negre en sexe oral», deia amb orgull. En la seua versió, el ‘Prenda’ sosté que va ser la pròpia denunciant qui va motivar la trobada després d’assegurar que «s’atrevia amb els cinc i que ho anava a demostrar».

 

«No em va estranyar la proposta de la xica de fer-ho amb els cinc pel context, a les 3 del matí de festa en Sant Fermí. No era l’hora de missa a les 12 del migdia», afegia el segon acusat, Manuel Escudero, després que l’acusació li rebatera que com era possible que els semblara «normal» una petició semblant.

 

Respecte a la seua experiència sobre el sexe en grup, l’acusat comentava: «Les meues relacions en grup han sigut habituals, les he practicat 15 o 20 vegades, encara que no recorde si esta va ser la primera vegada amb 5 homes»

 

Abandonament, robatori i gravacions en grup

Ángel Bossa, per la seua banda, va explicar que la van deixar sola en el portal perquè consideraven que ja havien «acabat». «Ja havíem acabat i estàvem de festa», han sigut les seues paraules.

 

Com informa ‘Navarra’, el guàrdia civil acusat, Antonio Manuel Guerrero, va relatar que li va robar el mòbil de la renyonera abans d’anar-se’n per «avarícia», on si bé després que la Policia Foral els retinguera després del ‘encierro’, ell es va desfer del mòbil en la costera de Labrit.

 

«Ho vaig fer perquè ens podien acusar de robatori», va argumentar ell, tractant de desvincular les seues accions de l’acusació de violació. Guerrero li havia llevat la targeta SIM i la targeta de memòria, fent a l’aparell pràcticament inoperatiu, encara que la policia va trobar ambdues targetes en el lloc dels successos.

 

D’altra banda, els cinc sostenen que la víctima no anava borratxa, encara que els informes revelen que eixa nit taxava 0,91 grams d’alcohol per litre de sang, i van assegurar que ells no fumaven ‘porros’ que, en realitat, va ser el pretext que va motivar que la víctima entrara en el portal, amb el que es dedueix que de ser certa l’acusació l’haurien enganyat.

 

Finalment, es coneix que Guerrero i Cabezuelo van gravar un vídeo que en total sumava 96 segons. En aquest es veia l’acte sexual. 40 d’estos segons pertanyien al vídeo de Cabezuelo, que va poder ser rescatat per la Policia Municipal de Pamplona després que l’acusat l’esborrara. Este, a fi de justificar-lo sentenciava: «Solc esborrar estos vídeos, és alguna cosa habitual, no va ser per res especial. Tinc nóvia».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.