El TSJCV citarà a Oltra a declarar com investigada el 6 de juliol

Ejemplo de shortcode con estilo
El tribunal aprecia 'una sèrie d'indicis plurals' que 'fan sospitar la possible existència d'un concert' entre l'aforada i diversos funcionaris per a 'protegir el seu llavors parella'

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) s’ha declarat competent per a investigar a la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat, Mónica Oltra, per la gestió del cas d’abusos sexuals a una menor tutelada -fets pels quals va ser condemnat el seu exmarit- i l’ha citada a declarar el pròxim 6 de juliol.

En un acte notificat aquest dijous a les parts, el Tribunal sosté que l’exposició raonada elaborada pel Jutjat d’Instrucció número 15 de València relata “una sèrie d’indicis plurals que en el seu conjunt fan sospitar la possible existència d’un concert entre la senyora Oltra i diversos funcionaris al seu càrrec, amb la finalitat, o bé de protegir el seu llavors parella (…) o bé protegir la carrera política de l’aforada”.

El TSJCV entén per tant que resulta procedent incoar diligències prèvies, de les quals serà instructor el ponent d’aquesta resolució, el magistrat Antonio Ferrer, “amb la finalitat d’investigar fins a quin punt aqueixa sospita inicial té l’entitat suficient per a permetre que el procés puga continuar el seu curs ordinari”.

La Sala assumeix la causa en la seua integritat, és a dir, també quant als altres 13 investigats, entre els quals figuren alts càrrecs de la Conselleria i treballadors del centre de menors on van ocórrer els fets, en considerar que existeix en aquest moment en tots ells “una connexitat inescindible”.

Al costat de l’acte pel qual assumeix la seua competència i s’acorda la incoació de diligències prèvies, el Tribunal ha notificat una provisió per la qual cita a declarar a l’aforada com investigada el pròxim 6 de juliol a les 10 hores.

Últimes notícies

L’Elche busca el primer triomf a casa davant d’un Valencia en descens

L’Elche rep el Valencia este diumenge a les 18.30 al Martínez Valero. Els il·licitans volen guanyar a casa i els valencianistes necessiten eixir del descens.

Aguirre: els tècnics no tenim varetes màgiques

Javier Aguirre ha recordat que un canvi d’entrenador no garantix victòries immediates abans del partit del Valencia a Elche.

Presó provisional sense fiança per al suposat «fundador e impulsor» de Blocus España

El jutjat de Torrent ha decretat presó provisional sense fiança per al considerat "fundador e impulsor" de Blocus España, detingut divendres a Picanya. Està investigat per diversos delictes relacionats amb la convocatòria de disturbis.

Dos detinguts més per les crides a saquejar comerços a València passen a disposició judicial

Dos detinguts a Picanya i Alfafar passen este dissabte a disposició judicial. La investigació ja suma cinc arrestos vinculats amb crides a provocar disturbis i saquejos a València.

Investiguen un conductor que circulava a 174 km/h en un tram limitat a 80

La Guàrdia Civil investiga un home de 57 anys per circular a 174 km/h en la CV-309, limitada a 80, i per conducció temerària.

Un videojoc gratuït enfronta propietaris i inquilins a la Puerta del Sol

El videojoc gratuït del col·lectiu alacantí Famoso enfronta inquilins i grans tenidors per a conscienciar sobre el problema de l’habitatge i arribar al públic jove.

El litoral de Valencia està en avís groc per pluges este dissabte

L’avís estarà actiu fins a les 18 hores i preveu una precipitació acumulada de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ruixats i temperatures més baixes per a acomiadar octubre a València

L’últim dia d’octubre deixarà ruixats, amb baixa probabilitat que siguen forts al litoral sud de València, i un lleuger descens de les temperatures.