8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Dur colp al narcotràfic de la província en una macro operació a Elx

Dur colp al narcotràfic de la província en una macro operació a Elx

Dur colp al narcotràfic de la província en una macro operació a Elx | Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Elx a deu persones, d’entre 19 i 32 anys d’edat, tots ells integrants d’una organització criminal dedicada al cultiu i venda de marihuana a gran escala, la qual actuava per tota la província d’Alacant.

Després de mesos d’investigació i vigilància el dispositiu policial, va permetre detindre a deu persones per estar presumptament relacionats amb els cultius investigats, tractant-se d’un grup organitzat perfectament estructurat, tots ells homes de nacionalitat albanesa.

Els arrestats disposaven de diversos habitatges i naus industrials repartides per la província d’Alacant que usaven per al cultiu dels estupefaents.

Es van practicar entrades i registres en sis immobles on es van intervindre més de 2.000 plantes de marihuana en avançat estat de creixement i floració, gran quantitat de cabdells secs i preparats per a la seua distribució, diners en efectiu (4.330 Euros) i divers material relacionat amb el cultiu.

Els «cultius indoor» situats a l’interior d’aquests immobles, comptaven amb un sofisticat sistema elèctric compost per diversos transformadors i sistemes de llums que afavorien el creixement de les plantes, tot això connectat il·legalment al fluid elèctric, la qual cosa suposa, a més d’un greu risc per a la seguretat de l’edifici, una despesa econòmica per a la comunitat de veïns o contribuents.

La investigació va ser duta a terme per agents del grup d’estupefaents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx.

Els arrestats van ser posats a la disposició de diferents Jutjats d’Instrucció en Funcions de Guàrdia de diverses localitats Alacantines, per delictes de contra la salut pública, pertinença a Grup Criminal i defraudació de fluid elèctric, ordenant-se l’ingrés a la presó de tres d’ells.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.