9.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Dur colp al narcotràfic de la província en una macro operació a Elx

Dur colp al narcotràfic de la província en una macro operació a Elx

Dur colp al narcotràfic de la província en una macro operació a Elx | Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Elx a deu persones, d’entre 19 i 32 anys d’edat, tots ells integrants d’una organització criminal dedicada al cultiu i venda de marihuana a gran escala, la qual actuava per tota la província d’Alacant.

Després de mesos d’investigació i vigilància el dispositiu policial, va permetre detindre a deu persones per estar presumptament relacionats amb els cultius investigats, tractant-se d’un grup organitzat perfectament estructurat, tots ells homes de nacionalitat albanesa.

Els arrestats disposaven de diversos habitatges i naus industrials repartides per la província d’Alacant que usaven per al cultiu dels estupefaents.

Es van practicar entrades i registres en sis immobles on es van intervindre més de 2.000 plantes de marihuana en avançat estat de creixement i floració, gran quantitat de cabdells secs i preparats per a la seua distribució, diners en efectiu (4.330 Euros) i divers material relacionat amb el cultiu.

Els «cultius indoor» situats a l’interior d’aquests immobles, comptaven amb un sofisticat sistema elèctric compost per diversos transformadors i sistemes de llums que afavorien el creixement de les plantes, tot això connectat il·legalment al fluid elèctric, la qual cosa suposa, a més d’un greu risc per a la seguretat de l’edifici, una despesa econòmica per a la comunitat de veïns o contribuents.

La investigació va ser duta a terme per agents del grup d’estupefaents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional d’Elx.

Els arrestats van ser posats a la disposició de diferents Jutjats d’Instrucció en Funcions de Guàrdia de diverses localitats Alacantines, per delictes de contra la salut pública, pertinença a Grup Criminal i defraudació de fluid elèctric, ordenant-se l’ingrés a la presó de tres d’ells.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.