17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Una comunitat de propietaris desallotja una casa ocupada en Orihuela

 

Un Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha acordat el desallotjament d’una dona d’una casa en un complex residencial d’esta localitat que ocupaba sense consentiment de l’amo, que havia mort, en un procediment iniciat a instàncies de la comunitat de propietaris.

 

D’esta manera consta en un acte en el que la magistrada acorda esta mesura cautelar dins d’una causa incoada per un delicte d’usurpació i falsedat documental i, per tant, abans del juí.

 

La dona que ocupaba la casa també té prohibit acostar-se a menys de cent metres del lloc per a evitar futurs conflictes amb la comunitat de propietaris. En cas d’incompliment, se li advertix que podria incórrer en un delicte de desobediència i se li podrien adoptar altres mesures més restrictives.

 

En la resolució, de data 8 de setembre, la jutgessa donava un termini màxim per al desallotjament de la investigada de 48 hores a partir de la seua notificació per part de la Policia Local o de la Guàrdia Civil.

 

És nou que ho reclame la comunitat de propietaris

En este cas, segons consta en la resolució, la investigada va reconéixer que ocupaba un immoble sense consentiment del titular de la casa, mort, i que havia formalitzat un contracte d’arrendament amb una persona en el que constava la signatura de l’amo. Per tot això, la jutgessa considera que els fets poden ser constitutius d’un delicte de falsedat documental i un d’usurpació.

 

Segons ha destacat el despatx de Torrevieja NBA Consulting en un comunicat, en este cas, que porta l’advocada Felicia Martínez, és nou que siga la comunitat de propietaris la que inste el procediment judicial i, amb la seua resolució, la jutge establix un «precedent important» per al desallotjament d’okupes previ al juí i «suplix un buit legal referit a la legitimació per a intentar l’acció cautelar de desallotjament per part d’una comunitat de propietaris».

 

«La consideració de la comunitat de propietaris com a perjudicada per l’ocupació de la casa en absència del seu propietari constituix una nova tendència jurídica que pot estendre’s a numerosos supòsits similars en els que es planteja un problema paregut», ha apuntat el despatx.

Últimes notícies

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.