12.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Una comunitat de propietaris desallotja una casa ocupada en Orihuela

 

Un Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha acordat el desallotjament d’una dona d’una casa en un complex residencial d’esta localitat que ocupaba sense consentiment de l’amo, que havia mort, en un procediment iniciat a instàncies de la comunitat de propietaris.

 

D’esta manera consta en un acte en el que la magistrada acorda esta mesura cautelar dins d’una causa incoada per un delicte d’usurpació i falsedat documental i, per tant, abans del juí.

 

La dona que ocupaba la casa també té prohibit acostar-se a menys de cent metres del lloc per a evitar futurs conflictes amb la comunitat de propietaris. En cas d’incompliment, se li advertix que podria incórrer en un delicte de desobediència i se li podrien adoptar altres mesures més restrictives.

 

En la resolució, de data 8 de setembre, la jutgessa donava un termini màxim per al desallotjament de la investigada de 48 hores a partir de la seua notificació per part de la Policia Local o de la Guàrdia Civil.

 

És nou que ho reclame la comunitat de propietaris

En este cas, segons consta en la resolució, la investigada va reconéixer que ocupaba un immoble sense consentiment del titular de la casa, mort, i que havia formalitzat un contracte d’arrendament amb una persona en el que constava la signatura de l’amo. Per tot això, la jutgessa considera que els fets poden ser constitutius d’un delicte de falsedat documental i un d’usurpació.

 

Segons ha destacat el despatx de Torrevieja NBA Consulting en un comunicat, en este cas, que porta l’advocada Felicia Martínez, és nou que siga la comunitat de propietaris la que inste el procediment judicial i, amb la seua resolució, la jutge establix un «precedent important» per al desallotjament d’okupes previ al juí i «suplix un buit legal referit a la legitimació per a intentar l’acció cautelar de desallotjament per part d’una comunitat de propietaris».

 

«La consideració de la comunitat de propietaris com a perjudicada per l’ocupació de la casa en absència del seu propietari constituix una nova tendència jurídica que pot estendre’s a numerosos supòsits similars en els que es planteja un problema paregut», ha apuntat el despatx.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.