Una comunitat de propietaris desallotja una casa ocupada en Orihuela

 

Un Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha acordat el desallotjament d’una dona d’una casa en un complex residencial d’esta localitat que ocupaba sense consentiment de l’amo, que havia mort, en un procediment iniciat a instàncies de la comunitat de propietaris.

 

D’esta manera consta en un acte en el que la magistrada acorda esta mesura cautelar dins d’una causa incoada per un delicte d’usurpació i falsedat documental i, per tant, abans del juí.

 

La dona que ocupaba la casa també té prohibit acostar-se a menys de cent metres del lloc per a evitar futurs conflictes amb la comunitat de propietaris. En cas d’incompliment, se li advertix que podria incórrer en un delicte de desobediència i se li podrien adoptar altres mesures més restrictives.

 

En la resolució, de data 8 de setembre, la jutgessa donava un termini màxim per al desallotjament de la investigada de 48 hores a partir de la seua notificació per part de la Policia Local o de la Guàrdia Civil.

 

És nou que ho reclame la comunitat de propietaris

En este cas, segons consta en la resolució, la investigada va reconéixer que ocupaba un immoble sense consentiment del titular de la casa, mort, i que havia formalitzat un contracte d’arrendament amb una persona en el que constava la signatura de l’amo. Per tot això, la jutgessa considera que els fets poden ser constitutius d’un delicte de falsedat documental i un d’usurpació.

 

Segons ha destacat el despatx de Torrevieja NBA Consulting en un comunicat, en este cas, que porta l’advocada Felicia Martínez, és nou que siga la comunitat de propietaris la que inste el procediment judicial i, amb la seua resolució, la jutge establix un «precedent important» per al desallotjament d’okupes previ al juí i «suplix un buit legal referit a la legitimació per a intentar l’acció cautelar de desallotjament per part d’una comunitat de propietaris».

 

«La consideració de la comunitat de propietaris com a perjudicada per l’ocupació de la casa en absència del seu propietari constituix una nova tendència jurídica que pot estendre’s a numerosos supòsits similars en els que es planteja un problema paregut», ha apuntat el despatx.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.