18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Una comunitat de propietaris desallotja una casa ocupada en Orihuela

 

Un Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha acordat el desallotjament d’una dona d’una casa en un complex residencial d’esta localitat que ocupaba sense consentiment de l’amo, que havia mort, en un procediment iniciat a instàncies de la comunitat de propietaris.

 

D’esta manera consta en un acte en el que la magistrada acorda esta mesura cautelar dins d’una causa incoada per un delicte d’usurpació i falsedat documental i, per tant, abans del juí.

 

La dona que ocupaba la casa també té prohibit acostar-se a menys de cent metres del lloc per a evitar futurs conflictes amb la comunitat de propietaris. En cas d’incompliment, se li advertix que podria incórrer en un delicte de desobediència i se li podrien adoptar altres mesures més restrictives.

 

En la resolució, de data 8 de setembre, la jutgessa donava un termini màxim per al desallotjament de la investigada de 48 hores a partir de la seua notificació per part de la Policia Local o de la Guàrdia Civil.

 

És nou que ho reclame la comunitat de propietaris

En este cas, segons consta en la resolució, la investigada va reconéixer que ocupaba un immoble sense consentiment del titular de la casa, mort, i que havia formalitzat un contracte d’arrendament amb una persona en el que constava la signatura de l’amo. Per tot això, la jutgessa considera que els fets poden ser constitutius d’un delicte de falsedat documental i un d’usurpació.

 

Segons ha destacat el despatx de Torrevieja NBA Consulting en un comunicat, en este cas, que porta l’advocada Felicia Martínez, és nou que siga la comunitat de propietaris la que inste el procediment judicial i, amb la seua resolució, la jutge establix un «precedent important» per al desallotjament d’okupes previ al juí i «suplix un buit legal referit a la legitimació per a intentar l’acció cautelar de desallotjament per part d’una comunitat de propietaris».

 

«La consideració de la comunitat de propietaris com a perjudicada per l’ocupació de la casa en absència del seu propietari constituix una nova tendència jurídica que pot estendre’s a numerosos supòsits similars en els que es planteja un problema paregut», ha apuntat el despatx.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La UMH desenrotlla un prototip que automatitza l’unflat en angioplàsties

Intara, creat amb suport del Parc Científic de la UMH per la start-up Valux Medical, regula de manera automàtica la pressió de la pilota en angioplàsties i entra en validació. El dispositiu, basat en IA, apunta a reduir la variabilitat del procediment i a millorar la seguretat del pacient.

Kibet firma la millor marca mundial de l’any en el 10K de Castelló; Schrub i Megan Keith baten rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any 2026. Yann Schrub i Megan Keith van firmar rècords d'Europa; Caroline Makandi va guanyar en dones

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.