12.7 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Una comunitat de propietaris desallotja una casa ocupada en Orihuela

 

Un Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha acordat el desallotjament d’una dona d’una casa en un complex residencial d’esta localitat que ocupaba sense consentiment de l’amo, que havia mort, en un procediment iniciat a instàncies de la comunitat de propietaris.

 

D’esta manera consta en un acte en el que la magistrada acorda esta mesura cautelar dins d’una causa incoada per un delicte d’usurpació i falsedat documental i, per tant, abans del juí.

 

La dona que ocupaba la casa també té prohibit acostar-se a menys de cent metres del lloc per a evitar futurs conflictes amb la comunitat de propietaris. En cas d’incompliment, se li advertix que podria incórrer en un delicte de desobediència i se li podrien adoptar altres mesures més restrictives.

 

En la resolució, de data 8 de setembre, la jutgessa donava un termini màxim per al desallotjament de la investigada de 48 hores a partir de la seua notificació per part de la Policia Local o de la Guàrdia Civil.

 

És nou que ho reclame la comunitat de propietaris

En este cas, segons consta en la resolució, la investigada va reconéixer que ocupaba un immoble sense consentiment del titular de la casa, mort, i que havia formalitzat un contracte d’arrendament amb una persona en el que constava la signatura de l’amo. Per tot això, la jutgessa considera que els fets poden ser constitutius d’un delicte de falsedat documental i un d’usurpació.

 

Segons ha destacat el despatx de Torrevieja NBA Consulting en un comunicat, en este cas, que porta l’advocada Felicia Martínez, és nou que siga la comunitat de propietaris la que inste el procediment judicial i, amb la seua resolució, la jutge establix un «precedent important» per al desallotjament d’okupes previ al juí i «suplix un buit legal referit a la legitimació per a intentar l’acció cautelar de desallotjament per part d’una comunitat de propietaris».

 

«La consideració de la comunitat de propietaris com a perjudicada per l’ocupació de la casa en absència del seu propietari constituix una nova tendència jurídica que pot estendre’s a numerosos supòsits similars en els que es planteja un problema paregut», ha apuntat el despatx.

Últimes notícies

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.

Gayà decidix en el 84 i dona aire al València a Getafe

El València va véncer 0-1 en el Coliseum amb una miqueta tardà de José Luis Gayà després de passada de Ugrinic. Corberán va firmar el seu primer triomf a domicili i guanya oxigen.

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons

Gayà rescata al València amb un gol en el 84 en el Coliseum

Un gol de José Luis Gayà en el minut 84 va donar al València un 0-1 clau en el Coliseum i va alleujar a Carlos Corberán. El Getafe va prolongar la seua mala ratxa.