El 8 de Març comença en València amb concentracions contingudes per alçar la veu de les dones invisibilitzades

 

Este dilluns, 8 de març, diferents concentracions de dones han alçat la veu en la ciutat de València en uns quants punts de la capital del Túria perquè totes les dones puguen reivindicar els seus drets, enguany amb més vigència per les desigualtats i la bretxa que aguditza la crisi del coronavirus.

 

Des de primera hora, el Dia de la Dona ha començat en València amb dos concentracions a les portes de l’Ajuntament i de la direcció territorial de la Conselleria d’Igualtat amb lemes com a ‘Dret universal a unes cures de qualitat‘ o ‘Falten les assassinades‘, seguida d’una altra davant Delegació de Govern per a reclamar la regularització de les dones migrants.

 

«Este 8M és més necessari que mai eixir als carrers per a fer-nos sentir, respectant en tot moment les mesures i sobretot a les persones», ha reivindicat als periodistes Magda Sancho, portaveu de l’Assemblea Feminista, que ha lamentat que és terrible que un dia així coincidisca amb l’últim cas de violència masclista en la localitat de Massamagrell (València) d’una dona ferida per la seua exparella al carrer.

 

L’objectiu del 8-M: «El feminisme és essencial»

El moviment vol deixar clar que «davant l’emergència social, el feminisme és essencial» i que toca alçar les seues veus per totes les que no poden, com les tancades en centres d’internament d’estrangers (CIE) o les immigrants en situació irregular.

 

Precisament, la concentració en la plaça del Temple davant Delegació de Govern -a on s’ha repartit gel desinfectant a les participants- s’ha centrat en exigir la derogació de la Llei d’Estrangeria i la regularització urgent, permanent, àmplia i sense condicions de les migrants. 

 

Les feministes de València també s’han recordat de les seues companyes de Madrid, ja que les concentracions en esta regió no estan autoritzades, i han cridat a continuar eixint al carrer contra un sistema heteropatriarcal, masclista i injust. Des de l’assemblea destaquen el desenvolupament pacífic sense cap impediment per part de les forces de seguretat.

 

Concentracions a la vesprada

Estes concentracions del matí han finalitzat sense incidents, després dels actes convocats des del dia 3 en places de València, Alacant i Castelló. «Si alguna cosa té el moviment feminista és responsabilitat», ha manifestat la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, en declaracions remeses als mitjans, convençuda que el 8M acabarà amb normalitat.

 

A la vesprada, la jornada seguix amb convocatòries simultànies en el centre de València (plaça de los Pinazo i pont de Serranos) i altres dos en el barri de Benimaclet i en avinguda Serrería.

 

El 8M culminarà amb la invitació que tots els balcons s’òmpliguen per a visibilitzar a les invisibles amb cançons o *cacerolades. «Volem fer molt de soroll perquè les seues veus s’escolten», ha manifestat la representant de l’assemblea.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.