El 8 de Març comença en València amb concentracions contingudes per alçar la veu de les dones invisibilitzades

 

Este dilluns, 8 de març, diferents concentracions de dones han alçat la veu en la ciutat de València en uns quants punts de la capital del Túria perquè totes les dones puguen reivindicar els seus drets, enguany amb més vigència per les desigualtats i la bretxa que aguditza la crisi del coronavirus.

 

Des de primera hora, el Dia de la Dona ha començat en València amb dos concentracions a les portes de l’Ajuntament i de la direcció territorial de la Conselleria d’Igualtat amb lemes com a ‘Dret universal a unes cures de qualitat‘ o ‘Falten les assassinades‘, seguida d’una altra davant Delegació de Govern per a reclamar la regularització de les dones migrants.

 

«Este 8M és més necessari que mai eixir als carrers per a fer-nos sentir, respectant en tot moment les mesures i sobretot a les persones», ha reivindicat als periodistes Magda Sancho, portaveu de l’Assemblea Feminista, que ha lamentat que és terrible que un dia així coincidisca amb l’últim cas de violència masclista en la localitat de Massamagrell (València) d’una dona ferida per la seua exparella al carrer.

 

L’objectiu del 8-M: «El feminisme és essencial»

El moviment vol deixar clar que «davant l’emergència social, el feminisme és essencial» i que toca alçar les seues veus per totes les que no poden, com les tancades en centres d’internament d’estrangers (CIE) o les immigrants en situació irregular.

 

Precisament, la concentració en la plaça del Temple davant Delegació de Govern -a on s’ha repartit gel desinfectant a les participants- s’ha centrat en exigir la derogació de la Llei d’Estrangeria i la regularització urgent, permanent, àmplia i sense condicions de les migrants. 

 

Les feministes de València també s’han recordat de les seues companyes de Madrid, ja que les concentracions en esta regió no estan autoritzades, i han cridat a continuar eixint al carrer contra un sistema heteropatriarcal, masclista i injust. Des de l’assemblea destaquen el desenvolupament pacífic sense cap impediment per part de les forces de seguretat.

 

Concentracions a la vesprada

Estes concentracions del matí han finalitzat sense incidents, després dels actes convocats des del dia 3 en places de València, Alacant i Castelló. «Si alguna cosa té el moviment feminista és responsabilitat», ha manifestat la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, en declaracions remeses als mitjans, convençuda que el 8M acabarà amb normalitat.

 

A la vesprada, la jornada seguix amb convocatòries simultànies en el centre de València (plaça de los Pinazo i pont de Serranos) i altres dos en el barri de Benimaclet i en avinguda Serrería.

 

El 8M culminarà amb la invitació que tots els balcons s’òmpliguen per a visibilitzar a les invisibles amb cançons o *cacerolades. «Volem fer molt de soroll perquè les seues veus s’escolten», ha manifestat la representant de l’assemblea.

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.