Anuncios

El 8 de Març comença en València amb concentracions contingudes per alçar la veu de les dones invisibilitzades

 

Este dilluns, 8 de març, diferents concentracions de dones han alçat la veu en la ciutat de València en uns quants punts de la capital del Túria perquè totes les dones puguen reivindicar els seus drets, enguany amb més vigència per les desigualtats i la bretxa que aguditza la crisi del coronavirus.

 

Des de primera hora, el Dia de la Dona ha començat en València amb dos concentracions a les portes de l’Ajuntament i de la direcció territorial de la Conselleria d’Igualtat amb lemes com a ‘Dret universal a unes cures de qualitat‘ o ‘Falten les assassinades‘, seguida d’una altra davant Delegació de Govern per a reclamar la regularització de les dones migrants.

 

«Este 8M és més necessari que mai eixir als carrers per a fer-nos sentir, respectant en tot moment les mesures i sobretot a les persones», ha reivindicat als periodistes Magda Sancho, portaveu de l’Assemblea Feminista, que ha lamentat que és terrible que un dia així coincidisca amb l’últim cas de violència masclista en la localitat de Massamagrell (València) d’una dona ferida per la seua exparella al carrer.

 

L’objectiu del 8-M: «El feminisme és essencial»

El moviment vol deixar clar que «davant l’emergència social, el feminisme és essencial» i que toca alçar les seues veus per totes les que no poden, com les tancades en centres d’internament d’estrangers (CIE) o les immigrants en situació irregular.

 

Precisament, la concentració en la plaça del Temple davant Delegació de Govern -a on s’ha repartit gel desinfectant a les participants- s’ha centrat en exigir la derogació de la Llei d’Estrangeria i la regularització urgent, permanent, àmplia i sense condicions de les migrants. 

 

Les feministes de València també s’han recordat de les seues companyes de Madrid, ja que les concentracions en esta regió no estan autoritzades, i han cridat a continuar eixint al carrer contra un sistema heteropatriarcal, masclista i injust. Des de l’assemblea destaquen el desenvolupament pacífic sense cap impediment per part de les forces de seguretat.

 

Concentracions a la vesprada

Estes concentracions del matí han finalitzat sense incidents, després dels actes convocats des del dia 3 en places de València, Alacant i Castelló. «Si alguna cosa té el moviment feminista és responsabilitat», ha manifestat la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, en declaracions remeses als mitjans, convençuda que el 8M acabarà amb normalitat.

 

A la vesprada, la jornada seguix amb convocatòries simultànies en el centre de València (plaça de los Pinazo i pont de Serranos) i altres dos en el barri de Benimaclet i en avinguda Serrería.

 

El 8M culminarà amb la invitació que tots els balcons s’òmpliguen per a visibilitzar a les invisibles amb cançons o *cacerolades. «Volem fer molt de soroll perquè les seues veus s’escolten», ha manifestat la representant de l’assemblea.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.