El 8 de Març comença en València amb concentracions contingudes per alçar la veu de les dones invisibilitzades

 

Este dilluns, 8 de març, diferents concentracions de dones han alçat la veu en la ciutat de València en uns quants punts de la capital del Túria perquè totes les dones puguen reivindicar els seus drets, enguany amb més vigència per les desigualtats i la bretxa que aguditza la crisi del coronavirus.

 

Des de primera hora, el Dia de la Dona ha començat en València amb dos concentracions a les portes de l’Ajuntament i de la direcció territorial de la Conselleria d’Igualtat amb lemes com a ‘Dret universal a unes cures de qualitat‘ o ‘Falten les assassinades‘, seguida d’una altra davant Delegació de Govern per a reclamar la regularització de les dones migrants.

 

«Este 8M és més necessari que mai eixir als carrers per a fer-nos sentir, respectant en tot moment les mesures i sobretot a les persones», ha reivindicat als periodistes Magda Sancho, portaveu de l’Assemblea Feminista, que ha lamentat que és terrible que un dia així coincidisca amb l’últim cas de violència masclista en la localitat de Massamagrell (València) d’una dona ferida per la seua exparella al carrer.

 

L’objectiu del 8-M: «El feminisme és essencial»

El moviment vol deixar clar que «davant l’emergència social, el feminisme és essencial» i que toca alçar les seues veus per totes les que no poden, com les tancades en centres d’internament d’estrangers (CIE) o les immigrants en situació irregular.

 

Precisament, la concentració en la plaça del Temple davant Delegació de Govern -a on s’ha repartit gel desinfectant a les participants- s’ha centrat en exigir la derogació de la Llei d’Estrangeria i la regularització urgent, permanent, àmplia i sense condicions de les migrants. 

 

Les feministes de València també s’han recordat de les seues companyes de Madrid, ja que les concentracions en esta regió no estan autoritzades, i han cridat a continuar eixint al carrer contra un sistema heteropatriarcal, masclista i injust. Des de l’assemblea destaquen el desenvolupament pacífic sense cap impediment per part de les forces de seguretat.

 

Concentracions a la vesprada

Estes concentracions del matí han finalitzat sense incidents, després dels actes convocats des del dia 3 en places de València, Alacant i Castelló. «Si alguna cosa té el moviment feminista és responsabilitat», ha manifestat la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, en declaracions remeses als mitjans, convençuda que el 8M acabarà amb normalitat.

 

A la vesprada, la jornada seguix amb convocatòries simultànies en el centre de València (plaça de los Pinazo i pont de Serranos) i altres dos en el barri de Benimaclet i en avinguda Serrería.

 

El 8M culminarà amb la invitació que tots els balcons s’òmpliguen per a visibilitzar a les invisibles amb cançons o *cacerolades. «Volem fer molt de soroll perquè les seues veus s’escolten», ha manifestat la representant de l’assemblea.

Últimes notícies

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.