El 8 de Març comença en València amb concentracions contingudes per alçar la veu de les dones invisibilitzades

 

Este dilluns, 8 de març, diferents concentracions de dones han alçat la veu en la ciutat de València en uns quants punts de la capital del Túria perquè totes les dones puguen reivindicar els seus drets, enguany amb més vigència per les desigualtats i la bretxa que aguditza la crisi del coronavirus.

 

Des de primera hora, el Dia de la Dona ha començat en València amb dos concentracions a les portes de l’Ajuntament i de la direcció territorial de la Conselleria d’Igualtat amb lemes com a ‘Dret universal a unes cures de qualitat‘ o ‘Falten les assassinades‘, seguida d’una altra davant Delegació de Govern per a reclamar la regularització de les dones migrants.

 

«Este 8M és més necessari que mai eixir als carrers per a fer-nos sentir, respectant en tot moment les mesures i sobretot a les persones», ha reivindicat als periodistes Magda Sancho, portaveu de l’Assemblea Feminista, que ha lamentat que és terrible que un dia així coincidisca amb l’últim cas de violència masclista en la localitat de Massamagrell (València) d’una dona ferida per la seua exparella al carrer.

 

L’objectiu del 8-M: «El feminisme és essencial»

El moviment vol deixar clar que «davant l’emergència social, el feminisme és essencial» i que toca alçar les seues veus per totes les que no poden, com les tancades en centres d’internament d’estrangers (CIE) o les immigrants en situació irregular.

 

Precisament, la concentració en la plaça del Temple davant Delegació de Govern -a on s’ha repartit gel desinfectant a les participants- s’ha centrat en exigir la derogació de la Llei d’Estrangeria i la regularització urgent, permanent, àmplia i sense condicions de les migrants. 

 

Les feministes de València també s’han recordat de les seues companyes de Madrid, ja que les concentracions en esta regió no estan autoritzades, i han cridat a continuar eixint al carrer contra un sistema heteropatriarcal, masclista i injust. Des de l’assemblea destaquen el desenvolupament pacífic sense cap impediment per part de les forces de seguretat.

 

Concentracions a la vesprada

Estes concentracions del matí han finalitzat sense incidents, després dels actes convocats des del dia 3 en places de València, Alacant i Castelló. «Si alguna cosa té el moviment feminista és responsabilitat», ha manifestat la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, en declaracions remeses als mitjans, convençuda que el 8M acabarà amb normalitat.

 

A la vesprada, la jornada seguix amb convocatòries simultànies en el centre de València (plaça de los Pinazo i pont de Serranos) i altres dos en el barri de Benimaclet i en avinguda Serrería.

 

El 8M culminarà amb la invitació que tots els balcons s’òmpliguen per a visibilitzar a les invisibles amb cançons o *cacerolades. «Volem fer molt de soroll perquè les seues veus s’escolten», ha manifestat la representant de l’assemblea.

Últimes notícies

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.

Íñigo Pérez busca a Vitòria la seua primera victòria amb el Vila-real

Íñigo Pérez afronta la visita del Vila-real a Mendizorrotza amb el repte d’estrenar-se amb triomf en Lliga, després de dos empats a domicili i amb tota la plantilla disponible.

Ordenen evacuar El Saler pel ràpid avanç del foc a la Devesa

L’Ajuntament de València ha ordenat des del Cecopal evacuar el poble d’El Saler per l’avenç de l’incendi declarat a la Gola de Pujol, dins de la Devesa.

El PSPV arranca el curs polític amb reunió a Les Corts i executiva clau per a 2027

El PSPV arrancarà dilluns 31 d’agost el curs polític amb una reunió del grup de Les Corts amb Diana Morant i, de vesprada, una executiva que tancarà la Conferència Política de setembre i el calendari de primàries per a 2027.