Condemnen a un home a 20 anys de presó per assassinar a la seua exdona en Elx

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a un home de 53 anys a 20 anys de presó per assassinar a punyalades a la seua exdona el 13 de juliol de 2009, en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), tal com es recull en la sentència notificada este divendres, 18 de desembre, després del veredicte de culpabilitat emès per un jurat popular en concloure el judici.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la sentència condemnatòria assenyala que l‘acusat Pascual M. és autor d’un delicte d’assassinat i a demés dels atenuants s’aprecien els agreujants de parentiu i per raó de gènere.

 

L’Audiència condemna a l’assassí a pagar 150.000 euros d’indemnització als dos fills, als quals no podrà acostar-se ni comunicar amb ells durant 22 anys.

 

La parella estava en tràmits de divorci

Els fets declarats provats en la sentència es van produir el 13 de juliol de 2019 en el carrer Felipe Moya d’Elx. Pascual i María Asunción van mantindre una relació matrimonial durant 24 anys i estaven en tràmits de divorci després que ella decidirà posar fi a la relació a causa del clima de control, submissió i domini al que s’havia vist sotmesa al llarg dels anys pel seu marit.

 

Eixe caràcter controlador i possessiu es manifestava prohibint-li tallar-se el cabell d’una determinada manera o relacionar-se amb llibertat amb altres persones, entre altres actuacions, segons assenyala la sentència.

 

La nit del 12 de juliol, l’acusat va acudir al pàrquing d’un centre comercial d’Elx, a on treballava la víctima. La seua intenció era controlar la seua activitat en concloure el seu treball i allí va poder comprovar que estava amb un amic.

 

No acceptava que estiguera relacions en altres hòmens

Eixa situació va provocar la ira de l’acusat, ja que no acceptava que María Asunción poguera estar al costat d’un home que no fora ell, i després de demanar explicacions a la seua exparella i el seu amic va anar a la porta del domicili de la seua exdona.

 

Quan va arribar a la porta de la seua casa, la dona assassinada es va trobar de nou a Pascual amb la seua germana i es va produir una nova discussió en la que els dos van increpar a María Asunción.

 

Després d’esta discussió, l’ara condemnat es va dirigir al domicili de la seua mare i eixa nit va decidir matar a la seua exdona. Va agarrar un ganivet de grans dimensions i com coneixia els horaris laborals d’Asunción es va ocultar en el pàrquing subterrani a on guardava el cotxe cap a les 07.30 hores.

 

Va confessar el crim

Instants després va baixar l’exdona per l’entrada per als vianants i quan es dirigia al seu cotxe Pascual la va atacar quan estava d’esquena i sense cap possibilitat de defensa.

 

De manera sorprenent, l’acusat va apunyalar a María Asunción. Minuts després, la dona va morir i l’home va eixir al carrer, a on va vore a l’amo d’un bar situat a escassos metres del garatge i li va dir «telefona a la Policia que he matat a la meua dona». En arribar la Policia, van detindre a l’assassí de la dona d’Elx.

Últimes notícies

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.