Condemnen a un home a 20 anys de presó per assassinar a la seua exdona en Elx

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a un home de 53 anys a 20 anys de presó per assassinar a punyalades a la seua exdona el 13 de juliol de 2009, en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), tal com es recull en la sentència notificada este divendres, 18 de desembre, després del veredicte de culpabilitat emès per un jurat popular en concloure el judici.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la sentència condemnatòria assenyala que l‘acusat Pascual M. és autor d’un delicte d’assassinat i a demés dels atenuants s’aprecien els agreujants de parentiu i per raó de gènere.

 

L’Audiència condemna a l’assassí a pagar 150.000 euros d’indemnització als dos fills, als quals no podrà acostar-se ni comunicar amb ells durant 22 anys.

 

La parella estava en tràmits de divorci

Els fets declarats provats en la sentència es van produir el 13 de juliol de 2019 en el carrer Felipe Moya d’Elx. Pascual i María Asunción van mantindre una relació matrimonial durant 24 anys i estaven en tràmits de divorci després que ella decidirà posar fi a la relació a causa del clima de control, submissió i domini al que s’havia vist sotmesa al llarg dels anys pel seu marit.

 

Eixe caràcter controlador i possessiu es manifestava prohibint-li tallar-se el cabell d’una determinada manera o relacionar-se amb llibertat amb altres persones, entre altres actuacions, segons assenyala la sentència.

 

La nit del 12 de juliol, l’acusat va acudir al pàrquing d’un centre comercial d’Elx, a on treballava la víctima. La seua intenció era controlar la seua activitat en concloure el seu treball i allí va poder comprovar que estava amb un amic.

 

No acceptava que estiguera relacions en altres hòmens

Eixa situació va provocar la ira de l’acusat, ja que no acceptava que María Asunción poguera estar al costat d’un home que no fora ell, i després de demanar explicacions a la seua exparella i el seu amic va anar a la porta del domicili de la seua exdona.

 

Quan va arribar a la porta de la seua casa, la dona assassinada es va trobar de nou a Pascual amb la seua germana i es va produir una nova discussió en la que els dos van increpar a María Asunción.

 

Després d’esta discussió, l’ara condemnat es va dirigir al domicili de la seua mare i eixa nit va decidir matar a la seua exdona. Va agarrar un ganivet de grans dimensions i com coneixia els horaris laborals d’Asunción es va ocultar en el pàrquing subterrani a on guardava el cotxe cap a les 07.30 hores.

 

Va confessar el crim

Instants després va baixar l’exdona per l’entrada per als vianants i quan es dirigia al seu cotxe Pascual la va atacar quan estava d’esquena i sense cap possibilitat de defensa.

 

De manera sorprenent, l’acusat va apunyalar a María Asunción. Minuts després, la dona va morir i l’home va eixir al carrer, a on va vore a l’amo d’un bar situat a escassos metres del garatge i li va dir «telefona a la Policia que he matat a la meua dona». En arribar la Policia, van detindre a l’assassí de la dona d’Elx.

Últimes notícies

Maria Schneider, Esperanza Spalding i Lizz Wright lideren el Festival de Jazz de València 2026

El Festival de Jazz de València celebrarà la seua 29 edició entre el 24 de juny i el 26 de juliol amb quinze concerts i grans figures internacionals com Maria Schneider, Esperanza Spalding, Joe Lovano, Włodek Pawlik i Lizz Wright, a més d'una àmplia representació del jazz valencià.

La jutgessa que investiga la dana crida a declarar a la diputada provincial de Carreteres

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 cita com a testimoni a la diputada provincial de Carreteres i reclama els registres de trucades vinculats a l'emergència.

Compromís acusa el govern de Catalá d’ocultar durant tres anys dades de contaminació a València

Compromís fa públiques dades d'una xarxa de sensors ambientals que, segons el grup municipal, el govern de María José Catalá ha mantingut ocults durant tres anys, mentres l'Ajuntament defén que només són vàlids els registres oficials.

València destina 16 milions a rehabilitar els trams X i XI del Jardí del Túria

L'Ajuntament de València ha aprovat la rehabilitació integral dels trams X i XI del Jardí del Túria, amb una inversió de 16 milions, i la reparació de la xarxa de col·lectors de La Torre, dotada amb 4 milions.

Pablo Berger expressa el seu desig de rodar la seua pròxima pel·lícula en Ciutat de la Llum

Pablo Berger, guanyador del Premi Ciutat de la Llum 2026 del Festival de Cinema d'Alacant, expressa el seu desig de rodar el seu pròxim projecte en els estudis alacantins i repassa la seua trajectòria.

La Universitat de València reivindica el llegat democràtic i científic de Joan Baptista Peset

La Universitat de València ha retut homenatge a Joan Baptista Peset Aleixandre en el 85 aniversari del seu afusellament, destacant el seu compromís democràtic, la seua labor científica i el seu paper com a referent de la memòria històrica.

Controlat l’incendi a l’Hospital de Torrevieja, amb un ferit greu en l’UCI

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja ha sigut controlat després de la intervenció de diverses dotacions de bombers. Una persona roman ingressada en l'UCI per inhalació de fum i diverses més han resultat afectades.

José María Ángel es mostra tranquil després de declarar davant el jutge per la presumpta falsificació del seu títol

José María Ángel, excomisionado del Govern per a la DANA, declara com investigat per la presumpta falsificació d'un títol universitari amb el qual hauria promocionat com a funcionari i assegura que ha intentat traslladar la seua veritat al jutge.