12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Condemnen a un home a 20 anys de presó per assassinar a la seua exdona en Elx

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a un home de 53 anys a 20 anys de presó per assassinar a punyalades a la seua exdona el 13 de juliol de 2009, en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), tal com es recull en la sentència notificada este divendres, 18 de desembre, després del veredicte de culpabilitat emès per un jurat popular en concloure el judici.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la sentència condemnatòria assenyala que l‘acusat Pascual M. és autor d’un delicte d’assassinat i a demés dels atenuants s’aprecien els agreujants de parentiu i per raó de gènere.

 

L’Audiència condemna a l’assassí a pagar 150.000 euros d’indemnització als dos fills, als quals no podrà acostar-se ni comunicar amb ells durant 22 anys.

 

La parella estava en tràmits de divorci

Els fets declarats provats en la sentència es van produir el 13 de juliol de 2019 en el carrer Felipe Moya d’Elx. Pascual i María Asunción van mantindre una relació matrimonial durant 24 anys i estaven en tràmits de divorci després que ella decidirà posar fi a la relació a causa del clima de control, submissió i domini al que s’havia vist sotmesa al llarg dels anys pel seu marit.

 

Eixe caràcter controlador i possessiu es manifestava prohibint-li tallar-se el cabell d’una determinada manera o relacionar-se amb llibertat amb altres persones, entre altres actuacions, segons assenyala la sentència.

 

La nit del 12 de juliol, l’acusat va acudir al pàrquing d’un centre comercial d’Elx, a on treballava la víctima. La seua intenció era controlar la seua activitat en concloure el seu treball i allí va poder comprovar que estava amb un amic.

 

No acceptava que estiguera relacions en altres hòmens

Eixa situació va provocar la ira de l’acusat, ja que no acceptava que María Asunción poguera estar al costat d’un home que no fora ell, i després de demanar explicacions a la seua exparella i el seu amic va anar a la porta del domicili de la seua exdona.

 

Quan va arribar a la porta de la seua casa, la dona assassinada es va trobar de nou a Pascual amb la seua germana i es va produir una nova discussió en la que els dos van increpar a María Asunción.

 

Després d’esta discussió, l’ara condemnat es va dirigir al domicili de la seua mare i eixa nit va decidir matar a la seua exdona. Va agarrar un ganivet de grans dimensions i com coneixia els horaris laborals d’Asunción es va ocultar en el pàrquing subterrani a on guardava el cotxe cap a les 07.30 hores.

 

Va confessar el crim

Instants després va baixar l’exdona per l’entrada per als vianants i quan es dirigia al seu cotxe Pascual la va atacar quan estava d’esquena i sense cap possibilitat de defensa.

 

De manera sorprenent, l’acusat va apunyalar a María Asunción. Minuts després, la dona va morir i l’home va eixir al carrer, a on va vore a l’amo d’un bar situat a escassos metres del garatge i li va dir «telefona a la Policia que he matat a la meua dona». En arribar la Policia, van detindre a l’assassí de la dona d’Elx.

Últimes notícies

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.

La invasió dels Bàrbars, una película que cal vore

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que 'La invasió dels bàrbars' és una pel·lícula important, emocionant i necessària, que recupera la memòria històrica i alerta sobre els perills dels moviments feixistes actuals i considera una obra que passarà a la història del cinema valencià

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.