Condemnen a un home a 20 anys de presó per assassinar a la seua exdona en Elx

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a un home de 53 anys a 20 anys de presó per assassinar a punyalades a la seua exdona el 13 de juliol de 2009, en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), tal com es recull en la sentència notificada este divendres, 18 de desembre, després del veredicte de culpabilitat emès per un jurat popular en concloure el judici.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la sentència condemnatòria assenyala que l‘acusat Pascual M. és autor d’un delicte d’assassinat i a demés dels atenuants s’aprecien els agreujants de parentiu i per raó de gènere.

 

L’Audiència condemna a l’assassí a pagar 150.000 euros d’indemnització als dos fills, als quals no podrà acostar-se ni comunicar amb ells durant 22 anys.

 

La parella estava en tràmits de divorci

Els fets declarats provats en la sentència es van produir el 13 de juliol de 2019 en el carrer Felipe Moya d’Elx. Pascual i María Asunción van mantindre una relació matrimonial durant 24 anys i estaven en tràmits de divorci després que ella decidirà posar fi a la relació a causa del clima de control, submissió i domini al que s’havia vist sotmesa al llarg dels anys pel seu marit.

 

Eixe caràcter controlador i possessiu es manifestava prohibint-li tallar-se el cabell d’una determinada manera o relacionar-se amb llibertat amb altres persones, entre altres actuacions, segons assenyala la sentència.

 

La nit del 12 de juliol, l’acusat va acudir al pàrquing d’un centre comercial d’Elx, a on treballava la víctima. La seua intenció era controlar la seua activitat en concloure el seu treball i allí va poder comprovar que estava amb un amic.

 

No acceptava que estiguera relacions en altres hòmens

Eixa situació va provocar la ira de l’acusat, ja que no acceptava que María Asunción poguera estar al costat d’un home que no fora ell, i després de demanar explicacions a la seua exparella i el seu amic va anar a la porta del domicili de la seua exdona.

 

Quan va arribar a la porta de la seua casa, la dona assassinada es va trobar de nou a Pascual amb la seua germana i es va produir una nova discussió en la que els dos van increpar a María Asunción.

 

Després d’esta discussió, l’ara condemnat es va dirigir al domicili de la seua mare i eixa nit va decidir matar a la seua exdona. Va agarrar un ganivet de grans dimensions i com coneixia els horaris laborals d’Asunción es va ocultar en el pàrquing subterrani a on guardava el cotxe cap a les 07.30 hores.

 

Va confessar el crim

Instants després va baixar l’exdona per l’entrada per als vianants i quan es dirigia al seu cotxe Pascual la va atacar quan estava d’esquena i sense cap possibilitat de defensa.

 

De manera sorprenent, l’acusat va apunyalar a María Asunción. Minuts després, la dona va morir i l’home va eixir al carrer, a on va vore a l’amo d’un bar situat a escassos metres del garatge i li va dir «telefona a la Policia que he matat a la meua dona». En arribar la Policia, van detindre a l’assassí de la dona d’Elx.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.

La vaga mèdica deixa prop de 270.000 pacients sense atendre en la Comunitat Valenciana

La vaga mèdica intermitent en la Comunitat Valenciana ha provocat que quasi 270.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de cirurgies i consultes ajornades i un fort xoc entre sindicats i Conselleria per les xifres de seguiment.

Va unir Municipalista porta a les Corts més de 11.000 firmes per a rebaixar la barrera electoral del 5 al 3 per cent

Va unir Municipalista registra en Les Corts més de 11.000 firmes per a tramitar una iniciativa legislativa popular que rebaixe la barrera electoral del 5 al 3 per cent i compute els vots per província.

CCOO denuncia que l’Hospital de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada

CCOO assegura que el Departament de Salut de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada, mentres l'hospital defén que la mesura ha reduït les llistes d'espera.

Compromís tanca files amb Mónica Oltra i l’assenyala com a futura alcaldessa de València

Joan Baldoví i Papi Robles destaquen el consens intern en Compromís perquè Mónica Oltra encapçale la candidatura a l'Alcaldia de València i descarten una fractura en la coalició.

PSPV i Compromís reclamen que Barcala, Camarero, Mazón i Pérez Llorca declaren en la comissió de VPP d’Alacant

PSPV i Compromís registren en Les Corts un pla de treball que exigix la compareixença de Barcala, Camarero, Mazón i Pérez Llorca en la comissió sobre l'adjudicació irregular de VPP a Alacant.

València declara ZAS en Russafa i endurix les normes per a l’hostaleria i la neteja urbana

L'Ajuntament de València aprova la declaració de zona acústicament saturada en Russafa, amb límits a l'hostaleria i l'oci nocturn, i una nova ordenança que endurix les multes per embrutar la via pública.

Etta Eyong afronta un retorn amarg a la Ceràmica sense marcar des d’octubre

Etta Eyong torna a la Ceràmica com a davanter del Llevant en la seua pitjor ratxa golejadora, més de sis mesos sense veure porta en LaLiga després d'un inici explosiu amb Vila-real i Llevant. El seu paper actual, a l'ombra d'altres atacants, contrasta amb el protagonisme que va tindre al principi de la temporada.