Condemnen a un home a 20 anys de presó per assassinar a la seua exdona en Elx

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a un home de 53 anys a 20 anys de presó per assassinar a punyalades a la seua exdona el 13 de juliol de 2009, en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), tal com es recull en la sentència notificada este divendres, 18 de desembre, després del veredicte de culpabilitat emès per un jurat popular en concloure el judici.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la sentència condemnatòria assenyala que l‘acusat Pascual M. és autor d’un delicte d’assassinat i a demés dels atenuants s’aprecien els agreujants de parentiu i per raó de gènere.

 

L’Audiència condemna a l’assassí a pagar 150.000 euros d’indemnització als dos fills, als quals no podrà acostar-se ni comunicar amb ells durant 22 anys.

 

La parella estava en tràmits de divorci

Els fets declarats provats en la sentència es van produir el 13 de juliol de 2019 en el carrer Felipe Moya d’Elx. Pascual i María Asunción van mantindre una relació matrimonial durant 24 anys i estaven en tràmits de divorci després que ella decidirà posar fi a la relació a causa del clima de control, submissió i domini al que s’havia vist sotmesa al llarg dels anys pel seu marit.

 

Eixe caràcter controlador i possessiu es manifestava prohibint-li tallar-se el cabell d’una determinada manera o relacionar-se amb llibertat amb altres persones, entre altres actuacions, segons assenyala la sentència.

 

La nit del 12 de juliol, l’acusat va acudir al pàrquing d’un centre comercial d’Elx, a on treballava la víctima. La seua intenció era controlar la seua activitat en concloure el seu treball i allí va poder comprovar que estava amb un amic.

 

No acceptava que estiguera relacions en altres hòmens

Eixa situació va provocar la ira de l’acusat, ja que no acceptava que María Asunción poguera estar al costat d’un home que no fora ell, i després de demanar explicacions a la seua exparella i el seu amic va anar a la porta del domicili de la seua exdona.

 

Quan va arribar a la porta de la seua casa, la dona assassinada es va trobar de nou a Pascual amb la seua germana i es va produir una nova discussió en la que els dos van increpar a María Asunción.

 

Després d’esta discussió, l’ara condemnat es va dirigir al domicili de la seua mare i eixa nit va decidir matar a la seua exdona. Va agarrar un ganivet de grans dimensions i com coneixia els horaris laborals d’Asunción es va ocultar en el pàrquing subterrani a on guardava el cotxe cap a les 07.30 hores.

 

Va confessar el crim

Instants després va baixar l’exdona per l’entrada per als vianants i quan es dirigia al seu cotxe Pascual la va atacar quan estava d’esquena i sense cap possibilitat de defensa.

 

De manera sorprenent, l’acusat va apunyalar a María Asunción. Minuts després, la dona va morir i l’home va eixir al carrer, a on va vore a l’amo d’un bar situat a escassos metres del garatge i li va dir «telefona a la Policia que he matat a la meua dona». En arribar la Policia, van detindre a l’assassí de la dona d’Elx.

Últimes notícies

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.