10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Condemnada a 9 mesos de presó una dona que va furtar mobles i va pintar de rosa un pis de lloguer abans de ser desnonada a Castelló

 

L’Audiència Provincial de Castelló ha confirmat la condemna a nou mesos de presó i 1.080 euros de multa per apropiació indeguda i danys a una dona que, quan va saber que anava a ser desnonada del pis de lloguer en el qual vivia en la capital de la Plana, es va portar nombrosos mobles per valor de 4.356 euros, va arrancar endolls, videoporter, interruptors, la campana d’extracció de la cuina, va tallar la canonada del gas i va pintar de rosa el sostre i les parets de l’immoble amb la finalitat que «tals elements quedaren inservibles per a l’ús que li és propi».

    

Així consta en la sentència de la Secció Segona de l’Audiència Provincial, facilitat aquest dimecres pel TSJCV, que desestima d’aquesta manera el recurs de la dona contra la sentència condemnatòria dictada pel Jutjat de primera instància número 6 de Castelló. La sentència establix que la condemnada haurà d’abonar 4.356 euros pel valor dels elements sostrets i 1.815 euros pels danys provocats en l’habitatge, en concepte de responsabilitat civil.

 

Els mobles furtats tenien un valor total de 4.356 euros

  

El tribunal considera provats els fets exposats en la sentència de primera instància, que assenyalava que el 4 de desembre de l’any 2013 un jutjat de Castelló va dictar en judici verbal per impagament de la renda del lloguer del pis en el qual residia la dona desnonada i el va fixar per al 9 de desembre d’aquell mateix any.

  

«En un moment indeterminat però anterior al 9 de desembre de 2013», relata l’escrit, «moguda per un ànim de lucre», la dona «va procedir a traslladar de forma subreptícia per a fer-los seus un moble rebedor de fusta bicolor, un aparador de fusta, una taula de menjador i quatre cadires, un sofà de tres places, una taula de centre auxiliar, cortines, barres i els seus ancoratges de tres estades de l’habitatge, cinc llums, un espill de bany, el capçal del llit de matrimoni amb dos tauletes a joc, somier, matalàs i cobertor, una taula d’estudi cadira i prestatgeria, una taula de cuina i dos cadires, una llavadora, els cremadors dels fogons i els calaixos d’un moble instal·lat en el bany, malgrat conéixer que havia de deixar-los en l’habitatge per a així restituir-los als seus propietaris». Aquests efectes aconseguien un valor de 4.356 euros.

 

Va presentar un recurs al·legant una suposada vulneració de la presumpció d’innociència

 

La dona condemnada va procedir així mateix a «arrancar els endolls, videoporter i interruptors, així com els reguladors de la calefacció, a pintar les parets i sostres amb pintura rosa, a arrancar la campana d’extracció de fums de la cuina i tallar la canonada del gas, de manera que tals elements van quedar inservibles per a l’ús que els és propi». La reparació d’aquests danys va suposar un cost de 1.815 euros.

    

Davant aquesta sentència, la dona va presentar un recurs en el qual al·legava una suposada vulneració de la presumpció d’innocència basada en una «disconformitat amb la valoració que el jutjador fera del material probatori que va fonamentar la condemna».

    

Enfront d’aquesta apel·lació, el tribunal argumenta que «sense necessitat de reiterar els cuidats arguments de la sentència d’instància, és la veritat que la condemna es va fonamentar en tota una sèrie de concloents indicis que racionalment conduixen a tindre els fets per provats i, per tant, la sentència per ben fonamentada». Per això, els magistrats ratifiquen la conclusió judicial condemnatòria en primera instància, desestimen el recurs d’apel·lació de la dona i li imposen el pagament dels costos.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.

Dones de la Comunitat guanyen quasi 5.000 euros menys a l’any que els hòmens malgrat baixar la bretxa

La bretxa salarial en la Comunitat Valenciana ha descendit al 13,1%, 2,6 punts per davall de la mitjana nacional, però les dones continuen guanyant quasi 5.000 euros menys a l'any. EVAP reclama mesures urgents davant factors estructurals, conciliació i complements que amplien la diferència.

El xofer de Mazón ha declarat que l’És-Alert del 29-O va sonar quan anaven cap al Cecopi i encara estaven a València

El conductor ha explicat davant la jutgessa que el primer avís És-Alert els va sorprendre abans d'eixir de València rumb al Cecopi. Ha precisat que va deixar al llavors president en el seu domicili entre la mitjanit i l'una.

Detinguda a València una dona de 68 anys per retindre a dos persones a la seua casa

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 68 anys per presumptament segrestar un home al qual acabava de conéixer i a una altra dona en la seua vivenda. Les dos víctimes van ser alliberades després d'una entrada forçada amb suport de bombers.

Retencions de prop de 35 quilòmetres a primera hora en les carreteres de València

Les carreteres de la província registren a primera hora retencions que sumen prop de 35 km, amb incidències en V-31, V-30, A-7, A-3, CV-36 i CV-35, sobretot cap a la capital i el port.

El vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i de cels buidats en la Comunitat Valenciana

El nord de Castelló encara registra ratxes molt fortes este divendres, però el vent amaina i el cap de setmana arriba amb estabilitat, cels buidats i màximes a l'alça.