Condemnada a 9 mesos de presó una dona que va furtar mobles i va pintar de rosa un pis de lloguer abans de ser desnonada a Castelló

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’Audiència Provincial de Castelló ha confirmat la condemna a nou mesos de presó i 1.080 euros de multa per apropiació indeguda i danys a una dona que, quan va saber que anava a ser desnonada del pis de lloguer en el qual vivia en la capital de la Plana, es va portar nombrosos mobles […]

 

L’Audiència Provincial de Castelló ha confirmat la condemna a nou mesos de presó i 1.080 euros de multa per apropiació indeguda i danys a una dona que, quan va saber que anava a ser desnonada del pis de lloguer en el qual vivia en la capital de la Plana, es va portar nombrosos mobles per valor de 4.356 euros, va arrancar endolls, videoporter, interruptors, la campana d’extracció de la cuina, va tallar la canonada del gas i va pintar de rosa el sostre i les parets de l’immoble amb la finalitat que «tals elements quedaren inservibles per a l’ús que li és propi».

    

Així consta en la sentència de la Secció Segona de l’Audiència Provincial, facilitat aquest dimecres pel TSJCV, que desestima d’aquesta manera el recurs de la dona contra la sentència condemnatòria dictada pel Jutjat de primera instància número 6 de Castelló. La sentència establix que la condemnada haurà d’abonar 4.356 euros pel valor dels elements sostrets i 1.815 euros pels danys provocats en l’habitatge, en concepte de responsabilitat civil.

 

Els mobles furtats tenien un valor total de 4.356 euros

  

El tribunal considera provats els fets exposats en la sentència de primera instància, que assenyalava que el 4 de desembre de l’any 2013 un jutjat de Castelló va dictar en judici verbal per impagament de la renda del lloguer del pis en el qual residia la dona desnonada i el va fixar per al 9 de desembre d’aquell mateix any.

  

«En un moment indeterminat però anterior al 9 de desembre de 2013», relata l’escrit, «moguda per un ànim de lucre», la dona «va procedir a traslladar de forma subreptícia per a fer-los seus un moble rebedor de fusta bicolor, un aparador de fusta, una taula de menjador i quatre cadires, un sofà de tres places, una taula de centre auxiliar, cortines, barres i els seus ancoratges de tres estades de l’habitatge, cinc llums, un espill de bany, el capçal del llit de matrimoni amb dos tauletes a joc, somier, matalàs i cobertor, una taula d’estudi cadira i prestatgeria, una taula de cuina i dos cadires, una llavadora, els cremadors dels fogons i els calaixos d’un moble instal·lat en el bany, malgrat conéixer que havia de deixar-los en l’habitatge per a així restituir-los als seus propietaris». Aquests efectes aconseguien un valor de 4.356 euros.

 

Va presentar un recurs al·legant una suposada vulneració de la presumpció d’innociència

 

La dona condemnada va procedir així mateix a «arrancar els endolls, videoporter i interruptors, així com els reguladors de la calefacció, a pintar les parets i sostres amb pintura rosa, a arrancar la campana d’extracció de fums de la cuina i tallar la canonada del gas, de manera que tals elements van quedar inservibles per a l’ús que els és propi». La reparació d’aquests danys va suposar un cost de 1.815 euros.

    

Davant aquesta sentència, la dona va presentar un recurs en el qual al·legava una suposada vulneració de la presumpció d’innocència basada en una «disconformitat amb la valoració que el jutjador fera del material probatori que va fonamentar la condemna».

    

Enfront d’aquesta apel·lació, el tribunal argumenta que «sense necessitat de reiterar els cuidats arguments de la sentència d’instància, és la veritat que la condemna es va fonamentar en tota una sèrie de concloents indicis que racionalment conduixen a tindre els fets per provats i, per tant, la sentència per ben fonamentada». Per això, els magistrats ratifiquen la conclusió judicial condemnatòria en primera instància, desestimen el recurs d’apel·lació de la dona i li imposen el pagament dels costos.

 

Últimes notícies

Sadiq dona al Valencia la primera victòria de l’era Aguirre davant l’Elche

Un gol de Sadiq en la segona part ha donat al Valencia la primera victòria de l’era Javier Aguirre. L’Elche continua sense guanyar a casa esta temporada.

El Valencia Basket arrasa el MoraBanc Andorra amb un últim quart demolidor

El Valencia Basket ha guanyat 79-111 el MoraBanc Andorra després d’un parcial final d’11-34. Armoni Brooks ha anotat 23 punts.

Juan Carlos Ferrero s’incorpora a l’equip tècnic de Ben Sheltton per a la temporada 2027

Juan Carlos Ferrero s’unirà a l’equip tècnic de Ben Shelton en 2027, junt amb Bryan Shelton. El nord-americà és el número quatre del món.

L’Acero i l’Hércules B es reparteixen els punts sense gols a Sagunt

El CD Acero i l’Hércules B han empatat 0-0 a El Fornás, en la novena jornada del grup VI de Tercera Federació. Els locals han tingut les millors ocasions, però no han pogut marcar.

Novembre comença amb màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

El primer dia de novembre ha deixat màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana. València ha registrat 26,3 graus.

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.

El PSPV-PSOE recorda les víctimes al Paredón de Paterna

Pilar Bernabé ha homenatjat a Paterna les víctimes de la repressió franquista i els militants socialistes morts, amb una ofrena floral i intervencions.

El Villarreal busca davant del PSG equilibrar el seu balanç a casa

El Villarreal ha sumat dos victòries, una derrota i un empat a casa davant d’equips francesos. El PSG visita La Cerámica este dimarts.