Condemnada a 9 mesos de presó una dona que va furtar mobles i va pintar de rosa un pis de lloguer abans de ser desnonada a Castelló

 

L’Audiència Provincial de Castelló ha confirmat la condemna a nou mesos de presó i 1.080 euros de multa per apropiació indeguda i danys a una dona que, quan va saber que anava a ser desnonada del pis de lloguer en el qual vivia en la capital de la Plana, es va portar nombrosos mobles per valor de 4.356 euros, va arrancar endolls, videoporter, interruptors, la campana d’extracció de la cuina, va tallar la canonada del gas i va pintar de rosa el sostre i les parets de l’immoble amb la finalitat que «tals elements quedaren inservibles per a l’ús que li és propi».

    

Així consta en la sentència de la Secció Segona de l’Audiència Provincial, facilitat aquest dimecres pel TSJCV, que desestima d’aquesta manera el recurs de la dona contra la sentència condemnatòria dictada pel Jutjat de primera instància número 6 de Castelló. La sentència establix que la condemnada haurà d’abonar 4.356 euros pel valor dels elements sostrets i 1.815 euros pels danys provocats en l’habitatge, en concepte de responsabilitat civil.

 

Els mobles furtats tenien un valor total de 4.356 euros

  

El tribunal considera provats els fets exposats en la sentència de primera instància, que assenyalava que el 4 de desembre de l’any 2013 un jutjat de Castelló va dictar en judici verbal per impagament de la renda del lloguer del pis en el qual residia la dona desnonada i el va fixar per al 9 de desembre d’aquell mateix any.

  

«En un moment indeterminat però anterior al 9 de desembre de 2013», relata l’escrit, «moguda per un ànim de lucre», la dona «va procedir a traslladar de forma subreptícia per a fer-los seus un moble rebedor de fusta bicolor, un aparador de fusta, una taula de menjador i quatre cadires, un sofà de tres places, una taula de centre auxiliar, cortines, barres i els seus ancoratges de tres estades de l’habitatge, cinc llums, un espill de bany, el capçal del llit de matrimoni amb dos tauletes a joc, somier, matalàs i cobertor, una taula d’estudi cadira i prestatgeria, una taula de cuina i dos cadires, una llavadora, els cremadors dels fogons i els calaixos d’un moble instal·lat en el bany, malgrat conéixer que havia de deixar-los en l’habitatge per a així restituir-los als seus propietaris». Aquests efectes aconseguien un valor de 4.356 euros.

 

Va presentar un recurs al·legant una suposada vulneració de la presumpció d’innociència

 

La dona condemnada va procedir així mateix a «arrancar els endolls, videoporter i interruptors, així com els reguladors de la calefacció, a pintar les parets i sostres amb pintura rosa, a arrancar la campana d’extracció de fums de la cuina i tallar la canonada del gas, de manera que tals elements van quedar inservibles per a l’ús que els és propi». La reparació d’aquests danys va suposar un cost de 1.815 euros.

    

Davant aquesta sentència, la dona va presentar un recurs en el qual al·legava una suposada vulneració de la presumpció d’innocència basada en una «disconformitat amb la valoració que el jutjador fera del material probatori que va fonamentar la condemna».

    

Enfront d’aquesta apel·lació, el tribunal argumenta que «sense necessitat de reiterar els cuidats arguments de la sentència d’instància, és la veritat que la condemna es va fonamentar en tota una sèrie de concloents indicis que racionalment conduixen a tindre els fets per provats i, per tant, la sentència per ben fonamentada». Per això, els magistrats ratifiquen la conclusió judicial condemnatòria en primera instància, desestimen el recurs d’apel·lació de la dona i li imposen el pagament dels costos.

 

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.