Condemnada a 9 mesos de presó una dona que va furtar mobles i va pintar de rosa un pis de lloguer abans de ser desnonada a Castelló

 

L’Audiència Provincial de Castelló ha confirmat la condemna a nou mesos de presó i 1.080 euros de multa per apropiació indeguda i danys a una dona que, quan va saber que anava a ser desnonada del pis de lloguer en el qual vivia en la capital de la Plana, es va portar nombrosos mobles per valor de 4.356 euros, va arrancar endolls, videoporter, interruptors, la campana d’extracció de la cuina, va tallar la canonada del gas i va pintar de rosa el sostre i les parets de l’immoble amb la finalitat que «tals elements quedaren inservibles per a l’ús que li és propi».

    

Així consta en la sentència de la Secció Segona de l’Audiència Provincial, facilitat aquest dimecres pel TSJCV, que desestima d’aquesta manera el recurs de la dona contra la sentència condemnatòria dictada pel Jutjat de primera instància número 6 de Castelló. La sentència establix que la condemnada haurà d’abonar 4.356 euros pel valor dels elements sostrets i 1.815 euros pels danys provocats en l’habitatge, en concepte de responsabilitat civil.

 

Els mobles furtats tenien un valor total de 4.356 euros

  

El tribunal considera provats els fets exposats en la sentència de primera instància, que assenyalava que el 4 de desembre de l’any 2013 un jutjat de Castelló va dictar en judici verbal per impagament de la renda del lloguer del pis en el qual residia la dona desnonada i el va fixar per al 9 de desembre d’aquell mateix any.

  

«En un moment indeterminat però anterior al 9 de desembre de 2013», relata l’escrit, «moguda per un ànim de lucre», la dona «va procedir a traslladar de forma subreptícia per a fer-los seus un moble rebedor de fusta bicolor, un aparador de fusta, una taula de menjador i quatre cadires, un sofà de tres places, una taula de centre auxiliar, cortines, barres i els seus ancoratges de tres estades de l’habitatge, cinc llums, un espill de bany, el capçal del llit de matrimoni amb dos tauletes a joc, somier, matalàs i cobertor, una taula d’estudi cadira i prestatgeria, una taula de cuina i dos cadires, una llavadora, els cremadors dels fogons i els calaixos d’un moble instal·lat en el bany, malgrat conéixer que havia de deixar-los en l’habitatge per a així restituir-los als seus propietaris». Aquests efectes aconseguien un valor de 4.356 euros.

 

Va presentar un recurs al·legant una suposada vulneració de la presumpció d’innociència

 

La dona condemnada va procedir així mateix a «arrancar els endolls, videoporter i interruptors, així com els reguladors de la calefacció, a pintar les parets i sostres amb pintura rosa, a arrancar la campana d’extracció de fums de la cuina i tallar la canonada del gas, de manera que tals elements van quedar inservibles per a l’ús que els és propi». La reparació d’aquests danys va suposar un cost de 1.815 euros.

    

Davant aquesta sentència, la dona va presentar un recurs en el qual al·legava una suposada vulneració de la presumpció d’innocència basada en una «disconformitat amb la valoració que el jutjador fera del material probatori que va fonamentar la condemna».

    

Enfront d’aquesta apel·lació, el tribunal argumenta que «sense necessitat de reiterar els cuidats arguments de la sentència d’instància, és la veritat que la condemna es va fonamentar en tota una sèrie de concloents indicis que racionalment conduixen a tindre els fets per provats i, per tant, la sentència per ben fonamentada». Per això, els magistrats ratifiquen la conclusió judicial condemnatòria en primera instància, desestimen el recurs d’apel·lació de la dona i li imposen el pagament dels costos.

 

Últimes notícies

Bernabé reclama al PP que parle amb el professorat acampat a la plaça de la Verge de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, insta la Generalitat i l'Ajuntament de València, governats pel PP, a dialogar amb els professors acampats a la plaça de la Verge en el marc de la vaga indefinida de l'ensenyament públic no universitari, i alerta que el conflicte es pot agreujar si no s'assumixen responsabilitats polítiques.

Barrachina defensa uns pressupostos que complixen amb l’agricultura valenciana en lloc de perseguir-la

El conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, defensa en Les Corts uns comptes de 2026 de fins a 765 milions, que qualifica de favorables al camp valencià, mentres PSPV i Compromís els consideren insuficients i critiquen la falta de gestió.

Un exassessor del PP de València s’asseurà al banc dels acusats per mentir en el cas Imelsa

El Jutjat d’Instrucció 12 de València obri juí oral contra l’exassessor del PP Jesús Gordillo, a qui la Fiscalia acusa de fals testimoni per canviar la seua declaració sobre les suposades corrupteles d’Alfonso Grau en el cas Imelsa.

Avís groc dijous al litoral de València per temperatures màximes de 36 graus

Aemet activa per a dijous l’avís groc al litoral de la província de València per temperatures màximes que poden arribar als 36 graus entre les 14 i les 20 hores.

Deting per tres robatoris de cablejat de coure valorats en 30.000 euros a Bunyol i Alborache

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 50 anys per tres delictes de furt i un de robatori amb força de cablejat d’enllumenat públic a Bunyol i Alborache, amb danys valorats en 30.000 euros que van afectar un polígon industrial i un centre educatiu.

Un informe de docents defensa que hi ha diners per a atendre les reivindicacions del professorat en vaga

Un informe de la plataforma Docents en lluita conclou que les demandes del professorat de l’ensenyament public no universitari en vaga indefinida a la Comunitat Valenciana son assumibles amb els recursos disponibles i previstos.

La Guàrdia Civil desmantella una xarxa de contraban de tabac amb 11 milions de cigarrets intervinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal de l’Europa de l’Est que elaborava i distribuïa tabac il·legal des de Màlaga, Granada, Còrdova i Valencia, amb 11 milions de cigarrets i més de huit tones de picadura intervinguts.

L’assassí masclista de Callosa de Segura passarà a disposició judicial des de dijous

L’home que ha confessat l’assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura (Alacant) està previst que passe a disposició judicial a partir d’este dijous, una volta es complete la investigació forense.