Condemnada a 9 mesos de presó una dona que va furtar mobles i va pintar de rosa un pis de lloguer abans de ser desnonada a Castelló

 

L’Audiència Provincial de Castelló ha confirmat la condemna a nou mesos de presó i 1.080 euros de multa per apropiació indeguda i danys a una dona que, quan va saber que anava a ser desnonada del pis de lloguer en el qual vivia en la capital de la Plana, es va portar nombrosos mobles per valor de 4.356 euros, va arrancar endolls, videoporter, interruptors, la campana d’extracció de la cuina, va tallar la canonada del gas i va pintar de rosa el sostre i les parets de l’immoble amb la finalitat que «tals elements quedaren inservibles per a l’ús que li és propi».

    

Així consta en la sentència de la Secció Segona de l’Audiència Provincial, facilitat aquest dimecres pel TSJCV, que desestima d’aquesta manera el recurs de la dona contra la sentència condemnatòria dictada pel Jutjat de primera instància número 6 de Castelló. La sentència establix que la condemnada haurà d’abonar 4.356 euros pel valor dels elements sostrets i 1.815 euros pels danys provocats en l’habitatge, en concepte de responsabilitat civil.

 

Els mobles furtats tenien un valor total de 4.356 euros

  

El tribunal considera provats els fets exposats en la sentència de primera instància, que assenyalava que el 4 de desembre de l’any 2013 un jutjat de Castelló va dictar en judici verbal per impagament de la renda del lloguer del pis en el qual residia la dona desnonada i el va fixar per al 9 de desembre d’aquell mateix any.

  

«En un moment indeterminat però anterior al 9 de desembre de 2013», relata l’escrit, «moguda per un ànim de lucre», la dona «va procedir a traslladar de forma subreptícia per a fer-los seus un moble rebedor de fusta bicolor, un aparador de fusta, una taula de menjador i quatre cadires, un sofà de tres places, una taula de centre auxiliar, cortines, barres i els seus ancoratges de tres estades de l’habitatge, cinc llums, un espill de bany, el capçal del llit de matrimoni amb dos tauletes a joc, somier, matalàs i cobertor, una taula d’estudi cadira i prestatgeria, una taula de cuina i dos cadires, una llavadora, els cremadors dels fogons i els calaixos d’un moble instal·lat en el bany, malgrat conéixer que havia de deixar-los en l’habitatge per a així restituir-los als seus propietaris». Aquests efectes aconseguien un valor de 4.356 euros.

 

Va presentar un recurs al·legant una suposada vulneració de la presumpció d’innociència

 

La dona condemnada va procedir així mateix a «arrancar els endolls, videoporter i interruptors, així com els reguladors de la calefacció, a pintar les parets i sostres amb pintura rosa, a arrancar la campana d’extracció de fums de la cuina i tallar la canonada del gas, de manera que tals elements van quedar inservibles per a l’ús que els és propi». La reparació d’aquests danys va suposar un cost de 1.815 euros.

    

Davant aquesta sentència, la dona va presentar un recurs en el qual al·legava una suposada vulneració de la presumpció d’innocència basada en una «disconformitat amb la valoració que el jutjador fera del material probatori que va fonamentar la condemna».

    

Enfront d’aquesta apel·lació, el tribunal argumenta que «sense necessitat de reiterar els cuidats arguments de la sentència d’instància, és la veritat que la condemna es va fonamentar en tota una sèrie de concloents indicis que racionalment conduixen a tindre els fets per provats i, per tant, la sentència per ben fonamentada». Per això, els magistrats ratifiquen la conclusió judicial condemnatòria en primera instància, desestimen el recurs d’apel·lació de la dona i li imposen el pagament dels costos.

 

Últimes notícies

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.