15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Condemnat a 5 anys de presó per pornografia infantil un home que emmagatzemava més de 15.000 arxius en discos durs a Castelló

 

La secció primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a un home a cinc anys de presó per corrupció de menors en la seua modalitat de divulgació de pornografia infantil. L’acusat emmagatzemava des d’abril de 2007 en un ordinador i diversos discos durs més de 15.000 arxius de vídeo i imatge de menors que s’exhibien nues i mantenien relacions sexuals entre si, amb persones majors d’edat i amb animals.

  

La sentència, feta pública pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, li condemna, a més, a una pena d’inhabilitació especial per a l’exercici de qualsevol professió relacionada amb menors per temps de huit anys i se li imposa la mesura de llibertat vigilada per temps de cinc anys.

Va ser detingut mentre descarregava fitxers pornogràfics

 

La sala considera provat que l’acusat va ser identificat, com a usuari d’una direcció d’IP, descarregant i compartint arxius de pornografia infantil a través de les xarxes, «amb ànim luxuriós», des del seu domicili de Castelló. Es tractava d’arxius de vídeo que mostraven a menors realitzant actes de caràcter sexual sobre si mateixos o amb terceres persones, en concret, en un d’ells, remés per la policia britànica, apareix una xiqueta impúber, que estava sent objecte d’abusos per part d’un adult.

    

Practicada el 25 d’abril de 2017 l’entrada i registre acordada per un jutjat de Castelló en el domicili, el processat, en el moment del registre, es trobava descarregant fitxers amb noms relacionats amb pornografia infantil i emmagatzemava des d’abril de 2007 en un ordinador i diversos discos durs més de 15.000 arxius de vídeo i imatge que representaven majoritàriament a menors impúbers que s’exhibien nues i mantenien relacions sexuals entre si, amb persones majors d’edat i amb animals.

Va descarregar un total de 45.189 arxius

Tals arxius tenien noms al·lusius a la pornografia infantil i havien sigut obtinguts per l’acusat amb igual propòsit luxuriós a través del programa ‘eMule’ que tenia instal·lat en el seu ordinador. Aquestes conductes van ser realitzades per l’acusat malgrat ser coneixedor que en descarregar-los facilitava la seua difusió, perquè els posava a la disposició de qui volguera obtindre còpies d’aquests.

    

Mitjançant l’aplicació ‘eMule’, el processat va dur a terme la completa descàrrega d’un total de 45.189 arxius, que abasten el període des del 30 de gener de 2014 a 24 d’abril de 2017, i existix un total de 10.080 arxius amb noms clarament al·lusius a la pornografia infantil. Alguns d’aquests vídeos mostraven a menors en situació especialment vexatòries i sotmeses a actes de violència sexual.

 

Últimes notícies

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.