16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Condemnat a 5 anys de presó per pornografia infantil un home que emmagatzemava més de 15.000 arxius en discos durs a Castelló

 

La secció primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a un home a cinc anys de presó per corrupció de menors en la seua modalitat de divulgació de pornografia infantil. L’acusat emmagatzemava des d’abril de 2007 en un ordinador i diversos discos durs més de 15.000 arxius de vídeo i imatge de menors que s’exhibien nues i mantenien relacions sexuals entre si, amb persones majors d’edat i amb animals.

  

La sentència, feta pública pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, li condemna, a més, a una pena d’inhabilitació especial per a l’exercici de qualsevol professió relacionada amb menors per temps de huit anys i se li imposa la mesura de llibertat vigilada per temps de cinc anys.

Va ser detingut mentre descarregava fitxers pornogràfics

 

La sala considera provat que l’acusat va ser identificat, com a usuari d’una direcció d’IP, descarregant i compartint arxius de pornografia infantil a través de les xarxes, «amb ànim luxuriós», des del seu domicili de Castelló. Es tractava d’arxius de vídeo que mostraven a menors realitzant actes de caràcter sexual sobre si mateixos o amb terceres persones, en concret, en un d’ells, remés per la policia britànica, apareix una xiqueta impúber, que estava sent objecte d’abusos per part d’un adult.

    

Practicada el 25 d’abril de 2017 l’entrada i registre acordada per un jutjat de Castelló en el domicili, el processat, en el moment del registre, es trobava descarregant fitxers amb noms relacionats amb pornografia infantil i emmagatzemava des d’abril de 2007 en un ordinador i diversos discos durs més de 15.000 arxius de vídeo i imatge que representaven majoritàriament a menors impúbers que s’exhibien nues i mantenien relacions sexuals entre si, amb persones majors d’edat i amb animals.

Va descarregar un total de 45.189 arxius

Tals arxius tenien noms al·lusius a la pornografia infantil i havien sigut obtinguts per l’acusat amb igual propòsit luxuriós a través del programa ‘eMule’ que tenia instal·lat en el seu ordinador. Aquestes conductes van ser realitzades per l’acusat malgrat ser coneixedor que en descarregar-los facilitava la seua difusió, perquè els posava a la disposició de qui volguera obtindre còpies d’aquests.

    

Mitjançant l’aplicació ‘eMule’, el processat va dur a terme la completa descàrrega d’un total de 45.189 arxius, que abasten el període des del 30 de gener de 2014 a 24 d’abril de 2017, i existix un total de 10.080 arxius amb noms clarament al·lusius a la pornografia infantil. Alguns d’aquests vídeos mostraven a menors en situació especialment vexatòries i sotmeses a actes de violència sexual.

 

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.