9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Condemnen a un home a 11 anys de presó per abusos sexuals continuats a la seua filla menor en València

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un home a 11 anys de presó per un delicte continuat d’abús sexual amb accés carnal per sotmetre a la seua filla menor d’edat a tocaments i altres pràctiques de caràcter sexual durant tres anys.

 

L‘home, que no podrà acostar-se ni comunicar-se durant 14 anys amb la víctima, deurà indemnitzar-la amb 50.000 euros pels danys morals que va patir a conseqüència dels fets, ha informat el Tribunal Superior de Justícia Valencià.

 

A demés, la sentència li inhabilita per a l’exercici de la pàtria potestat de la menor i per a qualsevol professió i ofici, retribuït o no, que comporte contacte amb menors.

 

La menor patix un trastorn d’estrès posttraumàtic

Els abusos van començar en 2016 quan la xiqueta tenia 11 anys i segons el relat de fets provats que fa la sentència, l’home aprofitava que la mare de la xiqueta eixia a treballar per a portar-la a una habitació i sotmetre-la, pràcticament diàriament, a diferents pràctiques sexuals, al mateix temps que li demanava que no comptarà res a la seua progenitora.

 

Quan la família es va traslladar a València, l’ara condemnat va continuar abusant de la menor en els diferents domicilis en els que van residir. Davant les sospites, la mare va col·locar una càmera d’enregistrament en la casa que va registrar escenes de tocaments de caràcter sexual entre condemnat i víctima. Per este motiu, la dona va denunciar els fets en una comissaria el 12 de maig de 2019.

 

La menor patix un trastorn d’estrès posttraumàtic i ha experimentat una greu interferència en el seu desenvolupament a causa dels abusos patits, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.