Condemnat a cinc anys i mig de presó per prostituir menors del centre de Monteolivete en València

Reducció considerable de pena de presó per a un home que prostituïa menors i es gitava amb elles a València. L'home està condemnat per dos delictes continuats de corrupció de menors però amb una pena de cinc anys i mig de presó, dels 35 anys que sol·licitava inicialment el Ministeri Fiscal. Així ho diu la decisió de la sentència de l'Audiència Provincial de València després del judici inicial, celebrat a finals de novembre. L'home havia prostituït dos menors de quinze anys que es trobaven internes en el centre de recepció de Monteolivete, en València, ja que estaven tutelades per la Generalitat. Respecte de la tercera víctima, de 17 anys, la Sala l'absol d'aquest delicte. No consideren finalment provats els delictes d'abusos sexuals a persona menor de 16 anys al determinar que el processat desconeixia que les víctimes tingueren quinze anys.

Opinions dispars respecte a aquesta decisió de la Sala. La Secció Tercera de l'Audiència Provincial de València considera provat que l'agressor, de 37 anys, va contactar amb les dos menors en desembre de 2016, després de vore un anunci en una pàgina web en el qual una xica oferia serveis sexuals. Les dos adolescents, que estaven en el centre de Monteolivete «es van presentar com germanes i li van dir que tenien 20 i 18 anys respectivament, enviant-li a continuació una foto d'elles en roba interior», segons la sentència. A continuació acordaren un preu i una cita per al dia següent. L'acusat va desplaçar les dos menors en una furgoneta a un descampat proper a Alboraia i a l'interior del vehicle les m enors li van practicar felacions a canvi de 80 euros. Dies més tard tornaren a quedar en un carrer proper al centre de Monteolivete, on aquesta vegada el pederasta les va portar fins al seu xalet a Torrent on va tornar a tindre sexe amb les menors. Una d'elles, segons consta acreditat, li va reconéixer que eren menors quan aquest els va preguntar el DNI, «la qual cosa corresponia a la seua aparença, però no li va concretar l'edat exacta que tenien». L'acusat, ja sabent que eren menors, va tornar a tindre un altre encontre amb elles en Paiporta, on els va pagar amb marihuana.

Si bé no consta que el pederasta sapiguera l'edat exacta de les menors, i que l'altra no havia complit la majoria d'edat, el mateix Tribunal sí reflexa que en el judici es podia apreciar directament l'aspecte de xiquetes de les menors, que evidentment no pareixien majors d'edat amb «l'aspecte molt juvenil en rostre, faccions, timbre de veu, i inclús dos anys després de cometre's els fets». Tot això permet concloure que dos anys abans de la celebració del judici, quan els fets van ocórrer «sens dubte, el seu aspecte era de menors que no havien arribat a la majoria d'edat».

Per causes que es desconeixen, finalment la Sala ha tingut en compte l'argument de la defensa i considera que el pederasta no sabia que les adolescents eren menors, per la qual cosa sols tindrà pena de presó per dos delictes continuats de corrupció de menors amb una pena de cinc anys i mig.

Últimes notícies

Cinc solucions tecnològiques que anticipen incendis, inundacions i altres emergències

Plataformes de comunicació d’emergències i sistemes per anticipar incendis, inundacions, sequeres i onades de calor centren Redit Summit 2026, amb cinc projectes clau desenvolupats per instituts tecnològics i empreses.

El duel Valencia Basket-Hapoel Tel Aviv no es considera d’alt risc

El Valencia Basket rebrà este dijous el Hapoel Tel Aviv en l’Eurolliga sense la catalogació d’alt risc, igual que el pròxim enfrontament davant el Maccabi Tel Aviv, tot i els antecedents de la temporada passada.

Compromís liderarà una única papereta d’esquerres en les generals

Compromís ha avalat per unanimitat presentar una sola papereta de l’esquerra alternativa, que estarà liderada per la formació valenciana. En els pròxims dies decidiran si Alberto Ibáñez encapçalarà finalment la llista.

Bernabé descarta alçar per la força l’acampada per l’habitatge a València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, considera que no hi ha condicions per a desalojar per la força l’acampada per l’habitatge en la plaça de l’Ajuntament de València i defensa el dret de reunió durant els actes del 9 d’Octubre.

La pirotècnia reclama garanties de seguretat per a la mascletà del 9 d’Octubre a València

El sector pirotècnic reclama a la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana que garantisca la seguretat en la mascletà del 9 d’Octubre i en el congrés mundial de focs artificials, amenaçats per l’acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València.

L’acampada per la vivenda a València reubicarà les tendes per no interferir en el 9 d’Octubre

Les persones acampades per la vivenda en la plaça de l’Ajuntament de València reorganitzaran i mouran les més de 500 tendes perquè puguen celebrar-se amb normalitat els actes del 9 d’Octubre. El col·lectiu manté la protesta de forma indefinida fins aconseguir les seues reivindicacions i compta amb coordinació policial per motius de seguretat.

Tres detinguts a Borriana en una vivenda usada per a vendre droga

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Borriana acusades de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal, després d’un registre en una vivenda on han trobat diverses substàncies estupefaents i material per a la seua distribució.

Mitjans i la Generalitat subscriuen un conveni de col·laboració per a impulsar els mitjans de comunicació valencians

L’acord, dotat amb 10.000 euros, reforça la col·laboració institucional i el compromís de Mitjans amb la representació i defensa del sector de la comunicació a la Comunitat Valenciana