Condemnat a cinc anys i mig de presó per prostituir menors del centre de Monteolivete en València

Ejemplo de shortcode con estilo
Reducció considerable de pena de presó per a un home que prostituïa menors i es gitava amb elles a València. L'home està condemnat per dos delictes continuats de corrupció de menors però amb una pena de cinc anys i mig de presó, dels 35 anys que sol·licitava inicialment el Ministeri Fiscal. Així ho diu la decisió […]

Reducció considerable de pena de presó per a un home que prostituïa menors i es gitava amb elles a València. L'home està condemnat per dos delictes continuats de corrupció de menors però amb una pena de cinc anys i mig de presó, dels 35 anys que sol·licitava inicialment el Ministeri Fiscal. Així ho diu la decisió de la sentència de l'Audiència Provincial de València després del judici inicial, celebrat a finals de novembre. L'home havia prostituït dos menors de quinze anys que es trobaven internes en el centre de recepció de Monteolivete, en València, ja que estaven tutelades per la Generalitat. Respecte de la tercera víctima, de 17 anys, la Sala l'absol d'aquest delicte. No consideren finalment provats els delictes d'abusos sexuals a persona menor de 16 anys al determinar que el processat desconeixia que les víctimes tingueren quinze anys.

Opinions dispars respecte a aquesta decisió de la Sala. La Secció Tercera de l'Audiència Provincial de València considera provat que l'agressor, de 37 anys, va contactar amb les dos menors en desembre de 2016, després de vore un anunci en una pàgina web en el qual una xica oferia serveis sexuals. Les dos adolescents, que estaven en el centre de Monteolivete «es van presentar com germanes i li van dir que tenien 20 i 18 anys respectivament, enviant-li a continuació una foto d'elles en roba interior», segons la sentència. A continuació acordaren un preu i una cita per al dia següent. L'acusat va desplaçar les dos menors en una furgoneta a un descampat proper a Alboraia i a l'interior del vehicle les m enors li van practicar felacions a canvi de 80 euros. Dies més tard tornaren a quedar en un carrer proper al centre de Monteolivete, on aquesta vegada el pederasta les va portar fins al seu xalet a Torrent on va tornar a tindre sexe amb les menors. Una d'elles, segons consta acreditat, li va reconéixer que eren menors quan aquest els va preguntar el DNI, «la qual cosa corresponia a la seua aparença, però no li va concretar l'edat exacta que tenien». L'acusat, ja sabent que eren menors, va tornar a tindre un altre encontre amb elles en Paiporta, on els va pagar amb marihuana.

Si bé no consta que el pederasta sapiguera l'edat exacta de les menors, i que l'altra no havia complit la majoria d'edat, el mateix Tribunal sí reflexa que en el judici es podia apreciar directament l'aspecte de xiquetes de les menors, que evidentment no pareixien majors d'edat amb «l'aspecte molt juvenil en rostre, faccions, timbre de veu, i inclús dos anys després de cometre's els fets». Tot això permet concloure que dos anys abans de la celebració del judici, quan els fets van ocórrer «sens dubte, el seu aspecte era de menors que no havien arribat a la majoria d'edat».

Per causes que es desconeixen, finalment la Sala ha tingut en compte l'argument de la defensa i considera que el pederasta no sabia que les adolescents eren menors, per la qual cosa sols tindrà pena de presó per dos delictes continuats de corrupció de menors amb una pena de cinc anys i mig.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.