Condemnat a cinc anys i mig de presó per prostituir menors del centre de Monteolivete en València

Reducció considerable de pena de presó per a un home que prostituïa menors i es gitava amb elles a València. L'home està condemnat per dos delictes continuats de corrupció de menors però amb una pena de cinc anys i mig de presó, dels 35 anys que sol·licitava inicialment el Ministeri Fiscal. Així ho diu la decisió de la sentència de l'Audiència Provincial de València després del judici inicial, celebrat a finals de novembre. L'home havia prostituït dos menors de quinze anys que es trobaven internes en el centre de recepció de Monteolivete, en València, ja que estaven tutelades per la Generalitat. Respecte de la tercera víctima, de 17 anys, la Sala l'absol d'aquest delicte. No consideren finalment provats els delictes d'abusos sexuals a persona menor de 16 anys al determinar que el processat desconeixia que les víctimes tingueren quinze anys.

Opinions dispars respecte a aquesta decisió de la Sala. La Secció Tercera de l'Audiència Provincial de València considera provat que l'agressor, de 37 anys, va contactar amb les dos menors en desembre de 2016, després de vore un anunci en una pàgina web en el qual una xica oferia serveis sexuals. Les dos adolescents, que estaven en el centre de Monteolivete «es van presentar com germanes i li van dir que tenien 20 i 18 anys respectivament, enviant-li a continuació una foto d'elles en roba interior», segons la sentència. A continuació acordaren un preu i una cita per al dia següent. L'acusat va desplaçar les dos menors en una furgoneta a un descampat proper a Alboraia i a l'interior del vehicle les m enors li van practicar felacions a canvi de 80 euros. Dies més tard tornaren a quedar en un carrer proper al centre de Monteolivete, on aquesta vegada el pederasta les va portar fins al seu xalet a Torrent on va tornar a tindre sexe amb les menors. Una d'elles, segons consta acreditat, li va reconéixer que eren menors quan aquest els va preguntar el DNI, «la qual cosa corresponia a la seua aparença, però no li va concretar l'edat exacta que tenien». L'acusat, ja sabent que eren menors, va tornar a tindre un altre encontre amb elles en Paiporta, on els va pagar amb marihuana.

Si bé no consta que el pederasta sapiguera l'edat exacta de les menors, i que l'altra no havia complit la majoria d'edat, el mateix Tribunal sí reflexa que en el judici es podia apreciar directament l'aspecte de xiquetes de les menors, que evidentment no pareixien majors d'edat amb «l'aspecte molt juvenil en rostre, faccions, timbre de veu, i inclús dos anys després de cometre's els fets». Tot això permet concloure que dos anys abans de la celebració del judici, quan els fets van ocórrer «sens dubte, el seu aspecte era de menors que no havien arribat a la majoria d'edat».

Per causes que es desconeixen, finalment la Sala ha tingut en compte l'argument de la defensa i considera que el pederasta no sabia que les adolescents eren menors, per la qual cosa sols tindrà pena de presó per dos delictes continuats de corrupció de menors amb una pena de cinc anys i mig.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.