Condemnat a cinc anys i mig de presó per prostituir menors del centre de Monteolivete en València

Ejemplo de shortcode con estilo
Reducció considerable de pena de presó per a un home que prostituïa menors i es gitava amb elles a València. L'home està condemnat per dos delictes continuats de corrupció de menors però amb una pena de cinc anys i mig de presó, dels 35 anys que sol·licitava inicialment el Ministeri Fiscal. Així ho diu la decisió […]

Reducció considerable de pena de presó per a un home que prostituïa menors i es gitava amb elles a València. L'home està condemnat per dos delictes continuats de corrupció de menors però amb una pena de cinc anys i mig de presó, dels 35 anys que sol·licitava inicialment el Ministeri Fiscal. Així ho diu la decisió de la sentència de l'Audiència Provincial de València després del judici inicial, celebrat a finals de novembre. L'home havia prostituït dos menors de quinze anys que es trobaven internes en el centre de recepció de Monteolivete, en València, ja que estaven tutelades per la Generalitat. Respecte de la tercera víctima, de 17 anys, la Sala l'absol d'aquest delicte. No consideren finalment provats els delictes d'abusos sexuals a persona menor de 16 anys al determinar que el processat desconeixia que les víctimes tingueren quinze anys.

Opinions dispars respecte a aquesta decisió de la Sala. La Secció Tercera de l'Audiència Provincial de València considera provat que l'agressor, de 37 anys, va contactar amb les dos menors en desembre de 2016, després de vore un anunci en una pàgina web en el qual una xica oferia serveis sexuals. Les dos adolescents, que estaven en el centre de Monteolivete «es van presentar com germanes i li van dir que tenien 20 i 18 anys respectivament, enviant-li a continuació una foto d'elles en roba interior», segons la sentència. A continuació acordaren un preu i una cita per al dia següent. L'acusat va desplaçar les dos menors en una furgoneta a un descampat proper a Alboraia i a l'interior del vehicle les m enors li van practicar felacions a canvi de 80 euros. Dies més tard tornaren a quedar en un carrer proper al centre de Monteolivete, on aquesta vegada el pederasta les va portar fins al seu xalet a Torrent on va tornar a tindre sexe amb les menors. Una d'elles, segons consta acreditat, li va reconéixer que eren menors quan aquest els va preguntar el DNI, «la qual cosa corresponia a la seua aparença, però no li va concretar l'edat exacta que tenien». L'acusat, ja sabent que eren menors, va tornar a tindre un altre encontre amb elles en Paiporta, on els va pagar amb marihuana.

Si bé no consta que el pederasta sapiguera l'edat exacta de les menors, i que l'altra no havia complit la majoria d'edat, el mateix Tribunal sí reflexa que en el judici es podia apreciar directament l'aspecte de xiquetes de les menors, que evidentment no pareixien majors d'edat amb «l'aspecte molt juvenil en rostre, faccions, timbre de veu, i inclús dos anys després de cometre's els fets». Tot això permet concloure que dos anys abans de la celebració del judici, quan els fets van ocórrer «sens dubte, el seu aspecte era de menors que no havien arribat a la majoria d'edat».

Per causes que es desconeixen, finalment la Sala ha tingut en compte l'argument de la defensa i considera que el pederasta no sabia que les adolescents eren menors, per la qual cosa sols tindrà pena de presó per dos delictes continuats de corrupció de menors amb una pena de cinc anys i mig.

Últimes notícies

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.