Condemnat a nou anys i mig de presó per pegar-li colps a la seua dona fins a traure-li un ull en Benimàmet

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a un home, de 34 anys, a nou anys i mig de presó per un delicte d’homicidi en grau de temptativa. Els fets es van produir en octubre de 2017 en Benimàmet, una pedania de la ciutat de València, quan l’agressor començà a pegar-li colps a la seua exparella fins al punt de «traure-li un ull de la seua òrbita».

 

La sentència afirma que «la víctima pràcticament es dessagna» i que l’acusat va actuar amb una gran violència, pegant-li colps «amb ferotgia fins que la va creure morta», tal i com ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. El document afirma que l’objectiu de l’agressor era matar a la seua exparella després de saltar-se l’ordre d’allunyament.

 

Ara, la Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a l’acusat a nou anys i mig de presó: set i mig pel delicte d’homicidi en grau de temptativa, nou mesos per les lesions que li havia provocat deu dies abans d’esta pallissa, nou mesos per amenaces i nou mesos més per trencament de mesura cautelar —és a dir, per haver-se saltat l’ordre d’allunyament—.

 

L’acusat també haurà d’indemnitzar a la víctima amb un total de 238.860 euros: 90.000 euros en concepte de responsabilitat civil pels danys psicològics causats, 75.000 per pèrdua de qualitat de vida, 61.000 euros pels danys físics i les seqüeles que puga tindre, i 12.860 euros pels dies que va haver d’estar hospitalitzada —la dona va estar setze dies en coma—.

 

La Sala ha conclòs que l’acusat patix un transtorn mental transitori, inclús la víctima va declarar en el juí que quan l’agressor tenia agafat del coll al seu fill deia que «tenia el diable dins». El motiu de la crisis psicòtica va ser el consum de begudes alcohòliques i marihuana.

 

Els fets

La pallissa es va produir el 23 d’octubre de 2017 per la vesprada en la terrassa de la casa dels pares de l’agressor. La parella havia tornat a viure allà, en Benimàmet, tot i que ell tenia una ordre d’allunyament per la pallissa que li havia pegat feia tan sols deu dies.

 

L’ara condemnat començà a agredir a la víctima després de què ella l’atacara amb un paraigua perquè l’home tenia al seu fill, de quatre anys, agarrat del coll. En ixe moment, l’agressor començà a pegar-li colps en el cap «fins al punt d’arribar a esguitar la sang de la víctima els murs de la terrassa» i deixar-la inconscient. Va ser el xiquet qui va anar a buscar al seu iaio —el pare de l’agressor— per a què son pare no matara a sa mare. 

 

Els agents que van anar al lloc dels fets van arribar a pensar que la dona estava morta, ja que se la van trobar  «immòbil a la terrassa sobre una gran taca de sang», alguns d’ells van arribar a qualificar-lo com un «escenari dantesc». L’autor dels fets estava amagat en el bany i es va resistir quan els policies intentaven detindre’l. 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.