12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Condemnat a nou anys i mig de presó per pegar-li colps a la seua dona fins a traure-li un ull en Benimàmet

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a un home, de 34 anys, a nou anys i mig de presó per un delicte d’homicidi en grau de temptativa. Els fets es van produir en octubre de 2017 en Benimàmet, una pedania de la ciutat de València, quan l’agressor començà a pegar-li colps a la seua exparella fins al punt de «traure-li un ull de la seua òrbita».

 

La sentència afirma que «la víctima pràcticament es dessagna» i que l’acusat va actuar amb una gran violència, pegant-li colps «amb ferotgia fins que la va creure morta», tal i com ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. El document afirma que l’objectiu de l’agressor era matar a la seua exparella després de saltar-se l’ordre d’allunyament.

 

Ara, la Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a l’acusat a nou anys i mig de presó: set i mig pel delicte d’homicidi en grau de temptativa, nou mesos per les lesions que li havia provocat deu dies abans d’esta pallissa, nou mesos per amenaces i nou mesos més per trencament de mesura cautelar —és a dir, per haver-se saltat l’ordre d’allunyament—.

 

L’acusat també haurà d’indemnitzar a la víctima amb un total de 238.860 euros: 90.000 euros en concepte de responsabilitat civil pels danys psicològics causats, 75.000 per pèrdua de qualitat de vida, 61.000 euros pels danys físics i les seqüeles que puga tindre, i 12.860 euros pels dies que va haver d’estar hospitalitzada —la dona va estar setze dies en coma—.

 

La Sala ha conclòs que l’acusat patix un transtorn mental transitori, inclús la víctima va declarar en el juí que quan l’agressor tenia agafat del coll al seu fill deia que «tenia el diable dins». El motiu de la crisis psicòtica va ser el consum de begudes alcohòliques i marihuana.

 

Els fets

La pallissa es va produir el 23 d’octubre de 2017 per la vesprada en la terrassa de la casa dels pares de l’agressor. La parella havia tornat a viure allà, en Benimàmet, tot i que ell tenia una ordre d’allunyament per la pallissa que li havia pegat feia tan sols deu dies.

 

L’ara condemnat començà a agredir a la víctima després de què ella l’atacara amb un paraigua perquè l’home tenia al seu fill, de quatre anys, agarrat del coll. En ixe moment, l’agressor començà a pegar-li colps en el cap «fins al punt d’arribar a esguitar la sang de la víctima els murs de la terrassa» i deixar-la inconscient. Va ser el xiquet qui va anar a buscar al seu iaio —el pare de l’agressor— per a què son pare no matara a sa mare. 

 

Els agents que van anar al lloc dels fets van arribar a pensar que la dona estava morta, ja que se la van trobar  «immòbil a la terrassa sobre una gran taca de sang», alguns d’ells van arribar a qualificar-lo com un «escenari dantesc». L’autor dels fets estava amagat en el bany i es va resistir quan els policies intentaven detindre’l. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.