18 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Condemnat a nou anys i mig de presó per pegar-li colps a la seua dona fins a traure-li un ull en Benimàmet

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a un home, de 34 anys, a nou anys i mig de presó per un delicte d’homicidi en grau de temptativa. Els fets es van produir en octubre de 2017 en Benimàmet, una pedania de la ciutat de València, quan l’agressor començà a pegar-li colps a la seua exparella fins al punt de «traure-li un ull de la seua òrbita».

 

La sentència afirma que «la víctima pràcticament es dessagna» i que l’acusat va actuar amb una gran violència, pegant-li colps «amb ferotgia fins que la va creure morta», tal i com ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. El document afirma que l’objectiu de l’agressor era matar a la seua exparella després de saltar-se l’ordre d’allunyament.

 

Ara, la Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a l’acusat a nou anys i mig de presó: set i mig pel delicte d’homicidi en grau de temptativa, nou mesos per les lesions que li havia provocat deu dies abans d’esta pallissa, nou mesos per amenaces i nou mesos més per trencament de mesura cautelar —és a dir, per haver-se saltat l’ordre d’allunyament—.

 

L’acusat també haurà d’indemnitzar a la víctima amb un total de 238.860 euros: 90.000 euros en concepte de responsabilitat civil pels danys psicològics causats, 75.000 per pèrdua de qualitat de vida, 61.000 euros pels danys físics i les seqüeles que puga tindre, i 12.860 euros pels dies que va haver d’estar hospitalitzada —la dona va estar setze dies en coma—.

 

La Sala ha conclòs que l’acusat patix un transtorn mental transitori, inclús la víctima va declarar en el juí que quan l’agressor tenia agafat del coll al seu fill deia que «tenia el diable dins». El motiu de la crisis psicòtica va ser el consum de begudes alcohòliques i marihuana.

 

Els fets

La pallissa es va produir el 23 d’octubre de 2017 per la vesprada en la terrassa de la casa dels pares de l’agressor. La parella havia tornat a viure allà, en Benimàmet, tot i que ell tenia una ordre d’allunyament per la pallissa que li havia pegat feia tan sols deu dies.

 

L’ara condemnat començà a agredir a la víctima després de què ella l’atacara amb un paraigua perquè l’home tenia al seu fill, de quatre anys, agarrat del coll. En ixe moment, l’agressor començà a pegar-li colps en el cap «fins al punt d’arribar a esguitar la sang de la víctima els murs de la terrassa» i deixar-la inconscient. Va ser el xiquet qui va anar a buscar al seu iaio —el pare de l’agressor— per a què son pare no matara a sa mare. 

 

Els agents que van anar al lloc dels fets van arribar a pensar que la dona estava morta, ja que se la van trobar  «immòbil a la terrassa sobre una gran taca de sang», alguns d’ells van arribar a qualificar-lo com un «escenari dantesc». L’autor dels fets estava amagat en el bany i es va resistir quan els policies intentaven detindre’l. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.