15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Condemnat a cinc anys de presó per intentar matar al seu company en una granja de Castelló

Un ramader a la granja de vaques de Pujalt, al Pallars Sobirà

El va agredir amb un pal i una navalla | València Diari

 

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a cinc anys de presó per un delicte de temptativa d’homicidi a un home, de 49 anys, que va intentar matar a un company de treball en una granja d’ovelles de Castelló.

 

La sentència, que aprecia la circumstància atenuant d’anar begut, ha sigut dictada després de què el condemnat reconeguera els fets i la Fiscalia i la defensa del condemnat conseguiren un acord de conformitat per a la qualificació del delicte i la imposició de la pena, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La fallada prohibix a l’agressor arrimar-se i comunicar-se amb la víctima per qualsevol mitjà durant un període de tres anys, a comptar després del compliment de la pena de presó.

 

Una discussió en la granja

L’intent d’homicidi es va produir ara fa un any, en abril de 2019, en la granja a on els dos hòmens treballaven, en el camí del Serradal de Castelló, quan van començar a discutir. L’agressor li pegà un colp en l’esquena i en el braç al seu company amb un pal que els dos usaven per a moure el bestiar.

 

A conseqüència dels colps, la víctima va caure a terra, cosa que el condemnat va aprofitar per a amenaçar-lo de mort i clavar-li en el costat una navalla que usaven per a treballar en l’explotació ramadera.

 

La víctima va necessitar assistència hospitalària i quirúrgica. La sentència relata que l’agressor va actuar davall la influència de begudes alcohòliques que van reduir lleument les seues capacitats en el moment dels fets.

Últimes notícies

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.