Condemnat a 14 anys de presó per intentar matar a una jove de 17 anys

La Cambra Federal de Cassació Penal ha confirmat la pena de presó de 14 anys per a l’anestesista Gerardo Billiris, culpable d’haver subministrat drogues i intentat matar a una jove de 17 anys, a més d’haver abusat sexualment contra una altra dona.

Així ho ha ratificat el màxim tribunal penal de l’Argentina, en relació amb la condemna que se li havia imposat per part del Tribunal Oral Federal per la temptativa d’homicidi agreujat per violència de gènere i l’abús sexual a una altra víctima.

A més, en un total de tres casos l’anestesista va subministrar estupefaents als seus pacients, segons recull Clarin.

Per tot això ha sigut condemnat, per “homicidi agreujat per haver sigut comés mediant violència de gènere en grau de temptativa en concurs real amb el delicte de subministrament d’estupefaents per a ús personal reiterat en dos oportunitats”.

També ha sigut condemnat pels altres abusos sexuals: “per abús sexual agreujat per haver mediat accés carnal en perjudici de Luciana Argüelles”, assenyala l’acte.

 

“Jo mai vaig voler fer-li el que va passar”

 

Abans de la confirmació de la seua condemna, l’agressor va demanar perdó a Belén Torres, a la qual va drogar i va colpejar brutalment: “Vull poder criar a la meua filla i demanar-li perdó a la senyoreta Belén torres. Jo mai vaig voler fer-li el que va passar a ningú se li fa una cosa així. Els demane perdó el que hauran sentit els pares i ella. Li demane perdó a la família”.

Un perdó que de res li serveix a la víctima: “Em va voler matar. Crec que el que va voler fer va ser violar-me, però no ho va aconseguir, llavors va anar a matar-me”, va precisar. “Quin penediment li creuré? Si ell em va córrer dient-me que em volia matar. Sabia exactament el que feia”, va resoldre.

Billiris va ser detingut el 31 de gener de 2017 després que isquera a la llum la denúncia pública de Belén Torres, que va comptar el seu cas en les xarxes socials. Després de la notícia altres dos joves van comptar els seus casos amb este imputat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.