Condemnat a 14 anys de presó per intentar matar a una jove de 17 anys

La Cambra Federal de Cassació Penal ha confirmat la pena de presó de 14 anys per a l’anestesista Gerardo Billiris, culpable d’haver subministrat drogues i intentat matar a una jove de 17 anys, a més d’haver abusat sexualment contra una altra dona.

Així ho ha ratificat el màxim tribunal penal de l’Argentina, en relació amb la condemna que se li havia imposat per part del Tribunal Oral Federal per la temptativa d’homicidi agreujat per violència de gènere i l’abús sexual a una altra víctima.

A més, en un total de tres casos l’anestesista va subministrar estupefaents als seus pacients, segons recull Clarin.

Per tot això ha sigut condemnat, per «homicidi agreujat per haver sigut comés mediant violència de gènere en grau de temptativa en concurs real amb el delicte de subministrament d’estupefaents per a ús personal reiterat en dos oportunitats».

També ha sigut condemnat pels altres abusos sexuals: «per abús sexual agreujat per haver mediat accés carnal en perjudici de Luciana Argüelles», assenyala l’acte.

 

«Jo mai vaig voler fer-li el que va passar»

 

Abans de la confirmació de la seua condemna, l’agressor va demanar perdó a Belén Torres, a la qual va drogar i va colpejar brutalment: «Vull poder criar a la meua filla i demanar-li perdó a la senyoreta Belén torres. Jo mai vaig voler fer-li el que va passar a ningú se li fa una cosa així. Els demane perdó el que hauran sentit els pares i ella. Li demane perdó a la família».

Un perdó que de res li serveix a la víctima: «Em va voler matar. Crec que el que va voler fer va ser violar-me, però no ho va aconseguir, llavors va anar a matar-me», va precisar. «Quin penediment li creuré? Si ell em va córrer dient-me que em volia matar. Sabia exactament el que feia», va resoldre.

Billiris va ser detingut el 31 de gener de 2017 després que isquera a la llum la denúncia pública de Belén Torres, que va comptar el seu cas en les xarxes socials. Després de la notícia altres dos joves van comptar els seus casos amb este imputat.

Últimes notícies

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.